Łada VFTS parę fotek - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2006-05-07 18:44:51, Race_D pisze:
Zastanawiam sie czy nie prościej dodać przód od 125-ki do jakiegoś VFTS'a


a tyl od e30
  
 
Cyfer, jak jesteś member to już nie musisz nabijac postów...
  
 
Co do tej Łady z fotek, to jest VFTS a dokładniej to jest Łada 2105 MTX, z silnikiem zapewne 1800 albo 2000 z 16 zaworową głowicą MTXa więc wbrew pozorom to jest silnik Łady... więc całościowo może być traktowane jako VFTS
  
 
ale ześ odkopał truposza
  
 
jak odkopaly to jedziem z koksem

nie wiecie gdzie mozna kupic takie poszerzki do vtfs ? chodzi mi o nasz kraj.



moja kolekcja vtfs:


  
 
tylko węgry,

tak w ogóle to istnieją dwa typy poszerzeń, ruskie i MTX, niby podobne a jednak inne ;D

MTX:



a'la ruskie:


  
 
Cytat:
2006-12-26 13:21:29, Konriii pisze:
Co do tej Łady z fotek, to jest VFTS a dokładniej to jest Łada 2105 MTX, z silnikiem zapewne 1800 albo 2000 z 16 zaworową głowicą MTXa więc wbrew pozorom to jest silnik Łady... więc całościowo może być traktowane jako VFTS



Może ja się nie znam ale homologacje vftsa czytałem i wychodzi mi , że silnik to tylko i wyłącznie 1.5 rozwiercone na 1.6 czyli docelowo 1.6 ale robione z 1.5 głowica tylko i wyłącznie 8v wałki zdaje się breda 298stopni lub 315 nie pamiętam dokładnie ae bankowo nie 1.8 czy 2.0 a jeszcze bardziej bankowo nie 16v
  
 
Kaza dobrze prawi, VFTS to jest 1.6 8v, a co do ładziany to mam nadziej że ziści sie mój dlugo odkładany plan zakupu Ladsy 2105, może w lato 2007?
  
 
Dobrze że ktoś trupa odgrzebal bo by tu nie zajrzal ta ladna ze zdjęć na początku to ma pompowtrysk? Ciekawe z czego? Ja osobiście też nad czymś takim myślalem tylko że o calej listwie wtryskowej np. z jakiegoś fiatowskiego MPI a nie mechanicznym. Swoją drogą wrzucalem gdzieś bodajże do "fotki śmieszne" linki do stronek z ladacznicami z hungarii
  
 
Cytat:
2006-12-26 18:25:03, ISO-lator pisze:
(...)
plan zakupu Ladsy 2105, może w lato 2007?


a wtedy bis na dil bedzie
  
 
Cytat:
2006-12-26 19:45:20, piter_s1 pisze:
a wtedy bis na dil bedzie


Ej Piter jaki ty zmienny w uczuciach jesteś (emo)
  
 
Cytat:
2006-12-26 18:20:43, kaza pisze:
Może ja się nie znam ale homologacje vftsa czytałem i wychodzi mi , że silnik to tylko i wyłącznie 1.5 rozwiercone na 1.6 czyli docelowo 1.6 ale robione z 1.5 głowica tylko i wyłącznie 8v wałki zdaje się breda 298stopni lub 315 nie pamiętam dokładnie ae bankowo nie 1.8 czy 2.0 a jeszcze bardziej bankowo nie 16v



oczywiście jeśli chodzi o homologację rajdową to macie racje, nie można tej nazwy używać... choć tak naprawdę jest to VFTS tylko z silnikiem MTX 1800 lub 2000 z 16v budowanym na ładowskim... to chciałem powiedzieć
  
 
z tego co wiem to VFTS to zupełnie co innego niż MTX. VFTS był robiony w Wilnia z tego co pamiętam, natomiast MTX to była czechosłowacja, pepicka stajnia - dłubali i skody i łady. Interesowałęm sie tym bo mam 3 sztuki felg z łady MTX i szukając czwartej (bezskutecznie) troche historii ład wyczynowych liznąłem. szukam nadal takiej felgi - jest widoczna na zdjęciach tej białej łady (ze srebrnymi felgami) - mam gdzieś na dysku zdjęcia oryginalnych ład MTX
  
 
Jest u nas ktos w polszy w stanie zlozyc taka lade np do pucharu rwd ?
Silnik swoja droga no ale zrobienie czegos z zawiasem aby utrzymala sie na drodze tez jest dosc wazne.
Ps. Na rallycarsforsale znalazlem lade, ktora sprzedaje Atilla( jak ktos byl chocby na barum 3 lata temu to bedzie wiedzial o kogo chodzi).
Link do oferty
13.5k ojro to troszke chore.. czy tez moze taki jest faktyczny koszt wydlubania lady, ktora jakos w miare jezdzi ?

[ wiadomość edytowana przez: Fellixx dnia 2006-12-27 11:09:57 ]
  
 
czemu 13,5 tys to chore? to i tak tanio. policz roboczogodziny spedzone przy aucie, czesci uzyte do budowy itp.

prosty przelicznik:
kłowa skrzynia: 6 tys zl(plus transport)
silnik:
-korbowody okolo 2tys
- wałek dobry schricka to pewnie z 1-1,5tys zl
- webery 3tys
-kolektor ssacy 500zl
- modyfikaje zamachu i walu korbowego z 500zl z wyważeniem
-modyfikacje glowicy z wielkimi zaworami to pewnie kolo 1,5tys na gotowo z nowymi prowadniami itp.
- tloki kute minimum 2tys zl
jeszcze ktos musi silnik poskladac i jest jeszcze kupe innych czesci do silnika

sprezyny 500zl
amory okolo 1-1,5 tys za bilsteina
uniballe i dumania nad zawiasem okolo 1tys zl
szpera 2-3tys
krotkie przelozenie glowne - 1-1,5 tys z ustawieniem
plyta pod silnik - 400-1800(zalezy z czego zrobiona)
klatka - 3tys zl- 3,5tys(ireco)
spawanie budy okolo 1tys
porzerzenia- 600zl(z transportem)
malowanie - 2tys
piaskowanie nadwozia -800zl
sprzeglo z dociskiem okolo 1tys zl
pol roku dumania nad autem - roboczogodzina(20-100zl zalezy gdzie i kto to robi) x 8h x 120dni(roboczych) = 19,2tys - 96tys??

to i tak nie wyszystkie koszta ale pogladowo daje do zrozumienia ile to moze kosztowac.
koszt tego co wypisalem to okolo 33tys plus robota fachowcow, oleje, elektryka, pasy, kubly, system gasniczy, gasnice, interkom, i mase innych pierdolek.

Da sie pewnie taniej ale wtedy tylko odpadnie nam robocizna jednak to tylko pozorna oszczednosc bo w tym czasie mozna zarabiac samemu pieniadze niz zajmowac sie ładą i nie mieć środków do życia.
Słabią mnie wypowiedzi osób chcących zbudować auto do pucharu RWD za jakies 10tys zl i wymiatać nim jak Balatonyji czy inny wegierski matador. To ze to sa stare auta nie znaczy ze jest taniej zbudowac takie auto niz nowa honde civic type r czy inne auto FWD.

Jest jeszcze jedna sprawa, czesto przewija sie magiczna granica 160-170KM z tego silnika. proponuje przed napisaniem jaka moc ma dany silnik poprosic wlasciciela o wykres z hamowni z dokladnymi przebiegami momentu i mocy bo wydaje mi sie ze te łady mają takie samo 170KM jak wiekszosc maluchów ma te swoje "około 40KM". bez obrazy ale do są gadki do piwka a nie na poważne forum o tych mocach i momentach, bez dowodow to mozna tylko moc szacowac a z doswiadczenia wiem ze zwykle jest o wiele gorzej niz ludzie mysla.
  
 
No faktycznie masz racje 54 tys za gotowa topową lade w porównaniu z kosztami, ktore wypisales nie wydają się już tak straszne


[ wiadomość edytowana przez: Fellixx dnia 2006-12-27 12:00:42 ]
  
 
ja też uważam że te dajmy na to 50tys zł to całkiem niewiele jesliby wierzyć że to jest full wypaśny vfts zgodny z homo, pamiętacie ile kosztowała budowa poldona od myszkiera???? bo mi się wydaje że tam coś oscylowało ok 160tys zł a silnik dalej nie jest wcale jakimś potworem, ot podrasowany na weberach i jakiś tam wałkach chyba 290stopni.
  
 
taki malu Ot
Walezy planujesz cos do pucharu rwd?
  
 
Cytat:
Jest jeszcze jedna sprawa, czesto przewija sie magiczna granica 160-170KM z tego silnika. proponuje przed napisaniem jaka moc ma dany silnik poprosic wlasciciela o wykres z hamowni z dokladnymi przebiegami momentu i mocy bo wydaje mi sie ze te łady mają takie samo 170KM jak wiekszosc maluchów ma te swoje "około 40KM". bez obrazy ale do są gadki do piwka a nie na poważne forum o tych mocach i momentach, bez dowodow to mozna tylko moc szacowac a z doswiadczenia wiem ze zwykle jest o wiele gorzej niz ludzie mysla.



Z moich osobistych rozmów z kierowcami Ład na węgrzech (zlot Lada Barati Kor) wynika że większość z tych H-gupowych aut ma ok 140-150KM, ze względu na żywotność silnika.

Ten MTX o którym pisałem (Bronislav Tatyrek) miał 185KM potwierdzone wykresem na hamowni, jakieś 2 lata temu wisiało to wszystko na necie ale teraz już chyba nie wisi

Znam również jednego Pana który jest mechanikiem u Podolskich (formułki do wyścigów górskich) i mówił że dawniej w Easterach wyciągali z Ładowskich silników ok 180KM. Oczywiście jest to absolutny max z tego silnika i w praktyce jedynie team fabryczny ze Stasicem Brundzą na czele używał tak wykręconych silników w rajdach bo nawet dziś nie wyobrażam sobie żeby na węgrzech było kogoś stać do całkowitej wymiany silnika co jeden rajd...

i jeszcze jedno - MTX budował Łady wg. specyfikacji VFTS poprostu, to nie są ine auta.

btw zapraszam na fotki ze zlotu Łady w Czechach gdzie był jeden 1600 MTX (ale nie w specyfikacji VFTS) http://83.142.185.70/konnieciu/galeria.php?gallery=lada_meeting_czechy&galpage=1

http://83.142.185.70/konnieciu/galeria/lada_meeting_czechy/51.jpg

a te felgi to unikat, szczerze zazdroszcze


[ wiadomość edytowana przez: Konriii dnia 2006-12-27 12:16:01 ]
  
 
ja nie mowie ze sie nie da takiego silnika zrobic, mi chodzi tylko o to zeby udokumentowac swoje slowa a nie pisac wyssane z palca wartosci(dowodem nie jest powidzenie ze ktos tam kiedys poskladal silnik co ma 180KM jesli nie pokazal wykresu)

Tak przy okazji to ja teraz robie fiata na ten sezon, jest po malowaniu teraz czeka na skladanie, auto ma juz szerokie blotniki a silnik ma 160,5KM(mam na to wykresy )co bedzie jak go poskladam do konca to pewnie dam znac.