Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Przemm VB 2.0 16v Legionowo | 2006-05-27 23:35:15
No wlasnie nie ma! sa otwory pod opaske od gumy ale ani gumt ani tego drazka nie ma |
![]() R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2006-05-28 12:50:56 Oryginalne gumy trzymajace drążek stabilizatora kosztują w Fordzie 30 PLN za sztukę. W dowolnym sklepie z częściami takie gumy kosztują 5 PLN. Kiedyś się skusiłem na nie i potem żałowałem, po pół roku musiałem ponownie wymieniać. No ale znów nie kupiłem oryginałów tylko jakieś lepsze (wzmacniane) za 13 PLN sztuka. Teraz z przodu znowu mi coś stuka więc chyba to bedą te gumki - kupie oryginały i zapomnę o nich raz na zawsze.
Mogę wam zdradzić czym się róznią oryginały od podróbek (oprócz ceny i trwałości). W oryginałkach guma jest pokryta w miejscu styku z drążkiem takim specjalnym mocnym tworzywem i działa to na zasadzie tarcia drążka o powierzchnię, w podróbkach jest tak że guma ściska drążek bardzo mocno a wszelkie ruchy odbywają się na zasadzie uginania się gumy. Dlatego pamiętajcie że miejsca styku drążka z gumą nie wolno smarować a wręcz przeciwnie najlepiej było by go przykleić. Jak tylko drążek zaczyna się obracać w takiej podróbce to jej dni są policzone. W oryginałkach nie ma to znaczenia ale też się ich nie smaruje. Jak ktoś lubi ciągle przy nich dłubać polecam podróby, jak ktoś nie lubi sie ciągle z tym babrać polecam oryginały. Pozdrawiam. |
![]() TEGUSS Ford Escort Łęczna | 2006-05-28 15:45:32
SHOCK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() U mnie jest drążek a mój pocisk to 1,3 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() pije Sympatyk FEFK Mk VII Ożarów Mazowiecki | 2006-05-28 21:21:44
Zależy jaki model i rocznik?. ![]() |
![]() R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2006-05-29 09:50:52 Przyznam szczerze że rozdarty jestem - wymieniać na oryginały i zapomnieć o sprawie (-60 PLN), czy założyć podróbki i do zobaczenia za pół roku (-10 PLN). Pewnie i tak góre weźmie ekonomia i założe te tanie bo przecież lubie grzebać w swoim Essim!
Co wy byście zrobili na moim miejscu? |
![]() Kijarasz Sympatyk FEFK HyBriD Pi(L)awa | 2006-05-29 10:05:39
wymiana na oryginał bedziesz mial wicej czasu zeby oddać sie przyjemności z jazdy a nie nasłuchiwać czy juz nie stukają nie pukaja itd. mniejszy ból głowy ![]() |
![]() Stenkar Ford Escort Koszalin | 2006-05-29 11:47:46 też to przerabiałem u siebie najgorsze jest ponowne dogięcie tej obejmy żeby można było wkręcić tą śrubę, otwory muszą się zgadzać a ciężko to zrobić bo śrubka jest dość krótka a obejma strasznie sprężynuje, przez to wkręca się pod kątem i niestety gwint ulega lekkiemu uszkodzeniu wymieniłem tylko z jednej strony bo mi nerwów więcej nie starczyło. ale efekt jest zadawalający.W tej chwili nic nie stuka i nie skrzypi jak to miało miejsce przed naprawą |
![]() kamil76 Sympatyk FEFK Citroen C4 Grand Pic ... Ostróda | 2006-05-29 12:03:00 słuchajcie polecam wam kupowac gumki od fiesty po roku 96 w fieście drazek ma 15m a w escorcie 16 mm wiec drązek jest bardziej sciśnięty z tymi gumkami .Znalazłem tą porade w wyszukiwarce naprawde polecam . |
![]() RemikGT Sympatyk FEFK Było EVO-jest RS2300 ... Leszno | 2006-05-30 22:59:41 dis tj. 30.05.2006 wymieniłem u siebie jutro posucham odgłosów z podwozia i okaze się czy cos pomogło.Jednym słowem powiem tak posoba projektująca to jest chyba debilem bardziej upierdliwego dojśca do tych srub nie mogła zaprojektowac ( lewa strona- prawa posżła gładko) po prostu niby prosta sprawa a jednak odkręcic te piep..... sruby totrzeba się namęczyć!!!!!!!!!!!!!!! |
![]() Franek53 Ford Escort Combi Konstantynów Łódzki | 2006-05-31 13:00:03 panowie nie narzekajcie na te gumy bo sa naprawde gorsze modele mysle,ze mniej cierpliwi chyba by to olali razem z autem.ja kilka dni temu tez wymienialem te gumy ale to jednak najlepij jest zrobic na podnosniku i nie odginac tej obejmy ktora trzyma gume bo to moze byc niebezpieczne wiemy co sie dzieje gdy cos sie zgina trzeba oposcic caly wozek i obie sruby odkrecaja sie idealnie i nic nie trzeba doginac i samemu sie przy tym napinac z obu stron trwa to okolo pol godziny nie zadne podroby tylko oryginaly to jakis50 zl za obie w srodku maja taka twardsza jakby tulejke nie zawsze trzeba wymieniac laczniki a to jest juz wogole prostota.w 1,3 tez jest drazek to nie woz drabiniasty w zaleznosci od rocznika sa roznice miedzy nimi.gumy moga byc w wachaczach np. w starszych modelach i drazek skierowany jest lukim do przodu.pozdrowienia. |
![]() organo MAZDA Nasielsk | 2006-05-31 13:17:35
he he to jeszcze niewidziales jak jest w Toledo ![]() tam jest dopiero jazda gumki juz leza 2 m-ce a jak podchodze do tej roboty to mi rece opadaja i zostawiam na pozniej ![]() ogoleni cala reszta jest spoko calkiem niezle zaprojektowana ale te gumy stabilizatora porazka ![]() |
Pawol Nubira 1.6 SX kombi ... Wrocław | 2006-06-02 10:22:14 Robilem to u siebie przy okazji wymiany peknietego stabilizatora. Na marginesie zeby wymienic stabilizator trzeba odkręcić 8 śrub sub ramy i opuscic ją , ale przed tym podlewarowac silnik rzeby nie wylecial do kanalu. Wtedy mozna dopiero wymienic stabilizator a przy okazji mozna bez kombinacji odkrecic blaszki mocujace gumy stabilizatora. Kto wie czy w ten sposób nie jest nawet szybciej i sprawniej wymieniac same gumy. Ja akurat musialem...
Według serwisówki angielskiej gumy posmarować białym smarem silikonowym do gumy i plastiku - on jej nie zeżre [ wiadomość edytowana przez: Pawol dnia 2006-06-02 14:43:54 ] |
gabrych24 escort Sochaczew | 2011-03-05 11:50:17 ja już wymieniłem i muszę dodać, że napewno było by łącznik stabilizatora odkręcić, bo skutecznie utrudnia wyjecie i założenie tych gum. A co do czasu wymiany... Mi to zajęło około 1,5 godziny z dwuch stron,łącznie z ustawieniem zbierzności... A fotorelacja świetnie zrobiona! |