Lada 2103 - Pawel_66/Konrii - Strona 11

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
ale jaką serię przy kompresorze? przy kompresorze ma to żadnego znaczenia, pchane jest tyle powietrza ile kręci się kompresor i silnik BMW nie ma tu nic do powiedzenia

swoją drogą wczoraj:

- założyłem zbrojone stalą przewody paliwowe od baku do silnika i z powrotem przez środek auta
- wywaliłem miedziane przewody spod auta
- zamontowałem regulator ciśnienia paliwa
- założyłem atrapę i maskę

POJEŹDZIŁEM

jest grubo, jak kompresor się dokręca to naprawdę człowiekowi włącza się panika, ze szperą daje to niezapomniane wrażenia. Na takiej nawierzchni sucho-zimno-wilgotnej jak jest teraz trakcji praktycznie nie ma przez pierwsze 3 biegi. Ustawię zbieżność i nakręcę jakiś filmik poglądowy jak będzie sucho. Tak czy siak zabawa się udała



[ wiadomość edytowana przez: Konriii dnia 2013-02-17 08:24:46 ]
  
 
To na Węgrzech, jak wszystko się uda, będziesz swoją Trójką robić furorę i... siać popłoch.

Konrad, a dasz radę zrobić w późniejszym czasie filmik ze składania silnika, takie małe "krok po kroku" dla ciekawskich ?
  
 
mam sfotografowane wszystkie kroki które robiłem, ponadto służę radą jak ktoś chciałby wsadzać M42 do Łady

końcowa refleksja jest taka że zdecydowanie polecam ten silnik do Łady - w praktyce jego swap jest o wiele korzystniejszy niż swap DOHCa fiata. Może 2103 nie jest w tym momencie najlepszą budą na takie zabawy, bo trochę szkoda nadwozia do "upalania" i pewnie będzie mnie to hamować. Natomiast do 2105 czy 2107 to w zasadzie silnik idealny - lekki, oszczędny, przechylony na stronę pasażera (dużo miejsca na pompy hamulcowe itd). Plusem jest to że mimo nawet wsadzenia kompresora z zewnątrz auta nic nie widać a dźwięk naprawdę jest przepiękny - i nie słychać w nim nic a nic BMW . Dodam że koszt silnika w dobrym stanie ze skrzynią to mniej niz 2000zł, a koszt założenia kompresora zmieścił się również w 2000zł. IMO bardzo przyzwoicie.

Są jednak również i minusy swapa, z najwiekszych:

- konieczność poszerzenia tunelu na skrzynię
- konieczność przesuniecia "łapy" ręcznego do tyłu
- konieczność przesunięcia króćców nagrzewnicy jeśli ktoś chce zachować ogrzewanie auta
- i największy czyli upchniecie wydechu miedzy Ładowskie drążki kierownicze - jest tam bardzo ciasno (ja mam przekłądnię listwową jak wcześniej pisałem i tą przeróbkę również polecam)

CO do mocy - na hamowni wyjdzie wszystko, ale na moje czucie w tym momencie, jeszcze bez strojenia, jedynie na podniesionym ciśnieniu paliwa auto raczej musi mieć coś ok 200KM sądząc po tym jak się zachowuje
  
 


i pierwszy filmik - niestety nieszczelny dolot (będe z tym miał jeszcze jazdę) i ok 0,3 bara więc bez szału

www.youtube.com/watch?v=fL1POorFs7c


[ wiadomość edytowana przez: Konriii dnia 2013-02-17 22:32:49 ]
  
 
Cytat:
2013-02-17 08:19:47, Konriii pisze:
Na takiej nawierzchni sucho-zimno-wilgotnej jak jest teraz trakcji praktycznie nie ma przez pierwsze 3 biegi. [ wiadomość edytowana przez: Konriii dnia 2013-02-17 08:24:46 ]


U mnie na takiej nawierzchni do 2 biegu nie ma trakcji, na 3 dopiero łapie po chwili przyczepność(no ale ja mam slicki z tyłu). Silniczek brzmi bosko - czekamy na pomiar z hamowni i więcej filmówgratulacje
  
 
na filmiku wygląda to jak wygląda, ale żeby trochę przybliżyć od startu (0:15s filmiku) do końca 3 biegu (0:22s filmiku) to było 0-110km/h Wliczając w to buksowanie kołami i dwie zmiany biegu. I na rozszczelnionym dolocie
  
 
A czy na samym silniku z is-a bez kompresora robiłeś jakieś pomiary? Ciekawi mnie to jak dobrze radzi sobie sam silnik z buda Lady.
  
 
radzi sobie lepiej niż DOHC

Popełniłem pewien błąd przy montażu kompresora - silniczek krokowy powinien byc wpięty ZA kompresor a nie przed - przez to przy maksymalnym bucie uciekało mi bokiem ok 0,2 bara

W tym momencie w końcu mam pełne doładowanie i nie mogę się doczekać ładniejszej pogody

www.youtube.com/watch?v=eR8hkuRpPvY
  
 
A kiedy montujesz ECUMASTERA? Nie masz problemów z detonacja na wysokich obrotach? Na jakich obrotach kompresor wychodzi na BOOST. Dlaczego nie montowałeś Eatona M62? Będziesz obniżał auto? Ale chyba nie, bo miska nisko.

Oglądałem dziś stary odcinek legend PRL-u z twoją trojką i Andrzeja 011 i zauważyłem, ze są te same tablice rejestracyjne na czerwonej ladzie. Co z tego wynika? A to ze masz ją kupę czasu. Z tego co sobie przypominam, to nagrywałem ten odcinek i strasznie tobie zazdrościłem twojej łady. Trochę uważniej posłuchałem opowieści "aktorów" z odcinka, i wywnioskowałem, ze każdy gadał co chciał. A ta zielona "świetna" trójka ma błotniki od 06, a dziadek pierdzieli, ze stała w ogrzewanym garażu i ma tylko 15k km przebiegu. Ogólnie program był mało profesjonalny. Ty gadasz o MTX 2101 i 03, a oni pokazują 2105. A 2107 miała silnik diesla turbo, a podają osiągi wolnossącego diesla. Bałagan.


[ wiadomość edytowana przez: SzokoLada dnia 2013-03-16 19:06:21 ]
  
 
Eaton M62 nie wszedłby obok silnika - za szeroki. Ecumaster jeszcze 2 miesiące muszę czekać - kolejka. Działa normalnie ale leję tylko V-power 100 oktanów. Silnik ma 2 czujniki spalania stukowego.

W telewizji jest mój ojciec a nie ja

A zawieszenie zostaje takie jakie jest, dla mnie Łada musi być wysoka

[ wiadomość edytowana przez: Konriii dnia 2013-03-17 17:08:42 ]
  
 
Cytat:
2013-03-16 18:24:07, SzokoLada pisze:
Oglądałem dziś stary odcinek legend PRL-u z twoją trojką i Andrzeja 011 i zauważyłem, ze są te same tablice rejestracyjne na czerwonej ladzie. Co z tego wynika? A to ze masz ją kupę czasu. Z tego co sobie przypominam, to nagrywałem ten odcinek i strasznie tobie zazdrościłem twojej łady.


No, tak dla wyjasnienia to nie był Konrad tylko Paweł, jego ojciec
  
 
Cytat:
W telewizji jest mój ojciec a nie ja



To tez mi nie pasowało. Za młodo wyglądałeś.
  
 
Gdzie tam DOHC do IS....
  
 
http://www.youtube.com/watch?v=5vp-Ux65wnM

tu troszke wiecej widać i słychać
  
 
A czemu tak głośno brzmi kompresor? W mercach zazwyczaj jest inny dźwięk.
  
 
Bo w Mercach kompresor jest za przepustnicą a u mnie jest przed - co ma swoje plusy i minusy. Minusem jest głośniejszy dźwięk - plusem - lepsza reakcja na gaz.
  
 
Żeby nie było że tylko silnik.... nowy szyby klin



  
 
Красота
  
 
Ile teraz kliny kosztują ? Bo i na moją przyjdzie niedługo pora.
  
 
a nie wiem, mój leżał ze 2 lata w garażu zanim się zebrałem w sobie

ale chyba jakieś 20-30zł...