MotoNews.pl
11 FIAT 132: SPECIAL, GLS, 2000 (109542/0) - Strona 3
  

FIAT 132: SPECIAL, GLS, 2000 - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco


i GLSik z 75
-kiedys uwazalem ze ladniejszy od mk1 ale Special ma o wiele ladniejszy srodek
  
 

deska szwajcarskiej wersji mk1 Special posiada nie 2 a 4 przelaczniki na centralnej obrotomierz i wskazn.cisnienia oleju
  
 

a to milutki srodek mk3 2000
  
 
stalkerx, założyłbyś na te tylne fele opony o adekwatnej do nich szerokości .
  
 
Cytat:
2005-10-02 22:53:32, Race_D pisze:
stalkerx, założyłbyś na te tylne fele opony o adekwatnej do nich szerokości .



chetnie kupie michelinki 215 tylko troche ciezkawka z takimi oponkami na 13stki
  
 
Dałeś sie za psa to szczekaj (czy coś takiego )
  
 
nowiutki przedni zderzak od 132 GLS zamienie na model od mk1; roznia sie tym ze mk2 mialo gumy dlatego w zderzaku jest 6 otworow do ich zamontowania; ja szukam takiego samego tyle ze gladkiego bez otworow
kupie tez inne czesci do mk1 najlepiej nowe
  
 
polecam rewelacyjne czasopismo dla milosnikow klasycznej wloszczyzny i innych super gablot AUTOMOBILISMO d'EPOCA w Empikach po 30zl
  
 
Zeby watek nie umarl to napisze pare slow o 132.. To chyba w porównaniu z innymi modelami FIATA z lat 70-tych auto troche niedoceniane. O wiele modniejsze sa przeciez 128sport, 131, 124coupe; fiat 130 czy Dino to już legendy. Na Zachodzie dwojka tez nie jest żadna rewelacja W cennikach youngtimerowych czasopism stoi po 500-1500 euro. Zastanawiam się czasem dlaczego, przeciez to jak na początek lat 70tych b.nowoczesny, bezpieczny, szybki i komforowy samochod- taka wloska „piatka" (E12 jest przecież b.podobna) Być moze nie najlepsza opinie wystawila jakość blachy karoseryjnej ale jakie FIATY nie rdzewieja? 131 na pewno bardziej; chyba większość Ritmo złamało się na pol.
Powodem tych "refleksji" jest przedstawienie bliżej tego auta i pare pytan na koncu w zwiazku z nim
Mysle ze interesujące dla fanow dwojki bedzie male porownanko dwóch egzemplarzy 132
Obydwa auta to pierwsza wersja produkowana od 72 do 74 r. Ciekawe jest , ze sa to auta z dolnej i z najwyższej polki tego modelu; obydwa wyprodukowane w 74r w kwietniu -ostatnim m-cu mk1.

Polski Fiat 132p 1600 (233-bialy)



-oryginalny 132 z Żerania; polskie oznaczenia, licencja na prawym blotniku, tabliczka znamionowa FSO
-motor 1600 (98KM) goli walki ale nie bierze oleju i ma dobrego buta,pali tyle co poldek k/8l w trasie
-w wiekszosci lakier oryginal
-brak lusterka
-felgi 5' byly takie jak w S tylko z deklami od 125p

Fiat 132 1800 Special (517-champagne metalizato)



-szwajcarska wersja, wyprodukowany w RFN
-motor 1800 (105KM) lepszego silnika nie trzeba ale mozna go jeszcze podrasowac , bardzo szybki samochod doskonale przyspieszenia pow.4tys obr/min; 11.5 do 100, 180km/h bez problemu
-oryginalny lakier metalik
-lusterka nieoryginalne (talbot) to gadzet lat 70tych; powinno byc znane i lubiane Cromodora ktore to w tym aucie pojawilo sie po raz pierwszy(ma gdzie indziej tloczone napisy)
-Special ma o wiele wiecej chromu niz Sedan(tak nazywa sie wersja podstawowa) dodatkowe listwy na zakolach, progach, drzwiach, klapie bagaznika, ozdobny wlot na masce i obramowania uszczelek przedniej i tylnej szyby, inna atrapa, dwukolorowe dekle jak w 124SC


-132p w wersji podstawowej; mimo ze we wszystkich mk1 byly pasy statyczne to polskie tylko z nazwy sa pasami bezpieczenstwa ; sa poprostu chujowe.. luzuja sie i placza
-zamiast radia i deszczólki powinna byc aluminiowa zaslepka
-z 1600 byly tylko skrzynie 4 biegowe, podobne jak w 125p tyle ze z dluzszymi przelozeniami;
-kierownica jak w Specialu reszta inna bajka, wyposarzenie, materialy , jakosc wykonania-niby podobne ale zupelnie cos innego

-w Specialu deska w drewnie, welurowe kanapy z podlokietnikiem, i dodatkowe przelaczniki grzanej szyby, awaryjnych, i halogenow (to moj dodatek)
-kierownica nieoryginalna
-wystroj bardziej przypomina 124SC czy 130
-szafa z obrotomierzem, zaglowki i antena to opcja w 132S na rynek szwajcarski podobnie jak lekko zeszperowany dyfer
-skrzynia 5-ka (szerszy tunel , zupelnie innaczej to chodzi i wyglada) automat w opcji podobnie jak klima i alumg-felgi CD8 z dekielkami



[ wiadomość edytowana przez: stalkerx dnia 2006-10-06 11:48:02 ]
  
 
niestety moje 132p juz nie jest moje , ale kiedyś sobie jeszcze takie kupie, na bank Fiat 132 to jeden z najładniejszch seryjnie produkowanych fiatów , jest 100 razy ładniejszy od 131 ...

i moim zdaniem , MK II jest naj
  
 
felgi do 132 sztuk trzy mi zalegają w garażu jakby co
  
 
Cytat:
2006-10-06 23:48:26, Blady pisze:
Fiat 132 to jeden z najładniejszch seryjnie produkowanych fiatów , jest 100 razy ładniejszy od 131 ... i moim zdaniem , MK II jest naj




grabisz sobie chlopie, oj gabisz
  
 
eeetam , prawde pisze
Lepiej weź i poszukaj mi tej głowiczki z wałkiem i rozdzielaczem
  
 
właśnie stałem się dumnym posiadaczem Fiata 132 mk3 i tu pojawia się pytanie jak z częściami zamiennymi ??

gdzie dostane progi ??

czy termostat różni się od polonezowskiego ?? czy są jakieś zamienniki ??

jaka chłodnica powinna znajdować się orginalnie w takim fiacie ??
  
 
Progi np www.bhmd.pl. szukaj taniej.
Termostat bardzo sie rozni, pytaj www.celkar.pl, www.intercars.pl
Chłodnica .... nie wiem jak to opisać pewno nieprzerabiana.
  
 
hailstorm kupiles ktores czerwone 132 od "mundzia"?{krzyska}
  
 
czerwonego gaźnika wtryskowiec dalej stoi na placu.... spoko jestem świadomy ile jeszcze w niego wsadze kasy
  
 
ten czerwony gaznikowy ktorego kupiles jest raczej ok o drugim zachowam dyplomatyczne milczenie witamy w klubie limuzyn fiata
  
 
no troszkę spala oleju, ma dziurawą nagrzewnice i i chyba walniętą uszczelkę pod głowicą ale hamuje, przyspiesza, jedzie prosto, wspoma i szybki działają ma podłączony gaz i co dość ważne ma wszystkie emblematy itp.

A poza tym to gaźnik a ja wtrysków.... powiedzmy ze nie lubię
  
 
Cytat:
2005-10-02 21:23:34, stalkerx pisze:
132 2000 78r na ATS 8X13 -troche za szeroko



ja bym rzekl troche za..jebiscie :o