Kultowe AUTA PRL-u - Archiwum 2008-2009 - Strona 132.5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
I już 4 Dacie na alledrogo.pl:

allegro.pl/search.php?string=dacia+1310&category=1061&buy=0&new=0&pay=0&vat_inv=0&personal_rec=0&country=1
  
 
Wczoraj doszedł Żuczek i Warszawka .Pozdrowienia
  
 
Powiem wam tak,
ta kolekcja w jednej trzeciej zaspokoiła już moje potrzeby estetyczno kolekcjonerskie epoki PRL-u (jeśli chodzi o samochody osobowe).
Nie wyobrażam sobie ekspozycji naściennej KAP bez modeli:
- Fiata 125p, 125p kombi, 128, Mirafiori (takimi jeździli sekretarze
KC. Mieszkałem blisko alejek komunistycznych notabli. Ślinka
ciekła, bynajmniej nie na posadę),
- Syreny BOSTO - to jest mus!!!
- Trabanta kombi
- Nysy (flotowego pojazdu kwiaciarzy Rzeszowskich)
- Skody 1000 MB,
- Moskwicza 427 - totalnie kultowy pojazd. Na taxie była ich cała
masa, 3/4 kombi
- Zastavy 750, 1100 (Zastawa była bardzo popularna w PRL-u i nie
może jej zabraknąć),
- Tarpana,
- Warszawy sanitarki, vel kombi
- Łady 21011 (mojego pierwszego pojazdu ), 2107 w tym
i kombi,
- Melexa 212 bym chciał jak nic + takiego jakie jeździły w
zakładach produkcyjnych i na PKP jako bagażówki. Wiem, ze nie
ma szans na ich realizację, ale było by miło…

Co do osobówek to chyba wszystko czego jako istoty PRL-u oczekuję od tej kolekcji.
Oczywiście przydały by się do całości zdobyć nasze rodzime motorowery: Osa, Komar i Ogar + nie nasza Java pancerka. Do Tego WSK 125 i Junaczek z koszem, ETZ-tka, Cezetka, Jawa, ech...

Mażę jak dziecko o posiadaniu Jelcza ogórka z przyczepką najlepiej vel Skody RTO w skali 1:43 oczywiście (nie stać mnie jednak na zakup ręcznej roboty za 1.200zł), Jelcza M181MB, Ikarusa 280 KM.
Nie wspominam o ciężarowych Robrach, Starach, Skodach, Tatrach, Kamazach, itp.
Ale ale, kolekcja nazywa si eKultowe Auta PRL-u a nie Kultowe Auta Osobowe PRL-u więc może jednak coś się pojawi z ciężarowych?
Kurcze, było by pysznie posiadać to wszystko.
Pozdrawiam


ps.
wczoraj i ja otrzymałem Warszawę 203 i Żuczka w prenumeracie. Stan IDEALNY. Teraz mam dwa Żuczki, jednego chcę zrobić na pakowóz

[ wiadomość edytowana przez: marecki271 dnia 2009-05-23 08:44:10 ]
  
 
powinien być fiat 127, a nie wartburg camping, a nysa to też bardziej kultowe auto niż wartburgi 311,312,313.zastava jest fajna.
powinny być w większości polskie auta(warszawy,syreny,polonezy,żuki,nysy,tarpany,fiaty z literką p,zastawy z literką p) potem, które jeżdziły w prl-u, ale nie są polskie (trabanty,wartburgi[nie te 311,312,313],łady,dacie,gazy,uazy,zazy,moskwicze i inne)
jak podwyższą cenę jeszcze bardziej to nie wiem czy jeszcze będę je kupował jak to bedzie 35zł bo wydawałem 24,90 i jak każdy model tyle by kostował to wydał bym 49x24,90+warszwa m-20=1227zł
jak 26,90to 24,90x18+26,90x31+warszawa m20=1288,80zł
jak więcej to powyżej 1 300zł
w miesiąca było 49,80 a teraz jest 51,80,potem np.60,80
  
 
Cytat:
2009-05-23 08:14:57, marecki271 pisze:
Powiem wam tak, ta kolekcja w jednej trzeciej zaspokoiła już moje potrzeby estetyczno kolekcjonerskie epoki PRL-u (jeśli chodzi o samochody osobowe). Nie wyobrażam sobie ekspozycji naściennej KAP bez modeli: - Fiata 125p, 125p kombi, 128, Mirafiori (takimi jeździli sekretarze KC. Mieszkałem blisko alejek komunistycznych notabli. Ślinka ciekła, bynajmniej nie na posadę), - Syreny BOSTO - to jest mus!!! - Trabanta kombi - Nysy (flotowego pojazdu kwiaciarzy Rzeszowskich) - Skody 1000 MB, - Moskwicza 427 - totalnie kultowy pojazd. Na taxie była ich cała masa, 3/4 kombi - Zastavy 750, 1100 (Zastawa była bardzo popularna w PRL-u i nie może jej zabraknąć), - Tarpana, - Warszawy sanitarki, vel kombi - Łady 21011 (mojego pierwszego pojazdu ), 2107 w tym i kombi, - Melexa 212 bym chciał jak nic + takiego jakie jeździły w zakładach produkcyjnych i na PKP jako bagażówki. Wiem, ze nie ma szans na ich realizację, ale było by miło… Co do osobówek to chyba wszystko czego jako istoty PRL-u oczekuję od tej kolekcji. Oczywiście przydały by się do całości zdobyć nasze rodzime motorowery: Osa, Komar i Ogar + nie nasza Java pancerka. Do Tego WSK 125 i Junaczek z koszem, ETZ-tka, Cezetka, Jawa, ech... Mażę jak dziecko o posiadaniu Jelcza ogórka z przyczepką najlepiej vel Skody RTO w skali 1:43 oczywiście (nie stać mnie jednak na zakup ręcznej roboty za 1.200zł), Jelcza M181MB, Ikarusa 280 KM. Nie wspominam o ciężarowych Robrach, Starach, Skodach, Tatrach, Kamazach, itp. Ale ale, kolekcja nazywa si eKultowe Auta PRL-u a nie Kultowe Auta Osobowe PRL-u więc może jednak coś się pojawi z ciężarowych? Kurcze, było by pysznie posiadać to wszystko. Pozdrawiam ps. wczoraj i ja otrzymałem Warszawę 203 i Żuczka w prenumeracie. Stan IDEALNY. Teraz mam dwa Żuczki, jednego chcę zrobić na pakowóz [ wiadomość edytowana przez: marecki271 dnia 2009-05-23 08:44:10 ]


Ale, kolekcja to Kutowe Auta PRL-u, a nie Kultowe Pojazdy
PRL-u i szkoda, że nie będzie motorów i ciężaróek, bo auto to samochód, a przynajmniej tak mi się wydaje, a 125kombi w ogóle
warszawy,wołgi,126(prototyp) kombi to niespotykane autka w poniżej 1:1 skali. Widziałem kiedyś na allegro fso 1500 kombi model welly. Miał jeden defekt światła tylne są podłużne, a nie takie jak w sedanie.Syrenka B(bosto) to super fajny modelik.


[ wiadomość edytowana przez: matt0516 dnia 2009-05-23 09:07:34 ]
  
 
Mój żuczek. Wprawdzie trochę wybrakowany wskutek trafienia do rąk dziecka, ale ważne że jest.
 
 
Wreszcie na stronie kultowych pojawiły się zdjęcia Dacii i Lady: http://www.kultoweauta.pl/index.php?page=3
 
 
Cytat:
2009-05-23 09:09:45, Tao pisze:
Wreszcie na stronie kultowych pojawiły się zdjęcia Dacii i Lady: http://www.kultoweauta.pl/index.php?page=3


Już wczoraj były te zdjęcia.
  
 
Proponuję by ktoś z moderatorów poprzycinał ten wątek, gdyż nowym uczestnikom tego tematu najwyrazniej nie chce się czytać od przynajmniej 5 podstron wstecz (już nawet nie mówie od początku) i zamieszczają rewelacyjne wiadomości o których już ktoś pisał. Przez takie powielanie wątek ma obecnie 132 podstrony, a nie 80.
  
 
Cytat:
2009-05-23 08:14:57, marecki271 pisze:
Mażę jak dziecko o posiadaniu Jelcza ogórka z przyczepką najlepiej vel Skody RTO w skali 1:43 oczywiście (nie stać mnie jednak na zakup ręcznej roboty za 1.200zł), Jelcza M181MB, Ikarusa 280 KM. Nie wspominam o ciężarowych Robrach, Starach, Skodach, Tatrach, Kamazach, itp. Ale ale, kolekcja nazywa się Kultowe Auta PRL-u a nie Kultowe Auta Osobowe PRL-u więc może jednak coś się pojawi z ciężarowych?



Tak się składa że wysyłałem maila do BOK-u z zapytaniem czy będą ciężarówki i autobusy i odpowiedzieli mi że w najbliższych numerach nie planują takich pojazdów lecz NIE WYKLUCZONE że pojawią się one w dalszej części kolekcji.
  
 
zauważyliście, że dacia model ma podłóżne czarne atrapy za tylnymi szybami, a ta na gazetce ma poziome prostokątne?
ma kierunkowskazy po bokach, a na okładce gazetki nie ma kierunkowskazów z boku

[ wiadomość edytowana przez: matt0516 dnia 2009-05-23 09:42:40 ]
  
 
null

a znacie taką Dacie ?
  
 
Cytat:
2009-05-23 11:48:31, 1szjan-64 pisze:
a znacie taką Dacie ?



Znamy

Za Wikipedią:

Cytat:
Wikipedia pisze:

Dacia 500 Lăstun - marka samochodu, produkowanego do 1989 roku w Timisoarze.
Samochód został zaprezentowany w 1985 roku. Produkcja seryjnie ruszyła w 1986 roku. Napędzał go dwucylindrowy silnik chłodzony powietrzem o pojemności 499 ccm i mocy 23,5 KM. Dacia Lastun rozpędzała się dzięki temu silnikowi do 106 km/h, zużywając przy tym 3,3 l benzyny na 100 km. Nadwozie zostało wykonane z włókna szklanego. Cieszył się niewielkim powodzeniem.






[ wiadomość edytowana przez: SlawekH dnia 2009-05-23 12:29:50 ]
  
 
Sorry, że odrębny post, ale poprzedni coś się nie edytuje.

Dla młodszego pokolenia z tej samej Wikipedii:

To też Dacia:

>>klik<<

Auto to było produkowane również w Bułgarii pod nazwą Bulgarrenault.

A ta nawet mnie zaskoczyła:

>>klik<<

Estafette, ale Reanult w skali 1:43 jest do zdobycia na alledrogo.




[ wiadomość edytowana przez: SlawekH dnia 2009-05-23 12:55:24 ]
  
 
Cytat:
2009-05-23 09:31:21, Jelczan pisze:
Tak się składa że wysyłałem maila do BOK-u z zapytaniem czy będą ciężarówki i autobusy i odpowiedzieli mi że w najbliższych numerach nie planują takich pojazdów lecz NIE WYKLUCZONE że pojawią się one w dalszej części kolekcji.




I na to liczę Panowie i Panie, po cichu i z dystansem ale jednak.
Prawdopodobieństwo multiplikowania modeli Wartburga na 20 różnych sposobów i dociągnięcie tym sposobem do 50 numeru jest znikome bo tych aż tylu nie było.
Kolekcja się sprzedaje nader wspaniale, więc może DEA faktycznie zechce wygenerować tych 50 modeli.
Recepta jest prosta - 18 modeli ciężarówek i autobusów + 32 modele aut osobowo dostawczych do 3,5 tony (w tym jakieś sprytne ARO + Aleko z 1988 roku) i rewelacja

Zważcie na to, że Tatr, Kamazów i Urali na Allegro pełno, co prawda firma inna ale w kuluarach wydawcy do porozumienia dojść mogą

  
 
Marzenie kolekcjonerskie, Ogórek Jelcz 272 MEX + przyczepa P01



Heh, uwielbiałem jeździć przyczepą. To było coś

ps.
sory za wielkość, post się rozjechał nieco

[ wiadomość edytowana przez: marecki271 dnia 2009-05-23 13:53:53 ]
  
 
Myślę że o modelach autobusów czy samochodów ciężarowych nie ma co marzyć. Żuk, Nysa, Tarpan, Lublin 51 to max na co można liczyć. Popatrzcie na sam rozmiar Żuczka - jest dość spory jak na modelik do gazetki a co dopiero jakby mieli dołożyć choćby Stara czy Jelcza. Koszt takiego modelu byłby napewno większy conajmniej dwukrotnie od samochodów osobowych a żeby liczyć ze dadzą go za 26,90 to szczyt optymizmu. Sam bardzo chciałbym żeby je dali ale trzeba myśleć realnie - nie ma szans. Zresztą kolekcje kultowych aut innych krajów wystarczy zobaczyć, największe są tam furgonetki i dostawczaki. Samochody ciężarowe i autobusy PRL to dobry pomysł na następną kolekcję modeli i chyba też cieszyłaby się bardzo dużą populrnością, w końcu to pojazdy kultowe.
  
 
W KAPie widziałbym takie oto modele (z gazetkami oczywiście)

[*] Tarpan 237D (1983)
[*] Nysa 522 (1983)
[*] Mikrus MR-300 (1957)
[*] Zastava 1100 (1983)
[*] Syrena 105B (1971) (z kołem zapasowym na dachu )
[*] Syrena R-20 (1981)
[*] Moskwicz 2141 Aleko (1986)
[*] FIAT 127p (1973)
[*] Syrena 105 (1972)/105L
[*] ZAZ Tavrija (1988 )
[*] GAZ-13 чайка (1959)
[*] Moskwicz 412 (1975)
[*] Polonez 1500 w wer. kryzysowej (lata 80.)


Z radością przyjmę także do swej gablotki ZIMa, nizbyt może kultowego, ale bardzo dobrze wykonanego (za niewielką cenę :p ) oraz Czajkę (dla dokładnych: Mewę :p ) czternastkę.



Cytat:
2009-05-23 14:20:16, dym pisze:
Myślę że o modelach autobusów czy samochodów ciężarowych nie ma co marzyć. Żuk, Nysa, Tarpan, Lublin 51 to max na co można liczyć. Popatrzcie na sam rozmiar Żuczka - jest dość spory jak na modelik do gazetki a co dopiero jakby mieli dołożyć choćby Stara czy Jelcza. Koszt takiego modelu byłby napewno większy conajmniej dwukrotnie od samochodów osobowych a żeby liczyć ze dadzą go za 26,90 to szczyt optymizmu. Sam bardzo chciałbym żeby je dali ale trzeba myśleć realnie - nie ma szans. Zresztą kolekcje kultowych aut innych krajów wystarczy zobaczyć, największe są tam furgonetki i dostawczaki. Samochody ciężarowe i autobusy PRL to dobry pomysł na następną kolekcję modeli i chyba też cieszyłaby się bardzo dużą populrnością, w końcu to pojazdy kultowe.



Oj, tam. Od tego jest prenumerata (21,90 PLN/model z gazetką )


Przepraszam Was bardzo za tą "listę" na początku, ale specjalnie nie dopisałem (list) (/list) (oczywiście z nawiasami prostokątnymi ([]), a nie okrągłymi (()) na początku i na końcu, ponieważ cały post zwyczajnie... znikał
  
 
Zapraszam wszystkich do wzięcia udziału w licytacji kolekcji kultowych http://www.allegro.pl/item637915578_kolekcja_kultowych_aut_prl_od_1zl.html

[ wiadomość edytowana przez: KOLEKCJONER dnia 2009-05-23 15:07:14 ]
  
 
Czy mi przeglądarka nie działa jak należy, czy może jednak wyłączyli opcje zamówienia prenumeraty?