Kultowe Auta PRL-u - Archiwum 2014 - Strona 15.5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2014-02-09 19:44:01, malarz84 pisze:
Foto z forum francuskiego z kolekcji rosyjskiej Taxi

...tablica rejestracyjna to trochę mało polska ! (WSA W522).
Poza tym deska rozdzielcza pochodzi ze znacznie nowszej wersji Nysy 522 !! (co najmniej z roku 1984)
@Frdek: Ja nie spotkałem się w swoim regionie z Nysą 521 (522)(TAXI). Nie mogę jednak wykluczyć, że gdzieś w Polsce takie pojazdy jeździły.

[ wiadomość edytowana przez: Piotr1-60 dnia 2014-02-10 12:02:22 ]
  
 
Przeglądałem dalej stronę IMCDB.org i tam pojawiają się też wielokrotnie takie auta w polskich filmach jak:

Simca 1100
dwie w "Poszukiwany, Poszukiwana"


ale też np. "07 zgłoś się", "Dyrygent", "Zdaniem obrony", "Czas przyspieszeń" - więc w dużej ilości filmów.

Peugeot 504
"Plac budowy - Polska"


ale też np. kilkukrotnie w "Czterdziestolatku", "Krótki film o zabijaniu", "Pełnia", "Czas przyspieszeń" (jako auto BORowców), "Ceremonia pogrzebowa", "Siedem życzeń" czy "Kingsajz"

Mercedes T2
"Zmiennicy"


ale też m.in. w "Siedem Życzeń", "Cesarskie cięcie" (jako ciężarówka TVP), "Smażalnia story" czy "Wielka majówka"

a dla ciekawostki w "Poszukiwany, poszukiwana" widać auta z ostatnich aktualizacji:
Simca 1300

Peugeot 404

Renault Dauphine

Citroen 2CV



Natomiast Opel Kadett D pojawia się w "Zmiennikach"

w "Wyjściu awaryjnym" (1982)

"Romeo i Julia z Saskiej Kępy" (1988 )

"Zakole" (1988 )

"Czuję się świetnie" (1983)


więc jednak i przed 1990 rokiem był u nas dość popularny.

[ wiadomość edytowana przez: cichy_555 dnia 2014-02-10 12:44:56 ]

[ wiadomość edytowana przez: cichy_555 dnia 2014-02-10 13:04:57 ]
  
 
VW Jetta
Zmiennicy


ale też m.in. "Krótki film o zabijaniu"

Nissan Sunny
Trójkąt Bermudzki (1987)


ale też m.in. "Zmiennicy", "Krótki film o zabijaniu", "Piłkarski poker", "Tulipan", "Romeo i Julia z Saskiej Kępy", "Mewy - fragmenty życiorysu", "Pan Kleks w kosmosie", "Ucieczka z Kina Wolność"

Toyota Carina ii
Och Karol (1985)


ale też "Zmiennicy", "07 zgłoś się", "Romeo i Julia z Saskiej Kępy", "Zakole", "Koniec sezonu na lody"

[ wiadomość edytowana przez: cichy_555 dnia 2014-02-10 13:57:48 ]

[ wiadomość edytowana przez: cichy_555 dnia 2014-02-10 13:59:27 ]
  
 
Cytat:
2014-02-10 12:28:01, cichy_555 pisze:
" a dla ciekawostki w "Poszukiwany, poszukiwana" widać auta z ostatnich aktualizacji: Simca 1300 Peugeot 404 Renault Dauphine Citroen 2CV



Sorki ale jest to "Nie lubie poniedzialku"
  
 
oczywiście masz rację, mój błąd.
  
 
Sroczka7..
Bardzo prosimy jeśli wiesz , powiedz nam najważniejszą informację :
Czy seria będzie przedłużona ?
Dzięki

POzdrawiam!
  
 
Wlasne dzisiaj zostala przedluzona - ze 155 do 160 ...


Cichy ... przy takim natloku zdjec smochodow z roznych filmow, latwo o pomylke.
  
 
Tak , nawet wczoraj została

Tylko chciałem zapytać , czy będzie to koniec serii , czy DEa planuje przedłużyć ...
  
 
To sie samo zobaczy ... sprawa mnie niestety niepokoi ... bo jest jeszcze duzo samochodow mozliwych do wydania ... a skad je wezme jak sie seria skonczy ?
  
 
Nie ma co się bać że kolekcja będzie zakończona na numerze 160.
Sroczka7 mówił już kiedyś że seria może przekroczyć 200 numerów.
Jeszcze jest tyle aut do wydania że nie mamy pojęcia. DeA może ostatnio przegina z zachodnimi, ale może ma przeszczepy modeli z innych serii wydawanych na świecie. Ma gotowe formy a że te samochody występowały na polskich drogach więc wydają je nam.
Polskich modeli jeszcze będziemy mieli po pachy. Zapytałem się DeA czy planujecie jeszcze jakieś auta polskiej produkcji. A pani powiedziała że nie wyklucza pojawienie się ich. Bądzmy cierpliwi i tyle.
Pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2014-02-10 19:11:14, Stachu19 pisze:
Nie ma co się bać że kolekcja będzie zakończona na numerze 160. Sroczka7 mówił już kiedyś że seria może przekroczyć 200 numerów.



Moze przekroczyc ... jednak pragne zauwazyc tez ze za kazdym razem kolekcja aktualizowana jest o mniejsza ilosc numerow ... w tym przypadku to tylko 5 ... zwykle kolekcja byla aktualizowana o okolo 20 modeli.
  
 
Czy Fiat 130 jest przewidziany w kolekcji KAP ?
  
 
Jest na liscie Sroczki ... Dokladniej jako Fiat 130p
  
 
Witam Wszystkich, to jest mój pierwszy post na tym forum. Temat KAPu tutaj śledzę już od dłuższego czasu. W końcu trzeba było założyć konto i się wypowiedzieć.

Ostatnie wyczyny Deagostini mi się bardzo nie podobają, to wygląda tak jakby ta firma nie miała już pomysłu na dalsze prowadzenie tej serii. Szczerze, dobrych dalszych perspektyw nie widzę. W natępnych specjalnym ma być Papamobile, no fajnie, ale lepszym modelem byłby Ikarus 260. Uważam tak ponieważ niedawno była bardzo dobra okazja do wydania właśnie tego modelu to znaczy zakończenie eksploatacji autobusów marki Ikarus w Warszawie. Z kolejnym papamobile mogli zaczekać do pielgrzymki papieża do Polski, przy takim rozgłosie rośnie sprzedaż, cóż Deagostini uważa inaczej.

Chciałbym też zaprosić Was na mój kanał YouTube, w którym recenzuje modele no i robię newsy. Ostatni mój film: Zapowiedzi kolejnych numerów KAP moja opinia

Na sam koniec jeszcze taka wypowiedź, pomysł na biznes.

Jeśli w Polsce znalazła by się odpowiednia osoba z oszczędnościami na koncie to już dawno załatwiła by Deagostini na cacy. Wystarczy podpisać umowę z Polskim wydawnictwem oraz producentem tych modeli w Chinach i robimy serie. Zakładamy firmę i wydajemy modele takie, jakich oczekują kolekcjonerzy. Gdybym miał możliwości sam bym coś takiego zrobił. Np. seria ,,Kultowe Autobusy" skala taka jak te trzy autobusy wydane w KAP i Atlas Bus Collection czyli 1:72, bo przystępna cenowo dla wszystkich. Myślę, że nadal rozsądną kwotą była by kwota 35-40 zł za numer, który ja wypuszczałbym co 3 tygodnie, z racji dłuższego procesu produkcji, bo były by to modele po raz pierwszy zrobione jak np. Jelcz PR100U z KAP. Pierwszy numer byłby tańszy i zawierał jakiś mniejszy autobus np. Autosan H6. To jest mój pomysł na biznes plan, piszę się łatwo, ale realizacja trudniejsza.
  
 
Ja jestem takiego samego zdania. Byśmy mieli wszystkie typy autobusów produkowanych w Polsce, Węgrzech, Czechach,Rosji i itp.
  
 
Cytat:
2014-02-11 12:04:23, Bartex0805 pisze:
pomysł na biznes. Jeśli w Polsce znalazła by się odpowiednia osoba z oszczędnościami na koncie to już dawno załatwiła by Deagostini na cacy. Wystarczy podpisać umowę z Polskim wydawnictwem oraz producentem tych modeli w Chinach i robimy serie. Zakładamy firmę i wydajemy modele takie, jakich oczekują kolekcjonerzy. Gdybym miał możliwości sam bym coś takiego zrobił.



Witam Cię Kolego
Myślę, że gdyby to był dobry pomysł na biznes to już dawno coś takiego by powstało. Zresztą mieliśmy już próby, z jakim skutkiem - widzimy - jak jest tanie, to modele raczej są zabawkami, jak drogie to jest mały popyt.
  
 
Cytat:
2014-02-11 15:07:04, Marcin2016 pisze:
Witam Cię Kolego Myślę, że gdyby to był dobry pomysł na biznes to już dawno coś takiego by powstało. Zresztą mieliśmy już próby, z jakim skutkiem - widzimy - jak jest tanie, to modele raczej są zabawkami, jak drogie to jest mały popyt.



To jest dobry pomysl na biznes ... nie powstaje tylko dlatego ze ci co chca to nie maja kasy ... a ci przy kasie platac sie w to nie chca ...



... Moze jak ja bym cos sobie zarobil to zaczalbym sie bawic w te klocki... Tylko sukces zalezy od dobrego startu ...
  
 
Cytat:
2014-02-11 16:27:45, Frdek pisze:
To jest dobry pomysl na biznes ... nie powstaje tylko dlatego ze ci co chca to nie maja kasy ... a ci przy kasie platac sie w to nie chca ...


Na sąsiednich forach o tej tematyce ktoś się kiedyś (dokładnie nie pamiętam, ale to już dobre trzy lata temu)wysilił i zrobił kalkulację produkcji modeli w skali 1:43. Prognozy nie były optymistyczne. Ale gdyby się ktoś zdecydował na taką produkcję to będę mocno kibicował i napewno będę klientem. Ok wracamy do tematu "kultowych"
  
 
Polski rynek jest specyficzny na tyle, że jak coś będzie dobrze wyprodukowane to i dla większości osób za drogie. Deagostini ma ten balans dobry, ale nie ma pomysłu na ciąg dalszy serii, albo nową serię. Mnie jakość ich modeli zadowala, a także cena.

Jeśli w Waszej kolekcji znajduje się każdy z tych autobusów wydanych w KAP to nie wierze, że jeśli mielibyście możliwość kupna podobnych jakościowo produktów za podobną cenę, to nie kupilibyście takich modeli. Choćby dlatego, aby dalej poszerzać kolekcje. Wspominając jeszcze Jelcza Ogórka ze stacji benzynowych w skali 1:64 to jest fatalnie wykonany, ale też właśnie jego skala do niczego mi nie pasuje. Moim zdaniem w przypadku tego modelu skala jest zbyt duża, kosztem jakości. To są dwa powody dla którego ten model nie znalazł się w mojej kolekcji.

O kolekcji Atlas Bus Collection, mogę powiedzieć tyle. Numer 1 i 2 cena dla mnie do przyjęcia, kolejne numery za drogo. Prenumeratę zamierzam rozpocząć i po drugim modelu zakończyć. Poza tym w tej serii nie ma nic ciekawego dla nas Polaków.
Za moje wnikliwe wypowiedzi przepraszam, ten typ tak ma.
  
 
A jakby np. taki rynek utworzyc np. tu w Szwecji ?

Najpierw zaczac od Volvo i Saaba a pozniej przejsc na rynek Polski jakby juz "firma" sie dobrze trzymala ? Oczywiscie na poczatek w osobowkach ...

... PS: Jakby ktos wiedzial ... to skad np. brac licencje na produkowanie modeli danej marki ?