MotoNews.pl
  

Polonez - inne wersje, krótkie serie, prototypy, przeróbki - Strona 13

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Apropos Polonezów 1500 X jakieś dwa tygodnie temu spotkałem takiego pod jednym z warszawskich supermaketów. Zmordowany, wyrdzewiały i obity, kolorek chyba jakiś taki szary, ale głowy sobie uciąć nie dam bo był wyjątkowo brudny.

Apropos tego oznaczenia, czy mnie się zdaje, ono było w dwóch częściach? "1500" osobno oraz "X" osobno?
  
 
Pierwsze pytanie: czy widzieliscie 1.5 X, czy 1500X, bo to nie to samo!

Druga sprawa obie wersje znaczkow byly w jednej czesci.

Trzecia - z wymienionych znaczkow przez stalkerx - mam wszystkie oprocz znaku "Chardonnet".

Czwarta - oczywiscie takze odkupie wszelkie ciekawe znaczki Polonezow i 125p, najstarsze jak i te nowsze.

Pozdrawiam
Adamus
  
 
Ja popytałem swojego tatę on miał poloneza pomarańczowego z 1982 roku i posiadał napis z tyłu "1.5 X", taką samą wersję miał wujek (zielony kolorek).
  
 
Po mojej okolicy kreci sie bialy 1500X na poszerzanych felgach stalowych. Jezdzi nim facet kolo 50-siatki, zaczepilem go nawet raz, ale mnie pogonil, mowil ze sie nie zna, nie obchodzi go to, zarobiony jest...Polonez jezdzi od swieta, srednio raz na 6 miesiecy go widuje...utrzymany doskonale
  
 
jak kolega ma 1300 to b ciekawe...kupilbym bardzo chetnie a chardoneta widzialem na primie na francuskich blachach miedzy lampa a rejestracja cos w rodzaju licencji tylko czarno srebrny
a LUX to gdzie -zamiast POLMO? bo to oznaczenie w polonezie jakos dziwnie funkcjonowalo
1500X to export 81 a 1.5X to lux po 83 to oznaczenie na coupe to chyba z braku nazewnictwa wersji (czy byly inne w coupe) i czy to wogole oryginalne oznaczenie?
ciekawe ze emblematy POLONEZ 1500 z 78 i pocz79 tez sie rozmnily od pozniejszych...
  
 
Cytat:
2005-03-11 15:07:05, stalkerx pisze:
jak kolega ma 1300 to b ciekawe...kupilbym bardzo chetnie a chardoneta widzialem na primie na francuskich blachach miedzy lampa a rejestracja cos w rodzaju licencji tylko czarno srebrny a LUX to gdzie -zamiast POLMO? bo to oznaczenie w polonezie jakos dziwnie funkcjonowalo 1500X to export 81 a 1.5X to lux po 83 to oznaczenie na coupe to chyba z braku nazewnictwa wersji (czy byly inne w coupe) i czy to wogole oryginalne oznaczenie? ciekawe ze emblematy POLONEZ 1500 z 78 i pocz79 tez sie rozmnily od pozniejszych...


Niestety 1300 nie jest na sprzedaz. Opis znaczka Chardonneta zgadza sie - tez taki widzialem... na 125p LUX wystepowal razem ze znakiem FSO na kracie wlotu powietrza. 1500X i 1.5 X wystepowalo raczej zamiennie. Coupe nie mialo swoich wlasnych oznczen i otrzymywalo albo 1500, albo 1.5 X.
Roznice oznaczen w latach 78-79 powiadasz... czyzby te pierwsze byly bardziej "chromowane"?

Pozdrawiam
Adamus
  
 
nizly ten polonez 2000 a debicy i to z 78!!! Cromodory tez ladne takie same jak w 125p Sport
apropos storczykowego pna 80 z brazowym srodkiem to nalezy do kolegi 125PN jest na watku o podobnej nazwie z tym 2000
 
 
mam nadzieje ze kiedys beda odbywaly sie zawody z udzialem starych wymiataczy czyli polonezow2000,polskich fiatow akropolis i ładzianek vfts
  
 
silnik fiata 2 kilo czy 1800 to zadna rzadkosc.wrzucasz do zdrowej budy pna czy dfa,klata i wyscigi
  
 
Niedawno naszło mnie olśnienie.
Giugiaro zaprojektował poloneza jako -nazwijmy to roboczo-Lancie C.
Potem powstała na bazie lanci C skrócona wersja-Lancia delta.
Co myślicie o mojej teorii?
  
 
jakos nie widze podobienstwa delty i borewicza.poldek ma olbrzybia tylna klape i to samo jest z lampami tyl i zderzakami.do tego duze tylne blotniki z aniolami.w lanci tyl jest bardzo skromny-mala,zalamana klapa i pionowe swiatla.
  
 
a ja widze-przod,stara wersja delty miala prostokatne lampy podobne do tych słynnych (wartburgowych ) prostokatnych w pierwszych borewiczach.
zreszta teraz mam przed soba model burago lancii delty w skali 1:24 i wyglada calkiem podobnie do borewicza-ta plastkowa (ale szara) nawiewka przykrywajaca tylną boczną szybkę (Włosi od razu wymyślili akwarium )

a to że ma pionowe swiatla-mysle bez problemu daloby sie do niej zamontowac lampy od poloneza (tak wnioskuje po ogledzinach modelu w skali 1:24) w koncu to ma byc przeciez skrocony projekt poldka

moze sie myle-moze Giugiaro zaprojektowal Deltę jako projekt podobny do Poloneza bo mu się podobał i uznał że w Italii by się przyjął
  
 
podobienstw mozna sie doszukiwac.ogolnie przody obu sprzetow.maski,atrapy przednie kierunki z pozycja-ale z daleka i przymrozeniem oka.kat pochylenia szyby,machy i dachu maja jakby ten sam.nakladka przy tylnym trojkacie to tylko namiastka.mam wrazenie ze zupelnie inna koncepcja przy zaprojektowaniu kazdego z osobna.
  
 
Największe podobieństwo jest w przetłoczeniu bocznym ...tak samo wygląda.
  
 
gdyby szukac podobnego do borewicza to z pewnoscia delta.jednak zamysl konstruktorski moim zdaniem zupelnie inny i dosc duze roznice w czasie.lancia zaprojektowana specjalnie pod rajdy,w latach 80 klika razy na pierwszym miejscu w RMC i MS bo szybsze i zwrotniejsze sa mniejsze samochody-wersja integrale oczywiscie.co do cywilnej wersji to brakuje mostu-stad maly tyl w porownaniu do polskiego fastbacka
  
 
Cytat:
2005-03-03 10:59:13, stalkerx pisze:
nareszcie po 3 latach staran mam skany oryginalnych rysunkow poloneza (lanci delty/fiata 137 )giugiaro z polowy lat 70 4 wersje nadwozia : 5dr, 3dr, 3dr sport i coupe (woz sportowy) kazdy w innym kolorze , b ladnie i dokladnie narysowane, to jest odpowiedz na pytania pojawiajace sie od dluzszego czasu w watku to byl na bank projekt lanci, fiat moim zdaniem nie mogl wypuscic takiego typu nadwozia ze wzgledu na jego sportowy charakter -od tego mial juz wtedy lancie widac el stylistyki ital design konca lat 70- podluzne prostokatne lampy(131,argenta) splaszczona dynamiczna sylwetka fastback(delta,golf, pozniej citroen) zwiazek z polonezem jest oczywisty to swietnie widac ;gdyby nasz projekt nie bazowal na plycie 125p (co powoduje nieciekawe podciecie sylwetki w dolnej czesci ) tylko na 132 mielibysmy piekny polsportowy woz (tak polonez przypomina troche wagon ) to widac swietnie na przykladzie coupe ma zupelnie inny przod (cos jak camaro ztamtego okresu albo wyscigowy charger daytona z 68 taki zaostrzony )oczywiscie dlugie drzwi i ten slupek ktory w polskiej wersji jest niesamowity ale przyznam ze troche z innej bajki czulem ze cos jest nie tak no i faktycznie w projekcie ma niesamowite znaczenie


jutro pokarze wam projekt 3dra Sport Giugiaro i "wszystko" sie wyjasni
ten material dla historii polskiej motoryzacji ma z pewnoscia duza wartosc zwlaszcza ze nie zostal opublikowany nigdy w prasie motoryzacyjnej nawet w fabrycznym biuletynie fso od prawie 30lat
do zrodel dziwnego zwiazku fso z fiatem i bekarta jakim stal sie polonez nie sposob dojsc bez znajomosci albo jakiegos nadzwyczajnego przypadku
ja to znalazlem kur.. slowo daje ze 3..4.. lata temu w opuszczonej altanie nad Swidrem pod Warszawa byly tam tez nazwiska ktore niedlugo sprawdze na Zeraniu
bardzo ciekawa wydaje mi sie sprawa prototypu 1100 coupe z 74r(75?) - porownacie sobie projekt poloneza Giugiaro i jak oficjalnie podawano.."1100 coupe jedna zkilku interesujacych propozycji studialnych OBR FSO"
b.prosze kogos o zamieszczenie zdjecia
  
 
No i gdzie te obrazki? Póki co popatrzcie na to - pierwszy raz widzę takie ładne czerwone boczki:
  
 
super boczki i te czerwone siedzonka ktory to rok??
  
 
To poldek to chyba rocznik 80 Jest na wątku z allegro
  
 
Cytat:
2005-04-09 11:26:50, eFeSOwiec pisze:
To poldek to chyba rocznik 80 Jest na wątku z allegro


widzialem trzy takie sprzety w wisniowej wszystkie groszek albo zielen pustyni stoi taki jeden w dzierzoniowie ale mam troche daleko a nie znalazl sie nikt kto by go sprawdzil .. potrzebuje taki srodeczek do swojego 77 ale z czlowiekiem nie moge dojsc do porozumienia kurwa nawet film mu wyslalem a on jakis niewiem k... ; jakby byl ladny srodek to bym tam pojechal ale troche ze mna gra w ch.. a polonez jest igla bialy 80 za 1500 a brazowa mam do zalatwienia jak nowke komplet wszystko...wiec jak ktos kuma to prosze bardzo ...
takie wnetrza szly tylko w 80r z czarna deska ito w b.malej ilosci na specjalne zamowienia rzadowe byly z brazowa deska
widzialem na prospektach z 78 tez byly czerwone fotele szersze z paskami ale boczki braz