MotoNews.pl
  

Czy ktos wymienial hamulce na Lucasa ? - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Podłączam się do tego wątku, ponieważ planuję taki oto zabieg w moim samochodzie. Wymiana przednich tarcz hamulcowych na te od Trucka - 260mm. Z tego co udało mi się dowiedzieć nie powinno być z tym większego problemu poza zmianą felg na 14', ale to akurat zgrywa mi się wspólnie z wymianą ogumienia, więc nawet lepiej. Myślę także o wymianie tylnich tarcz na bębny z Trucka, ale nie wiem czy dużo(?) jest z tym roboty. Co o tym sądzicie. Z góry dzięki za odpowiedź.

ps. może będę wymieniał także serwo, ale co do tego nie jestem pewien.
  
 
jak serwo to i pedaly ;/
  
 
Jeżeli będę zmieniał to serwo to zdecydowanie na końcu po tarczach no i może bębnach. Ale cały czas nie wiem czy z przekładką bębnów jest dużo pracy? Myślę o tych z Trucka. No i czy warto, bo może nie warto?
  
 
Cytat:
2003-06-21 20:44:04, Jeff_Colby pisze:
Podłączam się do tego wątku, ponieważ planuję taki oto zabieg w moim samochodzie. Wymiana przednich tarcz hamulcowych na te od Trucka - 260mm. Z tego co udało mi się dowiedzieć nie powinno być z tym większego problemu poza zmianą felg na 14', ale to akurat zgrywa mi się wspólnie z wymianą ogumienia, więc nawet lepiej. Myślę także o wymianie tylnich tarcz na bębny z Trucka, ale nie wiem czy dużo(?) jest z tym roboty. Co o tym sądzicie. Z góry dzięki za odpowiedź.

ps. może będę wymieniał także serwo, ale co do tego nie jestem pewien.



Z tego co ja się dowiedziałem to aby zmienić przedni układ hamulcowy zwykły na ten od Poloneza Tracka, należy zmienić takie podzespoły: zwrotnica, wspornik zacisku, korpus zacisku, tarcza hamulcowa i klocki.
  
 
Shil, ale w przypadku tarcz z Trucka - 260mm, sytuacja jest chyba inna. Głowy sobie nie dam uciąć w tej sprawie, ponieważ wywnioskowałem to z rozmowy. Jeżeli jest tak jak piszesz to jest zdecydowanie sporo więcej roboty i prawdopodobnie gra jest nie warta świeczki, ponieważ stracę na to cały majątek. Jeżeli ma ktoś informacje na temat zmiany przednich tarcz hamulcowych ze zwalniaczy - 227mm na tarcze Trucka - 260mm niech da mi znać, ponieważ jest to dla mnie bardzo ważne
  
 
Ja mam informacje - miałem takie heble w poprzednim poldku. to tak jakbyś zakładał zwykłe lucasy tylko potrzeba kół 14" Poszukaj na forum - było naprawde sporo razy wałkowane...

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Acha czyli rozumiem, że będę przerabiał układ na Lucas, a to mi teraz praktycznie dało 100% odpowiedzi. Biorę się konkretnie za szukanie, ponieważ masz rację temat się przewijał nie raz i nie dwa... Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
  
 
Cytat:
2003-06-23 12:54:31, Jeff_Colby pisze:
Shil, ale w przypadku tarcz z Trucka - 260mm, sytuacja jest chyba inna. Głowy sobie nie dam uciąć w tej sprawie, ponieważ wywnioskowałem to z rozmowy. Jeżeli jest tak jak piszesz to jest zdecydowanie sporo więcej roboty i prawdopodobnie gra jest nie warta świeczki, ponieważ stracę na to cały majątek. Jeżeli ma ktoś informacje na temat zmiany przednich tarcz hamulcowych ze zwalniaczy - 227mm na tarcze Trucka - 260mm niech da mi znać, ponieważ jest to dla mnie bardzo ważne


Jest tak jak piszę bo sam planuję to zrobić.
  
 
Cytat:
Z tego co ja się dowiedziałem to aby zmienić przedni układ hamulcowy zwykły na ten od Poloneza Tracka, należy zmienić takie podzespoły: zwrotnica, wspornik zacisku, korpus zacisku, tarcza hamulcowa i klocki.



No tak... Ale czy zwrotnice trzeba tez zmieniac w przypadku wymiany starych przednich hampli na zwykle lukasy (nie truck'owskie)?

A dlaczego wogole trzeba wymieniac zwrotnice? Zgaduje, ze jest inny rozstaw mocowan do wspornika zacisku?

Czy zwrotnica od ukladu lukasa przypasi bez bólu do starego-waskiego zawieszenia w pf125p?

Czy robił ktoś dodatkowe usztywnienie pompy hamulcowej? Jakies porady/zdjecia?
  
 
W takiej sytuacji muszę niestety spasować. Zakres tych przeróbek przeszedł sporo moje oczekiwania, dlatego finansowo nie mogę sobie na to pozwolić. Prawdopodobnie wymienię obecne serwo, ponieważ zauważalnie się poci oraz spada jego skuteczność. Może zamontuję serwo od Lucasa, albo inne (Volkswagen?)...
  
 
Zwrotnice są identyczne w kantach, poldkach, 132 - nie trzeba jej zmieniać!
Co do wspornika pompy - ja mam coś takiego. GDA dostał pare dni temu artykuł - co prawda jeszcze bez zdjęc, ale dostał. Usztywnienie pompy to chyba najfajniejsza przeróbka jeśli chodzi o stary układ hamulcowy. Naprawde można wyczuć granice przyczepności i nieźle sie tym bawić!

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Cytat:
2003-06-24 11:49:12, OLO pisze:
Zwrotnice są identyczne w kantach, poldkach, 132 - nie trzeba jej zmieniać!




OLO masz rację, ale jest jeden wyjątek jak Polonez Track ma układ hamulcowy lucasa wtedy jest inna zwrotnica, mocowanie zacisku i sam zacisk i ten układ był stosowany przy tarcach 240 i 260 mm, stare Tracki miały układ hamulcowy stary czyli na tarczę 227 mm.
  
 
Mylisz sie. zwrotnice są wszedzie takei same. różnice to oprócz zestawu tarcza-zacisk-jarzmo-klocki to Płyta Mocowania Zacisku - przykręcana do zwrotnicy na 4 śruby. Moge już rozróżnić jej 4 rodzaje
heble std - tłoczona 227 i 251 (132) - różnią sie wielkością
heble lucas - odlewana 240 i 260 - różnią sie wielkością

Pamiętaj że osobiście zakładałem do evo III heble truck-lucas 260mm.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
OLO nie twierdzę iż nie mas racji , ja tylko podaję informację jaką otrymałem w servisie , widocznie głąby nie mają pojęcia.
  
 
Tak więc nie mają pojęcia - trzeba im to napisać w nocy na murze!
"NIE MACIE POJĘCIA!" - to ich pognebi!

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
OLO jak to już robiłeś, to prośba do ciebie, planuję załoyć tarcze 260mm, co jescze kupić oprócz tarczy i co zmienić, z tego co sie dowiediałem to stara pompa może ostać. Bardzo bym Cię prosił o mały opisik.
  
 
prosze bardzo (chociaż dam sobie ręke uciąć ze ze 3 razu juz to pisałem)
Potrzebne są:
*zaciski lucas z jarzmami
*klocki
*tarcze 260
*płyty mocowania zacisku truck-lucas Nie wiem jak jest z dostępnoscią - ja swoje kupiłem za ok 60 zł w salonie daewoo. Ale powinieneś je dostać.
*przewody gietkie hamulcowe - prawdopodobnie da sie załozyć standarty do zacisków lucasa. Ale dla zacisku montowanego przed osią przewody sa ciut dłuższe! jak bardzo chcesz sie bawić to załóż zbrojone.

Zwykła pompa i serwo bez problemu bedą współpracować z zaciskami. oba typy mają średnice tłoka 48mm. Polecam gorąco wykonanie wspornika usztywniającego starą pompę!!!

Odkręcasz koła, zaciski, tarcze, jarzmo, zdejmujewsz piasty, zamieniasz płyty (tu warto mieć dłuższe śruby bo płyta odlewana lucas jest grubsza niż tłoczona std).
Montujesz nowe jarzmo, tarcze, zacisk, podłaczasz przewody, odpiwietrzasz. jak bedziesz miał na wierzchu zaciski to profilaktycznie je przesmaruj i ew wymień gumki.


[ wiadomość edytowana przez: olo dnia 2003-06-24 13:01:16 ]
  
 
Wielkie Dzięki OLO i Przeprasam za Kłopot.
  
 


Cytat:
2003-06-24 11:49:12, OLO pisze:
(...) GDA dostał pare dni temu artykuł - co prawda jeszcze bez zdjęc, ale dostał. (...)


dostał dostał i czeka na fotki, wówczas kompletny artykuł (a nawet dwa ) pojawi sie na stronie
  
 
KTO MA CYFRAKA Z WAWY? Bo kilerowy chwilowo nie działa

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."