Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Alien_Obcy TOYOTA DRIVER Matrix XRS, Yaris Ve ... Wawa | 2011-05-16 23:30:53 Bigelektron - ja mam jeszcze jedno pytanie do Ciebie z innej beczki - odnośnie kata, czy jest możliwe, aby pierwszy kat przy turbo był drożny z wkładem (nie mówię o mim przypadku), a drugi kat na rurze zapchany?
Wtom zna przypadki, że kilka osób miało problem z dławieniem i pomogło wywalenie drugiego kata na rurze. W takim przypadku, jak może dojść do zapchania drugiego kata (zaznaczam, że pierwszy jest drożny)? |
Bigelektron TOYOTA SPEC ![]() Katowice | 2011-05-17 00:42:20
Wszystko jest mozliwe ,aczkolwiek nie spotkalem sie z takim przypadkiem ,przewaznie zatyka sie pierwszy ,chyba ze np ktos jezdzi po glebokich wodach to i drugi kat moze popekac i sie zapcha sam soba,bo ceramika zanurzona gwaltownie w wodzie peka i sie kruszy.Podobnie jak mozliwe jest ze kawalki z pierwszego zapchaja drugi ,potem ktos wymieni pierwszy i masz pierwszy drozny , a drugi zapchany. Ogolnie rzadko spotyka sie zapchane katy,ale takie przypadki sie zdarzaja ,wiec trzeba je brac pod uwage zwlaszcza jezeli jest problem z moca , a niema wyraznych innych powodow. ----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa Rowniez hybrydowe i wersje USA Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera. Naprawa elektroniki. Regeneracja sterownikow Air bag. Wpisywanie nr.Vin w komputer |
ROBTOR Toruń | 2011-05-17 15:29:41
Ja mam błąd 78(7): Fuel Line Malfunction, to jest to samo? |
Rucioo ->Toyota Parking Only<- Toyota Previa II Lublin | 2011-05-17 17:41:09 No, wyszedłem z ciągu po diagnozie Bigelektrona i trzeba wrócić do rzeczywistości. W ciągu sam wymyłem zaworki SCV i raczej nie mam różnicy pomiędzy przed i po. I tu zaczynają się pytania.
Pytanie pierwsze czy VRV można jakoś podczyścić? Przynajmniej żeby chwilę pochodził lepiej. Np. płynem IPA KONTAKT lub WD40 gdzieś na necie na anglojęzycznych stronach widziałem że wd40 był polecany do przepłukania VSV. Druga sprawa mój zaworek ma numer 25819-27030 takiego nigdzie nie widzę na allegro. Znalazłem jakiś 27040 od RAV4 pojawia się również taki od avensis 27020. Czy można zastosować je zamiennie? (pewnie nie - ale tu znowu czytałem że ktoś tam miał od RAVki i było OK. Po trzecie będę chciał w wolnej chwili rozebrać EGR i zobaczyć jak tam z syfem (w celu ewentualnej regulacji tego turbo - tu liczę na pomoc Bigelektrona ![]() Czwarta sprawa, jakieś wskazówki co do rozebrania podszybia w tym moim gracie? |
ROBTOR Toruń | 2011-05-17 18:16:12
Macie jakieś zdjęcia, szkice lub schemat umiejscowienia tych zaworków VRV i VSV oraz dolotu TURBO, gdzie je znajdę na silniku. Zarorki SCV wiem gdzie są zamontowane i jak je czyścić. Był na forum filmik i zdjęcia pod linkami: http://www.toyotaownersclub.com/forums/index.php?showtopic=87986 http://www.oknation.net/blog/preechasan/2009/03/11/entry-3 http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1959329.html Przydałyby mi się zdjęcia jak w pierwszym linku, gdzie szukać tych VRV i VSV. W drugim linku są zdjęcia rysy na zaworkach SCV, jak rozmumiem tej która powoduje zacięcia, jak wymontuję SCV sprawdzę czy u mnie taka jest. Odnośnie mojego błędu 78(7): FUEL LINE MALFUNCTION znalazłem coś takiego, ale nie wiem o co tam chodzi: http://www.quantexlab.de/forum/show_file.php?fid=6549 czyżby mogło dość do obluzowania lub zaśniedzenia styków we wtyczce doprowadzającej prąd do zaworków SCV i jak nie łączą np. przy drganiach silnika występuje to szarpnięcie/ udławienie? |
waldi1979 Płock | 2011-05-21 00:38:57 Witam,
Ja mam jeszcze fajniejszy problem. AV D4D 116. Wszystko jest ok do momentu puszczenia pedału gazu na 4-5 biegu przy 2000 obrotów. Po ponownym jego wciśnięciu auto nie przyspiesza przez 2-3 sekundy. W tym czasie doładowanie 170kpa, ciśnienie paliwa 26-32mpa. Po 2-3 sekundach auto zaczyna jechać, ciśnienie ok 75-85mpa(dokładnie nie pamiętam). To samo z odłączonym sterowaniem rurbiny, to samo z odłączonym EGRem(wtyczka), to samo na podmienionych zaworach SCV (tu nie mam pewności czy 100% sprawne - pożyczone od znajomego dieslowca, twierdzi że dobre???). Filtr paliwa wymieniony na OE, wyczyszczona przepływka. Brak błędów. Jakiś czas temu wymieniany rozrząd, ale auto nie jest moje, nie wiem czy to pojawiło sie po wymianie... Korekty wtryskiwaczy ok 3x-0.6 1x+1.6. Na niższych biegach auto przyspiesza dobrze, na wyższych poza wspomnianymi 2-3 sekundami też. Co może powodować taki spadek ciśnienia, mogłoby złe ustawinie pompy przy wymianie paska? [ wiadomość edytowana przez: waldi1979 dnia 2011-05-21 00:40:28 ] |
Rucioo ->Toyota Parking Only<- Toyota Previa II Lublin | 2011-05-23 08:06:28 Witam, wczoraj wracałem z trasy ok 520 km i moje pudło zaczęło iść prawie normalnie, ja mu gazu a ten jedzie. Szok. Zaczęło się to około 60 km przed końcem trasy. Ale moja radość nie trwała krótko - dziś jadąc do pracy (ok 10km) na początku jechał ok a później powrót do starej bajki, załączył się tryb muła. Także nie wierzę że u mnie jest to tylko kwestia przeładowującej turbiny - na manometrze miałem to samo co zwykle delikatne przeładowanko ![]() |
![]() Alien_Obcy TOYOTA DRIVER Matrix XRS, Yaris Ve ... Wawa | 2011-05-23 23:32:55 Rucioo - pozostaje Ci podmiana zaworków SCV i zaworka VRV na inne.
Niestety w tym przypadku tylko eliminowanie przez podmianę może wykluczyć poszczególne podzespoły zanim dobierzesz się do turbo. Poza tym tak, jak pisałem wcześniej, u Ciebie przeładowujące turbo nie daje efektu obcięcia ciśnienia paliwa i samochód ciągnął na testach drogowych, dlatego ja bym szukał problemu w częściach opisanych powyżej. |
Rucioo ->Toyota Parking Only<- Toyota Previa II Lublin | 2011-05-25 11:16:54 Alien_Obcy jak czyściłeś zaworki to na długo podłączałeś do prądu ? Bo ja je tak na max 5 sekund.
Od niedzieli te auto mnie załamuje - raz jedzie dobrze raz do kitu - nerwicy zaczynam dostawać ![]() |
Bigelektron TOYOTA SPEC ![]() Katowice | 2011-05-25 14:40:08
Nie masz ich podlaczac tylko taktowac pradem.Jak sie robia gorace to trzeba przestac.Z glowa trzeba robic. ----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa Rowniez hybrydowe i wersje USA Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera. Naprawa elektroniki. Regeneracja sterownikow Air bag. Wpisywanie nr.Vin w komputer |
![]() Alien_Obcy TOYOTA DRIVER Matrix XRS, Yaris Ve ... Wawa | 2011-05-25 22:24:50 Rucioo - ja zrobiłem sobie kabelki z końcówkami od oscyloskopu i przytkam sobie jedną sondę na stałe, a drugą załączam i odłączam w rytm cykania zaworków i traktuję je tak przez ok. 20 - 30 sec. ![]() Poza tym kręcę rozrusznikiem przez 20 sec po wyjęciu zaworków -w celu przeczyszczenia pompy paliwa. Jak już je czyściłeś i masz ten sam problem to zostaje Ci podmianka wspomnianych wcześniej elementów. |
Rucioo ->Toyota Parking Only<- Toyota Previa II Lublin | 2011-05-27 11:05:09
Bigelektron - widocznie za mało razy je taktowałem, bo były zimne jak lód. Czyli jednym słowem dajemy napięcie na sekundę przerwa i tak dalej aż będą ciepłe? Lub do tych 30 s jak napisał Alien_Obcy? Bo ja im dawałem impulsy ale przez max 5s i przerwa z minutę czasami nawet więcej itd. To wnioskuję że raczej ich specjalnie nie wyczyściłem. Chyba muszę je jeszcze raz wyjąć bo wylazło z nich trochę szlamu a może mogło wyleźć więcej jak je tak potraktuję jak napisaliście. Hmm, a jeżeli mowa o WD40 to może można w płynie do czyszczenia gaźników Valvoline? Bigelektron można czymś przeczyścić VRV? Przedmuchać, czy jakoś? |
Bigelektron TOYOTA SPEC ![]() Katowice | 2011-05-27 21:30:33
Jak z nich wylazl szlam to je po prostu wymien ,ale najpierw odpal silnik na czystej nafcie zagrzej i zostaw na noc.Potem wyjmij zaworki wyplucz pompe krecac rozrusznikiem i zaloz nowe scv. Zaworki sie taktuje szybko cykajac chodzi o rozruszanie a nie dlugie podawanie pradu ktore nic poza cieplem nie daje. ----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa Rowniez hybrydowe i wersje USA Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera. Naprawa elektroniki. Regeneracja sterownikow Air bag. Wpisywanie nr.Vin w komputer |
ROBTOR Toruń | 2011-05-30 21:57:28 Ja w swojej RAV-4 wymieniłem filtr powietrza i nalałem paliwa BP ON Ultimate, do paliwa dodałem środek czyszczący Liqui Moly, do czyszczenia pomp common rail, wtryskiwaczy itd. chyba coś takiego:
http://www.liquimoly-sklep.pl/product-pol-2098-Dodatek-do-diesla-Diesel-Spulung-Liqui-Moly-2666-Opakowanie-0-5L-.html Auto szarpało jeszcze pierwszego dnia. Teraz przejechałem ok. 500 km i jak ręką odjął, nie ma szarpnięcia (czkawki). Zobaczymy jak długo, oby wyczyściły się te zaworki SCV, pompa, wtryski czy cholera wie co... ![]() |
ROBTOR Toruń | 2011-05-31 16:22:18 Przepraszam był to ten środek czyszczący:
http://www.liquimoly-sklep.pl/product-pol-5014-Pro-Line-Diesel-System-Reiniger-Liqui-Moly-5156-Opakowanie-0-5L-.html |
![]() Alien_Obcy TOYOTA DRIVER Matrix XRS, Yaris Ve ... Wawa | 2011-05-31 22:17:47 ROBTOR - muszę Cię rozczarować, ja też testowałem tego typu wynalazki i nie przyniosły żadnej poprawy.
Jak masz zużyte zaworki SCV lub inne elementy to już nic nie pomogą magiczne płyny. Jeśli chcesz tym cudownym środkiem przeczyścić pompę paliwa to musisz spiąć na krótko zamiast dopływu paliwa, wtedy może to coś przeczyści. Ale nie ma to jak czyszczenie zaworków SCV w nafcie - sprawdzone, że działa na jakiś czas. Co do magicznych środków to może działają prewencyjnie, ale nie reperują już popsutych podzespołów. |
wtom wrocław | 2011-06-13 16:35:09 zrobiłem sobie w końcu test swojej verso, bo ostatnio odcięło mi znów moc (p1250) czyli turbo przeładowało. turbina po remoncie a tu zonk ![]() ![]() [ wiadomość edytowana przez: wtom dnia 2011-06-13 16:35:45 ] |
Bigelektron TOYOTA SPEC ![]() Katowice | 2011-06-13 20:53:41
A mowilem ze regeneracja turbin to porazka?? Sprawdz jak niema luzow poosiowych to odkrec wspornik gruchy sprawdz czy luzno chodzi,napsikaj duzo smaru miedziowego w sprayu w miejsce gdzie cieglo gruchy laczy sie z dzwignia kierownicy i osia ktora wchodzi do wnetrza obudowy turbiny. jezeli dalej przeladowuje to wydluzaj po 1 obrocie cieglo gruchy i testuj az przestanie przeladowywac. ----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa Rowniez hybrydowe i wersje USA Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera. Naprawa elektroniki. Regeneracja sterownikow Air bag. Wpisywanie nr.Vin w komputer |
alerc Świętochłowice | 2011-06-26 20:43:54 Witam,
Tak trochę z boku pozwolę sobie zamieścić ten tekst. Z tematem „skokowych” prób rozpędzania Rav4/D4D/2.0/2003 borykałem się ostatnie 2 lata i średnio 1,2 x na miesiąc finał w „check-engine”. Po przeczytaniu wszystkiego w podobnym temacie na innych i tym forum nic tylko coraz więcej opcji możliwych awarii i nowe pytania bez odpowiedzi. Wykonałem sporo uzasadnionej i nietrafionej roboty. Udało się nic nie zapsuć. Tu dotarłem do Bigielelektron . Parę dni temu umówiliśmy się na testy. Pierwsza diagnoza :”przeładowywanie” . Po 4h Jego działań wokół tematu głównego -turba , jego regulacji i kolejnych testów oraz pozaglądaniu tu i ówdzie w newralgiczne elementy silnika, teraz mogę deptać w gaz do oporu ,a Rav’ka nie odmawia! Auto, testowałem ostro cały ten długi weekend i miałem sporo uciechy ![]() Nareszcie jest Ok! Bigielelektron -wielkie dzięki! Pozdrawiam Wszystkich Forumowiczów. |