Swap silnika z 1.6 16V na 2.0 16V - Strona 2.5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Silnik na dniach przyjdzie już jest zaplacone za niego czekam na kuriera, kupiłem cały kompletny gosciowi nie chciało sie rozbierać a cena nie byla zla wiec wziełem całość ze skrzynią biegów za 450 zł. silnik jest kompletny nawet posiada instalacje jak byłem siedział jeszcze w budzie odpalal jeżdził normalnie wszystko było ok. auto było przyprowadzone z niemiec. Niepotrzebne klamoty z niego wystawie na allegro może gdzies pójdą. Wiadomo silnik jak przyjdzie wrzuce od razu nowy rozrząd no i pompe wody, później będe sie bawił z resztą .
  
 
Pamiętaj, że pompa wody w Escorcie jest inna niż w Mondeo, bo kręci się w drugą stronę.
  
 
ok. dzieki bo pasek rorzadu i rolki napinajace chyba są dla wszystkich modeli takie same zresztą sprawdze jeszcze, ciekawi mnie dlaczego tylko zmienia sie miske olejową wraz ze smokiem o filtrze oleju to widzialem ze sie nie miesci oryginalny mozna zastosować krotszy od np. forda fiesty, ale ta miska mnie interesuje bardziej.
  
 
miska z mdo jest obrucona w droga strone dlatego smok z escorta i miske sie przeklada , samego smoka nie przelozysz do miski z mdo bo nie zmontujesz miski , po drugie w mdo wydech jest obrucony w 2 strone niz w escorcie . a pompa tak jak koledzy mowia moze byc z mod tylko trzeba zastosowac krotki filtr , ja np dalem z fiesty bodajze 1.4
  
 
miska escort
miska mondeo
  
 
Ok. dzieki koledzy wszystko jasne sugerowałem sie tym podgeciem w misce i myslałem że ono jest tak samo z tej strony co w escorcie dlatego były moje wątpliwośći , jutro juź bedzie u mnie silnik wiec bedziemy działać.
  
 
a ja przyokazji podepne sie do tematu , mam problem z odpaleniem silnika , kreci itp lecz nie chce zapalic , odpinalem i przepinalem przewody paliwowe i wyxhodzi na to ze sa suche , swiece to samo zamiast byc zalane paliwem od krecenia silnikiem sa suche , gdzie moze lezec problem? Pozdrawiam
  
 
Słychać pompę jak przekręcisz zapłon?
  
 
Pompe slychac na zaplonie jak mieli , a z wentylu z listwy paliwowej nic nie leci po wcisnieciu
  
 
To sprawdź od razu na wyjsciu z pompy czy pompa podaje jak masz pod siedzieniem tylnym klapkę ja taką sobie zrobilem bo też z plywakiem miałem cyrki.

[ wiadomość edytowana przez: adagor28 dnia 2016-08-18 08:48:43 ]
  
 
sprawdze odrazu jak wroce do domu, a czy od immo moze tez byc taka sytuacja? moze pina jakiegos zle przepiolem ?
  
 
Esseii, a może byś tak opisał co zrobiłeś, co jest grane i co nie działa w osobnym wątku, bo robi się burdel
  
 
sprawa takze dotyczy swapa z 1.6 na 2.0 a problem polega na tym ze paliwo w ogole nie dochodzi do listwy wtryskowej pompa dziala , przewody drozne , jak zdejme przewody od listwy z tych szybko zlaczek to na zaplonie paliwo smialo leci a w listaie go brak . Silnik kreci az milo
  
 
A jesteś pewien, że to nie czujnik położenia wału korbowego? Jeśli komputer nie wie, że wał się kręci to tak wtrysk jak i zapłon będą martwe.

Jeśli natomiast jest coś zatkane to chyba wiadomo co trzeba zrobić.
  
 
Essei, podpiyerdol czujnik bratu - wiemy, że ma sprawny
  
 
Panowie wracajac do tematu silnik właśnie przyszedł do mnie no i od razu zabrałem sie za rozbiórkę wszystkich podzespołów teraz zastanawia mnie jedna rzecz jak to jest z listwa wtryskową a dokladnie z jej podłaczeniem bo są tam kostki ale troche widze z instalacja jest namieszane kolektor z 1.6 nie podejdzie bo bym wtedy cała wiazke swoja wykorzystał chyba ze końcówki na niej wymienie ,i druga sprawa czy koło zamachowe z mondeo zostaje z tarcza czy musze ze swojego przeżucic bo wydaje mi sie ze to nie podejdzie bo tam w skrzyni widziałem że bylo hydrauliczne sprzęglo.
  
 
instalacja zostaje z 1.6 tylko pare kostek przelutowujesz do 2.0 kolo zamachowe sprzeglo przegladasz z 1.6 . wracajac do mojego problemu to paliwo sie juz znalazlo ale teraz brak iskry i wtryski nie smigaja , na cewke przychodzi napiecie czujnik badalem na opornosc i wynosi 399 wiec chyba czujnik jest spoko magnetyzuje takze dla pewnosci podmienie dzis czujnik i zobaczymy co sie bedzie dzialo, piny sprawdzalem sa wszyatko odpowiednio poprzepinane .
  
 
Wcale nie trzeba zmieniać kostek. Wiązkę wtrysków i krokowca weź z Mondeo. Tam jest taki grubszy konektor, możesz ten fragment wiązki wymienić na Mondeo i będzie grało.

Sprzęgło i zamach muszą być Escortowe. Do skrzyni iB5 są do wyboru sprzęgła 220mm i 210mm, więc lepiej żebyś miał to większe. Zamach do obu jest ten sam. Docisk i łożysko podobne, ale oba pasują zamiennie.


Esseii, będę miał bekę jak wsadziłeś czujnik wału w obudowie do automatycznej skrzyni biegów, bo to oznacza masz do zdjęcia koło zamachowe

[ wiadomość edytowana przez: darek4488 dnia 2016-08-19 12:39:57 ]
  
 
nie no gniazdo jest okej xd bo motor wyjmowany byl z mdo z manualem , a xzyns sie rozni wiazke wtryskow od wiazki z esa? bo mam taka wiazke tez i wychodza z niech jakies dwa kable na wsowki i nie wiem co to w ogol jest
  
 
Wiazke wezme jednak z eskorta tylko wymienie te końcówki bo tutaj w mondeo coś jest naknocone przed ta duża kostką, co do kola zamachowego to już dzisiaj je zdjelem tylko zastanawiam się czy dobrze bo mysle ze ten zamach mógł zostać identyczny rozrusznik mam w escorcie i jezeli tam jest ok. to i tu powinno byc dobrze chyba ze tarcza sprzeglowa jest inna i nie podejdzie w to kolo zamachowe.