Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
andrzejk2 Avensis Verso 2.0 D4D Lubin | 2017-06-29 19:28:03
Wydaje mi się, że tak podane dane z testów będą bezużyteczne. Przede wszystkim musisz powiedzieć na czym polegały testy. Czy to 3 i 4 bieg od 1500 obr/min. i gaz do dechy? Jeżeli tak, to w następnym kroku musisz wyeksportować wyniki do xml. Najważniejsze są wyniki dla następujących parametrów: Engine SPD [rpm], MAP [kPa] oraz Common Rail Pressure [MPa]. Resztę dla czytelności testów możesz usunąć. Wykresy mogą być, ale nie są konieczne. Jeżeli tak przedstawisz wyniki to zwiększysz szanse na uzyskanie wskazówek od ekspertów forum. W uzupełnieniu i zakończeniu moich bojów, poniżej zamieszczam wyniki już po zamontowaniu nowiutkiego zaworka vrv. Nowy zawór vrv z "kominkiem" ![]() ![]() Wcześniej jak wiadomo przeczyściłem EGR z dotarciem grzybka (samodzielnie jako laik w tych sprawach), wyciąłem drugiego kata i wspawałem rurę żaroodporną (pomoc spawacza). Po usunięciu 2. katalizatora głośność nie wzrosła, a autku jakby lżej. Testy dla 3 i 4 biegu od 1500 obr./min. i gaz do dechy. Trasa lekko pod górę z małym siodłem. 3. bieg 2017-06-23 15:04:13 Engine SPD MAP Common Rail Pressure rpm kPa MPa 1757 159 88 1892 191 93 2029 203 96 2184 207 96 2343 199 105 2487 196 104 2637 198 109 2795 199 116 2921 190 120 3064 189 117 3189 189 122 3300 190 126 3429 193 128 3554 195 125 3670 196 126 3756 191 132 3871 192 131 3982 190 135 4067 186 133 4159 182 130 4251 181 135 4314 178 135 4385 178 132 4439 180 134 4528 180 132 4600 180 130 4671 180 127 4721 180 130 4798 179 128 ![]() 4. bieg 2017-06-23 15:07:37 Engine SPD MAP Common Rail Pressure rpm kPa MPa 1489 144 77 1548 152 81 1610 163 83 1676 175 87 1743 190 87 1821 200 91 1901 209 93 1976 211 91 2042 215 92 2129 220 94 2195 221 98 2265 201 98 2325 196 104 2392 198 105 2448 201 107 2520 205 108 2589 206 110 2640 206 111 2709 205 113 2773 203 115 2840 199 111 2906 195 118 2962 197 118 3037 197 121 3098 198 121 3154 199 124 3209 200 122 3267 203 121 3332 203 123 3398 203 127 3453 204 126 3506 206 124 3554 207 129 3598 207 127 3660 205 126 3678 205 131 3725 203 128 3770 200 131 3815 200 128 3860 200 131 ![]() Test przeprowadziłem tydzień temu, zaraz po wymianie zaworka. Być może komputer nie złapał jeszcze charakterystyki turbiny?! |
andrzejk2 Avensis Verso 2.0 D4D Lubin | 2017-07-01 12:59:55 Zrobiłem ponowne testy i chyba jeszcze coś z turbo nie tak.
Trasa nr 1 cały czas lekko pod górkę 3. bieg 2017-07-01 08:27:20 Engine SPD MAP Common Rail Pressure rpm kPa MPa 1575 108 47 1575 108 47 1590 108 47 1609 109 73 1670 131 84 1787 166 92 1939 205 94 2107 222 99 2254 229 100 2404 236 107 2559 236 106 2693 232 114 2862 199 115 3015 201 121 3154 208 124 3292 203 122 3432 199 128 3560 201 126 3654 199 127 3762 194 131 3867 193 128 3950 190 134 4037 189 135 4117 186 131 4206 183 135 4253 185 131 4317 185 131 4364 185 133 4407 185 135 4446 185 132 ![]() W zakresie 2100-2700 nieźle przeładowało.. 4. bieg 2017-07-01 08:30:30 Engine SPD MAP Common Rail Pressure rpm kPa MPa 1192 117 60 1234 120 64 1276 122 66 1318 126 66 1365 130 72 1410 134 73 1465 139 73 1507 146 80 1573 156 84 1637 170 86 1709 185 89 1793 197 90 1865 209 92 1948 211 95 2028 213 94 2103 214 97 2179 208 97 2251 208 102 2332 208 103 2398 205 102 2460 206 103 2528 206 103 2592 206 110 2656 208 111 2721 202 113 2779 200 111 2834 202 116 2895 203 113 2951 203 114 3009 204 115 3070 203 120 3114 204 123 3178 202 125 3214 203 120 3271 203 121 3315 203 126 3382 204 122 3434 205 128 3479 205 128 3531 204 128 3567 205 129 3621 205 130 ![]() Tu już lepiej. Teraz następny test kilka kilometrów dalej i kilka minut później. Trasa nr 2 to ta, jak zwykle, lekko pod górę z małym siodłem. 3. bieg 2017-07-01 08:33:55 Engine SPD MAP Common Rail Pressure rpm kPa MPa 1375 127 69 1490 136 75 1595 150 84 1731 171 90 1898 200 90 2056 214 97 2210 209 99 2370 210 106 2526 209 104 2685 205 108 2843 202 118 3001 199 117 3143 198 120 3270 198 126 3409 201 128 3535 203 129 3660 202 131 3771 197 129 3868 194 134 3990 191 130 4053 185 131 4170 183 134 4251 184 134 ![]() 4. bieg 2017-07-01 08:36:18 Engine SPD MAP Common Rail Pressure rpm kPa MPa 1373 131 67 1412 135 71 1475 139 78 1520 146 80 1582 155 84 1643 169 85 1720 185 88 1795 197 87 1875 207 88 1950 212 94 2026 214 95 2100 212 97 2176 215 99 2251 212 102 2321 203 102 2395 205 104 2462 210 106 2535 207 109 2603 209 110 2678 205 112 2750 205 110 2814 196 113 2881 194 115 2943 195 119 3007 197 117 3081 197 117 3139 197 117 3203 199 122 3268 200 125 3337 202 125 3403 202 122 3454 203 124 3503 203 129 3550 205 124 3614 205 129 3650 202 130 3682 201 129 3731 199 126 3770 197 132 ![]() Czy mam się bać? Czy już czas się przyjrzeć turbinie? Dodam tylko, że tydzień temu czyściłem bezpośrednio układ paliwowy środkiem LM 2666, a teraz jeżdżę z dodatkiem do paliwa ARCHOIL AR6400-D MAX (400ml na pełny bak). |
dareczek27 Suwałki | 2017-07-06 22:13:55 Witam,
Mam problem z Toyota Corolla Verso 2005 2.0 Diesel 116 km auto traci moc i zaczyna okropnie kopcić na czarno. Choćbym dodawał mu gazu do dechy to nawet nie reaguje, dajmy przykład: jadę sobie na 5 biegu jakieś 90 km/h, i samochód przede mną skręca i muszę zwolnić do prędkości ok 60 km/h, redukuje bieg i mam około 2tyś obrotów, dokładam gazu, a tu żadnego rezultatu, tak jakby auto nie miało wogle mocy i tak toczę się i obroty powolutku wzrastają i wzrastają, aż dobije do 3,5 tyś i zaczynam wreszcie dynamiczniej przyspieszać, ale gdy popatrzę na lusterka widzę bardzo dużą chmurę czarnego dymu, i tak pomęczę go nawet do 4 tyś i po 1 km mu przechodzi i jedzie normalnie i później znowu to samo, jak jest zimny to wszystko ok, ale gdy się nagrzeje to wariuje. Mechanik wyczyścił Egr, filtr paliwa wymienił posprawdzał i nic może turbina szwankuje. Bardzo proszę o pomoc. |
Bigelektron TOYOTA SPEC ![]() Katowice | 2017-07-08 10:46:57
Zawor EGR zle wyczyscil. ----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa Rowniez hybrydowe i wersje USA Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera. Naprawa elektroniki. Regeneracja sterownikow Air bag. Wpisywanie nr.Vin w komputer [ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2017-07-08 10:50:13 ] ![]() [ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2017-07-08 10:51:23 ] |
dareczek27 Suwałki | 2017-07-08 11:44:24 Wielkie dzięki Bigelektron, pojechałem do innego mechanika wyczyścił porządnie i wszystko gra, a tak bym dalej szukał przyczyny. Jeszcze raz wielkie dzięki. Takich fachowców u nas brakuje, bo większość to oszusty. |
Izzymob Toyota Corolla 2.0 D4D Łódź | 2017-09-04 21:49:29 Witam.
Problem rozwiązany. EGR zaślepiony i autko działa jak nowe. Ale dobranie się do EGR w moim silniku brzmi lepiej niz do dziewicy!!! Dwa dni pracy. Ale mam pytanie: czy uszczelniacze zaworów mogą powodować problemy??? Mam przejechane 20k od regeneracji turbo i na dolocie pojawił się olej. BigElektron proszę o podpowiedź!!! [ wiadomość edytowana przez: Izzymob dnia 2017-09-04 21:55:42 ] |
Bigelektron TOYOTA SPEC ![]() Katowice | 2017-09-04 23:14:10
Niebardzo rozumiem co robiles przez te dwa dni z EGRem.Demontujesz obudowę filtra powietrza odkręcasz jedna srube dwie nakrętki na klucz 12 nasadka odpinasz wtyczke i dwa wężyki wodne i masz go w garści. Co do oleju na dolocie to jak można zauwazyc ujście odmy jest wlasnie do weza na dolocie i zawsze jest tam olej.Jezeli jest go dużo a na rozgrzanym silniku po zdjęciu weza odmy dmucha białym dymem to albo zarzniety silnik polaczenie tlok cylinder pierścienie ,albo zapchana odma -separator oleju w pokrywie zaworowej. ----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa Rowniez hybrydowe i wersje USA Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera. Naprawa elektroniki. Regeneracja sterownikow Air bag. Wpisywanie nr.Vin w komputer |
cy3ul Radom | 2018-04-10 09:14:46 Witam,
Również mam problem z mocą. Przy dodaniu i puszczeniu gazu słyszalny jest świst (tutaj film https://www.youtube.com/watch?v=647RhpVwqDA). Ostatnio zauważyłem, że przy wysokich obrotach jest również słyszalny dźwięk jakby przepuszczania powietrza (tutaj film https://www.youtube.com/watch?v=oa0REIOfnnA) Wykonałem testy na 3 i 4 biegu. Oto wyniki. 3 bieg 1 próba 2 próba 4 bieg 1 próba 2 próba Wielka prośba o pomoc o zinterpretowanie wyników i ukierunkowanie mnie w znalezieniu przyczyny utraty mocy. Bigelektron. Gdzie Ty stacjonujesz ![]() ![]() [ wiadomość edytowana przez: cy3ul dnia 2018-04-10 09:23:11 ] |
amstel7 Londyn | 2018-05-20 13:42:46 Witajcie,
Toyota Avensis 2004 1CD FTV 116KM, 270k km
Czy samochód probuje kompensować wysokim ciśnieniem paliwa, niskie ciśnienie MAP ? |
Bigelektron TOYOTA SPEC ![]() Katowice | 2018-05-21 08:54:22
Ciśnienie paliwa jest ok .Niema ciśnienia na turbinie lub gdzies ucieka ...nieszczelny dolot intercooler lub niedomknięty EGR ,zaworek podciśnieniowy sterowania turbina lub po prostu turbina. ----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa Rowniez hybrydowe i wersje USA Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera. Naprawa elektroniki. Regeneracja sterownikow Air bag. Wpisywanie nr.Vin w komputer |
mike_p Avensis Verso Kraków | 2018-05-30 23:16:19 Witam,
piszę w tym temacie, ponieważ nie mam już zdrowia do swojej Toyoty Avensis Verso d4d 116KM. Bardzo proszę o pomoc w problemie. Otóż: Na początku (ok 5 tys km temu) podczas jazdy w trasie już od ok 3000obr/min okresowo pojawiały się wahania mocy, ale mijały same z siebie. Problem zaczął narastać. Wymieniłem przepływkę na używaną - bez zmian, podmieniłem kolejną od znajomego - bez zmian, Powymieniane zostały wszystkie filterki (Knecht). Bez zmian. Objaw braku mocy stał się nierozłącznym elementem użytkowania auta - jednak przeszkadzało mi to głownie w trasie, a tych ostatnio robiłem niewiele - zatem problemu nie ruszałem. Ostatnio jednak podczas trasy (jazda ze stałą prędkością ok 120km/h) zdarzyło się 2 razy, że auto nie reagowało na pedał gazu - stan ten trwał ok 2 min, po czym wracało wszystko do normalności. Postanowiłem więc troszkę przegonić samochód i sprawdzić podstawowe dane podczas próby drogowej. Za wartości referencyjne przyjąłem znalezione na forum toyoty takie dane: Dla silnika 2.0 D4D 116 KM powinny być następujące wartości referencyjne: RPM MAP(turbo) Listwa CR 1800-2000 180-200 kpa 90-100mpa 2200 200kpa 100mpa 2600 200-214kpa 114-116mpa 3000 180-200kpa 120mpa 3600 180-200kpa 130mpa Pomimo 1.5h gniecenia auta - wszystkie wartości mieściły się w normie i nie odczuwałem spadków mocy. Podczas kolejnej trasy niestety standardem stał się fakt znacznego osłabienia pow. 3000obr/min, do tego efekt osłabienia wystąpił również w zakresie początkowym obrotów. Na chwilę obecną samochodem praktycznie nie da się jeździć - nie ma mocy. Po podłączeniu pod komputer zauważyłem ze ciśnienie na listwie CR nie jest wstanie przekroczyć 60-65mpa a tubo 125kPa. Wymiana zaworów SCV na NOWE + nowy filtr paliwa MANN nic w temacie nie zmieniła. A mam wrażenie że samochód jeszcze słabnie. Samochód nie zauważyłem żeby kopcił, pali dobrze zarówno na zimnym (1.5s kręcenia rozrusznikiem), nieco gorzej na ciepłym (zwłaszcza po wymianie SCV) - 3s kręcenia rozrusznikiem. Na pewno zwiększyło się spalanie - trasa ok 7l, miasto 9-10l. Przez cały ten czas komputer nie zarejestrował ŻADNYCH BŁĘDÓW. Czy przyczyny szukać w paliwe? czy powietrzu? Będę bardzo wdzięczny za wszelkie sugestie. |
Bigelektron TOYOTA SPEC ![]() Katowice | 2018-05-31 12:57:49
Powodem może być .Problem z doprowadzeniem paliwa opory w baku zapchany filtr zapowietrzajaca się obsada filtra nieszsczelnosc na przewodach metalowych problem z odpowietrznikiem baku. blokujaca się sekcja w pompie blokujący się zaworek scv .zajechana pompka wstepna w pompie. Przestawiona pompa na znakach podczas wymiany rozrządu np pol roku temu lub wcześniej. Slaba masa uszkodzona wiazka. Uszkodzony zaworek przelewowy listwy .Nadmiernie cieknące na przelew wtryski. No i teraz trzeba to wykluczać po kolei.Wiele z tego mogę wykluczyć na aucie bez demontażu operując testem fuel leak i obserwując zachowanie się ciśnienia .A czesc wymaga demontażu. Problem czasem jest poważny i trudny do ustalenia co do przyczyny i pracochłonny a czasem prosty i szybki do ustalenia zależy od tego na czym samochod jezdzil przedtem. Np filtr paliwa Knecht w dluzszej eksploatacji nie wrozy nic dobrego. Zasadniczo problem jest taki ze każdy z ww elementow daje taki sam objaw a przyczyny mogą być rozne. ----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa Rowniez hybrydowe i wersje USA Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera. Naprawa elektroniki. Regeneracja sterownikow Air bag. Wpisywanie nr.Vin w komputer [ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2018-05-31 13:00:31 ] |
mike_p Avensis Verso Kraków | 2018-06-05 22:01:14 Jeszcze poświęciłem parę chwil na sprawdzanie samochodu we własnym zakresie. W dużym skrócie co się okazuje.. W między czasie pojawił mi się już niemal stale błąd P1228 i oczywiście mocy w ogóle nie miał.
Czujnik temperatury paliwa wkręcony w pompę wtryskową wskazywał ponad 59st Celsjusza. Z ciekawości odpiąłem go, oczywiście wskoczyła wartość -40st. Ale wykonałem jazdę testową. I MOC WRÓCIŁA, max ciśnienie na listwie jakie osiągał to 138Mpa, doładowanie 203kPa. Jeździł dokładnie tak jak przed utratą mocy. Po zapięciu czujnika powrót do rzeczywistości. Zamówiłem więc czujnik z zamiennika, wkręciłem, sprawdziłem na kompie wartości rzeczywiste - wskazywał ok 31st. Skasowałem błędy. Jazda testowa - BRAK MOCY - dokładnie takie same objawy jak przed wymianą czujnika. Odpięcie czujnika - kontrolka świeci (od czujnika temp. paliwa), ale moc ma. Zgłupiałem już. Może jakieś sugestie? |
Bigelektron TOYOTA SPEC ![]() Katowice | 2018-06-07 07:46:11
Gdybys napisał ze chcesz wymienić ten czujnik to od razu bym ci powiedział ze nie tedy droga. Po odpięciu czujnika temp paliwa układ wchodzi w taki dziwny tryb i niema na to logicznego wytłumaczenia ale to jest fakt ze układ jest sterowany odmiennie niż podczas normalnej pracy. Pompa jest jakby wysterowana na większy wydatek niż normalnie co nie zmienia faktu ze twój układ paliwowy jest niesprawny i tu zacznij od uszkodzonych na przelew wtryskow. ----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa Rowniez hybrydowe i wersje USA Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera. Naprawa elektroniki. Regeneracja sterownikow Air bag. Wpisywanie nr.Vin w komputer [ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2018-06-07 07:47:51 ] [ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2018-06-07 07:51:47 ] [ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2018-06-07 07:52:34 ] |
mike_p Avensis Verso Kraków | 2018-06-07 10:49:45 Przede wszystkim chciałem się dowiedzieć czy u wszystkich posty z tego forum są wyświetlane
nieprawidłowo, będąc "obicęte" od prawej strony? Próbowałem na trzech różnych przeglądarkach i na każdej z nich sytuacja wygląda identycznie. Mocno to utrudnia komunikację, bo trzeba niekiedy domyślać się co jest napisane. Wracając do sprawny mocy silnika. Możliwe że jest tak jak piszesz Bigelektron, nie znam tego systemu zasilania. Tylko zastanawia mnie jedno, skoro w "normalnym" trybie pracy kiedy podłączony jest czujnik nie ma kompletnie mocy, co by wskazywało na problem z układem wtryskowym, po odłączeniu tego czujnika jak piszesz, przechodzi w tryb wysokiej wydajności, można zatem wnioskować że problem jest w pompie? Wtryskiwacz jak przepuszcza na przelew, nie ma dla niego znaczenia czy dostaje ciśnienie 80Mpa, 120Mpa czy 200Mpa - po prostu paliwo idzie z powrotem do zbiornika powodując obniżenie ciśnienia na listwie. Dodatkowo jak jest ten czujnik odpięty auto nie kopci, silnik ma moc zdaje się nawet większą niż te 116KM. Znajomy ma RAV4 z identycznym silnikiem, bez żadnych przypadłości i mam wrażenie że jest sporo słabsze niż mój z odpiętym czujnikiem temp. Czyli pozostaje mi sprawdzić pompę i ew. regeneracja? |
Bigelektron TOYOTA SPEC ![]() Katowice | 2018-06-08 09:47:35
Odkrec sobie kran malym strumykiem -mala wydajność .Przed kranem woda ma 6 atm za kranem nic.Zatkaj kran palcem i będziesz mogl opryskac kogos w przedpokoju bo przy tej wydajności osiagnales ciśnienie zbliżone do tego z przed kranu.Palec w kranie to wtryskiwacz. Teraz rozumiesz ??Jak palec mocniej dociskasz osiągniesz większe ciśnienie przy mniejszej wydajności.Jak palec mniej dociskasz wylewa się więcej przy tym samym wydatku kranu a ciśnienie na palcu- wtrysku spada nie pryska i kopci.Jasne?? Zacznij od wtryskow za dużo daja w przelew.Jak wtryski osiagna jeszcze większe wydatki na przelew to już odpinanie czujnika nie pomoze. ![]() Co do strony to kliknij w narzedziach widok zgodności. ----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa Rowniez hybrydowe i wersje USA Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera. Naprawa elektroniki. Regeneracja sterownikow Air bag. Wpisywanie nr.Vin w komputer [ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2018-06-08 09:49:04 ] [ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2018-06-08 09:49:52 ] |
DziekanG Kraków | 2018-06-22 13:12:00 Witam wszystkich,
Niestety mnie również dopadł problem braku mocy w Corolli Verso 2003 D4D, a mechanicy do których jeżdżę zgadują, albo coś wymienią i problem powraca. Brak mocy już przy 2000 obrotów, czasem powyżej 3000. Wczoraj było lepiej, a dzisiaj gdy temperatura powietrza jest niższa - dramat ledwo się wkręca do 2000. Zaczęło się gdy w 2016 roku w lipcu kupiłem samochód, sprawdziłem u mechanika, zapakowałem na wakacje i w drogę. Na autostradzie brak mocy przy 2500 obrotów i check się zaświecił. Zawróciłem, odstawiłem do mechanika, a ten wymienił zielony SCV. Samochód jeździł ok, ale czasami znowu mulił w pewnym zakresie, ten sam mechanik wyczyścił EGR wymieniał filtry i znowu chodziło. W tym roku wymieniłem rozrząd , przy okazji znowu był czyszczony EGR a problem znowu wrócił. Oddałem auto i usłyszałem przepływomierz, wymienili na nowy, ja wyjechałem i po tygodniu znowu to samo. Już tam nie wróciłem, sam wymieniłem filtr paliwa, powietrza, wyczyściłem egr i zawory scv (czerwony i zielony). Auto ożyło a ja byłem z siebie dumny, żadnych problemów ... po 2 tygodniach problem braku mocy wrócił, jeszcze raz przeczyściłem zielony zawór i znowu było lepiej przez tydzień. Doszedłem do wniosku że go wymienię, kupiłem i wymieniłem. Zero poprawy! Potrzebuję pomocy fachowca. Jeśli mogę prosić o kontakt do " Bigelektrona", będę wdzięczny. Dzięki |
Alienspl Żagan | 2018-08-26 08:57:27
ja własnie jestem po wymianie zielonego SCV ale tez przy okazji wymieniłem czerwony i jest OK.. |