[126]Kute korbowody - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
A duzo obniza sie trwalosc po odchudzeniu korb? Planuje zrobic malego wymiatacza, najlepiej zeby przezyl caly sezon, a juz na pewno nie chcialbym "półrajdówki"
  
 
jesli je odpowiednio odelzycie to sie nie zmniejszy,a juz na pewno nie jesli jeszcze do tego je wywazycie
  
 
Cytat:
Seryjna waży około 270.78g;]



Seryjny korbowód waży chyba coś koło 430g





Cytat:
moze jakies fotki takich korb po odchudzaniu?



http://www.porthos.prv.pl/

W dziale porównanie korbowodów
  
 
Mylisz się;] Owa masa to sama korba bez łba, szpilek i naprętek;] Tak więc masa o kótej Ty mówisz to całkowita abstrakcja;] No i nie ma możliwości pomyłki boważone było wagą laboratoryjna;]
  
 
Simon to to kombinowales w MG Domyslalem sie ze wlasnie o korby chodzi Ale mam pytanie - czy uda Ci sie zachowac proporcjonalna mase na bokach (po osiach symetrii)? Bo to moze miec znaczenie przeciez oprocz samej masy obu korb.... ale ja sie nie znam
  
 
wiecie cos na temat utwardzania korb tłoków i wałków
tkz na weglanie ?
  
 
Czy moze ktos wie gdzie można by dorobić jakies mocniejsze korbowody i czy zwężenie o polowe korbowodu (panewka bedzie dwa razy węższa) bedzie miało duży wpływ na działanie silnika?
  
 
Hmmm, powiem Cie Pawle szczerze, że czekłaem na takie pytanie. Po dokładnym oblookaniu stwierdziłem, że moja robota nie będzie zbytnio odstawać od serii;] To dlatego, że seryjne to też niezbyt dokładna chyba odkówka;] Ja planuje poprostu troszeczke zebrać materiału i wyrównoważyć korby oraz tłoki;]
  
 
Cytat:
2005-01-14 12:20:06, robs pisze:
Czy moze ktos wie gdzie można by dorobić jakies mocniejsze korbowody i czy zwężenie o polowe korbowodu (panewka bedzie dwa razy węższa) bedzie miało duży wpływ na działanie silnika?

Na żywotność zdecydowanie..a czy na samo działanie to nie wiem.
  
 
To i ja zabiore glos w dyskusji.
Po pierwsze Daymon nie widziales moich korbowodow na wlasne oczy i musze Cie zmartwic bo moje korby sa polerowane. Mam dwa rodzaje korbowodow, jedne seryjne odchudzone i drugie nieurywki. "Nieurywka" to korbowod kuty od nowa (nie przerabiany z seryjnego), ktory jest grubszy przy sworzniu. PRodukował je kiedys Kałuża i teraz sa trudne do zdobycia. Wszystkie motory w RC ktore jezdza "w czubie" maja korby polerowane (nie wiem jak Brymora bo jego silnika nie widzialem). Co do polerowania wału korbowego, to również wszystkie motory jezdzace w czubie maja takie wały. Seryjna korba wazy min. 438g (waga razem ze stopą, srubami i nakretkami - tylko taka konfiguracja jest brana pod uwage przy kwestiach spornych dot. przepisów w poszczegolnych dyscyplinach). Moje korby seryjne odelzone wazyly 360 gram, ale dwa komplety juz urwalem, wiec wrocilem do sprawdzonych "nieurywek", ktore sa cięższe ale nie slyszalem zeby komus w RC sie urwaly.
To tyle mojego glosu w dyskusji
pozdrawiam zwaśnione strony
  
 
Mitrok - a mógłbyś napisać, na jakich wałach jeździcie (126/bis)?? I czy w jakiś sposób ważycie wał z kołem i korbami czy tylko wyrównójecie masę korb z tłokami i wyważacie koło z dociskiem?
  
 
widynek: ja w jednym silniku mam zwykly, w drugim mam bisa. Sa rozne szkoly ale najczesciej cytowana mowi, ze seryjny jest lepszy. Ja tylko wyrownuje masy korb i tlokow, a kol zamachowych nie wywazam bo musza byc seryjne. Bazuje na fabrycznych wywazeniach i dotychczas sie sprawdza.
pozdro.
  
 
a czemu 126p ma lepszy wal niz bis ?? zawsze slyszalem odwrotnie. w czym tkwi jego zaleta ?
  
 
maskekk: nie mam pojecia. Ja nie probuje niczego udowadniac teoretycznie. W praktyce auto jest szybsze i koniec rozwazan
  
 
Szybsze znaczy sie szybciej sie wkjreca na obroty tak ? a wie moze ktos ktory wal jest ciezszy "?''
  
 
maskekk: szybszy, znaczy ze jak postawisz dwa maluchy obok siebie i jeden przy 100 km/h jest 5 metrow do przodu, to znaczy ze jest szybszy W RC jednostką miary jest tzw. "dlugosc". Np. "ktos byl 2 dlugosci do przodu" oznacza ze na prostej startowej przed 1 zakretem byl o 2 dlugosci samochodu dalej niz ja. Jak chcesz to przeliczac na "czas wkrecania w obroty", prosze bardzo
A co do mas, to seryjny wazy ok 6510-6550. Bisa nie pamietam ale na pewno nie mniej niz 6500.
pozdro
  
 
a czy przy odelzeniu korb i tlokow nie nalezy wywazyc tego z wałem ? tzn proporcjonalnie odelzyc przeciwwage wału.. ?
  
 
nie dlatego ze korby i tloki sa w stosunku do walu w maluchu przewazone.tak mi pan kuś to tlumaczyl.dlatego ja mam np.tloki z bisa ktore sa lzejsze od standardowych o 50 gram i wszystko jest ok.
  
 
A ja mam tłoki i wał od bisa i Kuś mnie zjebał, że do czegoś takiego nadaje się tylko bisowskie, całkowicie seryjne koło Powiedział też, że jeśli silnik mi nie wyskoczy na kole (126 stoczone), które ostatnio od niego odebrałem, to będę miał farta Założymy zobaczymy
Powiedział mi jeszcze jedną ciekawą rzecz - silnik bisa jest tak niedoważony, że cały impet tłoka spada na dolną część panewki, co jest niekorzystne, natomiast w maluchu bardziej na bok.
  
 
Sluchajcie, gdzieś dyskutowaliśmy ostatnio, o odelżaniu tłoków od 126p. Doszliśmy do teho, że nie wolno odcinać "pazurów" od tłoka bo stanie okrakiem w cylindrze....W takim razie jakim prawem w silnikach motocykla H-D tłoki wyglądają tak?? Wiem, ze silniki H-D są niskoobrotowymi ze względu na swój skok ale czy ma to właśnie tu swoje wytłumaczenia??


Hmmm?? Ruszyć głowami i pisać!!