Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Kazio-Marymont Miłośnik FSO Plonez 1500, Warsza ... Warszawa | 2006-08-06 00:04:56 Skoro brak info w archiwum, to zajzyj do instrukcji obsługi, a tam jest wyrażnie napisane : " W przypadku jakichkolwiek watpliwości prosimyzasięgnąć informacji wSalonie Sprzedaży Samochodów lub bezpośrednio u Producenta" ![]() ![]() |
![]() fiolek FIAT 131 i Poldek ra ... Poznań | 2006-08-06 00:07:18 Wykaz ważniejszych zmian wprowadzonych podczas produkcji:
* zmiana kratki wymiany powietrza w słupku tylnym z wąskiej na szerszą od X 1968 r. * wał napędowy bezobsługowy (przeguby z własnym zapasem smaru) od numeru 58 140 * dźwignia zmiany biegów na podłodze (tunelu) zamiast pod kierownicą od IX 1971 r. * zamknięty układ chłodzenia od 1972 r. od numeru 113 250 * silnik spełniający warunki ograniczonej toksyczności spalin od III 1972 r. ( 1500 ;; nr silnika 67 980, 1300 ;; nr silnika 75 598 ) * osłona wału napędowego zabezpieczająca wał przed opadnięciem na ziemię (w wypadku urwania) od nr 128 237 * tylny most na drążkach reakcyjnych od nr 171 850 * klamki kasetowe od nr 171 850 * krata wlotu powietrza z tworzywa od nr 171 850 * lusterko wsteczne bezpieczne od nr 171 850 * miękkie uchwyty korbek otwierania okien od nr 171 850 * hamulce z układem dwuobwodowym na przednie i tylne koła od 1972 r. od nr 131 705 * kierownica bezpieczna od XII 1973 r. * elektryczny spryskiwacz szyby od XII 1973 r. * akumulator w obudowie przeźroczystej od I 1975 nr 283 735 * zmiana wystroju zewnętrznego i wewnętrznego samochodu (MR 75) od III 1975 r. * wał rozrządu (typ 177) od III 1975 r. * nowa nagrzewnica oraz dwubiegowy silnik dmuchawy od III 1975r. * przełącznik przerywanej pracy wycieraczki od III 1975 r. * ręczny korektor ustawienia świateł mijania od III 1975 r. * silnik odprężony 1300 cm3 i 1500 cm3 od III 1975 r. * śruba mocująca przednie ramię górnego wahacza do nadwozia od V 1975 r. * tłoki produkcji WSK Gorzyce od I 1976 r. * pompa paliwa (zunifikowana z Fiatem 126P) od V 1976 r. * nowy tylny most od V 1976 r. * usunięcie podłokietnika środkowego oparcia tylnego siedzenia od V 1976 r. * usunięcie szyb obrotowych drzwi przednich i zastąpienie szybą stałą od V 1976 r. * wał napędowy o konstrukcji dotychczasowego wału kombi od VII 1976 r. * układ wydechowy o zmniejszonej głośności od IX 1976 r. * usunięcie kranika spustu płynu chłodzącego z silnika ( 1500 ;; nr silnika 356 780, 1300 ;; nr silnika 211 622 ) * przemieszczenie wszystkich przekaźników na prawą stronę od IX 1976 r. * zabezpieczenie wkręta regulacyjnego składu mieszanki wolnych obrotów w gaźniku przed samowolną regulacją od I 1977 r. * wprowadzenie wycieraczki i spryskiwacza tylnej szyby (kombi) od VI 1977 * wprowadzenie koła kierowniczego i osłony z samochodu Polonez od IX 1978 r. * wprowadzenie innego sposobu otwierania pokrywy bagażnika ;; linką od wnętrza auta od IX 1978 r. * wprowadzenie w tłokach produkcji WSK Gorzyce trzeciego pierścienia zgarniającego z rozprężnym ekspanderem ( 1500 ;; od II 1979, 1300 ;; od XI 1978 ) * sprzęgło z centralną sprężyną i nową tarczą (nie w pełnej produkcji) od I 1979 r. * usunięcie lampek sygnalizacyjnych otwartych drzwi i wprowadzenie w to miejsce odblasków od VIII 1979 r. * wydłużenie końcówki kołnierzowej starego mostu o 20 mm dla zunifikowania długości wałów napędowych dla obu tylnych mostów) od nr 614 691 * zunifikowanie poprzeczki przedniego zawieszenia z poprzeczką auta Polonez od VIII 1979 r. * wprowadzenie zaworka w przewodzie odpowietrzającym (przy rurze wlewu paliwa zabezpieczenie przed wylaniem się paliwa w przypadku wywrócenia się auta) od XI 1979 * wprowadzenie filtra paliwa na przewodzie pomiędzy pompą paliwa a gaźnika (filtr z samochodu Polonez) od XII 1979 r. * usunięcie listew progowych od VIII 1980 r. * dźwignia zwrotnicy z auta Polonez, uległ zmianie kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy z 3o 10' na 4o 30' od IX 1980 r. * wprowadzenie sprzęgła z centralną sprężyną w 100% produkcji od I 1981 r. * wprowadzenie wałów napędowych o średnicy 45 mm do wszystkich odmian od XI 1981 r. * wprowadzenie innego sposobu mocowania zbiornika wyrównawczego układu chłodzenia od V 1982 r. * zmiana nazwy auta Polski Fiat 125P na FSO 125P oraz wprowadzenie nowego znaku firmowego na kracie wlotu powietrza od I 1983 r. * w zestawie wskaźników zastosowano czujnik temp. wody i poziomu paliwa z auta Polonez, powoduje to zmianę charakterystki czujników od I 1983 r. * alternator 9 * diodowy i regulator napięcia z auta Polonez od I 1983 r. * wprowadzenie mechanicznego sterowania sprzęgła bez skoku jałowego (bezobsługowe) od VI 1983 r. * wprowadzenie małych kołpaków kół z czarnego tworzywa od IV 1983 r. * lampki boczne kierunkowskazów od IV 1983 r. * usunięcie lampki bagażnika, zapalniczki, gniazda zapalniczki oraz programatora przerwy wycieraczek (możliwośc podłączenia) od IV 1983 r. * usunięcie lampki oświetlenia schowka od IV 1983 r. * wprowadzenie klamek wewnetrznych i korbek opuszczania szyb z auta Polonez od IV 1983 r. * usunięcie listew zewnetrznych drzwi od IV 1983 r. * usunięcie odblasków drzwiowych od IV 1983 r. * podłokietniki starego typu ;; małe od IV 1983 r. * wprowadzenie zunifikowanego nadwozia pozwalającego na montaż silników zarówno z Fiata 125P i Poloneza od XI 1983 r. * wprowadzenie skrzynki biegów z auta Polonez od XI 1983 r. * wprowadzenie przekaźników małogabarytowych zgrupowanych w jednym miejscu od XI 1983 r. * silnik z samochodu Polonez (nie w pełnej produkcji) od I 1984 * wprowadzenie światła przeciwmgłowego tylnego od I 1986 r. null źródło :http://www.askl.eu.org/~luchio/index.php?cel=125p [ wiadomość edytowana przez: fiolek dnia 2006-08-06 00:08:43 ] |
![]() Dobson Miłośnik FSO 2xDF 125p Międzychód | 2006-08-06 00:29:28 Fiolek, serdeczne dzięki. Czyli wynika z tego, że silnik Poloneza wkładano już od 1984 roku. Miałem jednak rację przypuszczając, że w jednym czasie wkładano dwa rodzaje silników (Fiatowski i Polonezowski). ![]() |
![]() Julo Miłośnik FSO zakrzywiający czasop ... Kraków | 2006-08-06 08:09:04 T o raczej logiczne. skoro nie wkladali do pelnejj p[rodukcji, to raczj nie oznaczaloze wkladali poloneza albo zaden... |
![]() Pemek Miłośnik FSO 125p i Accord Rzeszów | 2006-08-06 10:18:06 Kolejnego kolege trzeba odesłać do tematu klasyczny fait 125p 1300-2000. Tam jest bardzo dużo napisane na ten temat i nie tylko ![]() LINK polecam przeczytac te 11 stron i kontynuowac tam takie pytania ![]() |
![]() Marcin1608 Polonez 1500 Warszawa | 2006-08-09 20:16:00 ![]() że wersja prawotronna to inna kwestia, ale ostatnia wersja tzw. klasyka, a deska rodem z MR75 ![]() chyba, że im sie fotki pomieszały przy produkcji ![]() |
![]() Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2006-08-09 20:25:14 |
![]() jose Miłośnik FSO '73 Warszawa (Las Palmas) | 2006-08-09 20:26:53 Wsio w pariatku. EmeRytowana deska powstała w '74 własnie jako prawostronna, dopiero pózniej przeszczepili ja do normalnych wersji |
![]() adamus Miłośnik FSO 1.3 - 2.0 Gdynia, Elbląg | 2006-08-09 20:28:30 Kombi robili od 1971 r.
Nowa deska zadebiutowala w 1974 r. w wersji brytyjskiej. Pozdrawiam Adamus |
![]() Marcin1608 Polonez 1500 Warszawa | 2006-08-09 20:31:56 Wszystko jasne. Dzięki ![]() |
![]() OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2006-08-10 06:18:07 Śliczny fiacik. Stary z zewnątrz, środek do przyjęcia, cieeeeemny kolor i jasna tapicerka. Mój typ ![]() ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
![]() fiat_maniac 4x125p+126p Kraków | 2006-08-10 11:46:41 nie byłbym do końca przekonany czy jest to wersja do UK. To zdjęcie wygląda na lustrzane odbicie => patrz klapka wlewu paliwa ![]() |
![]() Koto Miłośnik FSO Polski Fiat 125 Warszawa | 2006-08-10 12:24:58 Może to był "pomysł racjonalizatorski" na tanią reklamę na rynek brytyjski??? ![]() |
![]() Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2006-08-10 12:36:50 Nie zmienia to faktów iż - po pierwsze właśnie takie szły do Wielkiej Brytanii na export. Po drugie to JEST przejściówka z wnętrzem od MRa ![]() A zdjęcie mogli tak zrobić specjalnie. Firmy często robiły różne takie "tricki" w prospektach. Mam w domu prospekt Renault 4 na Niemcy, w którym ewidentnie białe kierunkowskazy są pomalowane ręcznie na fotce na żółte, oraz Forda Taunusa, który jest "przerobiony" z 4-d na 2, i Forda 17m z ręcznie kolorowanymi przez kogoś (przed drukiem) czarnobiałymi fotkami ![]() |
![]() Mikry Miłośnik FSO 3xRWD, FWD, valve free Łódź | 2006-08-10 20:46:20 Mogli nie mieć "prospektowej" fotki 125p z brytyjskim układem wycieraczek ![]() |
![]() Marcin1608 Polonez 1500 Warszawa | 2006-08-10 21:15:13 Faktycznie, też sie nabrałem na to. Oglądałem już kiedyś zupełnie inną fotke DF-a, która jest także odwrócona w ten sam sposób - reklamowy materiał FSO także... |
![]() Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2006-08-10 21:19:29 Jak nie było Photoshopa to sobie musieli jakoś radzić. ![]() |
![]() mp Gdynia | 2006-08-10 21:21:42 |
![]() hetman Miłośnik FSO Warszawa | 2006-08-14 17:48:50 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ...a dla Pagana: ![]() |