| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
schwepes F&F Sympatyk zezłomowałem Kraków | 2004-02-26 23:35:14
Pomijając aspekt audiowizualny podwójnych gaźników (który też można częściwo uzyskać z wtryskiem dzięki ITB Właśnie to 'panowanie' nad składem mieszanki powoduje że silnik nawet z prostym wtryskiem wielopunktowym (typu batch) ma lepsze parametry. Nawet jeśli uda się uzyskać na gaźniku podobną moc max. jak na wtrysku (co jest praktycznie niemożliwe gdy dobrze policzymy cały dolot), to nie uda się uzyskać tak dobrej elastyczności i mocy przy częściowych otwarciach przepustnicy. Dolot układu wtryskowego przy MAP sensorze lub typu Alpha Injection jest praktycznie nierestrykcyjny - nie ma żadnych zwężek, gardzieli, dyfuzorów itp, więc tu jest kolejna możliwość zyskania kilku kucy przy tej samej średnicy dolotu co przy gaźniku.
a paliwo?.. zwykły gaźnik nie jest tu idealnym rozwiązaniem. [ wiadomość edytowana przez: schwepes dnia 2004-02-26 23:40:08 ] |
zeckon PF 125p/Ford Fiesta ... Łódź | 2004-02-27 09:27:58 Zaczęło się od pytania na temat turbo (soft) a dyskusja wypłynęła na temat wtrysku (wielopunktowy,jedno punktowy),gaźnika,łączenia głowicy od jendego auta z bolkiem innego (ten temat był najlepszy). Co sie dzieje na tym forum |
Trojan1000 Citroen AX Łódź | 2004-02-27 22:27:09 Zastanawiam się jaką moc i jaki moment obrotowy są w stanie wytrzymać skrzynia i most produkcji FSO?? Silnik to nie wszystko trzeba moc przekazać na koła. Jaka jest bezpieczna granica i czy można zwiększyć wytrzymałość mostu i skrzyni?? A jak z wytrzymałością i trwałością skrzyń i mostów od Łady??
http://walezyrally.republika.pl/naped.htm Na stronie w/w zauważyłem że krzyżaki są w tym poldku od łady czyżby było one mocniejsze? Jeżeli krzyżaki są mocniejsze to może mosty i skrzynie też?? |
PG F&F Sympatyk Fiat 125 x 2 ,Tyran ... Kraków | 2004-02-28 00:46:03 skrzynia i most z fiata moga wytrzymac duza moc.
podejrzewam ze do 200 km. ale pod warunkiem ze o nie sie bedzie dbac i bedom w b.dobrym stanie i co najwazniejsze bedzie sie je uzywac z GLOWA. zniszczyc je nie jest problem, mialem w fiacie 55konnego diesla. i wyrwalem zeby z 3 przekl,glownych.z czego 2 byly nowiutkie ze sklepu teraz mam prawie 2 x mocniejszy silnik i jeszcze mi sie to nie udalo. a teraz jezdze na moscie co ma 120 tys km. zeby sa malo odporne na udarnosc. [ wiadomość edytowana przez: PG dnia 2004-02-28 00:51:38 ] |
Trojan1000 Citroen AX Łódź | 2004-02-28 00:56:51
A co zrobić aby troche poszaleć i zrobic pare bajerów i nie rozwalić skrzyni i mostu?? Czy są jakieś części wytrzymalsze od seryjnych?? |
PG F&F Sympatyk Fiat 125 x 2 ,Tyran ... Kraków | 2004-02-28 01:16:20 moze to:
http://www.colotti.com/inglese/index.html a moze dowidziec sie na czym jezdzil 131 Abarth. albo dla ambitnych most z kamaza powinien spasic |
Trojan1000 Citroen AX Łódź | 2004-02-28 11:02:48 |
![]() Jasin Warszawa | 2004-02-28 14:36:45
porownaj moment obrotowy a nie moc |
Trojan1000 Citroen AX Łódź | 2004-03-01 20:59:39 To ile Nm wytrzyma skrzynia od DFa ?? |
kaovietz F&F Sympatyk PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2004-03-01 22:31:33 Skrzynia Poloneza,bazująca na skrzyni 125p (bo przeciez nikt nie będzie montował 4-biegowej skrzynki Df-a) została przewidziana do współpracy z silnikami o maksymalnych momentach do 140-145Nm,także nawet "seryjne" 2.0 DOHC ma zbyt duży moment dla tej skrzynki.
Trojan - niektóre z Twoich pytań są co najmniej "ciekawe",więc nie dziw się reakcjom kolegów. Jeżeli chodzi o tylny most najczęściej praktykowane jest przekładanie mostów od 132/argenty - to chyba najlepszy kompromis miedzy wytrzymałością a pracochłonnością i kosztami takiej przeróbki. Jeszcze kwestia wtrysku w Polonezie - FSO zastosowała go głównie z powodu konieczności spełnienia przez Poloneza wymogów czystości spalin.Wtrysk pojawił sie najpierw w silniku 1.5 (tak,tak były 1.5 GLI),później również 1.6,zarówno z katalizatorem jak i bez.Nie widzę sensu przerabiania silników gaźnikowych DOHC na wtrysk SPI (np.abimex z Poldka),nawet jeśli istnieje taka mozliwość,czego chyba jeszcze nikt w praktyce nie dowiódł. PS.zeckon,nie przejmuj się |
Trojan1000 Citroen AX Łódź | 2004-03-02 20:02:22 To normalne że skzynia jest za słaba do 2.0 masz w tym racje. Jeżeli chodzi o 1.8 to z tą jest wytrzymałością jest na styk przy słabszej wersji.
Jeżeli chodzi o silnik 1.8 to była wersja 105KM i była wersja 111KM momenty odpowiednio 141Nm i 148Nm 2.0 ma 112KM i 157,9Nm Wszelkie informacje zaczerpnołem z tej strony zabawna stronka zna ktoś rosyjski?? |
Krzaq escort xr3i mk 4 Opole | 2004-03-02 22:49:35 witam, tak sobie poczytalem i postanowilem wtracic kilka zdan. od 3 miesiecy kombinuje z kompresorem w DFie z uzyciem gaznika z renault 5 turbo- najtaniej, najprosciej. szczerze nie jest to takie latwe jakby sie wydawalo...jesli chodzi o st. sprezania to grubsza uszczelka miedziana zda egzamin na pewno ale tylko przy niecietej glowicy. co do mostu to polecam z lady, raz ze wytrzymalsze, a w ziguli byly mosty o skroconym przelozeniu, mozna sobie muscle cara zrobic |
andrzej_krakow (S) Złom 2105 aktualnie Warszawa | 2004-03-03 00:40:18
W Żiguli były mosty o przełożeniach: 3,9 , 4,1 , 4,3 i najrzadziej spotykane mosty 4,44 (spotykane tylko w kombi 2102 z silnikiem 1200). Co do turbo to u nas w klubie jeden kolega ma to założone i też pochodzące od renault 5 turbo. No i to oczywiście typowe turbo a nie kompresor. Pozdrawiam Andrzej |
Krzaq escort xr3i mk 4 Opole | 2004-03-03 09:25:11 prawda,widze andrzej ze dysponujesz imponujaca wiedza na temat lady. co do gaznika z renault 5 to ja go naprawde uzywam z kompresorem(maly kompresorek na wyjsciu 2bary, napedzany paskiem od walu korbowego, butla od gasnicy, zawor cisnieniowy, sprzegielko elektromagnetyczne na kole kompresora zeby nie ladowal na niskich).najwieksze jaja sa ze zgraniem ilosci powietrza z iloscia paliwa, przerabiam ten gaznik juz miesiac i zawsze z mieszanka jest cos nie tak,czasem do 2500obr/min nie moge tym jechac bo prycha, za to powyzej ogien, innym razem pali gumy na niskich a na wysokich zero...nie wiem juz co mam robic... dodam jeszcze ze kompresor pochodzi od wiekowego stara ktorego przypadkiem zauwazylem na zlomie.kompresor w starze nie do silnika tylko do hamulcow, az sam sie zdziwilem ze takie male cisnienie generuje, z tym ze ja ma zalozone nieorginalne kolo pasowe i to moze dla tego a moze kogos interesuje turbosprezarka z xsary 1.9td(90km) z silnika o przebiegu 10 tys.km(auto uleglo wypadkowi i rozsprzedaje je w czesciach) [ wiadomość edytowana przez: Krzaq dnia 2004-03-03 09:46:06 ] Sa tez w opolu dwie lady 2105 nioplacone ale jezdzace(odpalaja,skrecaja i hamuja- wiadomo ze nie ma sie co rewelacji spodziewac).gosc chce je sprzedac razem za 500pln, moze sie tam dzisiaj przejde i pstrykne foto... [ wiadomość edytowana przez: Krzaq dnia 2004-03-03 09:55:01 ] [ wiadomość edytowana przez: Krzaq dnia 2004-03-03 09:58:09 ] |
PG F&F Sympatyk Fiat 125 x 2 ,Tyran ... Kraków | 2004-03-03 10:13:44 a czy ty nie masz problemu z wydajnosciom kompresora. cisnienie to nie wszystko.
to zkad on ssie na wolnych. czy doladowanie wpieles rownolegle???????? jak rownolegle to przeciez ci cisnienie ucieka przez filtr powietrza. musi byc szeregowo zeby nie tracic na wydajnosci ustaw kompresor na najwioeksze mozliwe cisnienie,a na wyjsciu z butli zalyz zawor redukcyjny. ale zeby to ustawic musisz miec wpiety manomert w kolektor ssacy. wtedy bez problemu ustawisz cisnienie dolakdowania na takie jakie ma renault 5. a jak nie zalozysz zaworu redukcyjnego to zawsze beda jaja z zmieniajacym sie cisnieniem [ wiadomość edytowana przez: PG dnia 2004-03-03 10:15:18 ] |
andrzej_krakow (S) Złom 2105 aktualnie Warszawa | 2004-03-03 10:36:52
Przesadzasz tz tą wiedzą, po prostu trochę się tym interesuję, a co do kompresora to ja Ci przecież wierzę, piszę tylko że nasz kolega po prostu poszedł nieco inna drogą. Pozdrowienia Andrzej |
zeckon PF 125p/Ford Fiesta ... Łódź | 2004-03-03 13:50:59 Czytałem najnowszy nr "Spolier" jest tam opis auta (Honda Civic 1.4 90 KM <-seria,po założeniu turbo 143 KM)-jest tam napisane "pod głowice została założona grubasza uszczelka w celu odprężenia silnika.Wniosek:w DF też można zrobić podobnie soft turbo i grubsza uszczelka(hmm a jak z zaworami i popychaczami,głowica będzie wyżej i czy starczy popychaczy ??) |
PG F&F Sympatyk Fiat 125 x 2 ,Tyran ... Kraków | 2004-03-03 14:09:19 jezeli bedziesz robil silnik nie nowy czy tuz po remoncie i kompresje masz okolo 10.5 to wydaje mi sie ze niema potrzeby go odprezac bo on sie juz sam odprezyl.
|
Trojan1000 Citroen AX Łódź | 2004-03-03 22:40:04 Oto kilka informacji tak dla ułatwienia dyskusji
http://test.bv.pl/moto/Mot_Site/Strony/wyczyn_strony/wyczyn10.htm cytat ze strony
Do fabryki gaźników w łodzi mam niedaleko jak znajde chwile wolnego czasu to sprubuje sie dowiedzieć czegoś na jego temat. Kompletnie nie wiem nic o orginalnej sprężarce z poloneza. Opis rajdowego poloneza 1600
cytat z http://test.bv.pl/moto/Mot_Site/Strony/wyczyn_strony/wyczyn10.htm
Sprężarki WSK Rzeszów [ wiadomość edytowana przez: Trojan1000 dnia 2004-03-03 23:25:20 ] |