[MKIV] Silnik 1.4i remont czy swap na 1.6 - Strona 2.5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2014-02-21 21:56:17, jarcyk pisze:
jak 1.4 było na pełnym wtrysku to najprawdopodobniej tylko sam komp, reszta pasuje p&p przerabiałem to 1,6 juz jedzie ma 100 kuni [ wiadomość edytowana przez: jarcyk dnia 2014-02-21 21:57:25 ]


ale tego drobiazgu ze 1.4 EFI ma przepływomierz w przeciwieństwie do 1.6 8v to już pewnie nikt nie zauważył
  
 
Cytat:



ale tego drobiazgu ze 1.4 EFI ma przepływomierz w przeciwieństwie do 1.6 8v to już pewnie nikt nie zauważył



faktoza dlatego co by nie było problemów to lepiej zmienić wiązkę silnika i kompa

  
 
Dobra - jest wiadomo co się stało z silnikiem i co będzie robione.
Zdjęta została miska olejowa, bo podejrzewaliśmy że wał mógł pęknąć gdzieś w połowie - ale to nie było to. Zdjęliśmy dekiel zaworów i wszystko również było w porządku. Jako że mieliśmy zdjęty cały kolektor wydechowy (i sprężarkę klimy), który przeszkadzał w zdjęciu miski olejowej, to postanowiliśmy wlać do poszczególnych cylindrów trochę benzyny (przez otwór na świece) i zakręcić rozrządem. Benzyna zaczęła wyciekać z głowicy poniżej otworów wydechowych, co oznaczało że głowica jest pęknięta. Prawdopodobnie przyczyną był zgęstniały i zamarznięty płyn chłodniczy, a pęknięcie paska klinowego jedynie jakimś sposobem doprowadziło do nasilenia owego pęknięcia (??). W poniedziałek szukam drugiej głowicy, obojętne czy z 1.3, 1.4 czy 1.6 CVH bo to jest to samo, ew. jak będzie za drogo to cały silnik wymieniamy. Jak już wymieniać, fajnie byłoby wsadzić te 1.6, ale jak Remarq zauważył to 1.6 nie ma przepływomierza. Pytanie teraz takie - czy wymieniając kompa na tego z 1.6 cvh, konieczna jest wymiana wiązki, czy też wszystko będzie grać, bo komputer z 1.6 "nie obchodzi" przepływomierz. I jeszcze jedno pytanie ode mnie - pamiętam że w mk5 komputer jest pod maską, od strony kierowcy, w mk7 już jest w kabinie nad progiem, w nogach pasażera. Czy to może oznaczać że te wiązki są zupełnie różne, czy też w mk7 jest po prostu parę kabelków więcej i nie mają one wpływ na ogólne działanie wiązki, tj. wiązki mk5 i mk7 są kompatybilne (oczywiście mam na myśli silniki cvh)
  
 
Jak zostawisz cały swój osprzęt to nic Cię nie obchodzi ten przepływomierz. Będzie chodzić i to na pewno nie gorzej niż 1,4.

Druga sprawa nie wiem kto Ci powiedział, że wszystkie głowice w CVH są takie same ale to nie prawda. EFI różni się od gaźnikowych i CFI kształtem kanałów ssących. Dlatego głowica z 1,3 odpada.
  
 
Dobrze wiedzieć, no to zawężam lokalne poszukiwania głowicy do 1.4 i 1.6 CVH na wtrysku.
W poniedziałek będę miał info.
  
 
Może dorzuć parę stówek i włóż 2.0?spalanie takie samo,moc większa przy wiedzy forumowiczów nie powinieneś mieć problemów..
  
 
To auto służy jedynie do poruszania się w mieście na krótkich dystansach, max 5km. Auto ma już u nas dożywocie, bo nie opłaca się jego sprzedawać, poza tym w miarę możliwości wszystkie bolączki były usuwane na bieżąco - więc auto pewne. Myślę że jeszcze ze 2 lata może pośmigać, jeśli nic wcześniej poważnego się nie wydarzy, także moim zdaniem szkoda się nadmiernie głowić i inwestować, żeby wsadzić tam 2.0. Najważniejsze w tej chwili aby silnik pasował plug&play, jak się nie znajdzie dobra głowica do 1.4 to będziemy szukać całego 1.6cvh. Przy 2.0 to pewnie cała wiązka w komorze silnika do wymiany, skrzynia biegów i nie tylko.