Dlaczego p³yn ch³odniczy ma kolor br±zowy? - Strona 188

  
Sortuj wg daty:
rosn±co malej±co
Z Poldkami po prostu pomyli³em siê.Mój b³±d i za to przepraszam.Wracaj±c jeszcze do Fiata 126p MR'85 to ¿ó³tego koloru na nim nie widzia³em.Zawsze jak go widywa³em (a by³o to kilka razy) to by³ bia³y,czerwony,fioletowy oraz kremowy.DeA zawsze lubi fantazjowaæ.Jak kto¶ znajdzie ¿ó³tego Malucha z tego okresu,to niech doda choæ jedno zdjêcie.Ja ca³y czas szukam i niestety nie znalaz³em.A jeszcze co do Poldka,to w serii do pe³ni szczê¶cia brakuje nam jeszcze tylko 3D i MR'89.Jak nie dadz± 3D to zawsze bêdzie mo¿na po¶wiêciæ i przerobiæ Coupetê.Z tym drugim bêdzie nieco trudniej
  
 
Pobieda,nie chcê Ci siê narzucaæ,ale namy¶li³e¶ siê ju¿ z t± Skod±? po tobie jako kupiec zg³asza³ siê jeszcze Bosmal,ale rzadko przebywa na forum i nic mi na jej temat nie pisze tak wiêc jak transakcja dojdzie do skutku,to jest du¿a szansa,¿e przypadnie ona raczej Tobie
  
 
Nie wiemy czy ten z 126p jest 85,ja do Poldków doda³bym MR83 i MR85
Przeróbka Coupe na 3D jest zbyt trudna wiêc lepiej przerobiæ zwyk³ego 1500 na 3D
Zmiany w Coupecie(tylne okno,nosek,reszta przodu,przesuniecie drzwi,zmiana s³upka,...(zmian jest du¿o))

[ wiadomo¶æ edytowana przez: Driftking dnia 2012-02-19 21:26:50 ]
 
 
przemo93 - nie jestem pewny czy o to Ci chodzi, ale "³ap" ten filmik
http://www.youtube.com/watch?v=6Ce4MRGR8IQ
  
 
Beskid,filmik fajny,ale nieco brutalny.Przez takich amatorów b±czków jest coraz mniej takich pere³ek.Kolor bardzo zbli¿ony do tego z KAP,ale to jeszcze nie jest to.Mo¿e jestem w b³êdzie,ale ten w naszej kolekcji zdaje siê byæ jeszcze ja¶niejszy.Chyba,¿e DeA ¼le zrobi³o zdjêcie.Mo¿e pojawi± siê jakie¶ zdjêcia z przecieków i zobaczymy dok³adniej jak on bêdzie wstêpnie wygl±da³.Wtedy siê oka¿e,czy masz racjê.Je¶li w kolekcji maj± byæ 4 maluchy,to powinny siê te¿ ukazaæ ich specjalne wersje takie jak Bombel czy Long.Choæ nie wystêpowa³y one masowo na drogach,to w koñcu to te¿ s± w pewnym stopniu "Kultowe Auta PRL-u"
  
 
Tak, z tym katowaniem tego malucha, masz absolutn± racje. Jestem przeciwnikiem takiego traktowania aut, a tym bardziej maluchów, z uwagi ¿e mimo ¿e przyjê³o siê, ¿e tych Fiatów 126p w Polsce jest "masa", jednak z roku na rok jest ich coraz mniej ...
Odno¶nie tego koloru, wed³ug mnie jest to po-prostu perspektywa ujêcia zdjêcia... S±dzê, ¿e maluch bêdzie wygl±da³ trochê nieco inaczej... Przekonamy siê o tym zreszt±, jak dotr± pierwsze zdjêcia na ebay. Co do nastêpnych modeli wydawanych przez Dea, jestem jako wierny fanatyk Fiatów 126p,jak najbardziej ZA ! Wed³ug mnie, w kolekcji powinien ukazaæ siê tak¿e model Fiat 126l EL ,jedna ju¿ z nowszych wersji malucha. Co do tych prototypów, by³o by to moje spe³nienie marzeñ, posiadaæ prototypowy model "bombla" i "Long`a".

PS. Zapraszam Ciê przemo93 na moje forum >> www.autko.pun.pl
  
 
Cytat:
2012-02-19 19:17:49, przemo93 pisze:
A jeszcze co do Poldka,to w serii do pe³ni szczê¶cia brakuje nam jeszcze tylko 3D i MR'89.

W latach 80-si±tych ub. w. czêsto bywa³em w FSO na ¯eraniu (w sprawach s³u¿bowych). Tylko raz uda³o mi siê wtedy to zobaczyæ trzydrzwiowego Poloneza 1,5X (bo chyba takie mia³ oznaczenie) nie Coupe. Spotka³em wtedy te¿ wersjê eksportow± (chyba na rynek szwedzki) - mia³ dodatkowo w (pod) zderzakiem tylnym dwie dodatkowe lampy cofania oraz wycieraczki na reflektorach przednich. Ciekawe te¿, bo zamiast okr±g³ego znaczka FSO z przodu mia³ prostok±tny napis POLMO.
Bywaj±c w fabryce pod koniec lat 80-si±tych dowiedzia³em siê, ¿e zaniechano produkcji tych pojazdów (kryzys, ograniczenie ilo¶ci produkcji i odmian). Podobno wyprodukowano ok. 800szt. tych pojazdów w historii FSO. Za¶ Polonezów Coupe wyjecha³o z ¯erania ok. 10 - 15 szt.
  
 
Cytat:
2012-02-19 19:27:34, przemo93 pisze:
Pobieda,nie chcê Ci siê narzucaæ,ale namy¶li³e¶ siê ju¿ z t± Skod±? po tobie jako kupiec zg³asza³ siê jeszcze Bosmal,ale rzadko przebywa na forum i nic mi na jej temat nie pisze tak wiêc jak transakcja dojdzie do skutku,to jest du¿a szansa,¿e przypadnie ona raczej Tobie

Wiem ¿e Bosmal jest ma³o na forum bo go znam . Narazie zamówi³em na allegro Gaza 12 ZiM i pozwól ¿e gdy mi przyjdzie to Ci powiem ok ?

[ wiadomo¶æ edytowana przez: pobieda-m20 dnia 2012-02-20 10:11:21 ]
  
 
Polmo to podobno jaka¶ specjalna seria Poloneza.
Czy Milicja mia³a Polonezy Coupe lub 3D?
 
 
Pobieda,poczekam.Co do Poloneza MR'87 to przypomina on Wam wersjê Coupe gdy¿ ca³y jego przód jest z niej zaczerpniêty (oprócz kó³ i lusterek z FSO 125p).Co ciekawe,znalaz³em te¿ dwie wersje MR'87.Jedna ma klasyczny przód z Coupety tak jak wspomina³em,a druga przód z wersji MR'83.Dodajê te¿ zdjêcia wnêtrza,silnika i jednej z wersji eksportowych omawianego Poloneza,aby mieæ porównanie jak w koñcu siê on uka¿e.Offtop to raczej nie bêdzie,gdy¿ temat jak najbardziej pasuje.Mi³ego ogl±dania



Polonez MR'87 z klasycznym przodem od wersji Coupe



Polonez MR'87 z przodem z wersji MR'83



Wnêtrze Poloneza MR'87



Silnik Poloneza MR'87



Polonez MR'87 w Lahti w Finlandii

Driftking,Milicja owszem,mia³a wersje Coupe i 3D,ale tylko w marzeniach.Tym razem niestety przydzia³ im siê nie trafi³
  
 
Cytat:
2012-02-20 11:19:31, Driftking pisze:
Polmo to podobno jaka¶ specjalna seria Poloneza.

POLMO umieszczane by³o na atrapie do po³owy 1980 r. Poza tym jako ciekawostka - Polonez przez pierwszy rok produkcji nazywany byl POLSKI 1500 i taki by³ emblemat z ty³u pojazdu. Dopiero w 1979 r. kiedy w drodze konkursu wybrano nazwê POLONEZ zaczeto ja umieszczaæ na poje¼dzie.
Niektórzy twierdza, ¿e emblemat POLMO montowano tylko w wersjach eksportowych ale ja tego nie potwierdzê.
*******************
POLMO - oznacza³o Zjednoczenie Przemys³u Motoryzacyjnego POLMO, które zrzesza³o wszystkie fabryki produkuj±ce pojazdy oraz zak³ady produkuj±ce pozespo³y i akcesoria dla potrzeb motoryzacji w Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej w latach 1952-1982.

Cytat:
2012-02-20 11:19:31, Driftking pisze:
Czy Milicja mia³a Polonezy Coupe lub 3D?

W±tpie czy ówczesna MILICJA chcia³aby siê "bujaæ" trzydrzwiówkami. Chocia¿ nie wykluczone, ¿e mog³y s³u¿yæ jako wozy operacyjne.

[ wiadomo¶æ edytowana przez: Piotr1-60 dnia 2012-02-20 13:09:12 ]
  
 
Znowu bêdê niepoprawnym marzycielem tak jak wiêkszo¶æ z nas i czekam,a¿ w serii pojawi siê dostawczy Volkswagen LT I.Fajnie by by³o,jakby pojawi³ siê te¿ Volkswagen T3 2 drzwiowy z pak± lub w wersji Transporter.Najlepiej by by³o,jakby dali obydwa.Na drogach PRL-u w swoich czasach one powszechnie wystêpowa³y tak wiêc nie widzê ¿adnych przeszkód.Napiszcie,co o tym s±dzicie.W koñcu kiedy¶ musimy ubiegaæ siê o luksus
  
 
Cytat:
2012-02-20 14:07:29, przemo93 pisze:
Znowu bêdê niepoprawnym marzycielem tak jak wiêkszo¶æ z nas i czekam,a¿ w serii pojawi siê dostawczy Volkswagen LT I.Fajnie by by³o,jakby pojawi³ siê te¿ Volkswagen T3 2 drzwiowy z pak± lub w wersji Transporter.Najlepiej by by³o,jakby dali obydwa.Na drogach PRL-u w swoich czasach one powszechnie wystêpowa³y tak wiêc nie widzê ¿adnych przeszkód.Napiszcie,co o tym s±dzicie.W koñcu kiedy¶ musimy ubiegaæ siê o luksus

O ile siê nie mylê PRL skoñczy³ siê w latach 1989/1990 - nie chcia³bym "gasiæ" Twoich marzeñ, ale z tego co pamiêtam niewielele spotyka³o siê pojazdów marek (VW T3 lub LT) o których napisa³e¶. By³y to ilo¶ci ¶ladowe - trudnowiêc uznaæ ten pojazd za kultowe auto PRL. W PRL "kwit³y" przewa¿nie tylko: ¯uki, Nysy, RAF-y, Avie, Robury, ew. w mniejszych ilo¶ciach Skody 1203 i Barkasy.
  
 
Piotr,pod wzglêdem motoryzacyjnym PRL by³ nieco nudny.Wszêdzie tylko ¯uki i Nysy.Nie raz ogl±da³em filmy i seriale z tamtych lat,wiêc wiem.Dostawcze Skody czy Robury pojawia³y siê w nich od wielkiego dzwonu.Nie chcê negowaæ Twojego zdania,bo pewnie jak zawsze masz racjê,ale tym razem liczê na szaleñstwo DeA i na to,¿e jednak wydadz± jakiego¶ dostawczego Volkswagena mimo,¿e minionej epoce mo¿na by³o ich ze ¶wieczk± szukaæ.We¼my na przyk³ad Melkusa.Nie wystêpowa³ w PRL-u a jednak siê ukaza³.Nie chcê obra¿aæ nikogo,ale jak ju¿ wiadomo KAP wydaj± ludzie lekko szaleni,tak wiêc wszystko jest mo¿liwe
  
 
Cytat:
2012-02-20 16:00:47, przemo93 pisze:
Piotr,pod wzglêdem motoryzacyjnym PRL by³ nieco nudny.Wszêdzie tylko ¯uki i Nysy.Nie raz ogl±da³em filmy i seriale z tamtych lat,wiêc wiem.Dostawcze Skody czy Robury pojawia³y siê w nich od wielkiego dzwonu.Nie chcê negowaæ Twojego zdania,bo pewnie jak zawsze masz racjê,ale tym razem liczê na szaleñstwo DeA i na to,¿e jednak wydadz± jakiego¶ dostawczego Volkswagena mimo,¿e minionej epoce mo¿na by³o ich ze ¶wieczk± szukaæ.We¼my na przyk³ad Melkusa.Nie wystêpowa³ w PRL-u a jednak siê ukaza³.Nie chcê obra¿aæ nikogo,ale jak ju¿ wiadomo KAP wydaj± ludzie lekko szaleni,tak wiêc wszystko jest mo¿liwe

Przemo93 nie chcê Ciê pozbawiaæ marzeñ. Tym bardziej, ¿e seria kultowych aut wychodzi równolegle w kilku krajach (dawne demoludy: ZSRR, Czechos³owacja, Wegry, Rumunia...)tak wiêc mo¿emy sie spodziewac marek, które u nas wcale nie go¶ci³y ! Tak jak w przypadku Melkusa, którego w ¿yciu nie widzia³em na ulicy. Brakuje mi natomiast wszelkiego rodzaju Skód (Octawi, Felicji. MB, S i in.). No ale to chyba si³a wy¿sza !
  
 
Zaciekawiony opowie¶ci± Piotra o Polonezach z tej strony przeprowadzi³em kolejne ¶ledztwo i na innym forum znalaz³em takie oto ciekawe zdjêcia eksportowej wersji Poloneza MR'81 na rynek Chiñski.W³a¶ciciel zarzeka siê,¿e jest on posk³adany z oryginalnych,w³oskich czê¶ci POLMO.









Ciekawostk± na temat Poloneza jest to,¿e w razie zderzenia czo³owego,jego silnik wsuwa siê pod spód nie nara¿aj±c kierowcy.Sprawdzili to sami in¿ynierowie z Porsche
  
 
Cytat:
2012-02-20 16:36:39, przemo93 pisze:
W³a¶ciciel zarzeka siê,¿e jest on posk³adany z oryginalnych,w³oskich czê¶ci POLMO.

Przemo93; pamiêtaj co napisa³em o tym co znaczy POLMO ! Widaæ, ¿e w³a¶ciciel "nie wie co mówi" Zdanie: "....z oryginalnych, w³oskich czê¶ci POLMO" - jest po prostu absurdem. Inna sprawa, ¿e Polonezy nie by³y wogóle sk³adane z w³oskich czê¶ci. Mia³o to natomiast miejsce w wypadku Polskiego Fiata 125 p w roku 1967 i 1968 !
P.S. Oczywi¶cie trzeba przyznaæ, ¿e w³osi udzielali siê przy produkcji Poloneza, ale tylko w fazie projektowej.
  
 
Piotr,fajnie wiedzieæ.Jak chcia³by¶ wys³aæ w³a¶cicielowi sprostowanie,to podajê Ci stronkê z której zaczêrpn±³em zdjêcia

http://www.akobusko.fora.pl/nasze-pojazdy-zabytkowe,16/fso-polonez-1500-polmo-1981,459.html

Opowiedz jeszcze jak±¶ ciekaw±,motoryzacyjn± historiê.Bardzo lubiê czytaæ Twoje opowie¶ci i przy okazji siê dokszta³caæ
  
 
Przypomnia³o mi siê, ¿e w niewielkiej ilo¶ci produkowane by³y Polonezy (akwaria z noskiem) z reflektorami od £ady 2105 (prostok±tne, sprzê¿one z kierunkowskazem).
Na marginesie dodam, ¿e przeje¼dzi³em Fiatami 125 p (i FSO 1500) oraz Polonezami (ró¿nej ma¶ci) ok. 700 tys. km !! Natomiast ogólnie mój licznik zamkn±³by siê liczb± ok. 3 mln km. !! My¶lê, ze nie jest to du¿o - jak na obecne czasy - sporo wiêcej pokonuj± obecnie kierowcy zestawów ciê¿arowych - tzw. popularnych "TIRów". Choæ nazwa TIR nie jest adekwatna do pojazdu bo to skrót od ang. s³ów Transport International Road - Miedzynarodowy Transport Drogowy.
*********************************
Mo¿e ciekawostk± bêdzie dla Was fakt, ¿e kiedy odbiera³em z FSO ostanie modele FSO 1500 (d. PF 125p) by³y one tak kiepsko i niedok³adnie wykonane, ¿e potrafi³em sobie palce przytrzasn±æ drzwiami (trzymaj±c rêk± ¶rodkowy s³upek zamyka³em przednie drzwi) i nie wiele to odczu³em. Szczeliny miêdzy s³upkiem czy b³otnikiem a drzwiami siega³y 15 - 25 mm. Tak by³y wyrobione t³oczniki na linii produkcyjnej. Pomijam ju¿ fakt nie dokrêcania nakrêtek w podwoziu. W jednym z pojazdów tuz przed bram± bazy rozpiê³o mi siê przednie zawieszenie w "nówce". Pamietam jak swojego s³u¿bowego FSO combi przewróci³em na "ko³ysce" na bok i dokrêca³em ka¿d± nakrêtkê (1 - 3 obrotów !!). A potem dodatkowo malowa³em-zabezpiecz³em ca³e podwozie "Bitexem" (masa asfaltowa do zabezpieczania podwozi).

<

[ wiadomo¶æ edytowana przez: Piotr1-60 dnia 2012-02-20 17:35:16 ]
  
 
Tego,¿e nawet Rosjanie mieli wp³yw na produkcjê naszego Poldka,to nigdy bym nie przypuszcza³.Jak znajdê zdjêcia tej jak¿e unikalnej wersji,to dodam.Domniewam,¿e tych wersji powsta³o mniej wiêcej tysi±c,Co do Twych aut,bardzo musia³e¶ dbaæ o swoje Fiaty i Polonezy skoro przeje¼dzi³e¶ nimi a¿ tyle kilometrów.Oficjalnie ich silniki by³y na tyle s³abe,¿e przy intensywnej eksploatacji ledwo wytrzymywa³y 200 ty¶.km,a jak uda³o siê cudem przekroczyæ t± liczbê,to by³o wielkie ¶wiêto.Na dzisiejsze czasy to rzeczywi¶cie ma³o,ale mimo wszystko gratulacje dla Ciebie jako weterana szos.Jeszcze trochê,a bêdziesz nie¶miertelny jak Mercedes W123 i nakrêcisz równie ¶wietny przebieg co on