MotoNews.pl
9 Kultowe Auta PRL-u i Złota Kolekcja - 2016 (278361/0) - Strona 19.5
  

Kultowe Auta PRL-u i Złota Kolekcja - 2016 - Strona 19.5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
To pewnie wina tła lub graficy przypadkiem odcięli za bardzo z lewej strony szybę i takie jest wrażenie
  
 
Wyczyściłem wątek ze zbędnych wpisów i tych odnoszących się do nich, więc bez urazy proszę. Część zostawiam jako wytłumaczenie, ostrzeżenie i zakończenie tematu offtopu i tego co gdzie "powinno" być. Następne takie posty będą znikać już po cichu(z ewentualnym info na pw). Bez tragedii, po prostu napiszecie je jeszcze raz gdzie trzeba. Ewentualnie będę je przenosił jako cytaty, bo takie są możliwości, ale to jeszcze rzecz do ustalenia (w innym miejscu). Na forum wpisy pojawiają się jak pojawiały, tylko w odpowiednich działach. Proszę po prostu trzymać się tytułów tematów.
  
 
Wstawiam fotki Fiata 132 P Zmiany. Dłuższy tylny zderzak na bokach, zaznaczone światła cofania.






  
 
Widzialem tego Fiata na zywo w takim kolorze kiedys pod blokiem, na tylnej klapie mial emblemat 2000 Automatic po prawej stronie.

[ wiadomość edytowana przez: Skuderia dnia 2016-05-06 12:21:47 ]
 
 
Taki sam jeździ na Radomski numerach Fiat 132p Jako zabytek.
  
 
Ten byl na slaskich blatach, chyba zabrze lub zawiercie jednak zwykle biale tablice. Ale widok rzadki na codzien bardzo. Moglem fotke pstryknac.
 
 
Uważam, że ten beżowy Fiat był jednym z gorszych modeli w kap. Kupiłem sobie również tego granatowego - wygląda lepiej. Pamiętam dobrze te samochody, dlatego nie pasują mi jego proporcje.
  
 
Zgodze sie z Toba, 131 i 132 z KAP byly dosc kiepsko wykonane. Jakies takie bez wyrazu te modele byly. Ale granatowy 132 wyglada ladnie. Ciekawe w jakim kolorze wypuszcza 131.

[ wiadomość edytowana przez: Skuderia dnia 2016-05-06 15:15:08 ]
 
 
SYRENA 105 , model numer 44 z serii "Auta PRL-u, złota kolekcja" w sprzedaży "kioskowej" od 18 maja 2016 roku.



















  
 
Bardzo ladnie sie prezentuje. Zbyszku a jak w porownaniu do innych Syrenek z KAP i ZK? Jak oceniasz ten model?
 
 
Cytat:
2016-05-10 09:14:58, Skuderia pisze:
Bardzo ladnie sie prezentuje. Zbyszku a jak w porownaniu do innych Syrenek z KAP i ZK? Jak oceniasz ten model?



Model wygląda ładnie, niestety jest w kilku miejscach zalany farbą no i nie jestem pewien czy tylne lampy są całkiem prawidłowe ...
  
 
Jakbys znalazl chwile i mial mozliwosc, wrzuc zdjecie jak brazowa 105 prezentuje sie z innymi Syrenami.

Z gory dzieki!
 
 
W Syrenie brakuje z tyłu prostokątnych lamp odblaskowych i oznaczenia 105 obok tablicy rejestracyjnej.
Patrzę na zdjęcia Fiata 132p w internecie i coś mi mówi, że model przedstawia włoską wersję a nie montowaną w Polsce, znaczek FIAT z przodu jest w poziomie a nie w pionie jak w 125p a z tyłu nie ma oznaczenia 132p, cóż, nawet na podstawce jest 132 a nie 132p. Na zderzakach pomalowali srebrną farbką górną stronę, zaś o pomalowaniu listew bocznych już zapomnieli.
  
 
W Syrenkach 105 WSM chyba nie było jeszcze tych prostokątnych odblasków z tyłu...
Ta ma na masce znaczek FSM. natomiast nie wiem, jak to było z tymi odblaskami - kiedy dokładnie się pojawiły

Odblaski są elementem "wyjmowalnym", tak, że pod kątem "występowalności w przyrodzie" może być...

Bardziej mnie martwi kształt przedniej krawędzi drzwi/ tylnej przednich błotników - jak w 104, a nie jak w 105...

Dla mnie to "zmota" a nie Syrena 105
  
 
Znaczka 105 też nie było?

Dla mnie ten model to 104 z klamką zrobioną w innym miejscu....

[ wiadomość edytowana przez: szymcio190 dnia 2016-05-12 18:17:33 ]
  
 
Cytat

,,Znaczka 105 też nie było?

Dla mnie ten model to 104 z klamką zrobioną w innym miejscu...."

105 względem 104 miała obniżoną dolną linię okien, a wg mnie ten model, owszem ma pewne braki, ale dolna linia okien jest obniżona względem modelu 104.

  
 
Syrenka może sobie mieć obniżoną linię okien, ale kształt drzwi = kształt otworu na drzwi w nadwoziu. Drzwi można sobie zamieniać zawiasami (takie przeróbki widziałem), ale te od 105 miały inny kształt i nie pasują one kształtem do otworów, słupków i konstrukcji budy od 104 - sam sprawdzałem na własnej Syrence w garażu...

Szyby boczne są ze szkła płaskiego. Jeśli ktoś wymieniał szyby boczne i nie miał od 104, to mógł sobie "porzeźbić", aby spasowały od 105.
Jak dla mnie jest to Syrena 104 ze zmienionym kierunkiem otwierania drzwi, klamkami od 105 i rzeźbionymi tylnymi okienkami...

Kolejny raz posłużę się tym moim ulubionym przykładem:



To jest Syrena 102 z 1963 roku, ale wygląda, jak 104, ma silnik od 104 i masę innych podzespołów od 104...

Takich "rzeźb" po drogach PRL jeździło pełno i tą naszą rudą Syrenkę ze "Złotej kolekcji" tak trzeba traktować... jak dla mnie to NIGDY nie będzie model seryjnej i fabrycznej 105, ale "rzeźby" ze 104, jakie powstawały w latach 70-tych, 80-tych, a nawet 90-tych...
  
 
Cytat:
2016-05-17 17:50:12, Historyk1985 pisze:
Syrenka może sobie mieć obniżoną linię okien, ale kształt drzwi = kształt otworu na drzwi w nadwoziu. Drzwi można sobie zamieniać zawiasami (takie przeróbki widziałem), ale te od 105 miały inny kształt i nie pasują one kształtem do otworów, słupków i konstrukcji budy od 104 - sam sprawdzałem na własnej Syrence w garażu... Szyby boczne są ze szkła płaskiego. Jeśli ktoś wymieniał szyby boczne i nie miał od 104, to mógł sobie "porzeźbić", aby spasowały od 105. Jak dla mnie jest to Syrena 104 ze zmienionym kierunkiem otwierania drzwi, klamkami od 105 i rzeźbionymi tylnymi okienkami... Kolejny raz posłużę się tym moim ulubionym przykładem: To jest Syrena 102 z 1963 roku, ale wygląda, jak 104, ma silnik od 104 i masę innych podzespołów od 104... Takich "rzeźb" po drogach PRL jeździło pełno i tą naszą rudą Syrenkę ze "Złotej kolekcji" tak trzeba traktować... jak dla mnie to NIGDY nie będzie model seryjnej i fabrycznej 105, ale "rzeźby" ze 104, jakie powstawały w latach 70-tych, 80-tych, a nawet 90-tych...



Istotnie, linia okien jest zachowana tak jak w modelu 105. W prawdziwych modelach Syren nie było możliwości współzamiany drzwi z modelu 104 do 105 i odwrotnie. Poza innymi zupełnie konstrukcyjnie zawiasami,zamkami, klamkami - inny był kształt słupków, do których były mocowane zawiasy. Także kształt przednich błotników w części mocowania do słupka z zawiasami był inny. Od modelu 105 były nieco krótsze i proste w pionie po słupku. Błotniki od 105 nie pasowały do 104,103, ale od tych modeli przy odrobinie zdolności blacharskich była możliwość dopasowania je do modelu 105 /trzeba było nieco skrócić i umiejętnie przeklepać/. Poza usterkami modelu 105 z Kultowych, a powielonych w serii Złotej Kolekcji wg mnie są za długie tylne lampy oraz listwy przednich błotników już modelach 104, 105 miały łukowaty kształt - tu są zdecydowanie proste. Także wydaje mi się, że kierunkowskazy we wszystkich modelach Syren są nieco za duże w stosunku do reflektorów. Właściwy kształt drzwi występuje w modelach Bosto i R 20.
  
 
Male porownanie Syrenek jakie posiadam.

 
 
To jeszcze może tył i bok ?