MotoNews.pl
  

Opony zimowe - proszę o poradę !!!! - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
.... mieszkam w górach ..... łańcucha nigdy w życiu nie miałem na kole .... opony mam 185 .... jak jest snieg, lód, breja na asfalcie to jade wolniej i ostrozniej ....

... co do odprowadzania sniegopodobnych spod kół .... jak opona ma dobry bierznik .... zimówka zalecane min. 4 mm to czy 155 czy 185 da sobie podobnie rade jeżeli dostosuje się do warunków ....
  
 
Jeżdżę 2 sezon na Winterhawkach (175/65/14) i jestem z nich bardzo zadowolona
  
 
SwIeTyY ma racje - niechciałbym hamowac na suchym asfalcie 155 - mój ojciec w kompakcie takie trenował bo mu "specjalista" (od wpychania tego co mu nie idzie chyba) polecił - ze przez zaspy bedzie sie lepiej przedzierał - auto piszczało na każdym rondzie, zakrecie itp(a ojciec jexdzi sokojnie)
  
 
Ja nie mam problemu z szerokością jezdze na 185/60 14" na letnich i zimówkach takie są u mnie orginalny rozmar i tak jeżdź i nikogo sie nie słucham w lato i w zime ten sam rozmiar i niemam problemów i dylematów. Ja teraz kupiłem opony MATADOR rozsądna opona za rozsądną cene 140 zł za 1 szt. 4 szt = 560 zł
  
 
Ja z przodu posiadam 155 (zabijcie mnie - nie wiem jakiej firmy) a z tylu 165 Barumy. Wyglada na tych oponach jak maluch. Obym nie musial ich za bardzo testowac w ciezkich warunkach. Wole spokojna jazde - choc przyznam przydaloby sie troche sniegu aby potestowac zachowanie auta w takich warunkach na jakims placu.
  
 
Jedni mówią ze szerokie drudzy mówią o waskich. Ja mam zdanie ze takie jak producent podaje. ten rozmiar jest optymalny miendzy szeroką a wąską. I nadaje do jazdy w lato i zime. Potkreślam optymalny rozmiar. Wienc ja poruszam sie w lato i zime 185/60 14"
  
 
Powiem wam że zimówki im większy rozmiar koła tym lepiej, i nie koniecznie szersze.
Pozdrawiam
  
 
nie mozemy popadac w skarajnosc i walic do essiego 155...
choc wiem ze i takie tez mozna, ale moim zdaniem do essiego takie opony to nieporozumienie
zimowki najlepiej 175, 185
sam mam 175 i jest naprawde super, a letnie mam 195
  
 
Posiadam fulde kristal montero i debice frigo mam juz je 2 sezony.
rozmiar 175/70/R13

1 sezon debica byla z przodu
2 sezon fulda na przód.
3 sezon znowu fulda poszla na przód.
ktos tam mowil ze fulda i debica to ta sama mieszanka gumy ... a guzik prawda, robia je inne fabryki i w dodatku inne koncerny debica jest wykupiona przez goodyear-a jakby ktos nie wiedzial.
jeszcze jedna ciekawostka to Debica Frigo 2 to nic innego jak stara Goodyear Ultra Grip 5 wiec technologia juz nie najnowsza bo teraz rzadzi 7-ka.
ale do tematu
obie opony sa dobre.
Maja jednak pewne roznice ktore zauwazylem.
Debica lepiej sobie poradzi z wyjazem pod gorke w kopnym sniegu lepiej sie poprostu wgryza w rozjezdzony snieg.
Na ubitym sniegu sa takie same.
Fulda natomiast lepiej trzyma w zakretach na kazdej nawierzchni.

Roznice w zachowaniu wynikaja z tego ze debica jest mieksza opona o specyficznej rzezbie (dosc duze odstepy sa miedzy struktura bierznika) ktora lepiej sie wgryza ale przez to szybciej sie tez zuzywa, latwiej ja poszarpac przy energicznym ruszaniu.
Fulda zwarta twardsza przez to bardziej trwala troszke gorszy start pod gore w warunkach kiedy jest rozjezdzona gruba warstwa sniegu o ktorej plug sniezny zapomnial ale w zakretach o ok. 10 km szybsza

Zeby nie bylo to opony testowalem w ciezkich warunkach gorskich jak ktos wie co to jest droga na salmopol lub przegibek to bedzie wiedzial o co chodzi.

Moj wybór to fulda na lato rowniez, ufam tej firmie od wielu juz lat i sie nie zawiodlem.
Jedna uwaga to kupowac opony swierze i produkcji polskiej lub niemieckiej w zadnym przypadku nie kupowac tureckich
  
 
Ja zapodalem do mojego ESSIEGO Barum Polaris 2 195 i mi obciera :/
Ale 15 cali wyglada bosko.
)))))))))))
PS. WARTO
  
 
To dziwne, ale zależy bardziej od pozostałych parametrów niż tego 195
  
 
Tak Panowie i Panie. Przyszly Winterhawki i sa bardzo ladne i ciche. A co do przyczepnosci na sniegu, to jak widzicie z oknem, musimy jeszcze poczekac na opinie
  
 
Ja w moim nowym nabytku mam z przodu zimówki 175/14 ale z tyłu zostały letnie 205/15.Musze chyba zastanowić się nad dokupieniem stalowych felg,żeby z tyłu też zimówki zarzucić.Latem z przodu będą 195/15.Ciekawe jak to auto będzie się sprawowało na drodze?
  
 
Ja dokupuje na przód w tesco 2 x pireli 175/70/13 w promocyjnej cenie 156 zł/szt maja bieznik podobny do nokianów
  
 
wreszcie dziś się zmusiłem zmieniłem na zimówki Barum polaris 185 /13 jechałem z dzieckiem , a dziecina że coś gwiżdże, a to oponki, trudno, jednak wieczorkiem, nie przy prędkości światła,
super sie trzymaja, w fokusie były, dębica ?, ale te mimo gwizdu - śfizdu, lepsze
innych co bym pamiętał nie znam
  
 
Ja kierowałem się moją żelazną zasadą: lepsza kiepska zimówka niż letnia czy uniwersalna. Myśle, że źle nie trafiłem: 4x Semperit 175/70/R14 w promocyjnej cenie 50zł/szt na dwie raty haha
Odziwo oponki może po jednym sezonie, zdrowe, 100% satysfakcji oprócz tego że na mokrym tak bokerów nie łapie
Apropo rozmiarów sądze jw. im węższa tym lepsza, ale patrząc na kompromis między ekstremalnie zimowymi a miejskimi warunkami uważam, że optymalnym wyborem jest założenie numer mniejszej oponki jeśli chodzi o szer i ew. numer wyższej (polskie zimowe drogi).

Sprawa szerokości i przyczepności na śniegu jest oczywista - powinna byc Wynika to zdaje się z prawa Pascala "im węższa tym lepsza" a jeśłi ktoś mówi że 80% zimy przejeżdża po czarnym to chyba jeździ po meksyku a nie po polskich bezdrogach
Jeżdże bardzo dużo osobówką ale przedewszystkim robie ok 15 tys. km na miecha autobusami miedzynarodowymi i zeszłej zimy wizdiałem taki dzwony na niby czarnym że szkoda gadać. Zeszłej zimy była masakra na drogach i na ten krótki okres warto założyć przyzwoite i rozsądnie dobrane lacie bo w tym roku będzie to samo