MotoNews.pl
  

Wyłacznik główny prądu (jak podłaczyć) [126] - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wydaje mi sie że pozostawienie grubego kabla od rozrusznika pod napieciem może byc o wiele groźniejsze niz dużo cieńszego kabelka od alternatora. Udało mi sie chyba wymyslić jak zrobić żeby załatwić wszystkie te problemy. Wyszła z tego niezła kombinacja alpejska, ale powinna działać (przynajmniej w teorii ).
Tak wiec: kablel od alternatora podpinamy pod akumulator, ale przez przekaźnik, który jest sterowany napięciem pojawiającym sie po przekręceniu stacyjki. Do tego wszystkiego trzeba podłączyć rezystor (o ile dobrze pamiętam 3ohm/25W) w taki sposób żeby przy wyłączonej stacyjce alternator był zwarty do masy przez ten rezystorek. Tak działa wyłącznik 6-cio punktowy, tylko ze jest wyłacznie mechaniczny (bez przekaźnika). I w ten oto 'prosty' sposób mamy profesjonalny wyłącznik prądu.
  
 
Odgrzewam. Podłączyłem hebel na masie (między aku a budę). Kabel główny, zasilający całą instalacje (taki gruby brązowy) dałem na przekaźniku, którego cewka zasilana jest: plus z w/w kabla zasilającego a minus podpięty na budę.
Silnik musi zgasnąć po przekręceniu hebla bo odcinane jest napięcie zasilające całą instalację a tym samym zasilanie cewki.
Nie ciągnąłem osobnego kabla altek-aku a zostawiłem jak jest seryjnie.

Pytanie brzmi: czy o czymś nie zapomniałem?
  
 
Cytat:
2008-04-16 17:46:49, DAWCY pisze:
Odgrzewam. Podłączyłem hebel na masie (między aku a budę). Kabel główny, zasilający całą instalacje (taki gruby brązowy) dałem na przekaźniku, którego cewka zasilana jest: plus z w/w kabla zasilającego a minus podpięty na budę. Silnik musi zgasnąć po przekręceniu hebla bo odcinane jest napięcie zasilające całą instalację a tym samym zasilanie cewki. Nie ciągnąłem osobnego kabla altek-aku a zostawiłem jak jest seryjnie. Pytanie brzmi: czy o czymś nie zapomniałem?



no niestety tak jest wylaczysz hebel a silnik pracuje gdyz ma zasobpradu z aku tez tak mam, to o co ci chodzi to tak jak bt stacyjka przekrecasz i gasnie musil byc podlonczyc pod hebel chyba kabel co idzie do cewki i daje prad-iskre jak nei bvedzie iskry to zgasnie
  
 
Cytat:
2008-04-16 20:17:29, zawodnik pisze:
no niestety tak jest wylaczysz hebel a silnik pracuje gdyz ma zasobpradu z aku tez tak mam, to o co ci chodzi to tak jak bt stacyjka przekrecasz i gaśnie musil byc podłączyć pod hebel chyba kabel co idzie do cewki i daje prad-iskre jak nei bvedzie iskry to zgasnie


He no ale po to jest ten przekaźnik w obwodzie zasilania by działał jak stacyjka (której nie mam)- odcinał prąd do cewki, a w moim przypadku zasilanie kompa.
Silnik powinien zdechnąć bo alternator nie dostanie napięcia na wzbudzenie a komp nie włączy chociażby przekaźnika od pompy. Poprzednio hebel miałem tylko na tym przewodzie zasilającym instalacje (nie na rozruchowym) i było dobrze bo gasło wszystko ale jednak w przypadku (nie daj Boże) dzwona to było ryzyko że ugotuje akumulator (lub coś podpali) przez zwarcie na przewodzie rozruchowym.


[ wiadomość edytowana przez: DAWCY dnia 2008-04-16 20:31:48 ]
  
 
wzbudzenie altka to jest przy rozruchu a jak pracuje to juz nawet jak odetniesz wzbudzenie to nie powinien zgasnąc no chyba ze sie myle boi elektrykiem nie jestem
  
 
Cytat:
2008-04-16 20:54:26, zawodnik pisze:
wzbudzenie altka to jest przy rozruchu a jak pracuje to juz nawet jak odetniesz wzbudzenie to nie powinien zgasnąc no chyba ze sie myle boi elektrykiem nie jestem


Eeee też się nie znam Ale odcinając zasilanie kompa to i tak powinien zgasnąć.
  
 
ja usiebie podpiolem tak nie wiem czy oki czy nie ale narazie dziala odkrecilem od klemy {+} glowny przewod i ten cienszy co daje nap na instalacie do stacyjki to calosc czyli gruby i cienki do hebla a potem 25mm2 z hebla do aku
  
 
Cytat:
2008-04-16 23:05:13, CHRYS66 pisze:
ja usiebie podpiolem tak nie wiem czy oki czy nie ale narazie dziala odkrecilem od klemy {+} glowny przewod i ten cienszy co daje nap na instalacie do stacyjki to calosc czyli gruby i cienki do hebla a potem 25mm2 z hebla do aku


Nam tak nie chciał gasnąć. Dostawał napięcie albo z aku albo z alternatora.
  
 
Do tego mozna jeszcze pompe elektr. podlaczyc jak ktos ma. Na 2 zaciskowym bezpiecznie to zrobic mozna tylko na przekaznikach dokladajac je na obwody. Ale to kupa zabawy i jeszcze wiecej drutow.




[ wiadomość edytowana przez: 5Turbo dnia 2008-04-17 07:14:17 ]
  
 
a ma ktos moze schemat jak podpiac 6pkt. hebel?? do czego wogole da sie go w malanie podpiac?? niby wymogi PZM do pucharu ale jak to podpiac w malanie zeby przeszedl badanie ????

[ wiadomość edytowana przez: dominikk dnia 2008-04-17 18:44:31 ]
  
 
No przeciez masz jeden post wczesniej...
  
 
Cytat:
2008-04-16 23:05:13, CHRYS66 pisze:
ja usiebie podpiolem tak nie wiem czy oki czy nie ale narazie dziala odkrecilem od klemy {+} glowny przewod i ten cienszy co daje nap na instalacie do stacyjki to calosc czyli gruby i cienki do hebla a potem 25mm2 z hebla do aku



no ja tez tak mam kabelg wlony pradowy grubu co idzie z aku do rozrusnzika przeciolem i dalem hebel to samo z cienszym z aku + co daje zasilanie na cala instalacje ale po wylaczeniu heblem silnik pracuje dodam ze mam stacyjke a musze zrobci tak zeby po wylaczeniu hebla silnik zgasl jak t zrobic bez tych przekaznikow

mam hebel od zuka czyli chyba jedno obwodowu ma 2 sruby i tyle

co pdopiac zeby gasl a nie spalila sie instalacja?
  
 
przy tym heblu się nie da tego zrobic pożądnie.
  
 
Cytat:
2008-05-29 09:40:21, pavlus pisze:
przy tym heblu się nie da tego zrobic pożądnie.



ale czy jest wogole taka mozliwosc? a jak bym podloczyl do tego hebla (na plusowym kablu jest teraz) i dolozyl bym przewod co idzie od stcyjki do cewki i wtedy neibylo by impulsu na cewke tyl;ko czy sie cos nie spali?

a moze jakis kabel od altka dac?
  
 
Kabel od alternatora przed włącznik i będzie gasł.
  
 
Cytat:
2008-05-29 09:44:35, 34 pisze:
Kabel od alternatora przed włącznik i będzie gasł.



ktory kabel ? mozna jasniej
prze wplacznik tzn puscic go przez hebel razem z plusowym?
  
 
Cytat:
2008-05-29 09:44:35, 34 pisze:
Kabel od alternatora przed włącznik i będzie gasł.


tylko że alternator bedzie cały czas pod napięciem
  
 
Cytat:
2008-05-29 11:30:40, pavlus pisze:
tylko że alternator bedzie cały czas pod napięciem


No a normalnie nie jest pod napięciem? Przecież w serii jest przez kabel rozruchowy puszczone ładowanie. Ja mam teraz ostatecznie tak:
- hebel na głównym plusowym rozruch-aku
- od altka puszczony dodatkowy przewód do aku
- kabel zasilający całą instalke na heblu

Funguje jak złoto tylko że na tym cieńszym kablu altek-aku jest cały czas napięcie ale można wsadzić bezpiecznik, żaden problem.

Altek jest cały czas obciążony, nawet po wyłączeniu silnika (jak seryjnie) a zniknęło ryzyko zwarcia na głównym przewodzie rozruchowym. Po przekręceniu hebla w pozycję "off" gaśnie silnik bo znika całe napięcie w instalacji przez odcięcie dopływu z aku a że jest osobnym puszczony altek to instalka nie bierze sobie zasilania z niego. Ot, cała historyja

Jeszcze by już było tiptop można zamiast bezpiecznika w obwodzie altek-aku dać stycznik którego cewka będzie brać plusa z hebla a mase gdzie z budy. Minus jest taki że po przekręceniu hebla przekaźnik rozwiera i kręcący się jeszcze altek pozostaje bez obciążenia.
  
 
DAWCY nie kapuje dalej ja mam tak z aku wychodzi glowny pradowy do rozruchu i cienszy zasilajacy cala instaalacje i ja mam te 2 kable pod hebel dane czyli przecieten i wlozony hebel

z rozruchu idzie kabel do altka taki grubszy niz inne a u ciebie masz taki?

- od altka puszczony dodatkowy przewód do aku - co to ma byc jaki kabel i jak puszczony skad dokaldnie?