MotoNews.pl
  

D4D 116KM problem z brakiem mocy, wymiana turbiny, wtryski - Strona 13

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2012-06-05 14:00:43, Bigelektron pisze:
No to powodzenia , ale nie pisz pierdol ,bo czyszczenie przeplywomierza nic niema wspolnego z dzwiekiem pterodaktyla.Conajwyzej pomaga na braki mocy do 2000 obr.



Nie napisałem że pozbycie pterodaktyla było związane z czyszczeniem przepływomierza, tylko z wizytą w serwisie (dlatego "przy okazji").

Ale tak czy siak, problem powrócił. Tym razem jestem w stanie zawsze w 100% powtarzalnie go wywołać - co również znaczy że czyszczenie dolotu było na plaster.

Przykład:
1. Jedynka i rura
2. Dojeżdżam do 4500rpm
3. Zmieniam na dwójkę
4. Rura
5. Silnik przestaje się wkręcać w okolicach 3000rpm
6. Cisnę dalej, ale czuje jakby w tym modelu w ogóle nie było turbiny
7. Cisnę dalej, wskazówka obrotomierza powoli idzie do góry
8. Po przekroczeniu 3800rpm nagle wszystko wraca do normy - samochód odjeżdża

Gdy jeździ się delikatnie - to praktycznie nie do wywołania, ale częste naciśniecie gazu do dechy dość szybko potrafi sprowadzić takie objawy.

Mogę się mylić ale skoro serwis powiedział że wtryski są cacy, a samochód odjeżdża po przekroczeniu magicznego progu 3800rpm to wykluczam również pompę wtryskową (raczej by nie odjechał gdyby ta nie chciała dać wystarczającego ciśnienia).
Check engine nie ma, nie ma też żadnych oczekujących błędów w ECU.

Wydaje mi się że chodzi o turbinę. Pytanie czy to wina turbiny, czy jej sterowania (nie wiem jak to tu wygląda, jakieś cięgno?), a tak naprawdę tej zmiennej geometrii (też nie wiem jak to jest tu zrealizowane).

Bigelektron - dobrze strzelam?
Mój serwis... nie wiem co o nich myśleć. Niby są jednymi z lepszych (podobno) w Polsce od Toyot i Lexów, ale żeby wygonić pterodaktyla to musieli ode mnie dostać wydrukowane zdjęcia zaworu i opisu co się dzieje żeby to zrobić. Najchętniej podskoczyłbym do Ciebie, ale mam troszkę za daleko i wolałbym żeby oni sobie z tym poradzili - najwyżej ze wskazówkami.

Ze swojej strony mam OBD2 na bluetootha (hoho ), jestem w stanie zrzucić z niego dane które są potrzebne do diagnozy?
  
 
Ew. mogę skoczyć do Toyoty Radość tylko i wyłącznie celem podpięcia Intelitestera i wyciągniecią od nich wyników. Nikt tego gratis nie zrobi ale może warto zacząć od tego?

Ps. Bigelektron - poprosiłbym Cię o telefon na priv.
  
 
Cytat:
Przykład: 1. Jedynka i rura 2. Dojeżdżam do 4500rpm 3. Zmieniam na dwójkę 4. Rura 5. Silnik przestaje się wkręcać w okolicach 3000rpm 6. Cisnę dalej, ale czuje jakby w tym modelu w ogóle nie było turbiny 7. Cisnę dalej, wskazówka obrotomierza powoli idzie do góry 8. Po przekroczeniu 3800rpm nagle wszystko wraca do normy - samochód odjeżdża Gdy jeździ się delikatnie - to praktycznie nie do wywołania, ale częste naciśniecie gazu do dechy dość szybko potrafi sprowadzić takie objawy.



drugi kat pod autem zapchany, typowe w rav4 i ave Verso
  
 
Cytat:
2012-08-07 08:45:44, wtom pisze:
drugi kat pod autem zapchany, typowe w rav4 i ave Verso



Przyznam że dla mnie żadna różnica Ważne żeby zdiagnozować i naprawić.

Ale tak z ciekawości - jeśli zapchany to dlaczego po przekroczeniu magicznej liczby obrotów jednak jedzie (ciśnienie coraz większe - nie powinien). O co tu chodzi?

Teraz czekam na kontakt od Bigelektrona i chyba kopsnę się do Katowic bo nie mam ochoty więcej zgadywać co się dzieje.
  
 
Cytat:
2012-08-07 10:11:22, Adak pisze:
Przyznam że dla mnie żadna różnica Ważne żeby zdiagnozować i naprawić. Ale tak z ciekawości - jeśli zapchany to dlaczego po przekroczeniu magicznej liczby obrotów jednak jedzie (ciśnienie coraz większe - nie powinien). O co tu chodzi? Teraz czekam na kontakt od Bigelektrona i chyba kopsnę się do Katowic bo nie mam ochoty więcej zgadywać co się dzieje.



ano dlatego, że od 3000obr moment obrotowy spada i subiektywne uczucie jest takie, że ciagnie - efekt pampersa w wydechu w zakresie 3-4tys obr. rozepnij rurę przed drugim katem (2 śruby), lekko rozsuń, pojedź i bedziesz wiedział

[ wiadomość edytowana przez: wtom dnia 2012-08-07 10:35:24 ]
  
 
Cytat:
2012-08-07 10:34:29, wtom pisze:
ano dlatego, że od 3000obr moment obrotowy spada i subiektywne uczucie jest takie, że ciagnie - efekt pampersa w wydechu w zakresie 3-4tys obr. rozepnij rurę przed drugim katem (2 śruby), lekko rozsuń, pojedź i bedziesz wiedział [ wiadomość edytowana przez: wtom dnia 2012-08-07 10:35:24 ]



Stąd poprawa po długich trasach?
Wypalam kata jak DPF? :>
  
 
Cytat:
2012-08-07 18:54:37, Adak pisze:
Stąd poprawa po długich trasach? Wypalam kata jak DPF? :>


No witam wlasnie wrocilem z urlopu tak ze mozesz dzwonic

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2012-08-21 01:44:50, Bigelektron pisze:
No witam wlasnie wrocilem z urlopu tak ze mozesz dzwonic



Dziś nie mam czasu, ale jutro oględziny turbiny (mam nadzieję że poprzedni właściciel dobrze ją traktował...) i odzywam się jak się czegoś dowiem.
  
 
Cytat:
2012-08-21 17:28:20, Adak pisze:
Dziś nie mam czasu, ale jutro oględziny turbiny (mam nadzieję że poprzedni właściciel dobrze ją traktował...) i odzywam się jak się czegoś dowiem.



Turbina ok, ale samochód powoli staje się mułem. Dziś usiłowałem podociskać to ciężko było osiągnąć 130kmh.

No nic, następny update po wizycie u Bigelektrona.
  
 
Sprawa zakończona.

Jak?

Odwiedziłem Bigelektrona (rzut beretem - mam raptem 300km) i tenże nie zwlekając przystąpił do diagnozy i naprawy. Trochę obawiałem się, że przyjadę i dowiem się to czego u mnie w serwisie - że teraz to własnie działa a ja to mam zwidy. Ale BE nie dał sobie ze sobą Ravce pogrywać, jazda testowa z podpiętym testerem i wszystko było jasne.

Co się okazało?
- liche ciśnienie paliwa spowodowane praktycznie padniętymi zaworkami SCV gdzie dodatkowo zielony był łaskaw od czasu do czasu się zawieszać, kompletnie uniemożliwiając przyspieszanie (bywało tak słabo [35Mpa...] że padło nawet podejrzenie padu / przestawienia na rozrządzie pompy wtryskowej)
- lekko przeładowywująca turbina (223 zamiast max. 214kPa w piku)
- zasyfiony i nieszczelny (gdzieś zasysał powietrze) filtr paliwa

Zaworki zostały wymienione (tak, one mogą być żródłem problemów i przy wysokich obrotach), turbina wyregulowana, a filtr wymieniony. Od tej pory zrobiłem jakieś 600km i... no i wszystko gra a Ravka lata

Tak więc Bigelektron: dziękuję serdecznie za bardzo profesjonalną, skuteczną i szybką diagnozę a także ekspresowe załatwienie sprawy jednego dnia. Czyli jak na znanym portalu aukcyjnym: polecam!!!

Ps. Tempomat działa 10x lepiej niż działał, czasami zdarza mu się jeszcze nie włączać, ale jest to ewidentnie związane z przełącznikiem który czyściłeś - wystarczy klepnąć pedał hamulca i załapuje.
  
 
Cytat:
Ps. Tempomat działa 10x lepiej niż działał, czasami zdarza mu się jeszcze nie włączać, ale jest to ewidentnie związane z przełącznikiem który czyściłeś - wystarczy klepnąć pedał hamulca i załapuje.


Szkoda ze juz nie bylo czasu na ten tempomat ,ale obadaj czy nie chodzi o ten wylacznik pod pedalem sprzegla bo sa na tym samym wsporniku i jak tracasz hamulec to sie przenosza drgania.
Ten wylacznik stopu mial jak pamietasz mocno wypalone styki ale raczej powinien teraz byc sprawny natomiast ten od pedalu sprzegla moze byc w podobnym stanie i trzebaby mu zrobic to samo.Lub po prostu obydwa wymienic.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Koledzy czy ktoś ma nr telefonu do kolegi Bigelektron, bylbym wdzięczny
  
 
Cytat:
2012-09-27 09:41:12, magnus001 pisze:
Koledzy czy ktoś ma nr telefonu do kolegi Bigelektron, bylbym wdzięczny

Masz na priva pozdrawiam

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Adak - rozumiem, że przeskoczyłeś wynik 4-cyfrowy?
Pamiętaj, że część rzeczy mogłeś zrobić w Wawie - jak test drogowy oraz na bazie dostarczonej analizy i instrukcji samemu wymienić sobie zaworki SCV i filtr paliwa - przelicz jakie oszczędności
  
 
Witam .Jestem nowym użytkownikiem więc z góry przepraszam że podepne się pod temat.
Posiadam Corolla 2.0 90KM
Przy 2400obr/min na 3 biegu wyczuwalny brak mocy
W serwisie toyoty w częstochowie panowie stwierdzili uszkodzone zaworki scv przy czym :
odczyt z wtrysków
-0,622
0,472
0,628
-0,955
Brak kodów błędów
Zaworki zostały wymienione na nowe, nastąpiła delikatna poprawa Teraz objaw jest przy 3000obr/min
zawór EGR został przeczyszczony
Przepływomierz jest OK

Więc Bigelektron Proszę o kontakt na priv bym mógł się umówić na diagnoze uszkodzenia
  
 
Cytat:
2012-10-29 18:29:01, przemo_vt pisze:
Witam .Jestem nowym użytkownikiem więc z góry przepraszam że podepne się pod temat. Posiadam Corolla 2.0 90KM Przy 2400obr/min na 3 biegu wyczuwalny brak mocy W serwisie toyoty w częstochowie panowie stwierdzili uszkodzone zaworki scv przy czym : odczyt z wtrysków -0,622 0,472 0,628 -0,955 Brak kodów błędów Zaworki zostały wymienione na nowe, nastąpiła delikatna poprawa Teraz objaw jest przy 3000obr/min zawór EGR został przeczyszczony Przepływomierz jest OK Więc Bigelektron Proszę o kontakt na priv bym mógł się umówić na diagnoze uszkodzenia

ok masz na priva

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Bigelektron dzięki wielkie za super zajęcie się Toyotką
Na razie tylko 150 km przejechaliśmy od wyjazdu od Ciebie ale nic nie zarywa , nic się nie świeci co się świecić nie powinno , spalanie spadło do 5,2 , jechało się jak za dobrych czasów sprzed humorów Toyotowej
Dziękuję
  
 
Witam,
Bardzo proszę o pomoc,
Posiadam Toyotę Avensis D4D, 116 km, silnik 2,0, rocznik 2001, od kilku tygodni silnik całkowicie stracił moc, a po przejechaniu kilku kilometrów zapala mi się kontrolka "check engine". Dodam tylko, że nie mam zadnych dodatkowych objawów typu problem z odpaleniem auta, klekotanie czy dymienie. Ponadto tankuje tylko na renomowanych stacjach, z daleka od centrów handlowych.
Auto oddałam do mechanika-elektryka który podjął się naprawy jednak od 2 tygodni nie udało mu się zdiagnozować problemu (najpierw twierdził, że turbina się nie otwiera ale po jej wyjęciu stwierdził, że jest ok, kolejne podejrzenie padło na przepływomierz - został on wyczyszczony i nie pomogło, potem wyjęty został katalizator-jego stan tez określono jako dobry).
Błędy na komputerze wskazywały od początku na wtryski, ale mechanik upierał się, że jakby to były wtryski to samochód miałby problem z odpaleniem, teraz jak juz sprawdził wszytsko dookoła-uważa że to jedyna mozliwosc. Jestem przerażona bo wiem, że może się to wiązać z niesamowitymi kosztami, na które obecnie nie mogę sobie pozwolić.
Bardzo proszę o opinie fachowców, byłabym wdzięczna za namiary na mistrza BIGELEKTRONA.
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Z.
  
 
Cytat:
2012-11-04 23:04:38, emilly_20 pisze:
Witam, Bardzo proszę o pomoc, Posiadam Toyotę Avensis D4D, 116 km, silnik 2,0, rocznik 2001, od kilku tygodni silnik całkowicie stracił moc, a po przejechaniu kilku kilometrów zapala mi się kontrolka "check engine". Dodam tylko, że nie mam zadnych dodatkowych objawów typu problem z odpaleniem auta, klekotanie czy dymienie. Ponadto tankuje tylko na renomowanych stacjach, z daleka od centrów handlowych. Auto oddałam do mechanika-elektryka który podjął się naprawy jednak od 2 tygodni nie udało mu się zdiagnozować problemu (najpierw twierdził, że turbina się nie otwiera ale po jej wyjęciu stwierdził, że jest ok, kolejne podejrzenie padło na przepływomierz - został on wyczyszczony i nie pomogło, potem wyjęty został katalizator-jego stan tez określono jako dobry). Błędy na komputerze wskazywały od początku na wtryski, ale mechanik upierał się, że jakby to były wtryski to samochód miałby problem z odpaleniem, teraz jak juz sprawdził wszytsko dookoła-uważa że to jedyna mozliwosc. Jestem przerażona bo wiem, że może się to wiązać z niesamowitymi kosztami, na które obecnie nie mogę sobie pozwolić. Bardzo proszę o opinie fachowców, byłabym wdzięczna za namiary na mistrza BIGELEKTRONA. Pozdrawiam serdecznie Agnieszka Z.

Ok podalem na priva

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Witam,

ja również potrzebuję pomocy. Ma Rav4 D4D z 2005r i problem od samego początku (kupiona w 2009). Raz na jakiś czas podczas przyspieszania pod górę, czasem przy ruszaniu pojawia się błąd silnika i sterownik wchodzi w tryb awaryjny. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika jest dobrze. Od jakiegoś czasu przy spokojnym przyspieszaniu pojawiła się utrata mocy pomiędzy 2200, a 2400 obr/min. Wymieniono już zawory scv, zregenerowano turbinę i tak się z tym męczę od 3 lat co jakiś czas ktoś próbuje coś zrobić (filtry, zawory, turbina) wyciąga kolejną kasę, bez efektu. Tryb awaryjny wg. testera podobno wywołuje przeładowanie turbiny. Jestem skłonny pojechać te 250km, żeby zrobić porządek i mieć samochód w którym wyprzedzanie czy włączanie się do ruchu nie będzie śmiertelnie niebezpieczne, bo może nagle braknąć mocy. Czy jakiś numer na priv mogę otrzymać ?