MotoNews.pl
  

Skrzynia biegów DSG SMG ?!?!?! - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
8 ms jest NIEMOŻLIWE przynajmniej narazie. najszybsza tobi to w 50ms i jest szybsza od skrzyni kłowej używanej w WRC
  
 
Cytat:
8 ms jest NIEMOŻLIWE


Wpisz w Googlach DSG a najlepiej DSG 8ms a NIEMOŻLIWE stanie sie możliwe. Kiedyś dla niektórych niemożliwością było to że ziemia jest okrągła.
  
 
Cytat:
2005-06-01 20:48:33, Maryo22 pisze:
Wpisz w Googlach DSG a najlepiej DSG 8ms a NIEMOŻLIWE stanie sie możliwe. Kiedyś dla niektórych niemożliwością było to że ziemia jest okrągła.



masz racje wyskakuja jakies wyniki wyszukiwania ale zadengo konkretnego artykulu nie znalazlem tylko wlasnie jakies wypowiedzi na roznych forach
  
 
LINK Myśle że ten tekst wystarczy fakt o czasach poza forami mało jest na innych stronach. Raczej opisują ja od strony technicznej bez podawania parametrów.
  
 
NO NIEZŁY LINK :NIE MOŻNA ZNALEŹĆ SERWERA"
  
 
To porzez ten dupny interfejs wstawiania adresów LINK Teraz powinno działać.
  
 
Cytat:
Skrzynia biegów DSG SMG - ktoś wie coś na ten temat?, miał ktoś styczność z taką skrzynią biegów? jak to działa i czym się różni od zwyklego tiptronika?



DSG to skrzynia stosowana w samochodach koncernu VW, a SMG to wynalazek BMW.

DSG
Direct Shift Gearbox - preselekcyjna sześciostopniowa przekładnia sterowana elektrohydraulicznie, stosowana w samochodach napędzanych silnikiem diesla (TDI).
Skrzynia z dwoma spręgłami, dwoma wałkami sprzęgłowymi i dwoma wałkami głównymi, połączonymi sterownikiem Mechatronic. Działa jak skrzynia manualna, ale obsługuje się ją jak przekładnię automatyczną.
DSG to jakby dwie skrzynie z osobnym sprzęgłem - jedna obsługuje biegi nieparzyste, druga biegi parzyste. Działa następująco: gdy skrzynia wykryje konieczność zmiany biegu, zapina zadane przełożenie na drugiej skrzyni tak by było już gotowe. Dzięki temu zmiana przełożenia jest natychmiastowa, trwa 0,04 sekundy. W praktyce zmiana biegu jest niezauważalna, nie ma żadnych szarpnięć i chwil zastanawiania, jedynie obrotomierz i dźwięk silnika sygnalizują zmianę biegu zarówno w trybie zwykłym jak i sportowym. W trybie sportowym zmienia się jedynie liczba obrotów, przy której następuje zmiana przełożenia. DSG posiada także sekwencyjny tryb manualny, ale automat zmienia biegi szybciej i płynniej niż kierowca - maszyna pokonała w końcu człowieka
DSG jest stosowana w samochodach koncernu VW z silnikami dielsa 1,9 TDI i 2,0 TDI m. in. : VW golf, passat, touran; Seat toledo, altea; Audi a3; Skoda octavia itp.
Więcej o DSG pod tym adresem:


DSG


SMG - skrzynie opracowane i stosowane przez BMW. O SMG pierwszej generacji nie ma co pisać bo to już historia, aktualnie stosowane są SMG II np. w E46 i SMG III w najnowszych M5 i M6.

SMG II - skrzynia sześciostopniowa z możliwością automatycznej pracy dzięki układowi Drivelogic lub pracy w trybie sekwencyjnym - biegi zmienia kierowca łopatkami przy kierownicy bądź drążkiem zmiany biegów. Zmiana bieegów trwa 0,08 sekundy. SMG II posiada pięć programów dla trybu automatycznego i sześć dla trybu sekwencyjnego, m. in. ułatwienie przy ruszaniu pod górę i jazdy w zimie.
Więcej o SMG II pod tym adresem: SMG II

SMG III - skrzynia sekwencyjna, siedmiobiegowa, z funkcją Drivelogic, udostępnia kierowcy 11 trybów zmiany biegów dostosowanych do stylu jazdy: 6 sportowych z ręczną zmianą przełożeń za pomocą dźwigienek przy kierownicy lub drążkiem na konsoli i 5 trybów automatycznych. Czas zmiany przełozenia w trybie sportowym sekwencyjnym wynosi 0,065 sekundy (hydrauliczno-elektromagnetyczne sterowanie zmianą przełożeń).
  
 
Coś linki nie wchodzą - jeszcze raz SMG II
  
 
Cytat:
2005-06-02 13:16:29, M4 pisze:
Dzięki temu zmiana przełożenia jest natychmiastowa, trwa 0,04 sekundy. (DSG)


Czyli nie w 8ms. pzdr
  
 
Witam
hehe 8ms to tylko LCDki mogą osiągać
Cytat:
trwa 0,04 sekundy


A dupa jest szybsza łatwo sie nie poddaje LINK PROSPEKT PDF i 8ms jest mozliwe tylko myśle ze było to mierzone na samej skrzyni.
  
 
Cytat:
2005-06-02 17:14:53, Maryo22 pisze:
Witam hehe 8ms to tylko LCDki mogą osiągać


gdzie napisane było, że tylko LCD?!
A 0,04 to jest 40ms tak więc do 8ms jeszcze trochę im brakuje
  
 
Maryo22 - link nie działa, a poza tym myślę, że pomyliłeś się przy obliczeniach w ilości zer albo przy przestawieniu przecinka.
8 ms nie jest mozliwe.
1 s = 1000 ms
0,04 s = 40 ms (DSG)
0,08 s = 80 ms (SMG II)
0,065 s = 65 ms (SMG III)

0,008 s = 8 ms - nie słyszałem o skrzyni, która zmienia biegi tak szybko

Pozdrawiam
  
 
Do czgo to doszlo. jak powiem wnukom ze sie cieszylem ze mialem manuala na benzynie to mi sie spytaja dlaczego nie wolalem sportowego diesla w automacie.. do czego to dochodzi.
  
 
Ok słyszałeś nie słyszałeś o co opierasz swoje opinie chyba tak samo jak ja czyli z tekstów w necie a wiec rozmowa ta moze byc bez sensu LINK PROSPEKT AUDI W PDF i teraz tak ty podajesz czas z DSG z marnej polskiej strony a w angielskim prospekcie AUDI podają 0.02 no i ? Można teraz zapytać czy słyszałeś o skrzyni 2x szybszej od 0.04? . Wg mnie nie ma sensu porównywac jedno sprzeglowe z dwu tam już nic nie przeskakuje na zębach tylko sie załacza sprzeglo nast biegu ktory już czeka. i Wg mnie w warunkach laboratoryjnych na samej skrzyni przełaczenie w czasie w zaokragleniu do 0.01 jest mozliwe.
Pozdro
  
 
co za lipa z tymi linkami www.audi.co.uk/downloads/acs/Progressmagazine_Springedition2004.pdf Wyciąć wkleić i gitara