Kultowe Auta PRL-u - Archiwum 2014 - Strona 13.5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
hej Sroczka wiadomo kiedy i jaki bedzie nr specjalny?
  
 
W marcu będzie Fiat 130 papomobile.
  
 
Aktualizacja i znów nic rodzimego nie dali ech.
  
 
Masakra
Krakali, krakali i wykrakali kolejne pokraki których jeździły tysiące, a może i miliony w epoce zwanej PRL
  
 
Cytat:
2014-02-06 18:11:12, kadrowiec pisze:
Aktualizacja i znów nic rodzimego nie dali ech.

...czyli mamy już nr 156 - oznacza to przedłużenie kolekcji DeA !
  
 
Najbardziej cieszy chyba przedluzenie serii ... i to ze lista zmniejszyla "120" zmniejszyla sie o kolejne pojazdy ...

... mnie dodatkowo cieszy kolejny Szwed
  
 
z tego wszystkiego to mnie cieszy najbardziej 2CV i Uniacz
  
 
Kiedy nam dadzą coś polskiego?
  
 
Co oni tak cisną z tymi aktualizacjami mamy dopiero luty a modele są pokazane aż do sierpnia. Z cyrtyny i Uniacza bardzo się ciesze czekałem na nie już od dawne, a do Volvo i Simci nie jestem przekonany. Moim zdaniem nie powinny ukazać się w kolekcji, w tamtych czasach nie było mnie jeszcze na świecie ale coś mi się wydaje że te samochody z PRL-em mają niewiele wspólnego. Zamiast tego Volvo i Simci mogli dać coś polskiego. Patrząć na te ostatnie aktualizacje jestem przerażony. Z jednych samochodów się ciesze a z drugich nie no ale jak można dać tyle zachodnich aut pod rząd? Czy już nigdy nie będzie nic polskiego? Dali chociażby Syrene 101 albo FSO 125p.
  
 
Akurat Volvo i Simca były dość popularne w końcówce lat 60-tych i 70-tych. Oczywiście pochodziły w większości z prywatnego importu lub z wyprzedaży np. z ambasad. Teść mojego kolegi miał taką Simcę w kolorze bordo metalic, która śmiało konkurowała z naszym Fiatem 125p, natomiast jako ciekawostkę podam, że mój serdeczny przyjaciel lekarz, a z zamiłowania myśliwy, pojechał do swoich znajomych do Francji na wakacje, zabierając ze sobą psa myśliwskiego, za którego dostał używane, ale w pięknym stanie Volvo 144 w kolorze kości słoniowej. Miałem okazję to auto wielokrotnie prowadzić i było to na tamte czasy niezapomniane przeżycie. Podstawowa wada tego auta, to wąskie przednie drzwi, przez co przy wsiadaniu lub wysiadaniu zawsze uderzałem się w biodro o rygiel zamka na słupku. Poza tym komfort podróżowania w porównaniu do aut wówczas popularnych na polskich drogach nieporównywalny. Swoją drogą, to wielokrotnie pisałem, że jako kolekcja kultowych aut PRL-u powinna zawierać przede wszystkim auta polskie. Myślę, że tym razem w DEA nieco przesadzili.
  
 
Jasnie że były volvo 144, 244, a Simek 1301 i 1100 było jeszcze więcej w PRL-u.
Bardzo się cieszę z tych zachodnich modeli - mimo że większość z nich już dawno mam.

To, że nie ma polskich zapowiada moim zdaniem jedynie dłuższe przedłużenie serii - bo na pewno z czasem będą.
  
 
SUUUUUUUPER AKTUALIZACJA
Mi brakuje jeszcze Fiata CC Audi 80 B2 B3 B4 i Vw: T1 T2 T3 oczywiście jeszcze Poloneza Caro
  
 
Jestem zawiedziony altualizacjami. Sroczka7 co to jest za polityka ostatnio w Dea?
  
 
Cytat:
2014-02-07 13:21:31, motofan500 pisze:
SUUUUUUUPER AKTUALIZACJA Mi brakuje jeszcze Fiata CC Audi 80 B2 B3 B4 i Vw: T1 T2 T3 oczywiście jeszcze Poloneza Caro



No i wlasnie w ten sposob tracimy polskie auta .... jak ci ich brakuje tych samochodow to znajdz je gdzies w otchlani internetu i je kup ...

Mi natomiast brakuje FSO 125p kombi, Syreny 101, 102s, 103s, tarpana kombi, fiat 130p, warszawy pocztylion, nysa 501 i inne odmiany ... kolejne odmiany Zuka... i wszelkiego rodzaju polskie prototypy i ciezarowki - tych modeli w przeciwienstwie do wymienionych przez ciebie nie idzie nigdzie kupic ...

EDIT: Zeby nie bylo - mi tez sie aktualizacja podoba i chcialbym tez jakies Audi w kolekcji ... ale jednak polskie powinny byc na pierwszym miejscu ... mam nadzieje ze teraz zaroi sie od polskich samochodow


--- wypowiem sie jeszcze co do Trabanta - Sroczka wspominal ze pojawi sie niedlugo po Peugeocie ... nie oznacza to ze bedzie bezposrednio po a w pewnym odstepie czasu ... od peugeota do Uno sa tylko 2 miesiace co moze oznaczac ze Trabant bedzie w kolejnej... podczas gdy Sroczka nam mowil ... terazniejsza aktualizacja mozliwe ze byla juz zaplanowana ... a Trabant mial wpasc w kolejnym rzucie ...


[ wiadomość edytowana przez: Frdek dnia 2014-02-07 17:04:20 ]
  
 
Jak już dają te zachodnie samochody to obowiązkowo powinni dać Mercedesa W123.

[ wiadomość edytowana przez: Kazik353 dnia 2014-02-07 19:22:28 ]
  
 
Cytat:
2014-02-07 19:20:04, Kazik353 pisze:
Jak już dają te zachodnie samochody to obowiązkowo powinni dać Mercedesa W123. [ wiadomość edytowana przez: Kazik353 dnia 2014-02-07 19:22:28 ]

...ciekawy jestem co z takim samochodem jak NSU Prinz 1000 ? Dość często spotykanym w tamtych latach na polskich drogach.
  
 
NSU i Beczka chyba będą są na liście. Cytryna i Uno, DS, Dauphine były na liście i są to te też może będą.
  
 
Najnowsza aktualizacja zaskoczyła mnie zupełnie,ale na plus.
Najbardziej cieszy mnie Volvo 144,Citroen 2CV oraz Fiat Uno.
Tego ostatniego chciałem już od dawna,więc jestem szczęśliwy.
Pominę już fakt,że "uniak" to piękny przeszczep od firmy Norev.
DeA zmieniło tylko kolor,dodało polskie blachy i odwaliło robotę.
Jeszcze co do Volvo,najbardziej podoba mi się jego zielony kolor.
Taki szwedzki wóz na polskich blachach to w PRL-u była Ameryka.
Po 144,mogliby dać słynną "cegłę",model 240,najlepiej w sedanie.
Aktualizacje są tak szybko,bo sroczka odtajnił już trochę modeli.
Tajemnica się wydała,więc nie było sensu jej dalej nie ujawniać.
W następnym rzucie przepowiadam dalsze zachodnie wozidełka.
W sumie to fajnie,bo jakby były same "Polaki" to byłoby nudno.
Wakacje z KAP będą wyjątkowo udane,wręcz nawet "zachodnie"


[ wiadomość edytowana przez: przemo93 dnia 2014-02-07 22:18:09 ]
  
 
Niestety ciężarówek nadal brak, a wschodnich aut także..., polskich, rumuńskich, jugosłowiańskich... masakra.

Ale skoro już o zachodnich mowa, to brak jeszcze napewno wspomnianego Mercedesa, Nsu prinz, ale także Renault 4CV, 4, 5 i 1000kg, Audi 80 i 100, Daihatsu Charade, DKW 3=6, Fiata 1100 i 1500, Forda Escorta , Anglii i Sierry, Humbera, Mercedesa Pontona, Mercedesów T1, T2, W111 i W123 Kombi, Mini, Nissana Sunny, Panharda Dyny Z, Opla Ascony i Rekorda E, Simki 1100, Steyra Pucha, Volvo 760, VW Jetty, Passata B1, Kombi i Type 3.

Niech one będą, ale niech będą wreszcie samochody wschodnie i kolejne ciężarówki (na nie liczyłem najbardziej, a się zawiodłem, że było ich tak mało...)

[ wiadomość edytowana przez: cichy_555 dnia 2014-02-07 22:18:28 ]
  
 
Te wszystkie zachcianki zachodnich aut powodują że mamy zalew takich modeli. Dea nie musi się wysilać i płacić za nowe polskie auta chińczykom, tylko wpycha to co już kiedyś wydało i ma zysk. Ale będą mieli też straty. O ile polskie czy ruskie znikają szybko to zachodnie zalegają i idą na zwroty. Z 12 modeli co dwa tygodnie dostępnych w kiosku z nie zachodnich do zwrotu idzie 1 niekiedy 2, a z zachodnich np. opli poszło jednego 10, drugiego 9. To jest informacja z bardzo wiarygodnego źródła. Dea obudzi się z ręką w nocniku. I można powiedzieć że kolekcjonerzy z którymi się spotykam bardzo zazdroszczą ruskim ich kolekcji. Jest jednolita i na temat. A nasza staje się po prostu mało interesująca nawet dla przygodnych kolekcjonerów.