MotoNews.pl
  

Jakie sprzęgło do 126p - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
dzięki wszystkim za odpowiedzi w tym temacie dzięki waszym podpowiedziom wybór padła na docisk z luk' a (do 650) i sztywna tarcze z valeo (też do 650)
  
 
Pozwolę sobie odkopać i pocytować i popytać
Cytat:
Załóż cale sprzęgło z Cinqecento 700 pasuje na koło zamachowe i jest duzo wytrzymalsze . Bis ma to samo co CC


Cytat:
no jasne szczególnie że CC kręci się w lewo


Cytat:
I ma większe sprzęgło niż 126



I dziwią mnie te wypowiedzi bo nr. katalogowy sprzęgła bisa jest taki sam jak CC700.
Czy o czymś nie wiem
  
 
To samo sprzęgło do tych modeli:
FIAT-CINQUECENTO (170) - 0.7 i (170AD) 07.94-01.98 - 22 30 704


FIAT-PANDA (141A_) - 650 01.82-07.04-02.86 22 30 652


FIAT - 126 - 600 09.72-06.77 10.72-17 23 594


FIAT - 126 - 650 07.77-09.87 09.77- 17 23 652


FIAT - 127 - 0.9 06.71-05.83 -12.78 33 45 903


FSO - 127P - 0.9 10.69-10.76 03.71- 33 45 903


SEAT - 127 (127A) - 0.9 04.72-12.82 -08.77 33 45 903


Katalog valeo - tarcza sprzęgła i kolejne liczby oznaczają:
rok budowy, okres montażu, KW, KM ,ccm

  
 
Już kilka lat jest ta pomyłka w katalogu valeo...

Numry docisków LUKa

bis___116 0046 10
650___116 0046 10
cc700_116 0008 10

[ wiadomość edytowana przez: 16piotrek dnia 2009-06-11 18:04:58 ]
  
 
Chodzi mi o tarczę bo docisk z CC700 i bisa mam i są identyczne.

I tarcza też ma te same wymiary co bisowska:
http://moto.allegro.pl/item651519679_tarcza_sprzegla_fiat_cinquecento_700.html
  
 
Nie sa identyczne w CC 700 sa sprezyny dociskowe odwrotnie bo sie w drugą strone kreci motor biz 126p.
  
 
Tarcza jest taka sama, docisk jest inny. Przy "kopnieciu sprzęgła" moze nastąpic zerwanie blaszek zabierakowych, gdyż są przystosowane do przenoszenia momentu w odwrotnym kierunku..
  
 
odkopie sobie bo może coś ktoś nowego o sprzęgłach wie.

Po 6 latach w końcu sprzęgło powiedziało papa, dokładniej to docisk już się wytarł, tarcz też pewnie poleci na złom.

A teraz pytanie bo myślę o spieku ale ponoć szybko niszczy płaszczyznę docisku i koła zamachowego więc to mi tak średnio się widzi, sensowniejszą rzeczą jest zrobienie mocniejszego sprzęgła takie co by było bardzie 0-1 takie miałem i dobrze sie na tym jeździło, sprzęgło ze sprężynkami i nic się nie zrywa, nic nie padło w skrzynia, no ale do pytania gdzie polecacie zrobić taki docisk?? Bo jak mam kupić nowy za prawie 100zł to wolę dołożyć 3 razy tyle i mieć to porządnie i pewnie już do końca malucha
  
 
Mam pytanie - po co? Twoj silnik nie jest za mocny do maluchowego sprzegla. Im słabsze sprzegło tym delikatniej łapie i dzieki temu oszczędzasz skrzynie. Po co Ci 0-1? Zebys nie mogl delikatnie ruszyc? Nic na czasach nie zyskasz a za to bedzie skrzynki czesciej wymienial.
  
 
Nie chodzi mi o oszczędzanie skrzyni a jak wszystko jest odpowiednio złożone i jeździ się z głową to nic nie padnie.
po co mi delikatne ruszanie używam auto tylko i wyłącznie do sportu i z na tyle mocnym silnikiem że po założeniu seryjnego sprzęgła czuć przy ruszaniu że to nie koła smażą laczki tylko smaży się sprzęgło, te co miałem cały czas nie miało żadnego uślizgu jedynie co to sprężynki na tarczy powodowały mniejsze zużycie przeniesienia napędu, a przeguby i kielichy raz w roku wymieniam zapobiegawczo chyba że sie zrobi luz to częściej.