MotoNews.pl
1 DZIAŁ ---- SENATOR (84670/267) - Strona 182
  

DZIAŁ ---- SENATOR - Strona 182

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Mam pytanko odnośnie systemu Dual Ram. Na czym polega jego działanie i czy
może być przyczyną, jakby braku mocy na 3 biegu (automat), oraz braku
różnicy w pracy skrzyni w trybie sportowym "S"(oprócz tego, że ciągnie do 6000obr/min. ale brakuje mu mocy oraz wyraźnie spada przyspieszenie powyżej 4000obr/min. to chyba nie jest normalne zachowanie ) oraz normalnym? Jeśli nie, to
co może być przyczyną takiego zachowania się skrzyni? (wymieniłem olej i
filtr w skrzyni) na pozostałych biegach chodzi zadowalająco. Z góry dzięki
za odpowiedź. Pozdrawiam.
null

[ wiadomość edytowana przez: Hypnos dnia 2005-12-04 20:06:39 ]
[ powód edycji: Opel Senator 3.0 24v Dual Ram (problem z automatem, mocą) ]
  
 
Siemka
drahi z tego co wiem to do 3500 albo 6 cylindrów albo 3cylindry dostaja mniej lub ubozsze paliwo a powyzej pełen spust , sprawdz czy wszystkie wtyczki na miejscu .
Narka
  
 
Chodzi o zmiane dlugosci kanalu dolotowego.
Przy okolo 4000 obr ma sie przestawic klapka w kolektorze i skrocic dl dolotu
  
 
SIEMKA
Z tego co słyszałem to raczej chodzi o dystrybucje paliwa na czesci lub wszystkich cylindrach w zaleznosci od obrotów . Ale nie jestem pewien na 100% . Jeszcze tego nie sprawdzałem .
Chociaz sam mam 2.6 dual raam w omesi A .Spisuje się idealnie i faktycznie pali o ok. 2 litry wachy mniei niz normalnie zasilane 6 cylindrówki .
Narka
  
 
chodzi o zlikwidowanie wady silników wielozaworowych polegającej na występowaniu maksymalnego momentu przy wysokich obrotach, osiaga się to przez ,zmianę dlugosci kolektora dolotowego, dzieki temu uzyskano obiżneie prędkosci obortowej przy której jest maksymalny moment o jakieś 700obr/min, we wczesniejszych postach były o ile pamietam do tego nawet rysunki
panowie, poszukuję czujnika obrotów walu korbowego do omegi b mv 6 silinik x30x, czujniczek podobny do tego z senia 24v tyle że w oplu kosztuje 500zł!!!!!
  
 
http://senatorman.de/bilder/WE-OM-90-001.jpg
i zadne tam dystrybucja paliwa no chyba ze chodzi o powietrze bo to terz paliwo.
a chodzi o dlugosc fali powietrza do czestotliwosci otwierania sie zaworow. aby gdzy przy wysokich obrotach gdy zawory maja wysoka czestotliwosc slup powietrza byl krotki a przy niskich dlugi
  
 
Czy ktos probowal wstawic do senia skrzynie automat od omy b mv6 ?? Teoretycznie to jest ta sama skrzynia tylko lekko zmodyfikowana, tylko czy mocowanie z silnikiem c30se bedzie pasowac ??
  
 
Ma ktos dostep do nowych reparaturek nadkoli do senia BJedyne co znalazlem to w niemcach i jak co to bedzie trzeba je kupic 50E szt.

[ wiadomość edytowana przez: SENATOR dnia 2005-12-08 21:46:06 ]
  
 
Mam pytanie do znawców silnika Cih 3.0 montowanego w Senatorze A - chciałbym zapytać jak mam odróznić ten silnik - chodzi mi o to, że są trzy wersje "mocy" tego silnika. Jak rozpoznać czy jest to wersja 156 czy 177 koni ?? Proszę o pomoc.
  
 
szybko prosto i na temat.
3.0 E 180 KM LE JETRONIC lub L JETRONIC
C30LE 156 KM Motronic ML 4.1
C30NE 177KM Motronic ML 4.1 lub 1.5
A jaki masz silnik to jest napisane na poczatku nr silnika

[ wiadomość edytowana przez: SENATOR dnia 2005-12-09 18:35:23 ]
  
 
nie nalezy zapominac o 30ne LE2Jetronic ;P 177KM
  
 
a fakt ale nie 177 tylko 156KM jest to poprzednik C30LE
  
 
zdradzę trochę .........
wybieram się obejżeć i przemysleś sprawe związaną ze zmianą 2.2 na 3.0. Jeżeli okaże się że silnik jest oki to może podejmę się tego ale w pierw chciałbym dokładnie wiedzieć jak takowy motorek mam odróżnić aby nie pomylić sie
macie jakieś wskazówki jak poznać ??
  
 
Witam kolegów.
Czy ktoś z Was ćwiczył klimatyzację w Senatorze? Pytam ponieważ udało mi się już uszczelnić instalacje (wymieniłem skrapacz na nowy, uszczelnilem kompresor), czynnik nabity, działała miesiąc, teraz pomimo załaczenia i zapalenia lampki klimatyzacji kompresor sie nie załącza (najczęściej, bo np. raz na jakiś czas się załączy). Wczoraj auto było u fachmama, ale zadzwonil po godzinie że po co mu auto dałem jak wszystko działa - to był właśnie ten moment ze zadziałało hehe. Sprawdził ciśnienie i temperature (chłodzi do 3 st.) i powiedział ze wszystko gra. Dzisiaj już nie gra hehe. Cóż to może być? Mam oryginalna książkę ze schematami elektrycznymi całego senatora ale nie moge tego doczytać (mogę gdzieś umieścić). Co odpowiada za załączenie kompresora?

P.S.
Nie chodzi o temp. zewnętrzną bo sprawdzane było w warsztacie.

Pozdrawiam,

Tomek
  
 
Co do silnika .To jaka jest to wersja to wiesz po poczatku nr silnika.
Co do klimy.Aby sie ona wlaczyla to musi pozwolic na to komp silnika przez przekaznik pozatym sa jeszcze czujki jeden na rorce a drugi na kompresoze i one terz musza puscic prad. jesli ktorys sie przycina to bedzie tak sie dzialo
  
 
Cytat:
Co do klimy.Aby sie ona wlaczyla to musi pozwolic na to komp silnika przez przekaznik pozatym sa jeszcze czujki jeden na rorce a drugi na kompresoze i one terz musza puscic prad. jesli ktorys sie przycina to bedzie tak sie dzialo



Na rurce są 2 - podciśnienia i nadciśnienia, ale w sprężarce też jest? Jak go sprawdzić? I po co on tam jest? W sumie do sprężarki idą 2 wiązki przewodów - są 2 wtyczki hmm, jedna do cewki a druga nie wiem.

pozdro
tomek
  
 
ciśnienie przy spręzarce steruje też zalącznieniem waitraka elektrycznego, moze to włsnie te dodatkowe przewody...
  
 
Dokladnie na sprezarce jest jeden czujnik od zalaczania wiatraka..
Drugi jest od za niskiego cisnienia na ukladzie i jesli takowe jest to niema przejscia pradu.Na rorce sa dwa to fakt z tego co pamietam to byly one albo zdublowane albo jakos tak niechce klamac.wkazdym razie te na rorce sa od zbyt wysokiego cisnienia i jesli bedzie takowe to obwod bedzie przerwany.
  
 
kiedyś miałem taki problem z uruchomieniem klimy, tzn wszytko ok było tylko nie odpalała, okazło sie, że miałem zdjety wtyk od sterowania wiatrakiem w chłodnicy, po włożeniu klima odpaliła
  
 
jak wam się podoba???
jaby cenę z "E" na "zł" przerobić