MotoNews.pl
  

[125p] Reflektory - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jestem świeżo po zmianie wkładów mijania w przejściówce. Wymieniłem zwykłe R2 na H4 ZELMOTu. Jestem zadowolony, widzę znaczącą różnicę. Kształt światła jest konkretny i jasność też bardzo dobra. Jeszcze tylko na dokładną regulację się muszę wybrać( ale po obniżeniu zawieszenia). Acha żarówki jakie wsadziłem to "H4 Philips +30%" Swiecą ok. Nie wsadzałem żadnych mocniejszych ze względu na bezpieczeństwo instalacji elektr. Jednemu się przepali drugiemu nie, wolę nie ryzykować. Polecam więc zelmot.
P.s. Trafiłem na jeden wkład, który miał niesymetrycznie umieszczone zaczepy tylne w stosunku do przedniej szybki reflektora (mimo że to fabryczne). Krzaywo siedziało w ramce. Musiałem czekać na nową dostawę i koleś mi wymienił. Zwróćcie uwagę jak coś.
  
 
a co myslicie o tym ze podczas właczenia drogowych nie swieca mijania, a powinny. przekaznik jak tak to jaki
  
 
Cytat:
2005-12-05 17:29:25, Wujek-Kajtek pisze:
A ja nie polecam DDRów. Jak ktoś ma to ustroństwo, to nich czym prędzej wysyła do mnie, a ja już się tym zajmę.



Ja moich nie oddam Właściwie mojego - były dwa ale dawno dawno temu jeden musiał zostać wymieniony na Zelmota (z powodu klienta który wpadł w poślizg i zakończył go na moim Fiacie)
  
 
Oka, to dajmy na to tak: zapłacę za nówki DDR jak za nówki zelmoty
  
 
Nówek ddr-ów nie mam, miałem dwa z czego jeden zginął w kraksie, pozostał mi jeden w ciągłej eksploatacji
  
 
Cytat:
A DDRy są tylko na R2, ale są jak najbardziej przystosowane też do H4



Sprzatalem piwnice po wlamaniu i znalazlem 2 reflektory z napisem "HALOGEN" i 2 z napisami DDR. Czy oby do tych ddr'ow mozna wstawic H4?? Niebiescy nie beda mnie scigali?? Jak tak czytam to nabieram ochoty na te cacka

Pozdrowienia dla Wujka-Kajtka
"szukajcie, a znajdziecie..."
  
 
Dawaj je
One są kijowe, paskudne, wstrętne, sypią się od razu, świecą bardzo kiepsko, rozkład światła makabryczny, oślepiają jadących z naprzeciwka i samego kierowcę też, no po prostu szrot.
Ja Cię od nich uratuję
Co Ty na to?
  
 
Heh! Lubie denerwowac ludzi. Dzis znalazlem nowki 2 sztuki DDR'ow Co ty na to kajtek??? :>
  
 
Ja także dołączę się do pytania o okrągłe wkłady do przejściówki ale z postojówkami. Wiem, że na 100% są takiw w Wesemie ale bardziej interesowałby mnie ZELMOT. Czy ktoś się orientuje czy mają takie. Ze strony ZELMOTu za wiele się nie dowiem.

Z góry dzięki za odpowiedź.
  
 
Na stronie zelmotu nie ma nic o tekich reflektorach, czyli pewnie nie mają... Ale możesz do nich napisać, oni pewnie najlepiej wiedzą, co produkują. Adres: info@zelmot-electric.pl
  
 
witam!
mam ptanie, czy mozna dostac klosze reflektorow do Dużego Fiata ale z gniazdem typu P43t Pytam sie bo mam dwa komplety zarowek do takiego wlasnie gniazda (jedne H4 blue Xenon) i oba mozna jakos przymocowac do klosza z gniazdem P45t ale one wtedy wogole nie swieca,swiatlo sie za bardzo rozprasza.
A moze ktoś probowal jakos zmodyfikowac klosze zeby to wszystko razem pasowalo i swiecilo jak nalezy??
  
 
yyyyyyyy... nie wiem czu o to pytanie ale w sprzedaży są lampy zarówno na h4 jak i na te starsze bańkowe R2 (czy jak im tam)
  
 
Te ksenony to wypie*dol, a zwykłe H4 powinny świecić ok, chyba że masz lampy dupiane.
  
 
Ksenony są "illegal" gliny mogą się czepić, dobre wkłady H4 + żarówy i jasno jak w dzień (zwłaszcza na długich), maniacy mogą zakupić też na allegro "illegal" H4 np.100/100W - myslę że na "oko" nie do odróznienia przy kontroli.
  
 
Polecam żarówki Philipsa + 30% o normalnej mocy. Świecą wiecej niż świetnie a koszt też znośny ok 12,5zl/szt. jedyną wadą jaka zauwazyłem to to że spaliły się obie prawie jednocześnie po roku a to pewnie zasługa małej objetości kolsza w df i się po prostu przegrzewają. ale nawet jak wytrzymuja rok to uważam że się opłaca, bo świecą naprawdę wysmienicie szczególnie z nowymi odbłyśnikami Zelmotu!!
A co do żarówek 100/100W. Tata w poldku miał najpierw setki i założył ww Philipsy i co zaobserwował żadnej różnicy poza mniejszym poborem prądu
  
 
czyli najlepsze rozwiazanie to zostawic wszystko tak jak bylo - a bylo dobrze tylko pomyslalem sobie ze niezle by wygladal DF z takimi swiatlami a o tym ze moze to sprawic problemy z "niebieskimi" to nie mialem zielonego pojecia???
  
 
Poza tym te "ksenony" to gówno a nie ksenony, koło ksenonowych nawet nie leżały
Nie masz takiej instalacji elektrycznej w samochodzie żeby odpalić prawdziwe ksenony.
Ksenony działają na zasadzie łuku świetlnego, który jest uzyskiwany poprzez cholernie wysokie napięcie z udziałem gazu, który nazywa się właśnie ksenon. Potrzebne są do tego przetworniki, porządna instalacja elektryczna i prawdziwe ksenony.
Poza tym do ksenonów potrzebny układ samopoziomowania, bo inaczej po pierwsze nie będą oświetlać tak jak trzeba, a poza tym będą cholernie oślepiać innych.

Ale ale troszkę się rozpędziłem. Te Twoje żarówki to nic innego jak zwykłe żarnikowe żarówki świecące na niebiesko. Nic nie dają oprócz tego, ze jak widze samochód z takimi, to wiem ze jedzie nim wsiur nad wsiury.
  
 
kazda atestowana zarowka jest dopuszczona do uzytku. zarowki 100/100W moga powodowac zas wiecej szkody niz pozytku- nie sa dopuszczone do ruchu w europie, maja duzo wieksza moc co moze powodowac duze (wieksze niz w przypadku zwyklych zarowek) spadki napiec w obowdzie oswietlenia, a co za tym idzie moga swiecic podobnie lub nawet gorzej jak zwykle zarowki powodujac jednoczesnie awarie roznych elementow instalacji elektrycznej (wpypalanei stykow wylacznikow, przekaznikow itp).

Jesli chcesz by swiatla swiecily lepiej zadbaj przede wszystkim o stan instalacji elektrycznej, zminimalizuj spadki napiec (poprzez wyczyszczenie wszelkich polaczen elektrycznych w instalacji oswietleniowej), zadbaj o dobre ladowanie akumulatora. Zadbaj o dobry stan odblysnikow, prawidlowe ustawienie swiatel (sprawa czesto bagatelizowana, a majaca ogromny wplyw na oswietlenie drogi!) Dopiero jesli efekty tycgh dzialan beda niewystarczajace zmien zarowki. H4 potrafia naprawde neizle swiecic, a swiatla w fiacie sa duzo lepsze niz np w BMW, gdzie zastosowane sa 4 zarowki jednowloknowe H1, a roznica miedzy swiatlani mijania a drogowymi polega na innej budowie reflektorow.
  
 
wiec pomijajac kwestie moich pseudo xenonow ktorych montaz sobie odpuszcze pozostaje jeszcze sprawa tych gniazd typu p43t czy sa dostepne klosze z takimi gniazdami i czy warto zmieniac klosze czy poprostu podarowac komus zarowki H4 z takim gniazdem? A druga sprawa jakie zarowki lepiej zastosowac w kloszach od dlugich swiatel tez H4 czy lepsze beda normalne kuliste?
  
 
Zdecydowanie H4! Problemem staje sie dostepnosc zarowek z kolnierzem takim jak mialy R2 (po drodze z warszawy do szczecina na zadnej stacji benzynowej na ktorej sie zatrzymywalem (a bylo tych stacji sporo) nie udalo mi sie kupic takiej zarowki). H4 swieca lepiej z dwoch wzgledow- sa halogenowe i nieco mocniejsze od tradycyjnych zarowek. Komplet dobrych lamp na H4 + sprawna instalacja elektryczna i autko naprawde ladnei swieci.

P.S.

przy zakupie zarowek zwroc uwage na laczenie kolnierza z trzonem zarowki. Powinno byc to laczone przez zgrzewanie. Producenci tanszych, niemarkowych zarowek lacza to przez lutowanie (co negatywnie wplywa na trwalosc odblysnikow- pary cyny powistajace podczas pracy takiej zarowki powoduja czernienie luster reflektorow). Ostatnio spotkalem sie nawet z tym, ze kolnierz zarowki nie byl z jej trzonem wogole polaczony - po prostu zarowka byla wsadzona na wcisk. Proba zalozenia kostki na taka zarowke skonczyla sie jej przesunieciem wzgledem kolnierza (a co za tym idzie niemozliwoscia pawidlowego ustawienia reflektora z taka zarowka.