Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
profil-usunięty | 2014-02-15 09:51:22 Biegł jałowy 5,83 mm3 3 tys obr. 8,22 mm3 2 tyś obr 8,15 mm 3 bez obciążenia na drugim korekcja rośnie z 0,315 do 1,405 na wolnych obrotach ![]() |
stary1111 Wrocław | 2016-08-16 21:12:01
Dzięki za odzew Big. Zrobiłem tak jak radziłeś test regulatora ciśnienia,niestety tylko drugą część, tj. przyśpieszałem z pedałem w podłodze na 3,4 i 5 biegu i na każdym z nich maksymalne obroty jakie udało mi się osiągnąć to 3500 na 3 biegu, jakieś 3200 na 4 i 3000 na 5. Silnik nie zgasł ale za chiny ludowe nie chciał wejść na wyższe obroty. Muszę jeszcze delikatnie operować gazem tak jak pisałeś i dam znać czy uda się dojść do 5000 rpm. |
Mario029 Corolla Rzeszów | 2017-11-20 15:43:43 Witam,
W chłodniejsze dni (poniżej 10 stopni) pojawia mi się błąd P1272. 100 km przed pojawieniem się błędu auto miało wymieniany zbiornik paliwa na nowy zamiennik. Auto jeździ i pali normalnie. Filtr paliwa wymieniony, odpowietrzony grzybkiem. Co może być powodem tego błędu? PS. Gdzie w corolli e12 1.4d jest zawór SCV, czy on może być winien? |
Bigelektron TOYOTA SPEC ![]() Katowice | 2017-11-20 20:37:32
Jakiej firmy jest filtr paliwa i jaki ma przebieg ----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa Rowniez hybrydowe i wersje USA Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera. Naprawa elektroniki. Regeneracja sterownikow Air bag. Wpisywanie nr.Vin w komputer |
Mario029 Corolla Rzeszów | 2017-11-22 10:09:20
Nowy filtr Bosch, przebieg auta 140.000. Dodatkowo zauważyłem że mimo długiego (ok.5 min) czasu pompowania grzybkiem na filtrze, nie twardnieje on. |
MarkD4D Toyota Corolla Toruń | 2018-12-16 18:04:30 Witam. Przeglądałem cały ten wątek, gdyż mam identyczny problem, tj. błąd 1272 w Corolli 1ND-TV z 2008r. W sumie ostatni wpis był w ubr i nie wiadomo, czy udało się rozwiązać ten problem innym użytkownikom oraz co było przyczyną ? W moim aucie po raz pierwszy zaobserwowałem to w styczniu tego roku przy temp. -15 st C. W sumie mam już nakręcone 190 tyś km. Auto po odpaleniu i przejechaniu ok. 1 km zgasło po wciśnięciu pedału sprzęgła i zmianie biegu z 2 na 3. Obroty w trakcie zmiany spadały standardowo do wartości ~ 800 i pewnie jeszcze niżej i wtedy silnik zgasł. Po zatrzymaniu auta, dało się normalnie odpalić silnik. Problem pojawił się w tym miesiącu na nowo. Dodatkowo pojawił się błąd 1272. Aczkolwiek zgasł tylko raz w identycznej sytuacji, ale przy +2 st C. Po zgaśnięciu silnika nie pojawił się żaden błąd. Pojawił się raz parę dni temu w trakcie jazdy, ale silnik nie zgasł. Przedwczoraj to samo. Dziś po odpaleniu auta, na desce rozdzielczej nie pali się już kontrolka Check Engine, ale błąd nadal jest przechowywany (sprawdzałem interfejsem diagnostycznym mini VCI). Dziś przeczyściłem dokładnie dwie masy na nadwozie oraz zaciski przy akumulatorze. Sprawdzę, czy to pomoże, choć były one w dość dobrym stanie. Odnośnie wymiany filtra paliwa (jak sugeruje Bigelektron) jestem jeszcze przed wymianą. Na obecnym filtrze MAN (jest on tej samej dużej średnicy, co oryginalny Toyotowski) mam najechane 34 tyś km. Poprzednio był Knecht (o średnicy o połowę mniejszą niż MAN), który też miał tyle nalatane - ale wówczas żadne gaśnięcie silnika i błędy nie występowały. Tankuję na tych samych stacjach.
Wczoraj sprawdzałem interfejsem mini VCI prog. Techstream na postoju, na zimnym silniku. Po wejściu na obroty 3 tyś i całkowitym odpuszczeniu pedału gazu, parametr Injection Volume zszedł ostro w dół do wartości 0 mm3, po czym równie szybko odbił do wartości 6 mm3. Przy osiągnięciu dołka silnik niemal zgasł i chyba tylko dzięki braku obciążenia i momentowi bezwładności rozpędzonej masy nie zgasł. Myślę, że podobnie musiało się dziać przy wcześniejszych samoczynnych gaśnięciach silnika. Jeszcze raz podkręciłem obroty na krótko do 3 tyś i po odpuszczeniu spadło do 5 mm3, i na koniec do 2 tyś i spadło do 3 mm3. Mam zapisane te wyniki oraz wykresy i dodatkowo wydrukowane do pliku pdf. Widzę, że Bigelektron tu zagląda jeszcze więc gdyby był tak uprzejmy i mógł się wypowiedzieć, to będę wdzięczny. Ogólnie auto sprawuje się dobrze. Nie ma problemu z odpalaniem na zimnym, czy ciepłym silniku. Dynamika w miarę ok, choć nie wiem, czy nie bywało lepiej ? |
Bigelektron TOYOTA SPEC ![]() Katowice | 2018-12-16 19:31:33
----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa Rowniez hybrydowe i wersje USA Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera. Naprawa elektroniki. Regeneracja sterownikow Air bag. Wpisywanie nr.Vin w komputer |
MarkD4D Toyota Corolla Toruń | 2018-12-16 20:18:19
Oby ten filtr był faktycznie przyczyną. Sugerowałem się trochę wpisem w książce serwisowej, że filtr paliwa wymienia się co 5 lat/60 tyś km w zależności, co pierwsze wystąpi. Skróciłem ten okres o połowę. Czy przy przytkanym filtrze nie powinien też się przymulać przy wyprzedzaniu z pedałem w podłodze ? |
Bigelektron TOYOTA SPEC ![]() Katowice | 2018-12-19 00:01:43
No to zmien lektore zanim sie obudzisz z reka w nocniku.Zalecenia serwisowe maja jeden cel. Stworzyc przekonanie ze samochod nie wymaga obslugi i zadnych nakladow finansowych od momentu zakupu do konca gwarancji gdyz jest doskonaly technologicznie.Stad chory pomysl ktory zrodzil sie w umyslach ksiegowych aby olej zmieniac co 30 tys f paliwa co 60 a olej w skrzyni biegow wogole, a jezeli to razem ze skrzynia.Mozna ten okres spokojnie wydluzyc tyle ze zbyt wiele silnikow nie dociagnelo by do konca gwarancji. Ale jest z tego wyjscie.Robiac silnik odpowiednio olejozerny mamy podwojny zysk. Po pierwsze silnik spalajacy okolo litr na tysiac zgodnie z norma producenta zalatwia problem spadku sprzedazy oleju w wyniku rzadkich wymian, i jego czystosci w silniku zawsze jest swierzy ![]() ![]() Abstrachujac od teorii spiskowych zdroworozsadkowo co 10-15tys nalezy wymienic olej filtr oleju paliwa w dieslu, filtry powietrzne silnika i kabiny mozna wymieniac co drugi przeglad chyba ze jezdzimy w duzym zapyleniu lub stajemy pod drzewami to kabinowy mozemy nawet raz w miesiacu wymieniac ![]() Jezeli po wymianie filtra problem pozostanie to prawdopodobnie uszkodzony regulator cisnienia paliwa na listwie lub wieszajacy sie na przelew wtryskiwacz ----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa Rowniez hybrydowe i wersje USA Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera. Naprawa elektroniki. Regeneracja sterownikow Air bag. Wpisywanie nr.Vin w komputer [ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2018-12-19 00:05:36 ] |
MarkD4D Toyota Corolla Toruń | 2018-12-19 20:38:51
Dzięki Big za odpowiedź i słuszne spostrzeżenia. Filtr wymieniłem w poniedziałek. Dziś niestety błąd P1272 znów się uaktywnił i to bardzo szybko, bo 10 sekund po odpaleniu zimnego silnika. Parametry zamrożonej ramki: - injection volume: 11,66 mm3 - engine speed: 1085 rpm - MAP: 99 kPa - colant temp. 3 C - intake air -1 C - vehicle spd: 0 km/h - common rail pressure: 67 MPa - M-in/pilot on: 409 us - pilot injection: 307 us - engine run time: 10 sec. Widać wyraźnie, że ciśnienie na listwie jest zbyt wysokie (dwukrotnie wyższe niż przy normalnej pracy "idle", tj. ~ 31 MPa). Po pojawieniu się błędu i zapaleniu kontrolki Check engine, silnik nie zgasł (pewnie był to chwilowy wzrost ciśnienia). Regulator dogorywa... Cóż, czeka mnie wymiana szyny z regulatorem. Mierzyłem jeszcze opór na pinach regulatora ciśnienia paliwa i przy temp. powietrza +2 st C miernik wskazał 4,1-4,2 Ohma. Przedostatnie pojawienie się błędu (pod koniec ub tygodnia ) było w trakcie jazdy, przy opadających obrotach (podczas zmiany biegów) - przy obrotach silnika 2219, ciśnieniu na listwie 55 MPa, temp silnika 76 C, prędkości auta 48 km/h i po 255 sek. jazdy (parametry zamrożonej ramki). Używana listwa ma być z regulatorem, to już wyczytałem, ale czy też z tym drugim elementem po przeciwnej stronie regulatora (czujnik ciśnienia ?) ? Jutro spróbuję odczytać numery z obecnej listwy. Czy nowa musi być z identycznymi numerami ? Bigelektron, może mógłbyś polecić pewne źródło na priv ? Jeszcze raz wielki dzięki ! |
Bigelektron TOYOTA SPEC ![]() Katowice | 2018-12-19 23:38:02
Allegro z gwarancja rozruchowa, listwa musi miec te same nr co twoja 5cyfr-5cyfr i nie moze byc rozkrecana. Patrzac po tych parametrach nieda sie stwierdzic uszkodzenia regulatora. Ale jak pojedziesz na 4 lub piatym biegu od 1500 obr z gazem w podlodze i przy okolo 2500 ci zgasnie silnik to jakies 90% ze to regulator ten od strony kierowcy przy przelewie. Mam taki dyzurny regulator i przekladam go do testow aby potwierdzic usterke ale docelowo wymieniam cala listwe na uzywke. Odnosze wrazenie ze w zaleznosci jaka sila i w jakiej pozycji go przykrece silnik inaczej pracuje. I nie jest to tylko wrazenie. ----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa Rowniez hybrydowe i wersje USA Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera. Naprawa elektroniki. Regeneracja sterownikow Air bag. Wpisywanie nr.Vin w komputer |
MarkD4D Toyota Corolla Toruń | 2018-12-20 23:12:52
Wczoraj już nie kasowałem błędu. Kontrolka Check Engine aktywna. Dziś z rana auto normalnie odpaliło i przejechało spokojnie 2 x 70 km. W drodze powrotnej ostatnie kilometry testowałem auto z pedałem gazu w podłodze od 1,5 tyś obrotów w górę. Najpierw na 4 biegu doszedłem do 4 tyś obrotów (ale chciało jeszcze dalej się rozpędzać, jednak ze względu na nieciekawe warunki drogowe - dałem sobie spokój). Po zwolnieniu ta sama procedura dla biegu 3 i 2. W sumie zrobiłem 3 takie serie. We wszystkich próbach auto przyspiesza równomiernie i płynnie bez żadnego zająknięcia. Na 5 biegu nie testowałem. Poczekam, aż śnieg i lód zgarną z dróg. Pod wieczór jeszcze podpiąłem kompa, aby sprawdzić, czy błąd P1272 się powielił. Jest tylko ten jeden z wczoraj. Jutro sprawdzę jeszcze raz dokładnie wiązkę kablową i może uda się przetestować na zimnym silniku na 4 biegu rozpędzanie. |
MarkD4D Toyota Corolla Toruń | 2018-12-21 18:21:16 Poszukiwanie przyczyny błędu P1272 ciąg dalszy. Dziś znów zapalił się Check (z rana wykasowałem stary) i ten sam błąd w trakcie jazdy. Parametry ramki:
- Injection Volume 0,00 mm3 - Engine SPD 1912 rpm - MAP 109 kPa - Coolant Temp 34 C - Intake Air 2 C - Accel Position 0 % - Vehicle SPD 42 km/h - Common Rail Pressure 56 MPa - M-INJ/PILOT ON 0 us - Pilot-Injection 0 us - Engine Run Time 255 sec Moment pojawienia się błędu to dojeżdżanie do ronda i zmniejszanie obrotów. Widzę tu zbieżność czasową ostatniego parametru (tj. czas 255 sek.) oraz ciśnienia na listwie (55-56 MPa) z wystąpienie błędu po raz pierwszy. Ale może to tylko przypadek. Auto musiałem przetestować na zapalonym checku. Silnik na 4 biegu od 1,5 do 3,5 tyś normalnie się rozpędza. Brak przerwań (silnik nie rozgrzany). Pomierzyłem jeszcze z rana przed uruchomieniem silnika opór na zaworze regulacji ciśnienia i przy temp. powietrza +3 st C jest 3,5-3,6 Ohma. Zmierzyłem jeszcze na odpiętej wtyczce zasilającej ten regulator napięcie między jednym pinem, a ujemnym biegunem akumulatora. Przy załączonym zapłonie na jednym jest 11,66 V, a na drugim 3,48 V. Napięcie akumulatora 11,88 V. Podczas testowania miałem podpięty tester i zapisywałem parametry. Od prędkości 3 km/h do 100 km/h na prostej drodze i bezwietrznej pogodzie zajęło to aż 24 s, przy czym, nie przeciągałem auta więcej niż do ~ 3700 obr/min. Może w tryb awaryjny się przełącza ? Turbina dmucha w miarę ok do 212 kPa, a korekcje na wtrysku nie przekroczyły +1,4 (na czwartym cylindrze przy prędkości 100 km/h). Na pozostałych były niższe. Wczoraj błąd się nie pojawił może z tego względu, że nie przekraczałem obrotów 2 tyś zanim nie osiągnął temperatury optymalnej. Nie wiem, co jeszcze można zmierzyć ? Kończą mi się pomysły, a nie chciałbym, aby po zakupie używanej listwy z regulatorem błąd znów się pojawił...Chciałem jeszcze dziś zrobić Active test Fuel leak, ale nie dało rady. Zapalały się naprzemiennie tylko kontrolki ABS, niezapiętych pasów u pasażera i P/S i test się kończył bez zmiany obrotów silnika i wyświetlaniu jakichkolwiek informacji. |
Bigelektron TOYOTA SPEC ![]() Katowice | 2018-12-23 16:25:48
Bo w 1.4 na tescie fuel leak musisz sam dodawac gazu i zwiekszac plynnie obroty z 2500-3000 ibpatrzec na cisnienie ktore powinno powedrowac do zadanego 160Mpa. Oczywiscie test nie za kazdym razem wyjdzie i gesto bedzie gubil komunikacje. Toyota niestety nie potrafi zrobic testera do wlasnych aut zeby wszystkie funkcje dzialaly prawidlowo we wszystkich modelach. ----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa Rowniez hybrydowe i wersje USA Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera. Naprawa elektroniki. Regeneracja sterownikow Air bag. Wpisywanie nr.Vin w komputer |
Bigelektron TOYOTA SPEC ![]() Katowice | 2018-12-24 13:25:07 Przeslij zdjecie tej listwy która masz bo niepamietam już jak ona wygląda ..czy od strony skrzyni biegow masz regulator czy tylko zaworek upustowy na dwa piny???
To jest rok 2008 czy to jest ta wersja gdzie od strony pasażera jest czujnik 3 pinowy ,a od strony kierowcy zaworek discharge valve 2 pinowy? Masz na scianie grodziowej lub na wentylatorze chłodnicy modol EDU? sprawdz w dataliscie w testerze czy jest pozycja fuel pressure i target fuel pressure. Po tych objawach które opisujesz wygląda ze jest za wysokie ciśnienie na listwie podczas schodzenia z obrotow czyli nie wtryski a problem ze sterowaniem EDU instalacja zaworek upustowy na listwie lub za geste paliwo. [ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2018-12-24 13:35:51 ] [ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2018-12-24 13:47:02 ] [ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2018-12-24 13:50:30 ] |
MarkD4D Toyota Corolla Toruń | 2019-01-19 13:34:43 Problem rozwiązany. Pod koniec ubr. zdemontowałem zawór regulacyjny na szynie. Przeczyściłem preparatem do czyszczenia gaźników (w sprayu) i zamontowałem z powrotem. Do tej pory przejechałem 2000 km. Auto nie gaśnie i nie pojawiają się błędy. Odpalanie i dynamika ok.
Podziękowania dla Bigelektrona. |