POLONEZ vs ŁADA - porównanie - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Łada - 12.5 sekundy do setki..........buhahahahahah
Chyba po jakimś ekstremalnym tuningu!!!
  
 
Ogladaliscie taxi 2 a moze umie latac
  
 
Cytat:
2002-11-04 17:17:41, Cosmo pisze:
Łada - 12.5 sekundy do setki..........buhahahahahah
Chyba po jakimś ekstremalnym tuningu!!!



a uzasadnisz to jakoś?? czy tylko tak blablusiasz, bo to łada... ??

w poldku napisali że 15. czy też mam się zacząć śmiać??



btw. zapomniełem dodać że następną modernizacją był silnik 16V montowany od mniej więcej dwóch lat w ładach z serii 211... czyli 110, 111, 112. o momencie obrotowym 130Nm przy 3000 obrotów i 69 KW mocy.
i co ciekawe, można go wsadzić do samary.
  
 
Jeździłem dwoma Ładami: 2104 kombi i Samarą w sumie przez 4,5 roku i potwierdzam: - Łada Samara 1500 w dobrym stanie pali po mieście ok 8 l/100km, i to z gaźnikiem nie z wtryskiem. Trzeba jednak pamiętać, że jest to auto od Poldka 30cm krótsze i sporo lżejsze. Silnik jest nowoczesny i trwalszy od Poldkowego. Motor z kombi - ten pochodny od Fiata również działa lepiej niż odpowiednik z FSO. Ma dużo nowocześniejszy gaźnik, jest sporo elastyczniejszy i mniej pali. Zasadniczym problemem przy tych silnikach jest mała możliwość dokupienia do nich części w dobrym gatunku. Jężdżąc kombi musiałem mieć przy sobie cały czas w zapasie prawie kompletny układ zapłonowy, bowiem auto to psuło się w najmniej oczekiwanych momentach. W Samarze wiecznie psuł się moduł zpłonowy.Często części prosto ze sklepu były już niedziałające. Np. w pompie paliwa i nowym gaźniku wszędzie były aluminiowe opiłki, a przerywacz w ciągu miesiąca doszczętnie pordzewiał
  
 
Kolegom spierającym się czemu dostaliśmy do PF silnik od Fiata1300/1500 polecam artykuł w najnowszym numerze "Automobilisty" z okazji trzydziestopięciolecia PF125p
  
 
Silnik 2103 (1500) jak i 2105 (1300) mają wałek rozrządu w głowicy. Różnią się m.in napędem rozrządu. 1500 ma łańcuch a 1300 pasek zębaty.
Aby zamontować do Poloneza trzeba wymienić obudowę sprzęgła i sterowanie sprzęgła. Łada ma hydrauliczny wysprzęgnik (taki jak w DF-ie). Mocowanie poduszek do podłużnic jest bardzo podobne ale poduszki są inne!!! (mocowanie do silnika)
Po za tym trzeba nieznacznie zmodyfikować układ wydechowy.
Przy zasilaniu gazem trzeba tylko przedłużyć rurę gazową od reduktora do miksera, ponieważ gaźnik jest razem z wydechem po prawej stronie silnika ale pompa paliwa jest tam gdzie w Polonezie więc nie ma problemu z zasilaniem benzyną.

To tyle po krótce jeżeli chodzi o przekładkę silnika gaźnikowego.

Uwaga dla użytkowników Łady 210... jeżeli chodzi o zamianę skrzyni 4 na 5 polonezowską. Trzeba zmienić przełożenie przekładni głównej bo na 5 biegu nie da się jechać.

Jak mi się coś jeszcze przypomni, to dopiszę.

  
 
Wreszcie jakiś ciekawy topic.

Cytat:
jeżeli chodzi o zamianę skrzyni 4 na 5 polonezowską. Trzeba zmienić przełożenie przekładni głównej bo na 5 biegu nie da się jechać.



To podaj te przełożenia, ale dla ład 210..., a nie samary, bo te co są podane powyżej przez Gorala dotyczą właśnie samary.

I jeszcze jedno: jeśli mógłbyś podać dane techniczne silników 1.3 i 1.5, dokładnie śr. cylindra, skoki tłoka, moce, momenty obr, itp. I czy dostępne są jakieś ksiażki do Ład 210...? Interesują mnie bardziej szczegółowe dane silnika:rozmiary czopów, sworzni, długości korbowodów itp.
Jedno już podałeś: pasek rozrządu w 1.3, a łańcuch w 1.5 (potwierdzam - dokładnie tak jest) - a czy jest możliwość przeróbki 1.5 na pasek?

Osobiście widziałem hybrydę: silnik łady 1.5 + skrzynia PN + most 41:10 w Poldim. Ciekawe to było. Silnik miał nawet całkiem uciąg. Nawet sam kiedyś myślałem o czymś takim. Tylko raził mnie głośny łańcuch. A przeróbka jest tak banalna, jak fiatowskie DOHC, a nawet łatwiej, bo skrzynki Łady i PN są jednakowe długością i są współzamienne (poza obudową sprzęgła - rozrusznik w Ładzie z lewej strony, jak w DOHC i UWAGA - ten kołnierz podchodzi pod silnik DOHC fiata).
  
 
Cytat:
... a uzasadnisz to jakoś?? czy tylko tak blablusiasz, bo to łada... ??


A uzasadnie. Mój koleszka ma Samarke z 92 roku,silnik 1,6 3 drzwiową, kolor wiśniowy, przebieg 120tyś km. i nie chce Cię martwić, ale ja go swoim Poldkiem 1.6GLE po 110tyś km. Objeżdżam. Może na początku mi troche odskakuje o pół długości samochodu, ale potem go robie.... Co prawda ja jade na benzynce, bo na gazie mnie robi. Ale jego Łada nie ma gazu. Różnice nie są wielkie, no może o długość samochodu, może troszkę więcej, ale na pewno to nie jest 12,5s to setki...

Pozdrawiam Cosmo
  
 
Cytat:
Trzeba jednak pamiętać, że jest to auto od Poldka 30cm krótsze i sporo lżejsze.



Wymiary HB/Sedan
Długość 4006 / 4205
Szerokość 1650
Wysokość 1420
Pojemność bagażnika 330 (370)
Masa 930/970 kg



nie ma łady samary z silnikiem 1.6.
a jedna jaskółka wiosny nie czyni...

[ wiadomość edytowana przez: Goral dnia 2002-11-04 21:02:15 ]
  
 
No to może 1.5. Nie wiem, nie znam się na Ładach. Wiem że jest to ten większy motor. I nadal nie wierze że Łada ma 12,5s do setki... Bo Renault Twingo które jest dużo młodszą konstrukcją, waży połowe tego co Łada, ma pod machą 1,2 i 60KM i ma do setki 13s.
  
 
a co to ma do rzeczy...??? . ważne jest jeszcze przełożenie na skrzyni biegów oraz wysokośc opon.
no i kierowca.
  
 
Cytat:
zawory pod kątem względem siebie



bzdura!!! Ireczqu!!! coś cie sie popierniczyło. Zawory w tych silnikach są usawione w jednej lini - JEDEN WAŁEK!!!. Ten "cytat" dotyczy silników DOHC.
  
 
Ma do żeczy tyle, że pamiętaj że skracanie przełożeń sprawia że uzyskuje się to kosztem prędkości maksymalnej na poszczególnych biegach i aby uzyskać takie przyspieszenie z silnika o mocy 65 koni w samochodzie o masie 1 Tony to musiał byś kolego mieszać lewarkiem jak kierowca Kamaza, a Łada nie poleciała by wiele więcej niż 100....no chyba że masz 8 biegów
  
 
Jeżeli GDA nie będzie miał nic przeciwko, to zamieszczę artykuł w dziale "Warto wiedzieć" dotyczący silników stosowanych w Ładach 210... .

Jest tego za dużo jak na post na łamach forum.

  
 
pytałem, co ma wspólnego Twingo??


Mrozek, masz rację. W samarze jest OHC i zawory w jednej lini.
  
 
Twingo ma to wspólnego że ma silnik o podobnej mocy,lecz wiele nowocześniejszy,jest lżejsze od Łady o około 200 kg i ma porównywalne przyspieszenie, hmmmmmm, dziwne, nieprawdasz???
  
 
Qrcze, Cosmo, o co ci biega??? KM ma prawie 20 mniej.i pewnie przełożenia w skrzyni też nieco inne. 60 koni ma samara 1.3 .
idąc Twoim tokiem rozumowania to dziwne jest że poldek który jest 200 kilo cięższy od samary, a ma porównywalną moc jest szybsze ze startu od łady...

[ wiadomość edytowana przez: Goral dnia 2002-11-04 22:24:31 ]
  
 
Hehe ale ludzie macie problemy. Wazne zeby jechalo do przodu i sie na glowe nie lalo.
  
 
Ale Polonez ma 87KM a Łada na gaźniku nie wiele ponad 70...
  
 
tak... a ile ma na wtrysku??