Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() NIMNUL AUDI 100 S4 2.2T QUA ... Kraków | 2005-08-18 11:03:32 Nie wiem jak prościej opisać ![]() - ściągasz dekiel - masz klawiaturę na wierzchu - odkręcasz tą rurkę którą idzie olej na wałek ( 2x śruba klucz 8mm + jedna śruba klucz 12 mm ) - poluzowywujesz nakrętki na wszystkich stopka wałka do momentu gdy już wałek sie więcej nie chce podnieść ( klucz 11mm ) - auto na bieg i pchając powoli autem ustawiasz wałek tak aby krzywka była do góry w miejscu gdzie chcesz wyjąć szklankę - wyciągasz z konik i szklankę , zakładasz nową szklankę i z powrotem na swoje miejsce konik - i tak po kolei aż do drugiego cylindra - tu zaczynają sie lekkie schodki bo wałek jest już za nisko i konik sam nie wyjdzie ( na wydechowym mi akurat wyszedł ale na siłę ) - trzeba pomóc - naciskając na zawór - czyli wciskając go - wtedy konik wyjdzie - można do tego urzyć albo jakiejśc dzwigni lub druga osoba naciska na zawór no i to chyba tyle prościej już nie potrafie tego opisać a zresztą jak szukasz taniej to dawaj do Krakowa , blisko masz myślę że policzę Cię znacznie taniej ![]() |
![]() qube BMW Friend e30-316i bytów | 2005-08-18 11:31:52 to nimnul: "masz blisko - skocz do krakowa". taaa... bytów nie bytom. pomorskie. blisko to mam ale do gdanska ![]() opis calkiem calkiem. to gdzie na to piwko? czy podeslac? wiem juz ze szklanki to te popychacze hydrauliczne. a konik? czy to element numer 2 na rysunku http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AB11&mospid=47251&btnr=11_0434&hg=11&fg=25 czyli po prostu krzywka? i jeszcze ktore to pastylki? ech polska jezyk - trudna jezyk. inaczej ksiazki a inaczej zycie. przepraszam za glupie pytania ale ucze sie. o elektryce moge dluuugo dyskutowac ale mechanika to juz gorzej. |
don_martinez BMW Friend Biłgoraj | 2005-08-18 11:40:50
Konik=dźwigienka zaworowa. Krzywki są na wałku rozrządu i ich wytarcie kwalifikuje wałek do wymiany. pozdrawiam Kaszuby |
![]() NIMNUL AUDI 100 S4 2.2T QUA ... Kraków | 2005-08-18 13:42:43 fakt z tym "blisko" to wypaliłem niźle ![]() konik to właśnie element nr.2 a piwko ![]() |
![]() qube BMW Friend e30-316i bytów | 2005-08-19 12:10:06 i wszystko jasne.
dzieki za pozdrowienia, jesli tylko bede w krakowie to napewno sie zapowiem na wizyte i piwko. pozdrawiam |
Milas (S) BMW Master (Moderator) E30,M40;;E34,M50 Będzin | 2005-08-19 13:01:22 No to może dorzucę swoje dwa grosze na temat wymiany popychaczy. Może się też na browar załapę.
Można wymienić popychacze bez luzowania wałka: - Jak zdejmiesz pokrywę zaworów zatkaj otwory , którymi spływa olej(np. czystą szmatą), żeby ci tam coś nie wpadło bo byłbyś ugotowany, - Musisz zaopatrzyć się w duży wkrętak, (długości 15- 20 cm+rączka), musi on być wykonany z takiego materiału żeby dał się wygiąć, - Z wkrętaka zrobisz przyrząd-dżwignię do wciskania zaworów. Musisz poprostu wygiąć ten wkrętak pod kątem prostym. Długość na jakię wyginasz wkrętak musisz oszacować sam(jak będzie problem napisz to sprawdzę i podam) - Ten przyrząd stanowi dżwignię wsuwasz go pod wałek, koniec musi sięgać do górnej powierzchni sprężyny zaworu (i na podstawie tej odległości dobierasz miejsce wygięcia wkrętaka). Naciskasz jedną ręką dżwignię,wciska się zawór, drugą ręką wyjmujesz popychacz itd. Uporasz się z wymianą w dwie godzinki. Zrobisz to samodzielnie(ale pomocna dłoń może się przydać, potrzyma piwo albo fajkę) Wciskaj z wyczuciem jak jest opór to pokręć wałem (nie koniecznie trzeba pchać auto można pokręcić wałem za pomocą klucza ( w E30)), bo może zawór dotykać tłoka. Przy okazji sprawdż czy masz drożną rurkę spryskującą krzywki I nie koniecznie musisz od razu wymieniać popychacze może wystarczy je porządnie przepłukać gdzieś ostatnio o tym pisałem. Prawdopodobnie do wymiany będzie także uszczelka. Jeżeli zdecydujesz się na odkręcenie wałka to do jego przykręcenia najlepiej użyj klucza dynamometrycznego, jeżeli nie masz doświadczenia w dziedzinie mechaniki. |
![]() biem BMW Member E36 318 iS Opole | 2005-08-19 13:58:17 Tak sobie czytam i dochodzę do wniosku (jako totalny laik), że skoro tak omijacie wyjęcie wałka rozrządu jak ognia to musi to być jakoś chorendalnie trudne?
Wykręcał ktoś sam wałek? Dużo z tym zachodu? Pozdrawiam |
Milas (S) BMW Master (Moderator) E30,M40;;E34,M50 Będzin | 2005-08-19 14:08:15 Niestety(a może stety) nie wyjmowałem. Może nie jest to tak bardzo skomplikowane, ale na pewno czasochłonne. |
![]() michal25 BMW Member siemianowice | 2005-08-20 19:08:41
nie ma duzo rozkrecania ale trzeba zdjac rozrzad a potem go z powrotem zalozyc i tu jest problem przynajmniej dla mnie ![]() |
![]() ahna BMW 318i TOURING Legnica | 2005-08-25 22:09:00 tak sobie czytam i sie zastanawiam czy ktos moze wie jak sie sprawdzaja regenerowane walki od swiatka ? |
![]() tolo84 (S) BMW Master (Moderator) BMW E36 Bydgoszcz | 2005-08-25 22:25:03
swiatek to prawie moj sasiad;] ale mi jakos regenerowane nie pasuje i nie wiem czy sie oplaca skoro nowy walek bilsteina do m43 kosztuje kolo 400zl |
![]() ahna BMW 318i TOURING Legnica | 2005-08-26 19:26:06 tak tylko do nowego walka dochodza jeszcze koszta zwiazane z nowymi dzwigienkami a swiatek proponuje Regeneracja kpl wałek + dźwigienki za 480 zl ![]() i jestem ciekaw czy naprzyklad takie walki maja mniejsza zywotnosc niz nowe ? |
![]() tolo84 (S) BMW Master (Moderator) BMW E36 Bydgoszcz | 2005-08-26 21:25:08
mysle ze wszystko co regenerowane ma krotsza zywotnosc niz nowe i raczej nie ma na to sily ;] |
![]() ahna BMW 318i TOURING Legnica | 2005-08-30 21:00:33 ciekaw jestem jak dlugo wytrzymuja seryjne walki w m-40? lub co ile sie powinno wymieniac ? bo u mnie 230 tys km i powyzej 4,5 tys nie jedzie ![]() |
Milas (S) BMW Master (Moderator) E30,M40;;E34,M50 Będzin | 2005-08-31 08:51:15 Powyżej 4,5 tyś. na piątym biegu, czy na każdym.
Z tymi wałkami to chyba różnie. To zależy od tego jak kto dba o silnik- jakość i regularność wymiany oleju. Bywa, że wycierają się jedna czy dwie krzywki. Myślę, że przyczyną jest brak smarowania krzywek z rurki spryskujacej. Z tego co wyczytałem na forum to często wałki po takim przebiegu są do wymiany - ale nie zawsze. |
![]() biem BMW Member E36 318 iS Opole | 2005-08-31 09:04:00 4,5 tys. na każdym biegu. U mnie jest tak samo. Od 4,5 zaczyna mieć muła, coś jakby go blokowało (jak odcięcie). Później z bólem idzie w okolice 5 tys. i już nie przyspiesza.
Dokładnie chodzi o to, że zetrze się, jeśli ktoś nie pilnował wymian oleju. Przyznam, że kupiłem zaniedbane autko. Ze mną dopiero powoli odżywa ![]() |
Milas (S) BMW Master (Moderator) E30,M40;;E34,M50 Będzin | 2005-08-31 09:14:10 No tak, a ja nie mam obrotomierza i nic nie wiem. Ale u mnie jak rozbujam na dwujce do ok 85km/h to dopiero odcina(ale to chyba nie wałek tylko normalne odcięcie) ile to może być obrotów ? |
![]() biem BMW Member E36 318 iS Opole | 2005-08-31 10:44:07 To masz w normie, kręci Ci się do końca (około 6,500). Mi na dwóce pójdzie do 60-ciu ![]() |
Milas (S) BMW Master (Moderator) E30,M40;;E34,M50 Będzin | 2005-09-01 08:20:11 No to mnie Biem pocieszyłeś z tym wałkiem, bo na blacie mam 200 000 km przebiegu. To może M40 to nie taki zły silnik, jak o nim niektórzy piszą. Tylko dbać o niego trzeba.
|