| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
eLMo126 SC Radom | 2005-01-13 16:54:28 A duzo obniza sie trwalosc po odchudzeniu korb? Planuje zrobic malego wymiatacza, najlepiej zeby przezyl caly sezon, a juz na pewno nie chcialbym "półrajdówki" |
Poochaty F&F Sympatyk Kraków | 2005-01-13 17:28:39 jesli je odpowiednio odelzycie to sie nie zmniejszy,a juz na pewno nie jesli jeszcze do tego je wywazycie |
-danio- F&F Sympatyk Fiat 126p Oleśnica | 2005-01-13 18:21:50
Seryjny korbowód waży chyba coś koło 430g
http://www.porthos.prv.pl/ W dziale porównanie korbowodów |
simon_pg F&F Sympatyk Audi V8 4.2 Quattro ... Gdańsk | 2005-01-13 20:52:59 Mylisz się;] Owa masa to sama korba bez łba, szpilek i naprętek;] Tak więc masa o kótej Ty mówisz to całkowita abstrakcja;] No i nie ma możliwości pomyłki boważone było wagą laboratoryjna;] |
pawu81 F&F Sympatyk Byl Fiat 126p Gdynia | 2005-01-14 10:23:48 Simon to to kombinowales w MG |
rafalmaxi F&F Sympatyk maluch maxi ruda śląska | 2005-01-14 11:57:31 wiecie cos na temat utwardzania korb tłoków i wałków
tkz na weglanie ? |
robs polski fiat 125p kraków | 2005-01-14 12:20:06 Czy moze ktos wie gdzie można by dorobić jakies mocniejsze korbowody i czy zwężenie o polowe korbowodu (panewka bedzie dwa razy węższa) bedzie miało duży wpływ na działanie silnika? |
simon_pg F&F Sympatyk Audi V8 4.2 Quattro ... Gdańsk | 2005-01-14 12:26:19 Hmmm, powiem Cie Pawle szczerze, że czekłaem na takie pytanie. Po dokładnym oblookaniu stwierdziłem, że moja robota nie będzie zbytnio odstawać od serii;] To dlatego, że seryjne to też niezbyt dokładna chyba odkówka;] Ja planuje poprostu troszeczke zebrać materiału i wyrównoważyć korby oraz tłoki;] |
widynek F&F Sympatyk 700k Kraków | 2005-01-14 16:14:44
|
mitrok F&F Wolny Słuchacz :) nestor, cadillac, mo ... Warszawa | 2005-01-15 12:17:52 To i ja zabiore glos w dyskusji.
Po pierwsze Daymon nie widziales moich korbowodow na wlasne oczy i musze Cie zmartwic bo moje korby sa polerowane. Mam dwa rodzaje korbowodow, jedne seryjne odchudzone i drugie nieurywki. "Nieurywka" to korbowod kuty od nowa (nie przerabiany z seryjnego), ktory jest grubszy przy sworzniu. PRodukował je kiedys Kałuża i teraz sa trudne do zdobycia. Wszystkie motory w RC ktore jezdza "w czubie" maja korby polerowane (nie wiem jak Brymora bo jego silnika nie widzialem). Co do polerowania wału korbowego, to również wszystkie motory jezdzace w czubie maja takie wały. Seryjna korba wazy min. 438g (waga razem ze stopą, srubami i nakretkami - tylko taka konfiguracja jest brana pod uwage przy kwestiach spornych dot. przepisów w poszczegolnych dyscyplinach). Moje korby seryjne odelzone wazyly 360 gram, ale dwa komplety juz urwalem, wiec wrocilem do sprawdzonych "nieurywek", ktore sa cięższe ale nie slyszalem zeby komus w RC sie urwaly. To tyle mojego glosu w dyskusji
pozdrawiam zwaśnione strony ![]() |
widynek F&F Sympatyk 700k Kraków | 2005-01-15 14:52:09 Mitrok - a mógłbyś napisać, na jakich wałach jeździcie (126/bis)?? I czy w jakiś sposób ważycie wał z kołem i korbami czy tylko wyrównójecie masę korb z tłokami i wyważacie koło z dociskiem? |
mitrok F&F Wolny Słuchacz :) nestor, cadillac, mo ... Warszawa | 2005-01-15 15:30:33 widynek: ja w jednym silniku mam zwykly, w drugim mam bisa. Sa rozne szkoly ale najczesciej cytowana mowi, ze seryjny jest lepszy. Ja tylko wyrownuje masy korb i tlokow, a kol zamachowych nie wywazam bo musza byc seryjne. Bazuje na fabrycznych wywazeniach i dotychczas sie sprawdza.
pozdro. |
maskekk F&F Wolny Słuchacz :) Pzn | 2005-01-15 19:54:26 a czemu 126p ma lepszy wal niz bis ?? zawsze slyszalem odwrotnie. w czym tkwi jego zaleta ? |
mitrok F&F Wolny Słuchacz :) nestor, cadillac, mo ... Warszawa | 2005-01-15 20:07:45 maskekk: nie mam pojecia. Ja nie probuje niczego udowadniac teoretycznie. W praktyce auto jest szybsze i koniec rozwazan ![]() |
maskekk F&F Wolny Słuchacz :) Pzn | 2005-01-15 22:39:23 Szybsze znaczy sie szybciej sie wkjreca na obroty tak ? a wie moze ktos ktory wal jest ciezszy "?'' |
mitrok F&F Wolny Słuchacz :) nestor, cadillac, mo ... Warszawa | 2005-01-15 23:16:26 maskekk: szybszy, znaczy ze jak postawisz dwa maluchy obok siebie i jeden przy 100 km/h jest 5 metrow do przodu, to znaczy ze jest szybszy W RC jednostką miary jest tzw. "dlugosc". Np. "ktos byl 2 dlugosci do przodu" oznacza ze na prostej startowej przed 1 zakretem byl o 2 dlugosci samochodu dalej niz ja. Jak chcesz to przeliczac na "czas wkrecania w obroty", prosze bardzo
A co do mas, to seryjny wazy ok 6510-6550. Bisa nie pamietam ale na pewno nie mniej niz 6500. pozdro |
KrauzeR (S) Furious Moderator 126p Kraków | 2005-01-15 23:23:36 a czy przy odelzeniu korb i tlokow nie nalezy wywazyc tego z wałem ? tzn proporcjonalnie odelzyc przeciwwage wału.. ? |
widynek F&F Sympatyk 700k Kraków | 2005-01-15 23:42:07 A ja mam tłoki i wał od bisa i Kuś mnie zjebał, że do czegoś takiego nadaje się tylko bisowskie, całkowicie seryjne koło Powiedział też, że jeśli silnik mi nie wyskoczy na kole (126 stoczone), które ostatnio od niego odebrałem, to będę miał farta Założymy zobaczymy
Powiedział mi jeszcze jedną ciekawą rzecz - silnik bisa jest tak niedoważony, że cały impet tłoka spada na dolną część panewki, co jest niekorzystne, natomiast w maluchu bardziej na bok. |
simon_pg F&F Sympatyk Audi V8 4.2 Quattro ... Gdańsk | 2005-02-12 01:55:08 Sluchajcie, gdzieś dyskutowaliśmy ostatnio, o odelżaniu tłoków od 126p. Doszliśmy do teho, że nie wolno odcinać "pazurów" od tłoka bo stanie okrakiem w cylindrze....W takim razie jakim prawem w silnikach motocykla H-D tłoki wyglądają tak?? Wiem, ze silniki H-D są niskoobrotowymi ze względu na swój skok ale czy ma to właśnie tu swoje wytłumaczenia??
Hmmm?? Ruszyć głowami i pisać!! |