Kultowe Auta PRL-u - Archiwum 2013 - Strona 118.5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2013-09-09 21:20:59, malarz84 pisze:
Brawo Caspar, wyszło ci! Jestem ciekaw jaki kolejny specjal szykuje DeA ???



Dzięki malarz84 Spontan taki.

Mi też te 5 lat szybko minęło.
Pamiętam, że jakoś w wakacje 2008 znalazłem przypadkowo aukcję na niemieckim ebay z Syreną 104 z testowej serii i zacząłem dalej szperać w internecie. Potem reklama w TV i do dziś pamiętam te emocje! Mało nie "popuściłem" z radości Jeszcze tego samego dnia wziąłem prenumeratę na którą czekałem jak na szpilkach cały miesiąc. Najpierw dostałem numer 3 i 4 a potem 1 i 2 a potem już normalnie do dziś przychodzą.

Jak dla mnie KAP to spełnienie wręcz abstrakcyjnych marzeń z dzieciństwa. Kto by pomyślał, że doczekamy się modeli Żuków, Nys, Tarpanów, Syrenek, Warszaw itd. A ile niespodzianek nam DeA zafundowało po drodze przez te 5 lat, nie wspominając już o emocjach jakie towarzyszą przy omawianiu kolejnych modeli.

KAP stał się stałym elementem mojego życia i też jakoś nie wyobrażam sobie braku tych emocji przy kolejnym modelu i zapowiedziach.

Oczywiście, też oczekuję kolejnego wydania specjalnego i mam nadzieję, że będzie to coś na tyle gorącego, że zrekompensuje rozczarowanie Warszawą Taxi... Może JELCZ 315? Ciągle brakuje aut Pomocy Drogowej i Ursusa C330.

W każdym razie życzę sobie i wam drodzy koledzy kolejnych emocjonujących 5 lat z KAP'em i niekończących się rozmów na forum

[ wiadomość edytowana przez: caspar dnia 2013-09-09 22:55:47 ]
  
 
Jako "Nowy" na "naszym " forum, powiem Wam koledzy swoje zdanie. Uważam, że powinniśmy się "dopominać" naprawdę kultowych aut PRL-u, czyli w moim przekonaniu powinny być to przede wszystkim auta polskie, produkowane seryjnie, jak również prototypy znane lub nieznane, a owiane legendą tajemniczości /np.Warszawa Ghia w wersji sedan, a także kombi, o której to wersji mimo ponad 30-letniej pracy w FSO nie słyszałem, odsyłam do Classic Auto nr z lipca 2013/. W dalszym ciągu nie dopominałbym się o modele, które już zostały wydane w innych seriach np.w Rosji, na Węgrzech, Rumuni itd, a są u nas zdublowane. Wiele z nich można kupić bądź na allegro, ebayu, czy choćby co kwartał na Warszawskiej Giełdzie Modeli Samochodów im. Sławoja Gwiazdowskiego. Mnóstwo modeli, o które się niektórzy koledzy dopominają nie było kultowymi w Polsce, a poza tym wypuściły je inne firmy modelarskie, niekoniecznie droższe od kultowych, ale często przewyższające jakością. Jeśli auta, to raczej nie jest nim Ursus, ani motocykle. Powinna to być odrębna seria, np. Kultowe autobusy PRL-u, Motocykle i jeśli ktoś jest zainteresowany, to maszyny rolnicze i tam dopiero traktory /a było ich w PRL-u troszkę/, czy słynny kombajn Bizon, o którego dopominał się jeden z kolegów. Wybór należy do Was. Boję się tylko, że wydadzą tyle zapychaczy i dubli, że możemy nie dostać tych modeli, na które czekamy i które są naprawdę KULTOWE. Pozdrawiam
  
 
Zgadzam się z Tobą kolego Cadi, ale jak sam piszesz jesteś nowy i możesz nie wiedzieć tego, iż URSUS C330 jest na liście modeli do wydania w DeAgostini. Jak dla mnie to jest to jeden z najbardziej kultowych pojazdów PRL'u i mówisz, oczywiście jest on maszyną rolniczą. Z tym, że ta maszyna rolnicza była bardzo częstym gościem ulic Warszawy tamtych lat. Spowalniając ruch uliczny te traktowy jeździły z różnych zakładów do różnych spółdzielni itd. Pojawiały się na osiedlach między blokami w towarzystwie Multicarów M25 itd.
A skoro w numerze specjalnym pojawiła się przyczepa Niewiadów N126, która również samochodem nie jest, nie widzę problemu (a wręcz wyczekuję) by takowy traktor się pojawił, koniecznie żółty i z kabiną.
Jeśli DeA go nie wyda podczas tej kolekcji to raczej nikt go nie wyda.
  
 
Cadi ... Zgadzam sie ze powinno wyjsc duzo polskich jeszcze ... I caly czas sie o noe dopominamy w pierwszej kolejnosci ... Ale PRL nie konczy sie na Polskich samochodach ... a wydawnictwo I tak sobie g*wno z tych prosb robi (tak naprawde nie wiemy ktore prosbt sa rozpatrzane bo odpowiedz zawsze hest taka sama )

Moim zdaniem moga dawac te zapychacze I duble (jak to nazwales) byle by nie zakonczyli kolekcji bez wiekszej niz 80 liczby polskich modeli (plus specjalne)
  
 
Mam taka cicha nadzieje ze DeA z okazji 5 lecia istnienia kolekcji Kultowe Auta PRL-u wyda nam bardzo ciekawe wydanie specj.
Licze ze bedzie to jakas ciezarowka specjalna moze Jelcz 004 strazak a moze star 244 WT milicja.

Sroczka masz jakies wiesci kiedy bedzie aktualizacja strony i czego mozemy sie spodziewac w wydaniu specjalnym??

Star Osinobus tez wydaje sie byc obawiazkowy w kolekcji.
Pozdrawiam wszytskich
  
 
A ja 5 rocznice obchodze z 13 kapami w pudle na dnie szafy I trzema kolejnymi w Polsce czekajacymi na przyjazd
  
 
ewentualnie mogliby dać w specjalnym Stara 66 albo Żubra wogóle nie rozumiem, czemu Star 20 był w specjalnych, a Lublin będzie w serii normalnej (podobnie jak Robur). I to ciężarówka i to ciężarówka.
  
 
Moze dlatego ze Star byl robiony od nowa a Robura mieli forme gotowa a Lublin jest opracowywany wspolnie z rosyjskim Gazem
  
 
Zeby wcisnąć wszystkie konkretne modele (nie jakieś tam ople ,które widziano w prlu w postaci jednej sztuki),a które powinny się ukazać w kolekcji,musiala by liczyć 280-300 numerów i trwać kolejne 5-6 lat.

Oto moje propozycje:

PROTOTYPY:
1 FSM Beskid 106
2 FSO Ogar LS
3 FSO Wars
4 Polski Fiat 1100 Coupe
5 Polski Fiat 125p Coupe
6 SFM Smyk
7 Syrena 110
8 Volkswagen SAM
9 Warszawa 210
10 Syrena Mikrobus
11 Syrena Kombi
12 Warszawa GHIA
13 Polski Fiat 125p Kombi 4x4
14 Polski Fiat 126p LPT
15 Polski Fiat 126p Kombi
16 Polonez 4x4
17 Polonez Analog
18 FSO 1,2
19 Żuk B40
20 Polonez Jamnik
21 A32E
22 Alfa
23 WFM Fafik
24 Syrena Laminat
25 WSK Meduza
26 Stal 300

CIĘŻAROWE:
1 Jelcz 315
2 Jelcz 316
3 Star 25
4 Star 28/29
5 Star 200
6 Star 66
7 Star 660
8 Star 266
9 Zubr A80
10 Kamaz 5511
11 Ził MMZ 555
12 Ził 130
13 Avia A31
14 IFA W50
15 IFA L60
16 LIAZ RT
17 LIAZ MT
18 Skoda 706 R
19 Tatra 148
20 Tatra 815
21 Kraz 255
22 Praga V3S
23 ROMAN 10
24 IFA H3A
25 Gaz 51
26 Gaz 52
27 Gaz 53
28 Gaz 66
29 Maz 200
30 Maz 500
31 Renault 1000KG
32 GMC CCKW 352
33 Zis 5
34 Renault Galion
35 IFA H6
36 Robur Garant 30K
37 Phanomen Granit 27
38 IFA G5

OSOBOWE I DOSTAWCZE:
1 Żuk A16B
2 Nysa 501
3 Nysa 522 Mikrobus
4 Multicar M22
5 FSO Jamnik Cabrio
6 Polonez 3d
7 Avia A21
8 Velorex
9 Melex
10 Syrena 101
11 Polonez Caro
12 Lada 2105
13 Lada 2106
14 Trabant 1,1
15 Wartburg 1,3
16 Stal 158
17 Skoda 1201
18 Skoda Oktavia 1959
19 Skoda Felicia 1962
20 Skoda 1000MB
21 Skoda 100
22 Skoda Favorit 1989
22 Skoda 1203
23 Skoda 1200
24 Fiat 500 Topolino
25 Fiat 500
26 Fiat 600 Multipla
27 Framo V901/2
28 Zastava Mediteran
29 Rocar TV12
30 Polski Fiat 508
31 Aro 241
32 Aro 242
33 Aro 243
34 Aro 244
35 RAF 977
36 Moskwicz 408E
37 Moskwicz 403
38 Moskwicz 412
39 Fiat 130p
40 Moskwicz 402
41 Tatra T87
42 Tatra T600 Tatraplan
43 Dacia D6
44 Dacia 500 Lastun
45 Mercedes W123
46 Mercedes w120
47 Lada 2131
48 Wartburg 311 Kombi
49 EMW 340
50 IFA F9 Kombi
51 Skoda Tudor
52 Renault Juvaquarte
53 Renault 4CV

SPECJALNE:
1 Warszawa Pocztylion
2 Fiat Taxi 1313
3 Polonez Caro Policja
4.Ursus C330
5.Star Osinobus

POZOSTAŁE ZAPCHAJDZIURY:
Renault Dauphine
Renault 4
Citroen 2CV
Citroen DS
Citroen C15
Fiat 1300/1500
Fiat Uno
Fiat Ritmo
Fiat 1100R
Volkswagen Passat II
BMW 1600
Ford Escort
NSU Prinz 1000
Mazda 323 -1978
Daichatsu Charade
Seat 850
Vauxhall Chevette
Mini
Chevrolet Fleetmaster 1946
Buick Roadmaster 1947
Humber Super Snipe 1947
Humber Imperial 1967
Peugeot 604
Volvo 760

Taką listę zpropozycjami wyślę do DEA.
  
 
a ja bym dodał na pewno:

- Robur bus i Furgon
- UAZ 3303 (skoro był 452, to i 3303 są widywane do dziś)
- Yugo Florida
- Yugo Koral Cabrio
- Dacia 1100
- Dacia Pickup
- Iż 2715
- Ford Anglia
- Hanomag Henschel F45
- Nysa Rolnicza
- Ural 4320 lub 375D (podstawowa ciężarówka w wojsku)
- Jelcz 415
- Renault 10 Major
- Panhard Dyna Z (popularne auto wśród lekarzy, prawników i innych "bogatszych", miało nawet swoje stoisko na targach w Poznaniu, ciekawostka: Syrena Sport miała silnik Panharda)
- DKW 3=5
- Audi 100 lub 80
- Volkswagen T1 lub T2

to tak na szybko

Generalnie traktory, kombajny, koparki czy ciężarówki specjalne powinny mieć osobną serię. Ursusów spokojnie można by z 3-4 naliczyć, do tego zetor, belarus, bizon, vistula, ostrówek, waryński i cała gama dźwigów, straży pożarnych, betoniarek, śmierciarek, polewaczek, izoterm itp. Ale pewnie takiej serii sie nigdy nie doczekamy niestety.


[ wiadomość edytowana przez: cichy_555 dnia 2013-09-10 15:46:01 ]
  
 
cipek - pozostale zapchajdziury to mam rozumiec to co jest na liscie DeA a nie sa z komunistycznych krajow ?

Dodane z niekomunistycznych zapisales razem z innymi mam rozumiec ?





Wiecie co ? Na podstawie tych dwoch waszych list ... dodam tez swoja ktora gdzies mam ... zobaczymy co z tego wyjdzie i dam to na jednego posta co ?

Inni prosze dodawac tez swoje listy (moze byc na pv by na forum nie smiecic )

[ wiadomość edytowana przez: Frdek dnia 2013-09-10 16:13:56 ]
  
 
Mieliście problem z kolorem warszawy MO a tu na allegro jest niebieska do sprzedania.


A co do listy to bym dodał jeszcze Ursusa C360, C 385 i C 312 i oczywiscie T25 i Zetor 5211.
  
 
Cytat:
2013-09-10 16:25:51, Stachu19 pisze:
Mieliście problem z kolorem warszawy MO a tu na allegro jest niebieska do sprzedania.




Taaa, JASNE, jak ta Warszawa, która była biała, a ktos ja pomalowal na niebiesko i to pedzlem, a z MO to ona ma tyle wsólnego co bocian z zima.
  
 
Witam ma ktos sprzedac fiata 126p numer 15 w oryginalnym blistrze z gazetka???? pozdrawiam
  
 
Mam informacje Kolekcja KAP jest planowana na 155 modeli.
Zródło FAQ Strony KAP. Czyżby koniec kolekcji ?.
  
 
Cytat:
2013-09-11 15:57:32, Stachu19 pisze:
Mam informacje Kolekcja KAP jest planowana na 155 modeli. Zródło FAQ Strony KAP. Czyżby koniec kolekcji ?.

@Stachu19: To pytanie "wisi" na "FAKU" już od... kilku lat !
P.S. Zauważyłeś tekst pod odpowiedzią: "* - Wydawca zastrzega sobie prawo zmiany długości kolekcji".

[ wiadomość edytowana przez: Piotr1-60 dnia 2013-09-11 16:29:11 ]
  
 
No czyli kolekcja się kończy. Gdyby tak miało nie być to przedłużyliby do jakiś 180.
  
 
Cytat:
2013-09-11 16:53:50, Kazik353 pisze:
No czyli kolekcja się kończy. Gdyby tak miało nie być to przedłużyliby do jakiś 180.

...strona z pytaniami (FAQ) jest nieaktualizowana !!
  
 
To jak nie jest aktualizowana to w jaki sposob jest tam teraz napisane "kolekcja planowana jest na 155 numerow" a wczesniej bylo tylko 140 ?

Od poczatku seri widnialo tam 155 i nikt tego nie zauwazyl ? Czy jednak aktualizacje sa ?
(AKTUALIZACJA - Bo jak inaczej nazwac zmiane liczby numerow w odpowiedzi na pytanie w FAQ)

EDIT: Moze przedluzyli do 155 poniewaz kolekcja jest coraz dluzsza i nie wiedza jakie bedzie jeszcze zainteresowanie a nie chca byc po prostu stratni moim zdaniem ...

... w takim razie prosze o danie dowodu ze chcialoby sie przedluzenia kupujac nawet te kilka modeli i najwyzej je sprzedac czy cos XD



[ wiadomość edytowana przez: Frdek dnia 2013-09-11 17:15:30 ]

[ wiadomość edytowana przez: Frdek dnia 2013-09-11 17:17:05 ]
  
 
Cytat:
2013-09-09 22:08:08, Cadi pisze:
Witam wszystkich. Forum czytam od dawna, ale dopiero teraz się zalogowałem przy pomocy mojego syna, który bieglej się porusza sie na innych forach i w kompie. Proszę zatem o wyrozumiałość, jeśli coś sknocę. W temacie lakierów do radiowozów, mogę poinformować ze 100% wiarygodnością, jako długoletni pracownik FSO związany z nadzorem produkcji


Moze podzielisz sie z kolegami z forum jakimiś informacjami, ktore z uwagi na brak potwierdzenia w wiarygodnych zrodłach są nadal owiane tajemnicą. Np. liczba wyprodukowanych PN 3D i Coupe, liczbe i data montowania silnikow 2000 , 1.9 D