DZIAŁ ---- SENATOR - Strona 128

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Hello chłopaki, ma ktoś na zbyciu skrzynie manual od monzy lub senia 2.8 lub 3.0??
  
 
Grzesiu jutro napisze wam z jakiej firmy jest szyba .Ma szerszy pasek u góry jak orginalna.Była cała biała za 170zł,brązowa i zielona z paskiem za 200zł+założenie 35zł.Za 350 z anteną.Teraz szukam nowego radia do senia bo troche głupio wygląda z kablami na wierzchu Pozdrowienia!
  
 
witka
Rubens solex 4A1 był w BMW montowany,na bank ,mam pytanko :jaki masz motorek u siebie ?bo napewno jest róznica w gazniku z BMW 2.0 i 2.5 przy tym wiekszym motorze sa wieksze srednice gardzieli,kiedys po zmianie gaznika w rekinie 5 na taki z 2.0 wyraznie osłabl no ale cos za cos,chyba nawet mam gdzies knige do takiej beemy z solexem 4A1.pozdro t
  
 
to chyba nie jest problem... z tego cowiem dysze można rozwiercić. Znajomi tak rozbebeszali zapasowe komplety gaźników... jeden na ulice drugi na wyścigi... tylko nie można przedobrzyć bo się aftko zalewa. Pozdrawiam

  
 
Witajcie Towarzysze , a zwłaszcza dziś Seni3000 i Bartek .
Seni , ja ciągle nie wiem jaki mam motorek W papierach jest 2.5 litra i podobno 83 rok , ale nie wiem ile w tym prawdy , bo jak kupowałem świece , filtry itp to prawie nic się nie zgadzało . Nie wiem czy to nie jest czasem silnik 2.0 od BMKi . Jest silniczek 6 garów , rzędowy , ale nie ma żadnych oznaczeń oprócz numeru , który zaczyna się na literę H . Sam nie wiem jak ustalić co to jest . Czy w Senatorach A1 lub A2 występował gaźnik Solex ?
Czekam na porady . Pozdrawiam .
Autko po wymianie oleju i dolewce do skrzyni nawet zaczęło śmigać , choć wczoraj , gdy przepuszczałem pieszych znowu się zbuntował i na parę minut zgasł .
Przy okazji takie pytanko - ktoś pewnie będzie wiedział o co tu chodzi . W czasie jazdy (na początku) wskaźnik poziomu oleju jest w połowie skali , po nagrzaniu poziom nieco mniejszy , a gdy zwalniam lub staję poziom oleju spada prawie do minimum , a obroty silnika spadają wyraźnie poniżej 1000 obrotów i wtedy lubi zgasnąć niestety . Ratunkiem jest tylko przełączenie w porę przekładni (to jest automat) z biegu D na neutral (luz)
Kto wie ?
  
 
Witajcie!
Rubens po pierwsze tak dla samego siebie powieneś sprawdzić rocznik samochodu.Data zbliżona do miesiąca ,a napewno rocznik ,jest bita na elementach plastikowych np tylna ścianka zegarów, gril.Nie wiem jak w modelu A1 ale w A2 jest data na pasach przednich, taka biała "szmatka" i na szybach choć nie wszystkich ale pod postacią 'zakodowaną np ...........5 oznacza rocznik 1985.Co do silnika to dokładnie oglądnij blok silnika.Duże cyfry z jego boku oznaczają pojemność np 30, 25, 28 itp.Orginalnie tlko 3 litrowy silnik występował z gażnikiem.Na maila pośle tobie materiały dnośnie gaźnika.To wszysko co posiadam.Aha.Mylisz wskaźnik ciśnienia oleju ze wskaźnikiem poziomu którego w Senatorach nie było

[ wiadomość edytowana przez: _Grzesiek_ dnia 2004-09-04 17:23:26 ]
  
 
Witaj Grzesiu , dzięki za poradę . Pospisuję te wszystkie numerki i może czegoś się dowiem , choć bardziej mnie interesuje silnik niż nadwozie . Za każdą pomoc jestem wdzięczny . Nie wiesz co może tak wpływać na to ciśnienie oleju ?
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2004-09-04 18:13:04, rubens pisze:
Nie wiesz co może tak wpływać na to ciśnienie oleju ?
Pozdrawiam


Mam dokładnie to samo w reksiu 2.0E
Jak jest zimny to ponad połowa skali, a w miarę nagrzania silnika ciśnienie spada aż do poziomu krytycznego i zapala się lamka oleju. (zauważyłem też, że mam trochę za niskie wolne obroty)
Sorry, że wam tu truje takim małolitrażowcem ale rubens ma cegła w cegłe to samo
  
 
Wiecie ,przyczyn wskazywania niskiego ciśnienia oleju jest wiele.Najlepiej zawęzić pole poszukiwań i zmierzyć ciśnienie manometrem.Dopiero znając wiarygodny wynik można coś więcej poradzić.Wiem , wiem nie wszyscy mają czym.Ale naprawde to jest podstawowy i skuteczny sposób.
  
 
Podpisuje się pod wszystkim co Grzesiu powiedział.. najłatwiej znajdziesz numery rocznik auta na pasach.. choć te mogły zostać wymienione. Prześlij mi fotkę to Ci zczytam. Numer silnika zaczynający się na H oznacza gaźnik... tzn. powinny być przed jeszcze 2cyfry oznaczające pojemność były 2.8H i 30H gźnikowe z tym że pierwszy był na DVG-Vergaser a 30H na Solex 4 A 1. Tak jak pisał Grzesiu na bloku będziesz miał wybitą dużymi cyframi pojemność.

Ja tez mam takie problemy... na rozgrznym silniku gdy stoję mam wg. wskaźnika ciśnienia oleju jakieś 0,8 bara... niedługo udam się na badanie manometrem... najpewniejszy sposób. Aaaa no i u mnie poprawiło się ciśnionko ogólnie po wymianie filtra oleju. Rubensie niskie obroty w rzędowej 6stce to norma ja mam 650 mniej więcej. Nie powiem Ci co mówi instrukcja bo leży u blacharza ale jeśli mnie pamięć nie myli to przy aftomacie 675 czy jakoś tak.

pozdrawiam
  
 
włąśnie... poślij nam poprostu fotki silnika... bloku numerów wszystkiego jakoś dojdziemy co to A ja wam zapodam kilka fotek z Monster Garage Monza się robi






także generalnie płacz i zgrzytanie zębów.. w poniedziałek dorobią mi progi i przyjeżdża dawca dzwonów... życzcie mi powodzenia bo bedzie potrzebne. Tak bardzo boję się że wyjdzie pokemon czteroślad
  
 
siemka you all
z olejem jest tak ze jak sie nagrzeje to jest żadszy i cisnienie spada,kwestia jeszcze jakosci oleju i stanu panewek głownych lub korbowodowych,wiec jesli cisnienie troche spada to nic wielkiego jesli nie spada ponizej minimum tzn swieci kontrolka cisnienia oleju na wolnych obrotach ,jesli tak jest to trzeba to zbadac ,pomiar cisnienia,wymiana czujnika,panewek ,ewentualnie zmiana oleju z syntetyka na mineral lub z pół syntetyka na minerał,nie polecam zadnych zageszczaczy oleju typu "moto doktor",dobry olej to polowa sukcesu!!!!!!!!
pozdro T
  
 
Witajcie ponownie ! Dzięki bardzo za cenne rady . Postaram się pożyczyć od kogoś aparacik i sfotografuję wtedy wszystko bardzo dokładnie . Podam Wam cały numer mojego silnika bo to nie tajemnica H250024601 , czyli to chyba 2500 jeśli dobrze zrozumiałem .
Powiem Wam jeszcze , że jesteście wyjątkowo mili i takich ludzi chciałem tu poznać . Przedtem częściej byłem na forum regionalnym - małopolska (jestem z Krakowa) , ale tam usłyszałem , że mają dość czytania o moich problemach z autem , więc im powiedziałem pa . Jeśli Was też znudzę to proszę mi powiedzieć .
Pozdrawiam
  
 
Rubens dokladnie masz 2.5l. Tak sie zastanawialem, po nr VIN powinienes sie dowiedziec gdzie twoja bryka byla stworzona. byly do tego takie programiki, nawet w necie. Tez kiedy s swoj sprawdzilem i wiem kiedy i gdzie zostal wyprodukowany.

pozdr
  
 
Rubens Jak nie znajdziesz cyfrówki to zapraszam do siebie to ci cos powiem o twoim bolidzie. Mieszkam na krowodrzy. Mój nr to 502338468 i mam miesiac urlopu wiec chetnie pomogę.
Pozdr
  
 
Dugazz dzięki za zaproszenie . Zapisałem Twój nr gg i napewno się odezwę za około tydzień , bo w tym pracuję od rana do wieczora .
Porky , co to za programy ?
  
 
Panowie moze ktoś miał by sprzedać tanio oczywiśćie deseczke Digital ze slimaczkiem do skrzyni automatycznej?? chcetnie bym zażucił taką do mojego seńka no i jakby ktos miał ladny schemat jak to zrobić...wiem juz kiedyś było to poruszane na forum ale nie chce mi sie szukac tak mi łatwiej mój mail to krystian@adamnet.pl jakby ktoś miał ladny schemat i czytelny dla normalnego ludzkiego oka...

pozdrawiam
  
 
A to jest ten programik VIN CHECK ... wpisujesz swojego VINa i masz ... damn ja miałem gdzieś na dysku wykaz tylko do opli w którym były roczniki zdekodowan.. ale za nic nie mogę znaleść.

Krystian zapytam się bo może masz szczęście i uda mi się skołować LCD za grosze... impulsator będziesz musiał kupić sam ale ta część nie jest droga.

Porky kiedy nad morze przybywasz ja po 13 mam trochę czasu to byśmy Cię z Jurkiem w 2 Lenie odwiedzili


[ wiadomość edytowana przez: Bartek dnia 2004-09-06 01:47:47 ]
  
 
Panowie moze ktoś z was chciałby troszke czesci od Senia A2?? mam zamiar rozebrac mojego starego bo sie sypie i nie stac nie by go zrobić...moze komuś gaza a moze coś innego?? a moze nawet całego?? dajcie znać bo nie wiem co z nim robić..pozdraiwma
  
 
U Rubensa ten patent z Vinem ( ) nie wypali... Jak co to mam impulsator to LCD z "czterobiegowego" automatu.Schematy do Senatora, LCD też tam jest, znajdują pod nieśmiertelnym ADRESEM w odpowiednim dziale ze schematami.
Panowie zima sie zbliża i czas ,jak co roku, walki z zapchaną nagrzewniczka.Taaa....Ale nie u mnie!!!! Z powodu jej rozszczelnienia została wyciągnięta z samochodu i rozlutowana, no tylko zbiorniki.I co? I okazało sie że jest totalnie zapchana.Ale co tam.2 godzinki odpychania pod wodą i jest jak nowa.Jutro przylutuje zbiorniki i przystąpie do testów szczelności.Niestety takie doraźne udrażnianie za pomocą wody pod ciśnieniem to krótko trwała metoda.Ja nawet drutu nie mogłem wcisnąć w ten syf! I woda za nic sobie tu nie poradzi.Wnioski wyciągnijcie sobie sami