Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() MaciekW Miłośnik FSO Fiat Doblo Częstochowa | 2003-06-21 21:04:17 jak serwo to i pedaly ;/
|
![]() SCHIL Miłośnik FSO Polonez Łódź | 2003-06-23 12:31:35
Z tego co ja się dowiedziałem to aby zmienić przedni układ hamulcowy zwykły na ten od Poloneza Tracka, należy zmienić takie podzespoły: zwrotnica, wspornik zacisku, korpus zacisku, tarcza hamulcowa i klocki. |
![]() OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2003-06-23 12:57:47 Ja mam informacje - miałem takie heble w poprzednim poldku. to tak jakbyś zakładał zwykłe lucasy tylko potrzeba kół 14" Poszukaj na forum - było naprawde sporo razy wałkowane... ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
![]() SCHIL Miłośnik FSO Polonez Łódź | 2003-06-23 13:20:04
Jest tak jak piszę bo sam planuję to zrobić. ![]() ![]() |
![]() Maciek_938 Bydgoszcz | 2003-06-23 14:57:56 W takiej sytuacji muszę niestety spasować. Zakres tych przeróbek przeszedł sporo moje oczekiwania, dlatego finansowo nie mogę sobie na to pozwolić. Prawdopodobnie wymienię obecne serwo, ponieważ zauważalnie się poci oraz spada jego skuteczność. Może zamontuję serwo od Lucasa, albo inne (Volkswagen?)... |
![]() OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2003-06-24 11:49:12 Zwrotnice są identyczne w kantach, poldkach, 132 - nie trzeba jej zmieniać!
Co do wspornika pompy - ja mam coś takiego. GDA dostał pare dni temu artykuł - co prawda jeszcze bez zdjęc, ale dostał. Usztywnienie pompy to chyba najfajniejsza przeróbka jeśli chodzi o stary układ hamulcowy. Naprawde można wyczuć granice przyczepności i nieźle sie tym bawić! ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
![]() SCHIL Miłośnik FSO Polonez Łódź | 2003-06-24 12:09:25
OLO masz rację, ale jest jeden wyjątek jak Polonez Track ma układ hamulcowy lucasa wtedy jest inna zwrotnica, mocowanie zacisku i sam zacisk i ten układ był stosowany przy tarcach 240 i 260 mm, stare Tracki miały układ hamulcowy stary czyli na tarczę 227 mm. |
![]() OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2003-06-24 12:25:49 Mylisz sie. zwrotnice są wszedzie takei same. różnice to oprócz zestawu tarcza-zacisk-jarzmo-klocki to Płyta Mocowania Zacisku - przykręcana do zwrotnicy na 4 śruby. Moge już rozróżnić jej 4 rodzaje
heble std - tłoczona 227 i 251 (132) - różnią sie wielkością heble lucas - odlewana 240 i 260 - różnią sie wielkością Pamiętaj że osobiście zakładałem do evo III heble truck-lucas 260mm. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
![]() SCHIL Miłośnik FSO Polonez Łódź | 2003-06-24 12:38:39 OLO nie twierdzę iż nie mas racji ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2003-06-24 12:41:34 Tak więc nie mają pojęcia - trzeba im to napisać w nocy na murze!
"NIE MACIE POJĘCIA!" - to ich pognebi! ![]() ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
![]() SCHIL Miłośnik FSO Polonez Łódź | 2003-06-24 12:46:23 OLO jak to już robiłeś, to prośba do ciebie, planuję załoyć tarcze 260mm, co jescze kupić oprócz tarczy i co zmienić, z tego co sie dowiediałem to stara pompa może ostać. Bardzo bym Cię prosił o mały opisik. ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2003-06-24 12:54:54 prosze bardzo (chociaż dam sobie ręke uciąć ze ze 3 razu juz to pisałem)
Potrzebne są: *zaciski lucas z jarzmami *klocki *tarcze 260 *płyty mocowania zacisku truck-lucas Nie wiem jak jest z dostępnoscią - ja swoje kupiłem za ok 60 zł w salonie daewoo. Ale powinieneś je dostać. *przewody gietkie hamulcowe - prawdopodobnie da sie załozyć standarty do zacisków lucasa. Ale dla zacisku montowanego przed osią przewody sa ciut dłuższe! jak bardzo chcesz sie bawić to załóż zbrojone. Zwykła pompa i serwo bez problemu bedą współpracować z zaciskami. oba typy mają średnice tłoka 48mm. Polecam gorąco wykonanie wspornika usztywniającego starą pompę!!! Odkręcasz koła, zaciski, tarcze, jarzmo, zdejmujewsz piasty, zamieniasz płyty (tu warto mieć dłuższe śruby bo płyta odlewana lucas jest grubsza niż tłoczona std). Montujesz nowe jarzmo, tarcze, zacisk, podłaczasz przewody, odpiwietrzasz. jak bedziesz miał na wierzchu zaciski to profilaktycznie je przesmaruj i ew wymień gumki. [ wiadomość edytowana przez: olo dnia 2003-06-24 13:01:16 ] |
![]() SCHIL Miłośnik FSO Polonez Łódź | 2003-06-24 12:57:50 Wielkie Dzięki OLO i Przeprasam za Kłopot. ![]() ![]() ![]() ![]() |
GDA Miłośnik FSO 3city | 2003-06-24 18:46:49 ![]() ![]()
dostał dostał ![]() ![]() |
![]() OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2003-06-24 19:05:07 KTO MA CYFRAKA Z WAWY? Bo kilerowy chwilowo nie działa ![]() ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |