| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
malin2 Espace 2.0T Lancia ... Poznań - Koszalin | 2005-06-06 19:06:36 mi w trasie spalił teraz 8 literków 100 - 120 w mieście od 12-13 literków 3-3,5km trasa szybkiego (60%) ruchu ( na zimnym silniku duży obieg się na niewłącza nawet na końcu drogi 8 - 10 min jazdy). Ale po co mam jechać na biegu do świateł na 4 jeżeli to zmniejszy mi zużycie paliwa ale może zwiększyć ( ten post jest o ekonomicznej jeździe) Mechanik mówił że przy takim zużyciu klocków wystarczą na 20-30 tys. a szczęki są takie same jak nowe. |
-JACO- Klubowy Weteran Megane RS250 Cup Warszawa | 2005-06-06 19:12:02 Gadacie jak niedzielni kierowcy
a pomyslałeś jeden z drugim że podjeżdżając na luzie do świateł nie masz mozliwości sprawnej ucieczki przed niespodziewanym zagrożeniem??????? Zwiększona efektywność hamowania też nie jest bez znaczenia.... ale róbcie jak chcecie... |
marcin2 gdynia | 2005-06-06 19:30:09
Tu masz rację Ale o jakim zagrożeniu mówisz? Rozpatrzmy jeszcze jedną sytuację -jak stoisz pod światłami to masz samochów na luzie, czy na biegu i wciśnięte sprzęgło? To drugie powinno byc bezpieczniejsze-w razie zagrożenia szybciej odjedziesz itp,ale z kolei mniej ekonomiczne (szybsze zużycie łożyska wyciskowego) |
-JACO- Klubowy Weteran Megane RS250 Cup Warszawa | 2005-06-06 19:33:50
|
malin2 Espace 2.0T Lancia ... Poznań - Koszalin | 2005-06-06 19:46:06 przed czym mam uciec. Jeżeli przede mną pustka, a obok zapełnione pasy jakie to ma być niebezpieczeństwo. To nie znaczy że nie chamuję silnikiem jeżeli zmniejsza mi się odledłość (powoli) między mną a samochodem przede mną i w korkach to jadę na biegu bez gazu. |
maltoron MOVIE MASTER Lew 407sw Okrąg | 2005-06-06 19:47:41 A były takie przypadki w Polsce że rozpedzona cieżarówk nie wyhamowała i wjechała w auta stojące na światłach.
Wtedy dasz rade uciec |
marcin2 gdynia | 2005-06-06 19:54:31 a jak przenikniesz przez samochody stojące przed Tobą? |
maltoron MOVIE MASTER Lew 407sw Okrąg | 2005-06-06 19:57:45 No jest kilka opcjiMożna staranowac tego przedemną, albo po prostu wiac na trawnik obok.
Dlatego wlasnie nie trzymm sie srodkowego pasa |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2005-06-06 20:04:55 Hmm... Redukowanie... Tylko przy mocnym hamowaniu... Wręcz awaryjnym... Swoimi zwykle dla "zasady" redukuje max do 3.5 tysiąca obr...
Służbowe... Mam zły humor... Ponad 5... Co do oszczędności... Bez przesady... Ile oszczędzicie... 0.1 litra ?
Generalnie jęk silnika... Szkoda... Jak mam prostą drogę i 80 to wrzucam na luz... Przejadę spokojnie kilometr... A spali ? Ile ? Spalanie liczy w tym momencie w godzinach... Ile będę jechał na luzie ? 50-60 sekund ? A delikatne redukowanie... Dobre... Ale jak widzę pracę skrzyni... Dajcie spokój... Na siłę wpychać dwójkę... W Fabii przy ponad 30 wrzucę 1 bez zgrzytu... Tam to może ma jakiś sens... |
Cwikus DU Espero 1.5GLX 16V Piekary Śląskie | 2005-06-06 20:15:00 u mnie biegi chodza bez problemu
na biegu i sprzegle stoje na skrzyzowaniu jak widze za mna kobiete. juz raz prawie jedna sie pomylila (z pedalami) i mialbym mozliwosc przerobienia esperaka na kombi (skasowalaby mi pewnie caly tyl, a akurat zielone sie wlaczalo wiec ruszylem po piskach i nie zdarzyla ). od tej pory na kobiety uwazam! prosze bez bluzgow, forumowe Panie
wydaje mi sie ze przy oszczednej jezdzie mozna spokojnie litr-poltorej odjac od spalania. poki co trwaja testy, dzis przejechalem chyba z 50km i wskazowka ledwo drgnela. inna sprawa ze ten esperakowy system miary ilosci paliwa jest wyjatkowo niedokladny. silnikiem hamuje czesto - przy dojezdzie do swiatel, nigdy nie jezdze na luzie. nie marudze jednym slowem juz na spalanie, chociaz sposob Zoltara (80tka i luz) tez ma sens bo wlasnie wtedy spalanie liczy sie w minutach. inna sprawa, co zrobic jak auto niespodziewanie zgasnie przy tych 80 ![]() |
maltoron MOVIE MASTER Lew 407sw Okrąg | 2005-06-06 20:19:47 Dobrze panowie konkrety:
Auta z tym samym silnikiem 1.8 + LPG. Werkid jazda do 2500 obrotow i zmiana biegu predkosc max 100. Maltoron jazda do 3500-4000, max 120-130 Zbiorniki gazu odpowiednio 40 i 42l Werkid przejeżdza do 350 km, Maltoron do 280km na jednym zbiorniku gazu. Spalanie odpowiednio ok 10l i ok 12l na 100km. |
malin2 Espace 2.0T Lancia ... Poznań - Koszalin | 2005-06-06 21:01:05 Do minususów ciągłych redukcji dodam zużywający się mechanizm zmiany biegów e Espero |
DeeJay Klubowy Weteran ![]() Omega B 2.0 8V + Cal ... Łódź | 2005-06-06 21:23:24 Jezu....... Też nie bijcie, ale jazda w trasie z prędkością 95 km/h
Ja bym naprawdę usnął
Najekonomiczniejsza jazda w trasie pustym autem z cały czas prędkościa około 120 km/h bez hamowania i przyspieszania dała wynik poniżej 7,5 litra gazu na 100. Ale to była masakra
W trasie wychodzi mi pustym autem około 8,5 - 9 litrów gazu. Inna sprawa że czas przejazdu mam konkretny
|
soop PT Cruiser 2.4L Limi ... Białystok | 2005-06-06 21:36:38
Wrzucic V i delkatnie puscic sprzeglo ![]() |
Walus Lani + najlepsze aut ... Gdansk/Plock | 2005-06-06 22:00:09 To ja Panowie i Panie proponuję tak:
1. jeździć maxs do 2500 obrotów, 2. zawsze hamować silnikiem jadąc z górki (uwaga - zakupić czopki douszne lub porządne słuchawki przemysłowe, żeby nie zważać na trąbienie 30 aut jadących za nami), 3. rozpędzać się przed górką (oczywiście delikatnie - patrz pkt 1, a jeśli przed górką jest z górki rozpędzać się hamując silnikiem, 4. rozwinąć radę kolegi Jadźwina i wyrzucić z auta wszystko co nie jest w nim niezbędne - jak na przykład radio, tapicerkę, zegary (obroty bierzemy na słuch, a przekroczenie dozwolonej prędkości i tak nam nie grozi), jedno lusterko wsteczne (do wyboru - niezbędne zgodnie z przepisami są dwa)... Na samych żaróweczkach oświetlenia wnętrza ile masy się zaoszczędzi, o prądzie nie wspominając, który jak powszechnie wiadomo przekłada się również na spalanie.... 5. zamienić seryjne (a już na 100% tuningowane) kółka na węższe, ktore jak również powszechnie wiadomo mają mniejsze opory i wpływają na spalanie - proponuję 4 dojazdówki - i tak szybko nie jeździmy (patrz pkt 1, 2 oraz 3), ani mocno nie hamujemy (patrz zużycie elementów układu hamulcowego) więc szerokie opony są psu na budę potrzebne, 6. montujemy magnetyzery i tym podobne wynalazki, które jak......(patrz wyżej) zmniejszają zużycie paliwa. Na razie więcej pomysłów nie mam, ale liczę na pomysłowość klubowiczów
[ wiadomość edytowana przez: Walus dnia 2005-06-06 23:05:08 ] |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2005-06-06 23:09:50 I przejść na dietę
Każdy kg cenny... |
-JACO- Klubowy Weteran Megane RS250 Cup Warszawa | 2005-06-06 23:26:42 Dziwna jest ta dyskusja
Zmieniajcie biegi przy 3000 tyś obrotów i będzie oszczędnie..... To cała tajemna wiedza ekonomicznej jazdy |
SpeedR Była biała lodówka, ... Wawa/ Perth (Aussie) | 2005-06-07 01:21:48
Pier....sz ! Najekonomiczniej jest zmieniać bieg, dokładnie przy 2978, 2 obr./ min.
Zalecam stosowanie dokładnych, cyfrowych obrotomierzy
Pozdrawiam - SpeedR |
Cwikus DU Espero 1.5GLX 16V Piekary Śląskie | 2005-06-07 06:55:50
Chyba Ci sie cos pomerdalo! Przy 2978,2 obr./min zmienia sie tylko wsteczny na piątkę!! ![]() |