[Uszczelka g³owicy] - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosn±co malej±co
A ja mam tak± przypad³o¶æ,ubywa p³ynu ch³odniczego zawsze 2,5L,nagrzany silnik nie dymi, pali równo na wszystkie gary,nie dochodzi do zapowietrzenia uk³adu,ale jednak napewno jaka¶ czê¶æ p³ynu dostaje sie do oleju(bia³y nalot na przewodzie odpowietrzaj±cym i bagnecie).Co ciekawe zjawisko jest albo go nie ma tzn. mo¿na smigaæ przez miesi±c i p³ynu nie ubywa,a jak mu sie przypomni to zjada p³yn w ci±gu tygodnia.Nie mam pewno¶ci ale dzieje sie to podczas nagrzewania,i mniemam ¿e to pêkniêty blok silnika,co szefostwo na to
  
 
Cytat:
2004-10-10 10:51:21, Mokry pisze:
A Goetze robi uszczelki do silnika 1500 Bo do 1600 to napewno.


No w³a¶nie nie robi± do 1.5 i tu jest problem.
  
 
No to mnie uspokoi³e¶, bo mysla³em ¿e mnie zrobili na szaro w sklepie i z braku goetze dali morpaka twierdz±c ¿e do 1500 nie ma.
  
 
Przy sk³adaniu nowego silnika te¿ chcia³em za³o¿yæ Goetze ale có¿ silników 1.5 nie traktuj± powa¿nie . Teraz poci siê g³owica po stronie ss±cej pomimo, ¿e wysmarowa³em na zewn±trz silikonem miejsce styku g³owicy z blokiem. By³o super suchutko przez 5 tys. i my¶la³em ¿e jest to super patent na ciekn±cy blok w Poldziku. Mo¿e da³em za cienko silikonu. Bêdê chcia³ to poprawiæ tylko trzeba mieæ rêce przedszkolaka ¿eby bez wyjêcia silnika uszczelniæ .
  
 
hmm...dzi¶ rano pad³a mi uszczelka pod g³owic± (Atu+ 92tkm+LPG)....nie wiem co mog³o byæ przyczyn±...czy to normalne po takim przebiegu?....jak zapobiegaæ o ile to mo¿liwe?...co prawda ju¿ wymieni³em w ASO (197z³)....ale wola³bm nastêpnym razem omin±æ tê przyjemno¶æ
  
 
Znam przypadek gdzie po 30 kkm posz³a uszczelka w Polonezie plusie. Mi strzeli³a przy 80 kkm (wywala³o olej na zew.)
Z tymi uszczelkami pod g³owic± to jak z totolotkiem jednemu nic siê nie dzieje przez ca³y okres eksploatacji a drugiemu strzela jedna za drug±
  
 
Po czym poznac ze na 100% albo chociaz na 89% padla uszczelka, Wole miec pewnosc niz niepotrzebnie wymieniac uszczelke i kapuche wydawac
  
 
Najlepiej zmierzyæ kompresjê, sprawdziæ czy do oleju nie idzie p³yn, do p³ynu olej, czy w ch³odnicy nie id± b±ble powietrza.

u mnie tak delikatnie posz³a uszczelka ¿e po tygodniu dopiero doszedlem co mo¿e byæ - czasem wywali³o mi p³yn przez zbiornik wyr. gdy t³uk³em siê po mie¶cie - po zdjêciu uszczelki musia³em przez lupê ogl±daæ zanim doszed³em w którym miejscu puszcza.

  
 
A jesli olej sie nie przedostaje do plynu chlodniczego bo nie zauwarzylem oczek jak w rosole, ale za to na bagneciku nieznacznie pojawi³a sie musztarda to trza sie juz baæ. Ile moze kosztowac splanowanie glowicy i czy jest ono wymagane przy wymianie uszczelki? ile to ³±cznie wszystko moze kosztowac?
  
 
Je¶li masz musztardê to do roboty kolego, sprawd¼ jeszcze korek w deklu zaworów. Uszczelka g³owicy dupnie zawsze tam gdzie ma ochotê, wiêc mo¿e byæ przeciek pomiêdzy p³aszczem wodnym a otw. olejowymi lub od cylindra. W PF jak w coloseum jedyna regu³a to brak regu³. Planowanie kosztuje jakie¶ grosze ale prawie nigdy tego nie robi³em w warsztacie bo jest to strata czasu, wystarczy odpowiedni g³adki przy¿±d i papier ¶cierny. uszczelka g³owicy, pokrywy zaworów, obudowy termostatu, kolektorów ok. 50-60 z³. Kilka godzin spokojnej pracy i masz robotê zrobion±. Wszystko to bajka.
  
 
czyli co szyba i papier scierny najpierw 150 a potem 400?
A nie trzzeba przy okazji uszczelniaczy zaworow zrobic? jezdze na gazie

  
 
Mo¿e byæ szyba, ja mam fajn± ma³± rusk± poziomnicê gdzie jedna powierzchnia by³a szlifowana a dotar³em j± na p³ycie traserskiej. Uszczelniacze mozna zrobiæ je¶li jest potrzeba - g³owica PN??? czy dymi³ z rury??? czy bra³ olej???
  
 
silnik caly z 1,5 od poloneza z '91 narazie nie zauwazylem zeby dymil ale oleju troche bierze
  
 
To uszczelniacze mo¿na profilaktycznie wymieniæ bo koszt niewielki ale do tego przydatny jest ¶ci±gacz i deska do rozpinania zamków.
  
 
a nie ³±twiej daæ g³owicê do roboty? w zak³±dzie co siê na tym znaj± zrobi± to szybko i na miejscu. cena te¿ nie bêdzie przesadzona.
  
 
Na pewno ³atwiej ale dla mnie by³oby upokorzeniem oddawanie mojego autka w obce ³apska bez potrzeby. oczywi¶cie jak nie masz do¶wiadczenia to daj fachowcom zarobiæ .
  
 
nie chodzi o do¶wiadczenie (chocia¿ nie mam), ale o narzêdzia (te¿ nie mam).
  
 
Witam!

Profilaktycznie zajrzalem do forum i nie znalazlem nic ciekawego odnosnie mojego pytania.

Mam objawy : poki poldek sie nie rozgrzeje to ogrzewaani wiecej nie ma niz jest - tzn zimne powietrze tylko wieje czasem letnie ale po chwili znowu zimne.

Od wczoraj gwaltownie rosnie temperatura plyny np z 70 na 130 - po przygazowce spada spowrotem na 70.

Dzis rano bylo -2 i po paru km zamarzl mi parownik

Jak autko sie rozgrzeje to wszystko jest ok.

Wyczytalem na forum ze to uszczelka pod glowica, no ale te objawy pasuja mi bardziej do popmy wodnej... nagle przestaje dzialac przygazowka i zaczyna pompowac i temp spada.

Jakichs wielkich objawow typowych dla uszczelki nie ma, dymic mocno nie dymi, wody troche ubywa ale to efekt nieszczelnosci drobnych, tu sie poci tam sie poci, olej ma kolor jak to olej czarnawy, w wodzie raczej oleju nie ma chociaz straszny syf byl jak czyscilem wyrownawycz, jakies czarne okruszki i pelno szlamu a plyn w zbiorniczku byl brazowo-brunatny.

Tak wiec co to mzoe byc? pompa? uszczelka? termostat?


  
 
Uszczelka pod g³owic±,rzek³bym na 100%
  
 
kurcze napewno? hmm a mozesz wytlumaczyc jak wplywa walnieta uszcelka na objawy?