MotoNews.pl
10 Kultowe Auta PRL-u - Archiwum 2014 (273829/0) - Strona 101.5
  

Kultowe Auta PRL-u - Archiwum 2014 - Strona 101.5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
No nie - dlaczego - przecież jak ktoś zbiera używane w Polsce autobusy w skali 1:72 to zaczyna mu się tworzyć bardzo ładna kolekcja.
A jak się doda spodziewane jeszcze Star 52 i Autosan H9 , to palce lizać!
Dziekuje za tą przedswiąteczna zgadywanke i jeszcze raz pozdrawiam.
  
 
Że co? Ale wymyślili. Mogliby dać coś polskiego, albo z bloku wschodniego i coś bardziej znanego. Nawet nie wiedziałem, ze takie cos było. Ja osobiście to jestem rozczarowany.
  
 
a to akurat prawda, coraz więcej tego, no i fajna wiadomość z tymi dwiema pozycjami. Ale 266 i 003 mogli by zrobić w 1:43
pozdrawiam również i wszystkiego dobrego.
  
 
Moje propozycje.

Citroen Hy Łącznosć, Poczta.
Citroen 23-50
Citroen T 55
Citroen 600
CITROEN 2CV AK400
Citroen 350 Belphegor 1973 straż pożarna
  
 
Za późno z tymi propozycjami. Model zostal już odgadniety bedize to trolejbus Vetra VBRh.
  
 
Cytat:
2014-12-22 22:42:58, Frdek pisze:
To niestety wiem... stresssss .... heh ... chodzilo mi o cos bardziej skuterpodobnego, tylko tak mi sie napisalo...

Przy okazji Vespy powiem, że był także mikrosamochodzik Vespa 400. Mam nawet w swoich zapasach chyba dwie sztuki, jedna plastikowa z Norevu, druga metalowa bodaj z Dinky Toys, ale nie jestem pewien.
  
 
Kolejny badziewie w 1:72 którego nie kupię. Zamiast iść w 1:43 w ciężarówki to oni dają jakiś marny trolejbus... Chyba jednak te pogłoski o końcu serii i 180 numerach nie są przesadzone. Jak takie specjalne mają być zamiast np milion razy bardziej kultowego stara 200 np to ja się cieszę jak ta seria padnie
  
 
No, ja chyba też.
  
 
Cytat:
2014-12-22 22:35:33, sroczka7 pisze:
Jeżeli już ktoś miałby to zgadnąć ,to może to być tylko ktoś starszy, pamietajacy dawne czasy i już wtedy interesujący się motoryzacją - obstawiam Piotra

...mam rozumieć, że to mnie wywołałeś "do tablicy". Przepraszam, że zawiodłem - nawet mi do łba nie przyszło, aby ostawić... trolejbus. Vetra VRBh rzeczywiście była znana na ulicach miast posiadających sieć trolejbusową. Osobiście niestety nie widziałem takiego "trajtka".
W listopadzie 1947 roku do warszawskiego MZK trafiła pierwsza partia francuskich trolejbusów marki "Vetra" typu VBRh. Dostawy trwały do kwietnia 1948 roku. Razem w tym czasie zakupiono dla Warszawy 25 sztuk. 22 lipca 1949 roku stolica otrzymała kolejne 10 nowych francuskich trolejbusów marki "Vetra".
Oprócz Warszawy dostarczono je je jeszcze do Poznania i Gdyni.
  
 
Ja także jestem niezadowolony z nowego numeru specjalnego, i myślę że nawet wśród tych którzy wiekowo mogą pamiętać Vetry z ulic nie będzie zbyt wielu nabywców bo przecież trolejbusy nie były aż tak powszechne (a teraz to już w ogóle są rzadkością tylko w trzech miastach)i w niektórych miastach mogli nawet nie słyszeć o takiej Vetrze. Natomiast to że w kolekcji w ogóle pojawił się trolejbus rozbudziło we mnie nadzieje na to iż pojawią się też trochę popularniejsze trolejbusy jak ZIU 9 i Ikarus w wersji trolejbusu.
  
 
Cytat:
2014-12-23 10:58:22, Piotr1-60 pisze:
... dostarczono je je jeszcze do Poznania ...




Pocieszyles mnie !!!
  
 
Cytat:
2014-12-23 15:00:24, Frdek pisze:
Pocieszyles mnie !!!

...no przecież to właśnie w Poznaniu powstała pierwsza w Polsce sieć linii trolejbusowych. Uruchomiona ją w 1930 roku. Działa równe 40 lat - do roku 1970. W najlepszym okresie jeździło po Poznaniu 5 albo 6 linii trolejbusowych.
  
 
A widzisz, czlowiek uczy sie cale zycie
  
 
Trolejbusy były też w innych miastach np. w Wałbrzychu aż do 1973 roku.
I tam też jeździły Vetry ale akurat nie model VRBh.
Tu zdjęcie takiej innej Vetry z Wałbrzycha w 1946 roku:

http://walbrzych.fotopolska.eu/62368,foto.html

[ wiadomość edytowana przez: mAbZ dnia 2014-12-23 16:56:40 ]
  
 
Jeżeli już piszemy o trolejbusach i o miastach polskich, gdzie one były wykorzystywane to należy jeszcze wspomnieć:
Legnicę, Gorzów Wielkopolski, Dębicę, Słupsk Olsztyn i... Wrocław (ale to króciutki epizod z początku XX w.)
  
 
Kolego sroczko 7 a masz jakieś wieści o Złotej Kolekcji PRL. Czy coś nowego będzie?
  
 
"Oj rodacy rodacy czy warto Wam sie kłócić? przecież itak zaraz będziecie się ze sobą godzić jak powiedział sołtys do Kargula i Pawlaka he he.
A mnie trolejbus cieszy, a liczę, że jeszcze kilka autobusów będzie prawda Sroczka7?
Koledzy trudno Wam dogodzić, to za drogo, to za tanio, to za duże auto, to za małe, to nie ta skala, to nie te koła, to nie ten kolor itd., itp. A co Wy byście chcieli za te parę złotych? Kanciate jaja? Jest seria, wydaje fajne autka, czasem trafi mi się popsuty to reklamuję i nie mam z tym kłopotów, czasem jest to co nie pasuje do PRL-u, ale się zbiera i jest fajnie mimo, ze nie mam już gdzie trzymać tych aut. Zbieram też złotą kolekcję i Warszaw, Wartburg, Żuk są lepiej wykonane niż w KAP i fajnie. Liczę, że DEA nas zaskoczy w Nowym Roku brakującymi Nyskami, Fiatami, Żukami, Tarpanami no i Skodami, liczę na auta z lat powojennych (40-ste i 50-te), które były na liście Sroczki7. Liczę na auta służb mundurowych w wydaniach specjalnych. I tego wszystkiego życzę Wam i sobie też na Święta i Nowy Rok Koledzy Wesołych Świąt, Sroczka7 odzywaj się częściej z dobrymi wiadomościami i Tobie wszystkiego najlepszego. Jednocześnie życzę nam wszystkim wpływu na tworzenie kolekcji KAP i ZKAP oraz by DEA wsłuchało się w nasze głosy - oczywiście w te mądre głosy
  
 
Z wydania specjalnego, jestem średnio zadowolony, bo spodziewałem się coś polskiego, choćby jakieś kolejnej ciężarówki albo autobusu: Star n52 albo Autosana.
Ale trolejbus też może być, chętnie kupię jak mi się uda

Szkoda, że Sroczka nie ma żadnych informacji, co do KAP-u, co będzie po Polonezie. Nie potwierdził również, że 180 będzie numerem ostatnim. Poczekamy zobaczymy

Wszystkim tutaj, życzę Zdrowych, Wesołych Świąt Bożego Narodzenia, a także Wspaniałej, Szampańskiej Zabawy w Sylwestra. I aby rok 2015 był lepszy od poprzedniego
 
 
Dzięki Piotr ze wspomniałeś o Olsztynie wymieniając miasta z trolejbusami .Olsztyn posiadał tramwaje od 1907 roku [teraz są reaktywowane ,właśnie kładą tory,paraliż miasta okrutny]A pierwsza linia trolejbusowa była uruchomiona o zgrozo 01.09.1939 roku,był to teren prus wschodnich.W chwili obecnej pracuje nad zdjęciami Olsztyna ze starymi autobusami w tle,żeby rozszyfrować ich markę ale marnie mi to idzie.
  
 
Cytat:
2014-12-23 19:48:19, radar2 pisze:
Dzięki Piotr ze wspomniałeś o Olsztynie wymieniając miasta z trolejbusami .Olsztyn posiadał tramwaje od 1907 roku [teraz są reaktywowane ,właśnie kładą tory,paraliż miasta okrutny]A pierwsza linia trolejbusowa była uruchomiona o zgrozo 01.09.1939 roku,był to teren prus wschodnich.W chwili obecnej pracuje nad zdjęciami Olsztyna ze starymi autobusami w tle,żeby rozszyfrować ich markę ale marnie mi to idzie.



Przyślij kolego fotki, to może Ci pomogę