Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Alien_Obcy TOYOTA DRIVER Matrix XRS, Yaris Ve ... Wawa | 2017-02-24 23:58:58 Izzymob - sprawdź ciśnienie turbiny w zakresie 1800-4000 rpm. |
Izzymob Toyota Corolla 2.0 D4D Łódź | 2017-03-21 20:19:25
Mam drobny problem z komputerem nie mogę sprawdzić teraz turbiny...chyba ze ktoś w Łodzi by pomógł i użyczył swej fachowej pomocy, oczywiście nie za free ![]() A co myślisz Alien_Obcy o podmianie zaworka SCV? Wydaje mnie sie zacina sie i nie podaje paliwa. Mam przy pompie jeden, tego rodzaju http://allegro.pl/zawor-scv-denso-toyota-294200-0042-40-2-0-2-5-d4d-i6759376203.html |
tomeknaprezydenta Kraków | 2017-05-03 16:17:34 Jakby ktoś miał kontakt do kolegi Bigelektron, dajcie proszę znać. |
andrzejk2 Avensis Verso 2.0 D4D Lubin | 2017-06-01 16:21:44 Witam,
mam również problem ze swoją Avensis Verso 2,0 D4D. Podczas mocnego przyspieszania wyskakuje niekiedy Check Engine i auto wpada w tryb serwisowy. Kod błędu 34(2) - turbocharger system malfunction. Wykonałem test drogowy, poniżej wyniki: III bieg rpm kPa MPa 1581 104 46 1592 105 46 1600 106 48 1629 111 76 1710 134 85 1820 164 91 1962 196 96 2125 216 98 2267 235 100 2398 236 100 2506 238 103 2607 240 110 2693 240 107 2785 239 105 2859 240 109 2920 240 110 2987 240 109 3054 238 87 3060 170 58 3023 133 45 2940 66 45 ![]() IV bieg rpm kPa MPa 1467 144 75 1525 151 76 1587 161 81 1659 175 82 1732 192 89 1807 202 87 1889 208 93 2035 217 95 2106 223 97 2181 228 96 2250 234 101 2314 236 103 2368 237 100 2418 238 100 2476 238 101 2529 237 106 2573 237 103 2615 235 104 2642 233 71 2625 147 45 2573 98 46 ![]() Podczas testu każdorazowo jest Check Engine. Wiem, turbina przeładowuje. Niestety nie wiem co robić, a mój mechanik tym bardziej... Trudno tu w okolicy o kumatego mechanika, pozostaje jedynie ASO Toyoty. Elektrozawór vrv sprawdzony i również podmieniany. Brak poprawy. Podmieniane były również: vsv oraz czujnik podciśnienia. Dodam tylko, że zawór zwrotny przy elektrozaworze przepuszcza w obie strony. Również w tym podmienianym tak było. Zamówiłem nowy zawór zwrotny podciśnienia turbiny od VW, Audi. Cięgno gruszki reaguje, ale całe turbo jest głęboko w podszybiu i słabo to widać. Trudno ocenić skalę wychylenia. Czy problemem będzie już tylko turbosprężarka, czy może coś innego? EGR, Intercooler, wężyki podciśnienia.. Na co ewentualnie nakierować mechanika? |
Bigelektron TOYOTA SPEC ![]() Katowice | 2017-06-02 09:25:22 .. Na co ewentualnie nakierować mechanika?
[/quote] Niewiem ...moze jakis kurs gotowania albo origami tez by pracowal manualnie a myslec nie trzeba. A powaznie to w czym problem niewie jak sterowana jest turbina czy jak sprawdzac????Na priva masz nr do mnie. W razie pytan. ----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa Rowniez hybrydowe i wersje USA Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera. Naprawa elektroniki. Regeneracja sterownikow Air bag. Wpisywanie nr.Vin w komputer |
andrzejk2 Avensis Verso 2.0 D4D Lubin | 2017-06-05 22:45:41
Zawór zwrotny przy elektrozaworku podmieniony, poprawy nie ma. Czy na podstawie powyższych danych i testów drogowych turbina nadaje się tylko do regeneracji? Czy to może być jednak co innego? |
Bigelektron TOYOTA SPEC ![]() Katowice | 2017-06-05 23:33:10
Jaki zawor zwrotny tam niema niczego takiego i nie montuj czesci nie z Toyoty bo nie dojdziesz do ladu. ----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa Rowniez hybrydowe i wersje USA Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera. Naprawa elektroniki. Regeneracja sterownikow Air bag. Wpisywanie nr.Vin w komputer |
Bigelektron TOYOTA SPEC ![]() Katowice | 2017-06-05 23:44:53 Twoja turbina cisnie pelnym butem i nie koryguje sprezu.
Powodem jest albo zablokowana kierownica strugi w turbinie albo elektrozaworek albo zle podlaczone wezyki do elektrozaworka od wakupompy. Na poczatek odlacz wezyki od elektrozaworka i zrob test teraz powinna osiagnac 180 kpa dopiero przy okolo 3500 a ponizej praktycznie nie powinna ladowac.Jezeli tak to podepnij wezyki do elektrozaworka na odwrot.Ponow test czy jest ok? ----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa Rowniez hybrydowe i wersje USA Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera. Naprawa elektroniki. Regeneracja sterownikow Air bag. Wpisywanie nr.Vin w komputer |
andrzejk2 Avensis Verso 2.0 D4D Lubin | 2017-06-06 08:49:03
Ten zielony (przepuszcza w obie strony): ![]() A podmieniałem na taki: ![]() i było jeszcze gorzej, tzn. pręt regulacyjny akutatora w ogóle się nie poruszył. Zaworek ustawiony na ssanie w kierunku elektrozworka vrv. |
andrzejk2 Avensis Verso 2.0 D4D Lubin | 2017-06-06 09:12:11
Dzięki za podpowiedź: ZABLOKOWANA KIEROWNICA. Byłem już przygotowany oddać auto do ASO, ale gdzieś ktoś tu lub na innym forum opisał, że jemu pomogło "przegonienie" auta. Tak zrobiłem. 2. bieg i jazda. Wachlowałem pomiędzy 3500-4500 obr./min. Myślałem, ze tym odrzutowcem odlecę ![]() Wróciłem do garażu, podniosłem maskę i sprawdzam jak teraz zachowuje się sztanga. Przy uruchomionym silniku odpinam i wpinam wtyk elektrozworka vrv. Zakres ruchu sztangi jest znacznie większy i przede wszystkim słychać metaliczny dźwięk jak uderza w ograniczniki. Na razie chcę zostawić auto jak jest i nie ruszać turbiny. Czy to ma sens, czy jednak problem powróci? Dodam, że będę starał się jeździć bardziej dynamicznie (na wyższych biegach) w warunkach miejskich. Jedynie pozbędę się 2. kata. Auto ma już na liczniku ponad 260 tys. kilometrów i pewnie katalizator i tak jest niedrożny. A czytałem tu, że w takim stanie może mieć zły wpływ na turbinę. Tylko jedno pytanie: czy po usunięciu tego katalizatora nie będzie głośniej? [ wiadomość edytowana przez: andrzejk2 dnia 2017-06-06 09:37:02 ] |
andrzejk2 Avensis Verso 2.0 D4D Lubin | 2017-06-06 15:05:46 Oczywiście chodziło mi o jazdę bardziej dynamiczną, czyli nie spieszenie się z wbijaniem wyższych biegów!!! |
andrzejk2 Avensis Verso 2.0 D4D Lubin | 2017-06-06 20:56:28 Zrobiłem ponownie test drogowy po przegonieniu autka i pozbyciu się Check Engine.
Jazda lekko pod górę. Oto wyniki: 3. bieg 2017-06-06 19:45:49 rpm kPa MPa 1498 99 44 1503 101 58 1554 110 75 1637 122 79 1732 133 83 1839 148 92 1971 163 94 2118 170 100 2250 171 103 2403 172 102 2539 166 106 2693 160 114 2806 163 116 2931 163 119 3053 163 117 3176 161 123 3265 168 121 3373 167 122 3467 167 121 3557 165 127 3626 163 125 3723 165 127 3789 167 133 3875 167 134 ![]() 4. bieg 2017-06-06 19:48:31 rpm kPa MPa 1432 127 69 1484 132 77 1529 137 76 1575 141 79 1635 147 84 1696 156 84 1757 165 89 1826 170 89 1901 170 88 1962 166 91 2039 165 91 2100 165 98 2165 164 97 2228 158 100 2284 155 100 2345 155 101 2392 157 102 2450 157 106 2512 158 102 2564 160 109 2621 163 111 2681 167 108 2732 167 114 2792 169 115 2853 169 116 2915 169 114 2970 167 119 3035 168 116 3093 167 117 3157 166 118 3206 164 119 3248 164 124 3285 164 125 3331 164 120 ![]() Jeżeli dla tego silnika 2.0 D4D 116 KM powinny być następujące wartości referencyjne wg Bigelektrona: RPM MAP(turbo) Listwa CR 1800-2000 180-200 kpa 90-100mpa 2200 200kpa 100mpa 2600 200-214kpa 114-116mpa 3000 180-200kpa 120mpa 3600 180-200kpa 130mpa to mam stanowczo za małe ciśnienie MAP (turbo). Dodam, że zaworki SCV (zielony i czerwony) wymieniane były na nowe jesienią ubiegłego roku. Chyba niepotrzebnie, teraz stare dobre mam na zbyciu. Gdzie szukać przyczyny niskiego ciśnienia MAP? Czy coś przeczyścić, coś usunąć, sprawdzić.. Chyba będę zmuszony wrócić do początku wątku i znowu doczytać... Autko niby ciągnie, ale chyba jednak nie do końca z pełną mocą? EDIT: Doszukałem się teraz gdzieś, że ten zielony niby zaworek zwrotny przy vrv to jednak filterek!? Stąd jego przepuszczanie w obie strony. Że to zaworek zwrotny, to sobie tego sam nie wymyśliłem, tylko na którymś forum ktoś pisał, że to zwrotny i wymienił go na działający od audi i to mu pomogło na bolączkę z turbo!? Oj głupi ty, nie wierz we wszystko co na forum ludziska piszą, są jednak od ciebie głupsi na tym świecie. [ wiadomość edytowana przez: andrzejk2 dnia 2017-06-06 21:46:08 ] |
Bigelektron TOYOTA SPEC ![]() Katowice | 2017-06-07 20:05:19 Ok to teraz wywal ten elektrozaworek i zmostkuj te dwa wezyki na stale do testow jezeli teraz pocisnie na 4 biegu okolo 200 lub lepiej kpa od 1800 obr to ok.
Nastepnie podlacz ponownie ten zaworek i kup uzywany na allegro ale nie klejony ani naprawiany tylko kompletny z kominkiem -filterkiem bo twoj ma oblamany i juz sie pewno kurzu nalykal i bedzie do niczego. Odnosnie tego zaworka zwrotnego to w Toyocie nie wystepuje jest tylko to zielone niewiadomo co w srodku puste widocznie mieli tego duzo na zbyciu i montowali gdzie popadnie.Wyglada to na jakis rezonator lub tlumik pulsacji. ----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa Rowniez hybrydowe i wersje USA Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera. Naprawa elektroniki. Regeneracja sterownikow Air bag. Wpisywanie nr.Vin w komputer |
Bigelektron TOYOTA SPEC ![]() Katowice | 2017-06-07 20:05:48 Ok to teraz wywal ten elektrozaworek i zmostkuj te dwa wezyki na stale do testow jezeli teraz pocisnie na 4 biegu okolo 200 lub lepiej kpa od 1800 obr to ok.
Nastepnie podlacz ponownie ten zaworek i kup uzywany na allegro ale nie klejony ani naprawiany tylko kompletny z kominkiem -filterkiem bo twoj ma oblamany i juz sie pewno kurzu nalykal i bedzie do niczego. Odnosnie tego zaworka zwrotnego to w Toyocie nie wystepuje jest tylko to zielone niewiadomo co w srodku puste widocznie mieli tego duzo na zbyciu i montowali gdzie popadnie.Wyglada to na jakis rezonator lub tlumik pulsacji. ----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa Rowniez hybrydowe i wersje USA Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera. Naprawa elektroniki. Regeneracja sterownikow Air bag. Wpisywanie nr.Vin w komputer [ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2017-06-07 20:07:38 ] |
andrzejk2 Avensis Verso 2.0 D4D Lubin | 2017-06-08 11:47:51
Tak zrobiłem, odpiąłem wtyk od vrv i zmostkowałem dwa wężyki podciśnieniowe. Ten z niby filterkiem z tym w otulinie zbrojonej. Oczywiście w czasie testu wyskoczył Check Engine a wyniki są poniżej. 4. bieg vrv odłączone, przewody ciśnieniowe zmostkowane 2017-06-08 10:01:44 Engine SPD MAP Common Rail Pressure rpm kPa MPa 1459 93 31 1462 92 32 1459 100 52 1439 106 43 1445 107 44 1448 109 53 1450 112 53 1443 114 55 1464 116 68 1500 133 75 1539 148 82 1592 165 83 1671 183 83 1735 196 84 1806 206 90 1885 215 87 1948 221 91 2021 226 93 2092 233 95 2148 237 94 2218 237 98 2276 239 96 2329 238 99 2373 239 99 2417 240 101 2459 240 103 2489 240 103 2517 233 82 I wykres ![]() Wyczyściłem elektrozaworek vrv i zrobiłem ponowne testy drogowe dla 3 i 4 biegu na drodze lekko pod górę. Zawsze ta sama trasa dla testów drogowych co poprzednio. 3. bieg 2017-06-08 10:13:25 Engine SPD MAP Common Rail Pressure rpm kPa MPa 1481 101 67 1517 119 76 1596 139 78 1701 162 85 1829 188 88 1973 200 96 2131 207 98 2278 207 103 2423 207 106 2567 207 110 2703 205 108 2832 197 118 2965 192 116 3087 191 122 3209 192 126 3310 195 123 3431 196 129 3526 194 129 3632 193 131 3717 191 127 3807 190 133 3901 189 135 I wykres ![]() 4. bieg 2017-06-08 10:25:11 Engine SPD MAP Common Rail Pressure rpm kPa MPa 1539 116 52 1703 125 72 1703 100 62 1696 127 57 1706 124 56 1696 122 55 1687 121 53 1679 120 54 1700 134 82 1743 162 89 1809 186 89 1887 194 93 1964 196 94 2031 200 96 2104 201 94 2185 201 96 2256 200 102 2343 201 104 2406 202 104 2481 204 108 2554 205 106 2625 204 106 2701 201 111 2767 196 115 2848 195 111 2928 194 118 2993 193 116 3064 192 118 3143 193 124 3196 193 122 3259 194 125 3298 195 126 3356 196 125 3403 196 125 3446 196 126 3495 199 127 3534 197 129 I wykres ![]() Teraz wg mnie wygląda wszystko OK. Dziękuję serdecznie koledze Bigelektron za życzliwość i pomoc w dojściu do tych rezultatów. Teraz myślę nad zakupem kompletnego elektrozaworka vrv. Na koniec jedno pytanie, czy wycinać drugi katalizator i wspawać rurę żaroodporną? Auto ma przeszło 260 tys. kilometrów przebiegu. |
Bigelektron TOYOTA SPEC ![]() Katowice | 2017-06-09 08:53:26 Na 4 biegu pod gore powinno byc nawet 200 kpa przy 1800 i 100 Mpa na 2000 Jezeli jechales po plaskim to bez zaworka jest ok z zaworkiem za slabo na turbinie.Oczywiscie mam na mysli przedzial obrotow do 2000 bo pozniej jest przeladowanie a z zaworkiem prawie ok
Wymien ten zaworek jak najszybciej sprawdz czy wezyki ciasno siedza.Wyczysc przeplywomierz i egr. -docieranie wkretarka.Pokazdej zmianie typu odlaczanie zaworka itd trzeba kolejno na kazdym biegu przyspieszac do 4-5 tys aby komputer zlapal charakterystyke turbinyJak zmieniasz ustawienia turbiny to samo na poczatku laduje slabiej po kilku przyspieszeniach lepiej. Kata wywal bo po 200 tys staje sie nieprzewidywalny a moze niepostrzezenie uwedzic turbine.Mowa o tym dopalajacym pod autem nie glowny za turbina bo ten z uwagi na wysoka temperature sam sie oczyszcza. Wlasciwie to powtorz testy na 4 biegu lekko pod gore ale pedal gazu ma byc w podlodze juz od 1500 a sadzac po cisnieniu paliwa chyba pozniej wcisnales ----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa Rowniez hybrydowe i wersje USA Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera. Naprawa elektroniki. Regeneracja sterownikow Air bag. Wpisywanie nr.Vin w komputer [ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2017-06-09 08:58:51 ] [ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2017-06-09 09:03:13 ] |
andrzejk2 Avensis Verso 2.0 D4D Lubin | 2017-06-10 11:29:50 EGR i przepływka wyczyszczone, 2. kat wycięty, a w to miejsce wspawana rura żaroodporna (koszt 40,00 zł).
Testy drogowe jeszcze ze starym elektrozaworkiem vrv bez filterka. 3. bieg 2017-06-10 10:26:30 Engine SPD MAP Common Rail Pressure rpm kPa MPa 1704 176 77 1748 178 81 1818 185 92 1951 190 95 2103 202 96 2256 211 99 2410 209 106 2557 209 107 2717 205 109 2857 202 119 2993 199 116 3125 197 122 3270 199 120 3389 202 126 3501 198 127 3620 197 131 3735 196 128 3853 195 133 3960 194 133 4053 192 134 4165 189 130 4240 187 135 4317 185 130 4395 185 134 4490 185 131 4539 184 133 I wykres ![]() 4. bieg 2017-06-10 10:29:45 Engine SPD MAP Common Rail Pressure rpm kPa MPa 1450 137 73 1510 146 80 1565 157 78 1628 171 87 1717 187 87 1803 196 87 1884 200 92 1962 204 95 2046 211 97 2112 213 94 2181 211 100 2257 209 102 2329 210 104 2409 210 105 2470 210 102 2534 209 109 2607 209 110 2664 206 112 2734 204 113 2804 204 114 2873 203 116 2940 205 119 3001 204 120 3084 203 117 3140 203 123 3207 202 120 3275 203 126 3339 204 121 3403 205 124 3470 206 128 3526 204 128 3592 203 129 I wykres ![]() Chyba jest trochę lepiej. Niecierpliwie czekam na nowy elektrozaworek vrv ![]() |
Bigelektron TOYOTA SPEC ![]() Katowice | 2017-06-10 11:41:50
Teraz gitara ,ale zaworek wymien bo w przyszlosci moze uszkodzic turbine ,przeladowanie jest bardzo szkodliwe dla turbiny a zaworek bez kominka jest nieprzewidywalny w dzialaniu. ----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa Rowniez hybrydowe i wersje USA Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera. Naprawa elektroniki. Regeneracja sterownikow Air bag. Wpisywanie nr.Vin w komputer |