MotoNews.pl
4 Polski FIAT 125p, krótkie serie, nietypowe modele itd... (136500/5) - Strona 12
  

Polski FIAT 125p, krótkie serie, nietypowe modele itd... - Strona 12

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Skoro brak info w archiwum, to zajzyj do instrukcji obsługi, a tam jest wyrażnie napisane : " W przypadku jakichkolwiek watpliwości prosimyzasięgnąć informacji wSalonie Sprzedaży Samochodów lub bezpośrednio u Producenta"
  
 
Wykaz ważniejszych zmian wprowadzonych podczas produkcji:

* zmiana kratki wymiany powietrza w słupku tylnym z wąskiej na szerszą od X 1968 r.
* wał napędowy bezobsługowy (przeguby z własnym zapasem smaru) od numeru 58 140
* dźwignia zmiany biegów na podłodze (tunelu) zamiast pod kierownicą od IX 1971 r.
* zamknięty układ chłodzenia od 1972 r. od numeru 113 250
* silnik spełniający warunki ograniczonej toksyczności spalin od III 1972 r. ( 1500 ;; nr silnika 67 980, 1300 ;; nr silnika 75 598 )
* osłona wału napędowego zabezpieczająca wał przed opadnięciem na ziemię (w wypadku urwania) od nr 128 237
* tylny most na drążkach reakcyjnych od nr 171 850
* klamki kasetowe od nr 171 850
* krata wlotu powietrza z tworzywa od nr 171 850
* lusterko wsteczne bezpieczne od nr 171 850
* miękkie uchwyty korbek otwierania okien od nr 171 850
* hamulce z układem dwuobwodowym na przednie i tylne koła od 1972 r. od nr 131 705
* kierownica bezpieczna od XII 1973 r.
* elektryczny spryskiwacz szyby od XII 1973 r.
* akumulator w obudowie przeźroczystej od I 1975 nr 283 735
* zmiana wystroju zewnętrznego i wewnętrznego samochodu (MR 75) od III 1975 r.
* wał rozrządu (typ 177) od III 1975 r.
* nowa nagrzewnica oraz dwubiegowy silnik dmuchawy od III 1975r.
* przełącznik przerywanej pracy wycieraczki od III 1975 r.
* ręczny korektor ustawienia świateł mijania od III 1975 r.
* silnik odprężony 1300 cm3 i 1500 cm3 od III 1975 r.
* śruba mocująca przednie ramię górnego wahacza do nadwozia od V 1975 r.
* tłoki produkcji WSK Gorzyce od I 1976 r.
* pompa paliwa (zunifikowana z Fiatem 126P) od V 1976 r.
* nowy tylny most od V 1976 r.
* usunięcie podłokietnika środkowego oparcia tylnego siedzenia od V 1976 r.
* usunięcie szyb obrotowych drzwi przednich i zastąpienie szybą stałą od V 1976 r.
* wał napędowy o konstrukcji dotychczasowego wału kombi od VII 1976 r.
* układ wydechowy o zmniejszonej głośności od IX 1976 r.
* usunięcie kranika spustu płynu chłodzącego z silnika ( 1500 ;; nr silnika 356 780, 1300 ;; nr silnika 211 622 )
* przemieszczenie wszystkich przekaźników na prawą stronę od IX 1976 r.
* zabezpieczenie wkręta regulacyjnego składu mieszanki wolnych obrotów w gaźniku przed samowolną regulacją od I 1977 r.
* wprowadzenie wycieraczki i spryskiwacza tylnej szyby (kombi) od VI 1977
* wprowadzenie koła kierowniczego i osłony z samochodu Polonez od IX 1978 r.
* wprowadzenie innego sposobu otwierania pokrywy bagażnika ;; linką od wnętrza auta od IX 1978 r.
* wprowadzenie w tłokach produkcji WSK Gorzyce trzeciego pierścienia zgarniającego z rozprężnym ekspanderem ( 1500 ;; od II 1979, 1300 ;; od XI 1978 )
* sprzęgło z centralną sprężyną i nową tarczą (nie w pełnej produkcji) od I 1979 r.
* usunięcie lampek sygnalizacyjnych otwartych drzwi i wprowadzenie w to miejsce odblasków od VIII 1979 r.
* wydłużenie końcówki kołnierzowej starego mostu o 20 mm dla zunifikowania długości wałów napędowych dla obu tylnych mostów) od nr 614 691
* zunifikowanie poprzeczki przedniego zawieszenia z poprzeczką auta Polonez od VIII 1979 r.
* wprowadzenie zaworka w przewodzie odpowietrzającym (przy rurze wlewu paliwa zabezpieczenie przed wylaniem się paliwa w przypadku wywrócenia się auta) od XI 1979
* wprowadzenie filtra paliwa na przewodzie pomiędzy pompą paliwa a gaźnika (filtr z samochodu Polonez) od XII 1979 r.
* usunięcie listew progowych od VIII 1980 r.
* dźwignia zwrotnicy z auta Polonez, uległ zmianie kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy z 3o 10' na 4o 30' od IX 1980 r.
* wprowadzenie sprzęgła z centralną sprężyną w 100% produkcji od I 1981 r.
* wprowadzenie wałów napędowych o średnicy 45 mm do wszystkich odmian od XI 1981 r.
* wprowadzenie innego sposobu mocowania zbiornika wyrównawczego układu chłodzenia od V 1982 r.
* zmiana nazwy auta Polski Fiat 125P na FSO 125P oraz wprowadzenie nowego znaku firmowego na kracie wlotu powietrza od I 1983 r.
* w zestawie wskaźników zastosowano czujnik temp. wody i poziomu paliwa z auta Polonez, powoduje to zmianę charakterystki czujników od I 1983 r.
* alternator 9
* diodowy i regulator napięcia z auta Polonez od I 1983 r.
* wprowadzenie mechanicznego sterowania sprzęgła bez skoku jałowego (bezobsługowe) od VI 1983 r.
* wprowadzenie małych kołpaków kół z czarnego tworzywa od IV 1983 r.
* lampki boczne kierunkowskazów od IV 1983 r.
* usunięcie lampki bagażnika, zapalniczki, gniazda zapalniczki oraz programatora przerwy wycieraczek (możliwośc podłączenia) od IV 1983 r.
* usunięcie lampki oświetlenia schowka od IV 1983 r.
* wprowadzenie klamek wewnetrznych i korbek opuszczania szyb z auta Polonez od IV 1983 r.
* usunięcie listew zewnetrznych drzwi od IV 1983 r.
* usunięcie odblasków drzwiowych od IV 1983 r.
* podłokietniki starego typu ;; małe od IV 1983 r.
* wprowadzenie zunifikowanego nadwozia pozwalającego na montaż silników zarówno z Fiata 125P i Poloneza od XI 1983 r.
* wprowadzenie skrzynki biegów z auta Polonez od XI 1983 r.
* wprowadzenie przekaźników małogabarytowych zgrupowanych w jednym miejscu od XI 1983 r.
* silnik z samochodu Polonez (nie w pełnej produkcji) od I 1984
* wprowadzenie światła przeciwmgłowego tylnego od I 1986 r. null
źródło :http://www.askl.eu.org/~luchio/index.php?cel=125p


[ wiadomość edytowana przez: fiolek dnia 2006-08-06 00:08:43 ]
  
 
Fiolek, serdeczne dzięki. Czyli wynika z tego, że silnik Poloneza wkładano już od 1984 roku. Miałem jednak rację przypuszczając, że w jednym czasie wkładano dwa rodzaje silników (Fiatowski i Polonezowski).
  
 
T o raczej logiczne. skoro nie wkladali do pelnejj p[rodukcji, to raczj nie oznaczaloze wkladali poloneza albo zaden...
  
 
Kolejnego kolege trzeba odesłać do tematu klasyczny fait 125p 1300-2000. Tam jest bardzo dużo napisane na ten temat i nie tylko
LINK polecam przeczytac te 11 stron i kontynuowac tam takie pytania
  
 


że wersja prawotronna to inna kwestia, ale ostatnia wersja tzw. klasyka, a deska rodem z MR75 (to jest podobno pocztówka POL-MOT-u)
chyba, że im sie fotki pomieszały przy produkcji
  
 
To jest po prostu eksportowa "wersja brytyjska".

Takie właśnie robili. A na Francję z deskami od włoskiego 125.
  
 
Wsio w pariatku. EmeRytowana deska powstała w '74 własnie jako prawostronna, dopiero pózniej przeszczepili ja do normalnych wersji
  
 
Kombi robili od 1971 r.
Nowa deska zadebiutowala w 1974 r. w wersji brytyjskiej.

Pozdrawiam
Adamus
  
 
Wszystko jasne. Dzięki
  
 
Śliczny fiacik. Stary z zewnątrz, środek do przyjęcia, cieeeeemny kolor i jasna tapicerka. Mój typ

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
nie byłbym do końca przekonany czy jest to wersja do UK. To zdjęcie wygląda na lustrzane odbicie => patrz klapka wlewu paliwa . może była to tylko prezentacja nowej deski ale w wydaniu do ruchu prawostronnego.
  
 
Cytat:
2006-08-10 11:46:41, fiat_maniac pisze:
nie byłbym do końca przekonany czy jest to wersja do UK. To zdjęcie wygląda na lustrzane odbicie


I wszystko jasne to żadna wersja "brytyjska" tylko bład w składzie do druku, nie pierwszy zresztą jaki się trafił

  
 
Może to był "pomysł racjonalizatorski" na tanią reklamę na rynek brytyjski???
  
 
Nie zmienia to faktów iż - po pierwsze właśnie takie szły do Wielkiej Brytanii na export. Po drugie to JEST przejściówka z wnętrzem od MRa

A zdjęcie mogli tak zrobić specjalnie. Firmy często robiły różne takie "tricki" w prospektach. Mam w domu prospekt Renault 4 na Niemcy, w którym ewidentnie białe kierunkowskazy są pomalowane ręcznie na fotce na żółte, oraz Forda Taunusa, który jest "przerobiony" z 4-d na 2, i Forda 17m z ręcznie kolorowanymi przez kogoś (przed drukiem) czarnobiałymi fotkami
  
 
Mogli nie mieć "prospektowej" fotki 125p z brytyjskim układem wycieraczek
  
 
Faktycznie, też sie nabrałem na to. Oglądałem już kiedyś zupełnie inną fotke DF-a, która jest także odwrócona w ten sam sposób - reklamowy materiał FSO także...
  
 
Jak nie było Photoshopa to sobie musieli jakoś radzić.
  
 
Nowa deskę pokazano w 1973r. a nie 1974.
Temat był juz wałkowany w innym wątku.
Deska MR
  
 






















...a dla Pagana: