[Mk VII] Swap z D na TD - Strona 2.5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
po włożeniu silnika mam kolejny problem pompa od 90 km ma troche inny osprzęt ale wtyczka ta sama zaworek od immobilizera przełożyłem i po przekręceniu kluczyka tyka przekaźnik na nadkolu i w pompie ale nie reaguje rozrusznik pomóżcie jak to rozwiązać
  
 
Na nadkolu tyka przekaźnik świec żarowych, w pompie elektrozawór, nadal masz nie podłączony immo. Spróbuj go ominąć czy zagada.
Co do zamiany pomp pewnie że zagada.

PS.
Cytat:
sorry chciałem być dobry i pomóc, ale nie Ty i Qwet wiecie lepiej

Dobrymi chęciami piekło jest wybrukowane jak to mówią
Odnośnie Twoich postów to te herezje w dniu ich publikacji powinny stąd zniknąć a nie przynosić wstydu takiej fachurze jak ty do tej pory aż
A teraz dobra rada - zanim zaczniesz brać za pewnik obcojęzyczne publikacje najpierw sięgnij po słownik, po drugie sprawdź wg jakich norm podawane są różne wielkości fizyczne, jak np moc, a następnie jak mają się do siebie przeliczenia tych wielkości.
  
 
jak śrubokrętem złączyłem śrubki na rozruszniku silnik odpalił tylko ujest problem że wogóle rozrusznik nie reaguje na kluczyk miernikiem sprawdziłem napięcie tego kabelka od stacyjki do rozrusznika przy rozruszniku napięcia nie ma ale w skrzynce bezpieczników jest więc to raczej immobilizer a nie wiem jak go pominąć
  
 
Cytat:
2011-07-17 12:21:21, Kris75 pisze:
Odnośnie Twoich postów to te herezje w dniu ich publikacji powinny stąd zniknąć a nie przynosić wstydu takiej fachurze jak ty do tej pory aż A teraz dobra rada - zanim zaczniesz brać za pewnik obcojęzyczne publikacje najpierw sięgnij po słownik, po drugie sprawdź wg jakich norm podawane są różne wielkości fizyczne, jak np moc, a następnie jak mają się do siebie przeliczenia tych wielkości.

Pewnie to co mam pod maską to też według Ciebie jedna wielka herezja i sobie wyimaginowałem ten silnik
  
 
Co ty masz pod maską mefis, z całym szacunkiem ale tylko jakąś padlinę wartą tyle co hmmm np. wysprzęglik w normalnym aucie, nie czarujmy się ale czasy świetności escortów raczej minęły, z wyjątkami oczywiście ale i tak nie zmienia to faktu iż es stał się autem dla delikatnie mówiąc średniozamożnych i pasjonatów, z których i tak 99% dysponując większą gotówką swoją pasję i miłośc ulokowałaby w innym modelu. Są też tacy u których jest to np. 2 auto służące do przewożenia tyłka z pkt A do B.
wracając do tzw. swapu, od czego się zaczęło, nikt rozsądny i średnio rozgarnięty nie wyważa otwartych drzwi, nawet dla własnej przyjemności, a za takie uchodzi w obecnych czasach dokładanie turbin, pomp, intercoolerów itp do starych trupów jeśli za te same pieniądze można kupic cały silnik, oryginalny TD. Rozumiem zabawę ze zmianą lokalizacji IC np. przed chłodnicę ale zamiast pisac tu doktoraty, zrób, pokarz to cię pochwalę oczywiście jak robota będzie miała ręce i nogi. Mefis napisz tu proszę czy temperatura zewnętrzna silnika przekracza 180 st C? Temperatura w miejscu oryginalnej lokalizacji IC? Myślisz że obudowa chłodzonego cieczą silnika może przekracza tą wartośc? No napisz jak myślisz.
  
 
Panowie.Nie znam się na silnikach Diesla i nie będę zajmował stanowiska w Waszej dyskusji,nie mniej jednak bardzo Was proszę o kulturalne wypowiedzi i zachowanie spokoju.
 
 
Cytat:
2011-07-18 16:51:03, Kris75 pisze:
Co ty masz pod maską mefis, z całym szacunkiem ale tylko jakąś padlinę wartą tyle co hmmm np. wysprzęglik w normalnym aucie, nie czarujmy się ale czasy świetności escortów raczej minęły, z wyjątkami oczywiście ale i tak nie zmienia to faktu iż es stał się autem dla delikatnie mówiąc średniozamożnych i pasjonatów, z których i tak 99% dysponując większą gotówką swoją pasję i miłośc ulokowałaby w innym modelu. Są też tacy u których jest to np. 2 auto służące do przewożenia tyłka z pkt A do B. wracając do tzw. swapu, od czego się zaczęło, nikt rozsądny i średnio rozgarnięty nie wyważa otwartych drzwi, nawet dla własnej przyjemności, a za takie uchodzi w obecnych czasach dokładanie turbin, pomp, intercoolerów itp do starych trupów jeśli za te same pieniądze można kupic cały silnik, oryginalny TD. Rozumiem zabawę ze zmianą lokalizacji IC np. przed chłodnicę ale zamiast pisac tu doktoraty, zrób, pokarz to cię pochwalę oczywiście jak robota będzie miała ręce i nogi. Mefis napisz tu proszę czy temperatura zewnętrzna silnika przekracza 180 st C? Temperatura w miejscu oryginalnej lokalizacji IC? Myślisz że obudowa chłodzonego cieczą silnika może przekracza tą wartośc? No napisz jak myślisz.

Nie nie przekracza 180st, ale co to ma do rzeczy? Co do oplacalnosci dolozenia turbiny, to jesli masz zdrowy silnik i pewny, to po co sie pchac w cos co nie wiadomo jak sie zima zachowa? Ja w ten sposob do tego doszedlem. Oplacalnosc? Hmm ja to robie raczej for fun i dla siebie. Wartosc? Moze i wartosciowy nie jest moj silnik, ale sorry pierdzieliles glupoty, ze to co ja zrobilem jest niewykonalne, a Ty odwracasz uwage tym, ze to nie ma wartosci. IC owszem bedzie zrobiony u mnie w zderzaku, ale sorry jakos nie widze sensu o tym pisac, skoro ktos taki jak Ty lub Qwet przyjdzie i mi powie, ze glupoty wypisuje, po takich tekstach odechciewa sie pisac o jakichkolwiek przerobkach.
  
 
przemo2 - spokój is cool a kultura to moje i mefisa drugie imię.
Jeśli nie przekracza 180 st. to należy zadac sobie pytanie po co go przekładac w ogóle, bo argument że nagrzewa się od silnika jest lekko mówiąc chybiony z prostego powodu, powietrze podczas sprężania do ciśnienia ok już 0,6 rozgrzewa się do temp 180 st. więc czy on będzie tam gdzie jest czy też będzie na dachu efekt będzie ten sam. A wasze wypociny nt. tjuningu, przeróbek itp. to tylko stek głupstw nieświadomych pseudo praktyków. I zgadzam się z tobą że można to robic dla zabawy jak piszesz z tą małą różnicą że są rozsądniejsze i pożyteczniejsze zabawy, nawet przy aucie
  
 
Cytat:
2011-07-18 17:45:22, Kris75 pisze:
przemo2 - spokój is cool a kultura to moje i mefisa drugie imię. Jeśli nie przekracza 180 st. to należy zadac sobie pytanie po co go przekładac w ogóle, bo argument że nagrzewa się od silnika jest lekko mówiąc chybiony z prostego powodu, powietrze podczas sprężania do ciśnienia ok już 0,6 rozgrzewa się do temp 180 st. więc czy on będzie tam gdzie jest czy też będzie na dachu efekt będzie ten sam. A wasze wypociny nt. tjuningu, przeróbek itp. to tylko stek głupstw nieświadomych pseudo praktyków. I zgadzam się z tobą że można to robic dla zabawy jak piszesz z tą małą różnicą że są rozsądniejsze i pożyteczniejsze zabawy, nawet przy aucie

No właśnie i po to jest IC, żeby schłodzić to powietrze rozgrzane prawda? A słaby nawiew na niego i gorące powietrze z kolektora wydechowego i turbiny jakoś średnio w tym pomagają, więc po to trzeba go przenieść, żeby mógł schłodzić to powietrze. Proszę Cię, weź siądź i się zastanów czy lepiej, żeby silnik dostał gorące powietrze czy odpowiednio schłodzone przez prawidłowo umieszczone powietrze.
  
 
Haha oj mefis jaką ty masz ograniczoną wyobraźnię, przenosząc go na zderzak będziesz go chłodził w czasie jazdy tak samo jak na seryjnym miejscu, a stojąc w korku nie będziesz go chłodził tak samo jak w seryjnym miejscu. Gorące powietrze z wydechu tak mu szkodzi jak zeszłoroczny śnieg. Dając go pomiędzy silnik a chłodnicę będziesz go tym bardziej ogrzewał, czaisz... będzie wiało na niego z chłodnicy no jaśniej się tego nie da wytłumaczyć. Wiem że mowa była o przylepianiu różnych wynalazków do silnika diesla a to, to tylko kolejna próbka pustych frazesów domorosłych mechaników. kolejny przykład - większy IC - mniejszy stopień sprężenia powietrza i pupa zamiast pałeru, i tak można by mnożyć głupoty smarowane na tym forum. Wspomnieć jeszcze należało by powierzchni wlotu powietrza przez przedni zderzak a powierznię wlotu na IC z maski (seryjne rozwiązanie)Niestety z tych silników niewiele się wydusi a jedyny sposób na poprawę czegokolwiek to tylko wykręcenie śrubki regulacyjnej boostera o kilka obrotów, co oczywiście wiążę się ze znacznym zużyciem paliwa co w efekcie opłaca się jak .......j Mefis jak się chce mieć "doznania" z jazdy mocniejszym turbo dieslem trzeba po prostu takowy sobie kupić
  
 
Cytat:
2011-07-19 20:10:50, Kris75 pisze:
Haha oj mefis jaką ty masz ograniczoną wyobraźnię, przenosząc go na zderzak będziesz go chłodził w czasie jazdy tak samo jak na seryjnym miejscu, a stojąc w korku nie będziesz go chłodził tak samo jak w seryjnym miejscu. Gorące powietrze z wydechu tak mu szkodzi jak zeszłoroczny śnieg. Dając go pomiędzy silnik a chłodnicę będziesz go tym bardziej ogrzewał, czaisz... będzie wiało na niego z chłodnicy no jaśniej się tego nie da wytłumaczyć. Wiem że mowa była o przylepianiu różnych wynalazków do silnika diesla a to, to tylko kolejna próbka pustych frazesów domorosłych mechaników. kolejny przykład - większy IC - mniejszy stopień sprężenia powietrza i pupa zamiast pałeru, i tak można by mnożyć głupoty smarowane na tym forum. Wspomnieć jeszcze należało by powierzchni wlotu powietrza przez przedni zderzak a powierznię wlotu na IC z maski (seryjne rozwiązanie)Niestety z tych silników niewiele się wydusi a jedyny sposób na poprawę czegokolwiek to tylko wykręcenie śrubki regulacyjnej boostera o kilka obrotów, co oczywiście wiążę się ze znacznym zużyciem paliwa co w efekcie opłaca się jak .......j Mefis jak się chce mieć "doznania" z jazdy mocniejszym turbo dieslem trzeba po prostu takowy sobie kupić

Tutaj głupoty gadasz, owszem jak była zima nie było problemu złapał IC temperaturę przejechałem kawałek i stygł ładnie, niestety teraz jak już mi złapie temperaturę to nie ma opcji, żeby go schłodzić i dopóki nie schłodzi się wszystko puchnie mi, więc sorry dalej nie widzisz sensu wkładania IC w zderzak? Jeśli nie widzisz to żyj dalej w swoim świecie.

"Mefis jak się chce mieć "doznania" z jazdy mocniejszym turbo dieslem trzeba po prostu takowy sobie kupić"
Słuchaj jakby mnie było stać to pewnie, że bym sobie kupił coś z nowszą jednostką i chipa wrzucił, ale sorry przy moich zarobkach robię co mogę.

Co do tego, że można przyrost mocy tylko boosterem mieć to sorki, ale głupoty gadasz. Wiesz chociaż od czego jest booster? No właśnie, a po co lać paliwo bez podnoszenia ciśnienia na turbinie. Owszem po wykręceniu boostera będzie wrażenie, że masz więcej mocy, a to tylko turbina będzie szybciej wstawała.

Jeszcze teraz wypatrzyłem... Chłopie jakie między chłodnicę, a silnik? Nie przesadzasz trochę? Jeśli ktoś Ci kiedyś powiedział, że tak IC się montuje to sorry, ale Cię w ciula zrobił.... Teraz to nie błysnąłeś.
  
 
kris... były silniki 88KM (65kw), druga sprawa IC dajemy przed chłodnicę, trzecia sprawa - jest różnica chłodzić ic 20st. (przy ic z przodu), a powiedzmy 50 stopniami (ic ori). Dlaczego chłodnica wody nie jest na płasko nad silnikiem?
  
 
Chłodnica nie jest płasko nad silnikiem od góry bo byś się do silnika nie dostał od góry, poza tym masz trudności w rozumieniu tekstu pisanego jak również w artykułowaniu własnych myśli. dlaczego piszesz
Cytat:
jest różnica chłodzić ic 20st. (przy ic z przodu), a powiedzmy 50 stopniami (ic ori)

a nie np. 80 st z przodu a 10 st z tyłu? O co ci w ogóle chodzi? Skąd te wartości?

Podobnie jak mefis
Cytat:
Chłopie jakie między chłodnicę, a silnik? Nie przesadzasz trochę? Jeśli ktoś Ci kiedyś powiedział, że tak IC się montuje to sorry, ale Cię w ciula zrobił.... Teraz to nie błysnąłeś.

to mefis jest przepisana złota myśl z twoich i innego kolegi dywagacji nt lokalizacji IC, z innego postu, więc się nie denerwuj tylko myśl co i gdzie piszesz

Cytat:
Owszem po wykręceniu boostera będzie wrażenie, że masz więcej mocy, a to tylko turbina będzie szybciej wstawała


Siąść i płakać mefis
  
 
Cytat:
2011-07-20 10:30:39, Kris75 pisze:
to mefis jest przepisana złota myśl z twoich i innego kolegi dywagacji nt lokalizacji IC, z innego postu, więc się nie denerwuj tylko myśl co i gdzie piszesz

Jak narazie to tylko Ty tak zrozumiałeś, a ja i Pele nie mieliśmy problemów ze zrozumieniem co to znaczy przed chłodnicę za grill, ale no nic wszystkich umiejętności pojąć nie musiałeś w szkole.

No takie jest moje zdanie na temat wykręcania boostera. Wiecej paliwa po wykręceniu boostear, szybciej turbina się wkręci na obroty i z niższych obrotów zacznie ciągnąc.
  
 
Cytat:
2011-07-20 10:30:39, Kris75 pisze:
a nie np. 80 st z przodu a 10 st z tyłu? O co ci w ogóle chodzi? Skąd te wartości?



Zrób sobie prosty test: daj termometr za wlot w zderzaku, drugi daj nad ic (w seryjnym miejscu), nagrzej silnik i będziesz wiedział o co mi chodzi... w vag-ach gdzie seryjny ic jest z przodu wyjęcie nadkola (które zasłania ic od tyłu) powoduję spadek temp na ic o 20st...
  
 
A gdzie ja mefis napisałem że tu chodzi o twoją naukową rozprawkę z pele? Tam jest tylko trochę standardowych wypocin że zrobię to i to bo mi się przez to moc podniesie, co prawda za wiele pieniędzy na to nie ma ale spoko Później będzie cisza a gdyby tak za jakiś czas zapytać i tak nic nie będzie zrobione, standardowa procedura internetowych expertów.

Pele temp mam mierzyć jak stoję czy jak jadę bo właśnie tego nie wiem a cały experyment mam już przygotowany....
  
 
Jak stoisz, bo podczas jady różnica jest nieznaczna - ale potrzebujesz czasu, żeby ochłodzić rozgrzany podczas postoju ic - przykład: stajesz na światłach, stoisz 3min, zapala się zielone a ty masz mniej mocy, niż ess obok z fmic (czysto teoretycznie, zakładam, że przy seryjnym doładowaniu będzie mała różnica)
  
 
Cytat:
2011-07-20 14:25:28, Kris75 pisze:
A gdzie ja mefis napisałem że tu chodzi o twoją naukową rozprawkę z pele? Tam jest tylko trochę standardowych wypocin że zrobię to i to bo mi się przez to moc podniesie, co prawda za wiele pieniędzy na to nie ma ale spoko Później będzie cisza a gdyby tak za jakiś czas zapytać i tak nic nie będzie zrobione, standardowa procedura internetowych expertów. Pele temp mam mierzyć jak stoję czy jak jadę bo właśnie tego nie wiem a cały experyment mam już przygotowany....

"to mefis jest przepisana złota myśl z twoich i innego kolegi dywagacji nt lokalizacji IC, z innego postu, więc się nie denerwuj tylko myśl co i gdzie piszesz " No to w takim razie powiedz mi skąd Ci się to wzięło? Widzę, że uważasz mnie za forumowego experta który tylko pisze. Okej uważaj tak dalej masz do tego pełne prawo.
  
 
A ile tej mocy masz mniej? Ile czasu potrzeba na schłodzenie jednego i drugiego? Ile to jest seryjne doładowanie? Jak się ma ciśnienie doładowania do obrotów? Jakie może byc max ciśnienie doładowania? Ile to jest nieznaczna różnica np. w kW, może byc w KM., na korzyśc którego rozwiązania jest ta niewielka różnica?
Pele naginaj
  
 
witam jak czytam ten temat to sie zastanawiam dlaczego na tyle wpisów nie znalazłem żadnej sensownej podpowiedzi co pasuje co nie co trzeba na pewno dokupić ,zmienić.
Przeszedłem ten proces niestety żałuje że nie wpadłem na pomysł o porobieniu zdjęć ale tak pokrótce dostałem cały silnik 1.8 td łącznie z oprzyrządowaniem skrzynią biegów zadowolony wyjołem stary silnik i zaczołem wpakowywać turbo co się okazało nie pasują półosie,wydech,wybierak biegów,musiałem przełożyć mocowanie klimy,pozatym brak mozliwości podłączenia tego ustrojstwa na pompie wtryskowej.
i nadal jest ono niepodłączone, inne mocowanie linki gazu.
podłączenie sprzęgła wymagało podginania tego ramienia wysprzęgającego(pewnie zmiana linki na krótszą pomogła by)
co do problemów nadal silnik nie pracuje tak jak powinien dziwny problem z ssaniem nie chce się wyłączyć jak w końcu ruszy to opisze dalsze perypetie z tym swapem jak ktoś ma pomysł co zrobić z pompą to z chęcia wysłucham porad.