MotoNews.pl
  

Temat powracający-szpera w DF"ie - Strona 11

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak juz to taki phantom grip ma pewien staly moment spiecia a nie procentowy.
  
 
takie cos wydaje mi sie moglo by duzo dac na wyjsciach z winkli gdzie normalnie pali sie jedno kolo etc.
i w zimie trudniej by bylo sie zakopac
  
 
Cytat:
2009-08-24 00:01:38, jaqo pisze:
takie cos wydaje mi sie moglo by duzo dac na wyjsciach z winkli gdzie normalnie pali sie jedno kolo etc. i w zimie trudniej by bylo sie zakopac


taaa a na przegladzie dało by sie wyjechac z rolek po badaniu hamulcow na przedniej osi...
  
 
tak się zapytam

zna może ktoś wymiary bebechów w torsenie A B C D ?



[IMG=http://img39.imageshack.us/img39/441/torsenm.jpg][/IMG]




np. od audi (lub mniejsze) z myślą o wciśnięciu do DF , 128 ?
  
 
A jak ma ktos podac wymiary jak nawet nie napisales z czego to torsen.????
  
 
audi
na 99% szpera pochodzi z audi A4 qatro, s4
jednak ważniejsze jest spełnienie kilku warunków:

- jej bebechy powinny zmieścić się w moscie DF w miejscu satelit i kół koronowych
- wytrzymać w nowych warunkach
- dostępna i w miare tania

torsen z audi powinien sprawdzić się jako dawca - jeśli się zmieści ?
  
 
Na 99% nie pochodzi z audi a już na 100% nie z A4.
Jedyne audi które miało torsena w tylnym moście to V8 Quattro.

JA mierzyłem międzyosiówkę z S6 do polonezowskiego mostu mógłby wejść, średnica całego jest o 5 mm większa niż oryginalnego mechanizmu różnicowego.
Problemem jest dorobienie całego korpusu i półosi.

Do 128 nie włożysz chyba że przerobisz skrzynię na przykręcane półosie.
  
 
w opisach torsena znalazłem przeznaczenie audi s4 qatro (może jako opcja , nie zagłębiałem się dla mnie to dobry dupowóz ewentualny dawca częsci)

z tego co się dowiedziałem są dwa podstawowe modele
model T2



chcąc to upchnąć do mechanizmu różnicowego 8-ki zakładałem przełożenie samych bebechów i zewnątrznej obudowy pozostając przy orginalnych półośkach, oczywiście taka ingerencja w mechanizm -skracanie,obrabianie zdecydowanie by go osłabiła jednak inaczej się pewnie nie da

czy koniecznie musi to być torsen z tylnego mostu audi s6 ?

4x4?



czy to można poskładać w całość i zadziała ?
  
 

Średnica koła koronowego (na rysunku D ) to jakieś 55mm więc jak sobie wyobrażasz wyfrezowanie w nim dziury na przegub mającej 62mm "średnicy" ?

Mierzyłem międzyosiówkę z s6 bo taki miałem na półce. S4 te z ma trosena ale MIEDZYOSIOWEGO, jest z nim taki problem że nie ma jak przykręcić koła talerzowego :


  
 
jak wlozyc szpere z bmw do mostu fiata 132/poldka
  
 
Średnica koła koronowego (na rysunku D ) to jakieś 55mm

w 8-ce z wielkim bulem zmieściło by sie tam jedno takie koło


jak sobie wyobrażasz wyfrezowanie w nim dziury na przegub mającej 62mm "średnicy" ?

jednak na końcu półośki 8-ki jest przegób trójpalczasty po jego zdjęciu półośka ma 21mm. (foto na dole)





przez przypadek znalazłem radziecki wynalazek




pasujący do:

To różnicowy Torsen pasuje do następujących wniosków:

W tylny mechanizm różnicowy z:
- WSZYSTKIE Lada Niva (VAZ 2121x)
- Wszystkie klasyczne LADA (VAZ 2101 - 2107)--------( )
- FIAT 124 do 97 serii
- WSZYSTKIE FIAT 128 series -------( )

W przedniej różnicowego:
- Lada Niva, aż do 01.2003


a tak to wygląda



dokładny opis można znaleść pod chasłem "torsen lada"
kosztuje ok 1,800zł

walezy pamientam że przekładałeś bebechy łady do mostu poloneza jak to widzisz ?
przełożenie szpery z bmw do 132 to troche zabawy (a klocki tak średnio pasują, na mocnym spięciu 500 kilometrów i ukręcenie łączonych półosi)

pavlus więc chcąc zamocować koło tależewe do torsena z np.A4 spowoduje jego ukręcenie, zniekształcenie ?



[IMG=http://img256.imageshack.us/img256/162/img6320n.jpg][/IMG]

  
 
To nie zaden wynalazek.Na tych szperach (tego producenta)smigala lady w WTCC.
  
 
Z tym 128 to chyba pomylka bo pisze ze na tyl poza tym polosie w 128 sa zupelnie inne. Podobna szpera (pewnie Quaife) byla w alfach Q2, swego czasu na allegro nowe kosztowaly 1000 gole, 1500 z lozyskami, teraz nie widze.
  
 
jar spójrz na zdjęcie które wkleiłem, do czego chcesz przykręcić tam koło talerzowe ?

[QUOTE=jar128] jednak na końcu półośki 8-ki jest przegób trójpalczasty po jego zdjęciu półośka ma 21mm. (foto na dole) [/QUOTE]
Wiem że można zdjąć, ale co z tego ? chcesz wstawić je na sztywno ????

Już wcześniej pisałem że hipotetycznie można by sobie wyobrazić włożenie tego w skrzynię 128 ale trzeba by przerobić ją na przykręcane półosie.
  
 
Z tego co wiem ta szpera może pasować, ale do skrzyni z uno turbo (skrzynia z dokręcanymi półosiami i jedna podparta na bloku)

p.s.
minus taki ze nie ma napędu prędkościomierza na koszu.
  
 
Jar gdzie Ty widzisz ze robia do 128??

Na stronie producenta widze tylko Lade,Opel,Uaz??

ps.robia nie tylko torseny ale tez płytkowe.
  
 
pavlus nie upieram się żeby na siłe przykręcić -dotaczać mocowanie na koło tależowe jeśli nie ma takiej możliwości.
bardziej zastanawiam się nad wykożystaniem bebechów z takiego mechanizmu - dotoczenie, poskładanie i SOLIDNE połączenie
??
[IMG=http://img221.imageshack.us/img221/9247/dcp2240.jpg][/IMG]


w 128 z półośkami przy skrzyni łatwiej zacząć od takiej skrzyni w której już tam są -kania dobrze naprowadził

4xtrim po znalezieniu torsena łady nivy na stronie sprzedawcy i przetułmaczeniu na j.polski (to co wyszło tekst pod zdjęciem) wynikała że mechanizm ten pasuje do fiata 124 i fiata 128 całkiem możliwe że coś im się w numerach fiata poprzestawiało,
jednak fiat 128 to pierszy przednionapedowy możliwe że coś zostało zapożyczone od f.124 jednak trzeba sprawdzić czy to faktycznie pasuje sam jestem ciekaw

dzięki za pomoc , mam nadzieje że nie wku...m pytaniami, zawsze bliżej rozwiązania
  
 
Na stronie sprzedawcy??Czy producenta??Masz strone producenta??
  
 
www.ladaworld.com
  
 
Jar wejdz sobie na strone rosyjskiego VALa.Te szpery sa ich produkcji.Robia torseny i płytkowe.

Jak by był ktos zainteresowany produktami to mam kontakt z gosciem co jest w stanie to sciagnac.