Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2003-06-03 10:22:38 Najlepiej kredą zrobić kreske na bieżniku, przetoczyć samochód kilka metrów i zmierzyć miarką jak odległosć przypada między znakami na asfalcie... ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
![]() Bocian_s_313_PTK Miłośnik FSO PN Rover Siedlce | 2003-06-03 11:47:40 Dokładnie. Mi wyszło że ktoś ukradł mi 7cm z koła. W stanie wolnym miało obwód 183cm a przy obciążeniu 176. Gdzie jest złodziej ![]() ![]() ![]() A jak na tym tle wychodzi licznik pokładowy to już inna bajka. Tu dochodzi przekłamanie nawet do 5km/100km co mieści się w normie dokładności 5%. NIestety zawyża ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() BolimA Miłośnik FSO PF '81 / E34 '90 Warszawa - Wola | 2004-07-11 23:18:17 Zapewne to urzadzenie daje albo elektryczny impuls po kazdym obrocie linki, albo (podobnie do czujnika w liczniku rowerowym) robi krotkie zwarcie w obwodzie po kazdym obrocie.
Implusy za pomoca przwodow przekazywane sa do taksometru, gdzie sa przeliczane (zgodnie z wczesniejszymi ustawieniami) na przejechana odleglosc.Nie ma wiec problemu zeby na podstawie sygnalow obliczyc predkosc auta.Tak mi sie wydaje, jezeli cos zle mowie to mnie poprawcie ![]() |
![]() Jojo Miłośnik FSO SI /PF 125 '77 Warszawa-Bemowo | 2004-07-12 16:12:33 po podłączeniu laptopa w abimexie, pokazywana jest prędkość pojazdu, |
![]() Aristo Miłośnik FSO Polonez Caro Ruda Śląska | 2004-07-12 18:09:27 Fajna rzecz i oczywiście można to bez wiekszych problemów zastosować w życiu ..... tak jak koledzy to zrobili zastosować licznik rowerowy ... i wyswietlać predkość, kilometry itp .
Można również zrobić układ który będzie zliczał te obroty przeliczał na km. oraz będzie wyświetlał prędkośc i wyświetlać to na jakimś wyświetlaczu LCD. Można dodać zegar i przeliczać predkość srednia dystans dzienny itp W sumie nie stanowi to większego problemu .... a koszt powinien zamknać sie w 100 zł dla takiego układu gdyż nie potrzeba żadnych czujników (a one są najdroższe). Wiec jeśli ktoś chce, ma chęci ... to tylko robić ![]() |
![]() Aristo Miłośnik FSO Polonez Caro Ruda Śląska | 2004-07-12 21:48:49
Wydaje mi sie że to będzie jakiś wstepny układ formowania impulsu bądz ew. układ transmisji ... ale faktycznie jak będziesz to miał w ręce ... to będziesz wiedział ... i myśle że to żaden problem żeby to zadoptować do jakiegoś cyfrowego urządzenia zliczającego. |
![]() Aristo Miłośnik FSO Polonez Caro Ruda Śląska | 2004-08-07 09:06:21 W ramach wolnych mocy przerobowych zrobiłem sobie cyfrowy obrotomierz ![]() zdjęcie tego co wyświetla na wyświetlaczu mam w profilu, Układ zbudowany na mikrokontrolerze PIC, testy wypadły pomyślnie układ działa w zakresie od 100 obr/min do 25500 obrt/min z dokładnością do 100 obr/min. Oczywiście w taki zakresie go nie testowałem w samochodzie, ale działa dokładnie. Myśle żeby jeszcze do układu podpiąć sygnał z prędkościomierza, i tutaj taki taksówkowy układ linki byłby idelany. Wówczas można będzie jeszcze mierzyć prędkość, średnie prędkości, robić różne pomiary na trasie, np. sygnalizować przechenie trasy o określonej długości ... np. jedziemy i mamy sygnalizacje ze przejechaliśmy 8 km. i należy skręcić w prawo na nastepnym skrzyżowaniu. Często obrotomierze w polonezach maja tendencje do skakania i przeklamywania, taki cyfrowy obrotomierz jest precyzyjny, latwo można go można odczytać, w zależności od typu wyświetlacza LCD może być rózna wielkość, kolor, może być podświetlany itp. Koszt wykonania ok. 100 zł, wiec jakby ktoś chciał sobie coś takiego zrobić to czemu nie ![]() |
![]() Lazik Miłośnik FSO CARO / TRUCK / KOMBI Kiełpino | 2004-08-07 09:35:44 Co do sygnalu dla predkosciomierza to mysle ze mozna by wykorzystac czujnik predkosci montowany np w abimeksach, pomiedzy skrzynia biegow a linka predkosciomierza. ![]() |
![]() Samael Miłośnik FSO HPI Savage X4,1 Stalowa Wola | 2004-08-07 12:25:58 ma ktos moze fotjke tego czujnika z abimexa? nigdy tego nie widzialem i nie mam pojecia jak wyglada, a brzmi ciekawie...
... czy zapomoca tego czujnika daloby sie w fiacie uruchomic licznik z nowego VW? czy do tych licznikow potrzebny jest jeszcze jakis elektroniczny posrednik? |
![]() Aristo Miłośnik FSO Polonez Caro Ruda Śląska | 2004-08-07 12:41:31
Oczywiście jak najbardziej, nadawał by sie ... niestety ja mam gaźnik |
![]() Aristo Miłośnik FSO Polonez Caro Ruda Śląska | 2004-08-07 12:47:08
dac pewnie by sie dalo, tylko problem ze skalowaniem raczej malo prawdopodobne zeby VW mial doklladnie takie same koła i przełożenie mostu jak polonez .... bo głównie w tym rzecz ... no i bylyby przekłamania wskazań |
![]() Aristo Miłośnik FSO Polonez Caro Ruda Śląska | 2004-08-08 19:47:15
Przepływiomierz gazu to pewnie bedzie jakiś droższy element, ale jakby tak dorwac, to wówczas pomiar chwilowego zużycia paliwa byłaby pestka i praktycznie byłby komputer pokładowy. Natomiast z tym czujnikiem gazu to byloby ciekawe, z tym ze ja mam u siebie jakis magnetyczny, wskazowka z magnesikiem, nie bardzo wiem jak to tam w srodku jest zbudowane, i jaki czujnik zamontowac. Natomiast w swoim ukladzie chce wyswietlac godzine, obroty i predkosc, co do pomiarow innych parametrow nie mam jeszcze konkretnego pomyslu, ale wskazanie poziomu gazu byloby naprawde wskazane gdyż praktycznie mało który samochód ma takie coś. Wówczas gdyby taki dodatkowy wyświetlacz każdy miał u siebie na którym będzie godzina, obroty, poziom gazu to już niejedna osoba by pomyślała o czymś takim ![]() |
![]() Aristo Miłośnik FSO Polonez Caro Ruda Śląska | 2004-08-08 21:21:15
Mozna optycznie odczytywac, rozdzielczosc jaka uzyskasz 2^X , czyli cztery fotodiody i masz 16 stanów, najlepiej oczywiscie kod GRaya (np. dla 3 bitow wyglada tak) 000 -0 001 -1 011 -2 010 -3 110 -4 111 -5 101 -6 100 -7 przy takim kodowaniu masz zawsze zmiane tylko na jednej pozycji Robisz jakiś metalowa blaszke ponacinaną pod ktora umieszczasz czujniki (fotodiody) no i odzczytujesz kod, z którym możesz sobie potem zrobić co chcesz. Obawiam sie jedynie że odczyt wychylenia membrany nie będzie tak dobrze odzwieciedlał tego zużycia. A nawet jeśli będzie to niestety na pewno będzie to nieliniowy odczyt, czyli wychylenie o jakiś jednostkową miarę nie będzie odpowiadało zwiększeniu zużycia o jakąś jednostke za każdym razem. Pomiary i skalowanie pochloneloby bardzo duzo czasu i pieniedzy. Wydaje mi sie że czujnik cieczy (gazu) wyjdzie taniej. W swoich zasobach mam czujnik przeplywu cieczy z ... TRABANTA jest to taki wiatraczek który obracajac sie przyslania okienko z fotoelemtami i generuje sygnal prostokatny proporcjonalny do obrotow no i zarazem przeplywu cieczy. Tylko po co nam pomiar benzyny. U siebie nawet baku z benzyna juz nie mam, i do zimy watpie zebym go zakladal. |
![]() Aristo Miłośnik FSO Polonez Caro Ruda Śląska | 2004-08-08 23:13:17
Te diody wydaly mi sie dosyć proste, bardzo precyzyjne, niestety z ta liniowoscia jak mówiłem RACZEJ nie uda sie, już sama spręzynka która przeciwdziała ruchowi membrany będzie miała charakterystyke nieliniową, do tego nieliniowa membrana, a jeszcze sam silnik ..... w ostatecznosci mamy nieliniowa charaktersytyke wychylenia membrany w zależności od zużycia paliwa,
bardzo ciekawe, tylko znowu ta nieliniowośc, bo z tego co mi sie pamieta, to tylko cewki powietrzne są liniowe, natomiast wszystko co ma metal .. już tam jest histereza ... ale pewnie by sie dało ... tylko znowu te pomiary i skalowanie
??? trzeba poszperać w sieci |