MotoNews.pl
6 Kultowe Auta PRL-u - Archiwum 2013 (269626/0) - Strona 15.5
  

Kultowe Auta PRL-u - Archiwum 2013 - Strona 15.5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2013-02-17 13:52:57, kadrowiec pisze:
He he no tak. Dodawajcie modele do listy, ale precyzujcie jakie Wiadomo Mercedes i BMW tak, ale konkretnie jakie? Ja wiem, że chodzi Tobie o Mercedes W124 i BMW 1600. Proponuję kopiować listę i dodawać modele, o których zapomniałem oraz przesyłać do DEA bo sam z moimi e-mailami do nich niewiele zdziałam Lista dotyczy tylko rodzimych produkcji i celowo nie ma w niej aut zagranicznych. Co do aut zagranicznych mozna stworzyć listę odrębną i przesłać do DEA. To już 5 lat z KAP? Ale ten czas leci. A Skody? Jest ich kilka, które powinny się pojawić, ale na skodę nie ma rady i już chyba nie będzie. Straciłem w to wiarę. Ostatnio ktoś napisał, że wyczerpano propozycje na modele specjalne w skali 1:43, a więc odsyłam do mojej listy i zaświadczam, że pojazdy specjalne w skali 1:43 w dużej ilości jeszcze czekają na wydanie, a ja bym sobie marzył o odrębnej serii np. Kultowe Pojazdy Służbowe PRL-u" Na mojej liście zapomniałem o Warszawach w barwach Milicji oraz Łączności, Nysie WSW oraz Fiacie 125p Straży Pożarnej. Ktoś kiedyś napisał, że bez sensu jest wydawanie kolejnego Fiata 125p bo wszystkie były takie same. No kolekcjonowanie lub zbieractwo polega w sumie na zbieraniu podobnych przedmiotów, które różnią się niewielkimi szczegółami np. w przypadku modeli aut felgami, listwami bocznymi, lusterkami, reflektorami itd. i nie zgadzam się, że bez sensu jest wydawanie modeli, które różnią się tylko tymi elementami. W mojej kolekcji chętnie zobaczę wszystkie możliwe odmiany Fiata 125p, Syreny, Nysy lub Żuka nawet jeżeli różnica będzie tylko w kolorze. Zbieractwo i kolekcjonerstwo właśnie na tym polega, a jak ktoś uważa inaczej to nie jest godzien nazywać się kolekcjonerem. [ wiadomość edytowana przez: kadrowiec dnia 2013-02-17 13:54:04 ] [ wiadomość edytowana przez: kadrowiec dnia 2013-02-17 14:05:40 ] [ wiadomość edytowana przez: kadrowiec dnia 2013-02-17 14:07:02 ] [ wiadomość edytowana przez: kadrowiec dnia 2013-02-17 14:46:31 ]



jest jednak roznica miedzy zbieractwem a kolekcjonerstwem. To o o czym piszesz to bardziej zbieractwo niz kolekcjonerstwo. I w sumie nie mylilbym jednego pojecia z drugim. To tak na marginesie.

i zeby nie bylo OT. Co sadzicie o takiej warszawie:


i jesli mialaby by byc rajdowka Muchy (fiat) i stratopolonez, to niewatpliwie w kolekcji musi byc tez Fiat 126p Sobieslawa Zasady:


Fiat 125p rekord


Syrena ORMO


Warszawa ORMO


Fiat 125p kombi serwis rajdowy


[ wiadomość edytowana przez: cichy_555 dnia 2013-02-18 13:02:55 ]
  
 
Gromadzenie modeli różniących się li tylko chromowanymi czy plastikowymi lusterkami i listwami
czy innymi mało znaczącymi detalami (a tym bardziej malowaniem) to pójście bardziej na ilość niż jakość kolekcji.

Seria Kultowych już zawiera zbyt dużo powtarzalnych modeli i jeszcze więcej na pewno nam ich nie potrzeba, chyba że ktoś ogranicza się wyłącznie do serii Kultowych i ich chce mieć jak najwięcej.

Ja sam kolecjonuję europejskie powojenne modele osobówek, kultowe są tylko częścią kolekcji.
I choć staram się nie kupować modeli różniących się od siebie np. tylko face liftingiem,
to i tak mam około 800 modeli dających dobry przekrój współczesnej motoryzacji.

Nie potrzebuję trzech takich samych różniących się tylko zabudową Tarpanów, pięciu Nysek, dziesięciu Żuków.
Na tym polega kolekcjonerstwo. W odróżnieniu od zbieractwa.

[ wiadomość edytowana przez: mAbZ dnia 2013-02-18 14:52:04 ]
  
 
No tak , ale np zastava 750 , fiat 600 , seat 600 to samochody produkowane przez rozne marki , czyli rozne samochody w tym samym nadwoziu , a np. faceliftingi i kolejne generacje to caly czas te same samochody tylko w innym nadwoziu , silniku itp.

Wiec w sumie jakby tak patrzec to powinno sie miec np. jednego golfa zamiast np. I , II , III , IV , V , VI

A seata 600 , fiata 600 itd. miec bo to sa inne modele , inne MARKI tylko rozniace sie znaczkiem na masce [chyba ze ktos nie chce miec wymienionych wyzej modeli ]

Tak czy inaczej kolekcjonerstwo jest bratem blizniakiem zbieractwa , czesto jedno od drugiego dosc trudne do odroznienia ze jak ktos je pomyli to nikomu czapka z glowy nie spadnie .
Jeden np. powie ze jest KOLEKCJONEREM Fiatow 125p i ma ich wiele w roznych kolorach i wersjach , a inny na niego powie ze jest ZBIERACZEM bo ciagle dokupuje rozne auta mimo iz jest juz ich posiadaczem .

To tyle ode mnie i wracamy do prawdziwego tematu tego tematu

[ wiadomość edytowana przez: Frdek dnia 2013-02-18 15:39:36 ]
  
 
Najważniejsze to określic sobie cel i zawartość kolekcji.

Ale nie myl generacji z face liftingami.

Co do marek. Seat i Fiat to dobry przykład.
Seat 1430 znacznie różnił się od Fiata 124, Seat Fura od Fiata 127, a Ronda od Fiata Ritmo,
ale już Seat 600, 128 czy 132 różniły się od Fiata praktycznie tylko drobnymi detalami.

To trochę tak jakbym chciał mieć trzy modele Dacii Logan kombi
bo na niektórych rynkach to Renault, a na innych Łada = dla mnie bez sensu.
Do czego zmierzam: jest dużo ciekawych modeli, które w serii Kultowych
jeszcze nie wyszły, a powinny: prototypy, ciężarówki, autobusy,
czy choćby wiele zachodnich aut mających naprawdę status kultowych już w czasach PRL.

Pamiętacie np. jak się oglądało za autami z owalnymi rejestracjami z Berlina Zachodniego?
  
 
Wszystko prawda, ale ja będę bronił swojego zdania I nie mam zamiaru bić piany o synonimy.
  
 
Cytat:
2013-02-18 16:27:48, mAbZ pisze:
Ale nie myl generacji z face liftingami.



Nie myle generacji i liftingow (przeciez np. golf VI to nie FL 1 ),
lifting to odswiezenie danej generacji .

Ale np. golf I i golf II , idac taki tokiem myslenia ze na co powielac samochody , to ktoregos z tego tez nalezaloby wykluczyc . Co z tego czy jedynka , dwojka czy nawet szostka . Golf to golf , po co miec dwa ?

Chodzilo mi o takie mniej wiecej wnioski z wykluczania modeli pokrewnych



mAbZ . Mowiles ze w kapie jest juz zbyt duza powtarzalnosc modeli
O ktore modele chodzi ?

Co prawda , duze fiaty sa az trzy sedany , ale jeden to stary fiat , drugi nowszy a trzeci to juz FSO Jakby nie patrzec kazdy jest inny ale jednak taki sam , i to mi sie w kolekcjach podoba . To ze oprocz zbierania roznych modeli roznych aut z roznych krajow , mozemy zbierac tez ich poszczegolne wersje

Czy zwrocil ktos uwage na to ze dla jednego KOLEKCJA moze byc dla innego ZBIERANINA ? Kazdy uwaza inaczej , czy jego modele to kolekcja czy zbieranina i decyzji jego o jego wlasnych modelach nie nalezy podwazac !

Co prawda , w kapie mogloby ukazac sie wiecej polskich modeli jak i innych zachodnich czy wschodnich Ale zapychacze tez musza byc , ludzie i tak beda kupowac te zapychacze czekajac jak kiedys w zapowiedzi pojawia sie te modele o ktorych teraz mowimy , a jak nie kupia zapychaczy kolekcja sie skonczy i papa marzenia

Wiec jak jest tak jest , wazne ze wogole jest , bo dopuki jest ,mamy szanse ze bedzie to co chcemy
  
 
Golfy I i II generacji, to przecież to zupełnie inne auta, a nie lifting.
Nieważne jak auto się nazywa, jak pisałem czy Łada, Renault czy Dacia Logan skoro to to samo auto.
Podobnie Fiat 125p czy FSO 1500.

Powtarzane modele Kultowych to np. Wartburg 312 sedan, a do tego kombi, kabrio, cupe i jeszcze sport. A to tylko jeden przykład.

Jak dla mnie za dużo takich samych modeli, podczas gdy np. na P70 sedan od początku serii nie można się doczekać
(była zapchajdziura coupe którego chyba nikt nigdy w PRL-u na oczy nie widział,
dopiero będzie kombi, a od początku serii czekam na sedan)

No ale zgadzam się, że wspaniale że seria w ogóle jest
  
 
te samochody co dał zdjęcia cichy_555 powiny ukazać się w kap
jutro już tarpan
  
 


Kupcie sobie podwójne modele i sami zróbcie sobie te napisy
(bo niczym innym większość tych modeli się nie różni)
  
 
to se kup
  
 
Przecierz on tego nie zbiera , dlatego to napisal

Ok . Jutro sie dowiemy czy tarpan bedzie mial poprawny tyl , (bez tych drzwi z tylu , czy z nimi )

mAbZ : Kto na sedana nie czeka ? Mysle ze najpier wydali coupe i kombi , bo wiedzieli ze je kupia . A jakby wydali najpierw sedana to wszyscy by kupili sedana ,a wiele osob pozniej by stwierdzilo "na co mam kupywac coupe i kombi , jak to co chcialem to mam"

Wszystko jest w tej kolekcji z jakiegos powodu

Kazde z tych aut , a nawet przyczepa , motor i trojkolowa inwalidka , sa to z jakiegos powodu , czy to kultowy czy nie , kazdy z tych modeli ma rozne powody pojawienia sie tu , ale jest jeden wspolny dla wszystkich , wyssac resztki z portfeli kupujacych . I tak ludzie beda to kupowac bo jakby ludzie mysleli : "zdziercy , tyle trzeba za takie gowna placic " to nic by nie kupili , bo drogie w polsce jest wszystko .
Nawet POLSKI cukier jest w NIEMCZECH tanszy niz w rodzimych sklepach

[ wiadomość edytowana przez: Frdek dnia 2013-02-19 11:59:38 ]
  
 
Tarpan już jutro? Fajnie, ja jednak sobie poczekam na prenumeratę która się spóźnia, ja nie mam jeszcze Syreny 103 W takim razie od rana czekam na zdjęcia modeliku Za jakiś miesiąc wyciągam samochód z garażu, to zrobię kilka fotek kultowego modeliku ze starszym, 43 razy większym bratem


[ wiadomość edytowana przez: monter410 dnia 2013-02-19 12:44:56 ]
  
 


  
 
Dosłownie kamień z serca Plandeka widzę ładnie odwzorowana, ilość oczek przez które przeciąga się linkę tyle samo co w oryginale - plandeka na ogromy plus Okolice świateł pod paką całkiem nieźle, przyczepię się jedynie to tego, że jedno z czerwonych okrągłych lampek powinno mieć barwę białą - światło cofania naturalnie. Z lewej strony zaś, obok lampy przeciwmgłowej powinno znajdować się gniazdo podłączenia przyczepy - według moich danych było oryginalnie w każdym modelu, nawet jeśli samchód nie posiadał haka. Lampy zespolone też ładne, czepiać się nie będę, że się trochę różnią - ważne, że migacze mają inny, właściwy kolor Póki co tyle recenzji, jak doczekam się na swój modelik w prenumeracie zamieszczę stosowny opis z moimi uwagami

Kolego @mAbZ - czy posiada kolega więcej zdjęć modeliku ?


[ wiadomość edytowana przez: monter410 dnia 2013-02-19 17:12:38 ]

[ wiadomość edytowana przez: monter410 dnia 2013-02-19 17:14:20 ]
  
 
Zapukaj a otworzą ci, kliknij na obrazek a będzie Ci dane

(to nie moje, znalezione w necie)
  
 
No właśnie znalazłem i obejrzałem, jednak z pełną opinią poczekam aż szanowne DeA przyśle mój modelik To co zdążyłem zauważyć to brak wlewu paliwa (powinien być pod paką, po prawej stronie) oraz nie ma znaczka na atrapie. Po za tym, podwozie całkiem nieźle odwzorowane, kolejny plus
  
 
A może ten znaczek na atrapie odpadł, bo na stronie DeA w tym miejscu coś się bieli.
  
 
Skoro juz jest tarpan , mysle ze za dwa (czyt. cztery tygodnie) modele mozna wyczekiwac aktualizacji.

Tarpanik zachwytajacy nawet
Ucieszylem sie , takie lampy jak tylne mi sie podobaja
Mozna wiedziec czy plandeka jest odlana w calosci z paka , czy jest ona sciagana
  
 
Cytat:
cieszylem sie , takie lampy jak tylne mi sie podobaja Mozna wiedziec czy plandeka jest odlana w calosci z paka , czy jest ona sciagana



No lampy inne powinny być, bo E551 w Tarpanach są Chociaż, może są te same, czepiam się niepotrzebnie A co do paki, niestety wygląda, że to jest odlew w całości. Coś za coś - chociaż plandeka jest odwzorowana prawie idealne



[ wiadomość edytowana przez: monter410 dnia 2013-02-19 22:10:00 ]
  
 
Wiem ze na prawdziwo sa inne , dziadek mojego kolegi ma takiego tarpana (niebieskiego)

Chodzi o to ze te lampy ladnie wygladaja w modelu