MotoNews.pl
  

Kultowe Auta PRL-u i Złota Kolekcja - archiwum 2015 - Strona 18.5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2015-02-08 13:19:29, poldon82 pisze:
Podobno 104 też występowały z logiem WSM (nieco przypominającym logo Nissana). Ktoś dysponuje zdjęciami takich aut ?

Syreny 104 nigdy nie miały znaku fabrycznego FSM, ponieważ żadna z nich nie była produkowana w Bielsku Białej. Tak jak ktoś tu wspomniał, pierwsze stopiątki były produkowane w FSO, a po przeniesieniu ich produkcji do Bielska otrzymały znak WSM /Wytwórnia Sprzętu Motoryzacyjnego/, co po przekształceniu firmy na Fabrykę Samochodów Małolitrażowych zaowocowało znakiem fabrycznym FSM. Jedna z Syren z logiem WSM od jakiegoś czasu gości na Allegro w samochodach zabytkowych do sprzedania, ale nabywcy póki co nie ma. Konstrukcyjnie Syreny 105 z FSO, WSM czy FSM poza znaczkiem fabrycznym nie różniły się niczym.
  
 
...znaczek WSM Bielsko Biała (Wytwórnia Sprzętu Mechanicznego) umieszczany na pokrywie komory silnika po rozpoczęciu produkcji Syreny 105 w Bielsku Białej.

  
 
Czyli ta WSM 104 to lipa ?

syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=16454&postdays=0&postorder=asc&start=0

[ wiadomość edytowana przez: poldon82 dnia 2015-02-08 20:27:49 ]
  
 
Cytat:
2015-02-08 20:27:17, poldon82 pisze:
Czyli ta WSM 104 to lipa ? syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=16454&postdays=0&postorder=asc&start=0 [ wiadomość edytowana przez: poldon82 dnia 2015-02-08 20:27:49 ]

Znaczek WSM na tej Syrence różni się od tego, którego pokazał Piotr1-60. Ten na Syrence różni się wykonaniem i wyglądem. Wygląda na wykonany z plastiku, powleczonego powierzchownie chromem. W tym okresie było mnóstwo sklepików z wyrobami rzemieślniczymi /części, znaczki fabryczne itp/ i ten na Syrence 104 może właśnie pochodzić z tego źródła. Pracując w FSO nie słyszałem, by jakakolwiek Syrena 104 trafiła do WSM na montaż. Po uruchomieniu produkcji Syreny 105 w FSO dopiero po roku jej produkcja została przeniesiona do Bielska. Znane są mi i zapewne Wam także przypadki, że ludzie montowali znaczki Mercedesa, BMW lub choćby Volkswagena do maluchów, licząc na dodanie "powagi" swemu autu. No chyba,że się mylę. Napewno też Syrena 104 nie była produkowana równolegle ze 105, a już na pewno nie w Bielsku. Pozdrawiam.
  
 
O tym znaczku "WSM" mógłbym sporo powiedzieć, bo mam takowy w swojej kolekcji w niemal idealnym stanie, a trafił do mnie wraz z oryginalną przednią maską z szarej Syrenki "WSM".
Faktycznie przypomina on kształtem znaczek z Nissana, ale taka mała ciekawostka. Znaczek "WSM" idealnie pasuje w miejsce znaczka "FSO" - idealnie pasuje rozstaw otworów i zaokrąglenie powierzchni - sprawdzałem to na własnej Syrence 102!

Sprawa ze Syrenką 104 mogła wyglądać tak, że ktoś poprostu przełożył przednią klapę do 104-ki od 105-tki WSM albo też sam znaczek. To było najwyżej 2 minuty roboty, aby przełożyć znaczek

Można? Można!

Takie "przymiarki" z maskami robiłem w mojej 102, ale tam są inne zawiasy. Przetłoczenia od 105 WSM pasują pod zawiasy od 102, ale trochę dodatkowej "zabawy" jest przy tym. No i teraz nie wiem co łatwiej - "reanimować" starą rozlatującą się maskę od 102, czy przerabiać w o niebo lepszym stanie maskę od 105 WSM

Sami zresztą zobaczie sobie Syrenkę 102 z logo "WSM"

Prawda, że "rarytas"?

ale "stodwójek" nie montowano w WSM, a co najwyżej w moim garażu przednią maskę do niej







...a żeby ktoś nie próbował mnie "poprawiać" i udowadniać, że to Syrenka 104, to wrzucam całą jej "historię":

http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=10&t=2565
  
 
sorki, że tak drugi post pod rząd, ale ta Syrenka 105 WSM różniła się od tych 105 WSM też tym, że miała z tyłu inne odblaski. W Syrenkach 104, jak i 105 WSM były małe okrągłe odblaski pod tylnymi lampami. Wyglądało to jak kropka pod "wykrzyknikiem".
W Syrenkach 105 FSM były odblaski prostokątne, umieszczone po bokach tylnej tablicy rejestracyjnej. Miały one większą powierzchnię od tych okrągłych...

Kolejna sprawa to różnice między Syrenką 105 oraz Syrenką 105L

Wersja "Lux" miała takie aluminiowe nakładki "słoneczka" zakrywające całą felgę. Kołpak i felga były takie same, jak wcześniej, ale to aluminiowe "słoneczko" było dodatkowo montowane fabrycznie tylko w modelu 105 Lux. No wiadomo też, że były inne przednie siedzenia oraz drążek zmiany biegów w podłodze. No tyle, to by się mogli postarać dla tej "Złotej Kolekcji". Model był by prawie ten sam, ale jednocześnie inny i tym samym uzupełniał by naszą kolekcję polskich modeli...

Jakoś w Żuku A 07 potrafili zrobić "coś nowego" pomimo, że z tych samych elementów, ale miał on choćby te czarne osłonki przy klamkach. Kolor też bardzo "kultowy" - bo obok żółtych A 07, to pamiętam równie dużo takich zielonych...

...jeszcze odnośnie Poloneza Caro.
Kolorek - piękny! głównie takowe pamiętam turkusowe. Liczę, że w "Złotej kolekcji" dadzą w przyszłości czerwonego - bo to były według mnie najpopularniejsze kolory "karówek".
Wada na błotniku jest, ale z obu stron, tyle, że na drugim mniej widoczna, ale co tam
Problem natomiast jest według mnie z tylnymi lampami, ale nie w Caro, lecz w MR 89! Porównajcie sobie tylne lampy w Caro oraz w MR 89. Caro ma mniejsze, a w MR 89 są według mnie za duże jako tako. Pomijam już sprawę koloru klosza... ale te lampy były chyba identyczne zarówno w Caro, jak i w MR 89...

Trochę mnie też razi róznica w wielkości przednich lamp w Caro oraz Caro plus z Welly. wiem, że to 2 różne firmy, ale jak oba Poldki długo się obserwuje obok siebie stojące, to to jakoś zauważam, choć na pierwszy rzut oka wszystko jest ok...
  
 
KAP kiedys i tak i tak sie skonczy no bo wszystko sie kiedys konczy oprocz mody na sukces.
 
 
Cytat:
2015-02-09 12:38:42, skuderia pisze:
KAP kiedys i tak i tak sie skonczy no bo wszystko sie kiedys konczy oprocz mody na sukces.

..na razie "Moda na KAP" trwa ! I nie zapeszaj...
  
 
Przyszedł dziś ....jak spałem po nocce



  
 
No i czekam na kalki do przerobienia Gaz a na MO. Tylko proszę nie krytykować zbyt mocno malowania, było ręcznie i pędzelkiem. Jest krzywo jak w PRL-u. Widziałem na fotkach i filmach - tez nie było od linijki. Tak jest bardziej realistycznie. Nie mam aero, a inne metody mnie zawiodły.


  
 
Krytykował nie będę, ale taśmę maskującą mogłeś zastosować. Było by równiej
  
 
Ten Gaz to piękny model,świetnie zrobione fotki,brawo za chęci ale pasy bym chyba poprawił. Czy w oryginale pas przechodził przez atrapę chłodnicy.
  
 
Cytat:
2015-02-09 21:34:31, radar2 pisze:
Czy w oryginale pas przechodził przez atrapę chłodnicy.



  
 
A i owszem, taśmę maskującą stosowałem, ale i tak nie zawsze taśma dobrze trzymała i tu i gdzie nie gdzie za dużo się rozlało na boczki. Ponadto zawsze gdzieś ucieknie po wgłębieniach na drzwiach. Później wychodzą nienaturalne zacieki a po zmyciu rozcieńczalnikiem lakier matowieje w tym miejscu na modelu i pozostaje niesmak skalanego modelu. Ponadto w niektórych miejscach wycięty kawałek taśmy musiałby mieć szerokość 1 mm a taki ciężko trochę dokładnie przymocować do modelu. Te pasy możliwe że poprawię jeszcze ale na teraz osobiście jestem zadowolony a to chyba najważniejsze. Dojdą jeszcze napisy MO z kalkomanii i oczywiście numery rejestracyjne milicyjne. Kalki są już w drodze. Mam plan dodania jeszcze koguta i syreny, która najlepiej nada się z Forda z numeru 1 policyjnych.
  
 
No tak,fotka jest i nie mam pytań,dzięki bardzo mAbZ.
  
 
Cytat:
2015-02-09 23:03:28, arturkiler pisze:
Dojdą jeszcze napisy MO z kalkomanii i oczywiście numery rejestracyjne milicyjne. Kalki są już w drodze. Mam plan dodania jeszcze koguta i syreny, która najlepiej nada się z Forda z numeru 1 policyjnych.

...może Ci się przyda ten link: POLIMEDIA







fot. Polimedia

[ wiadomość edytowana przez: Piotr1-60 dnia 2015-02-10 10:21:55 ]
  
 
Dzięki serdeczne za info o stronie z belkami. Czy ktoś już od nich coś kupował? Na razie napisałem do nich informacje i czekam na odpowiedz. Tymczasem chciałbym pokazać nowe zakupy, UAZ 451M, Gaz 69A z rosyjskiej kolekcji i Przerobiony Lublin 51. Lublina zakupiłem na allegro, przyszedł przez in post choć zapłaciłem za przesyłkę paczką no i był połamany. Zdecydowałem się kupić drugiego (jak wiadomo przyszedł w innej wersji rejestracyjnej z białymi blachami) a tego nieznacznie przemalować. Pozostało mi jeszcze zamienić ja pakami na odwrót.




  
 
Dlaczego nikt nie komentuje zdjęć Artura NT. Trolejbusa z wyd. Specj. ?
  
 
Artur jak ty oceniasz vetre?
  
 
Artur jak ty oceniasz vetre?