[126] resor po klepaniu jest miękki - Czy to normalne ? - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
resor mam na 12 klepniety i pioro dodane nieco wyzej niz na samym dole. i tyle co znim jechalem do domu to mi sie wyp.... od belki podstawki na dziurach....w pon odbieram i zobacze jak wyszedl
  
 
Witam wszystkich.
Pilne pytanie (bo jutro rano kowala muszę uświadomić jak ma zrobić resor).
Na jaką wysokośc klepać resor (oryginalny, bardzo krótko jeżdżony) i co z podkładkami aluminiowymi?
Autko to mały fiacik na bilu z przodu i 1.2mpi z tyłu.
Przeczytałm co znalazłem - opini i recept tyle ile osób wypowiadających się.
Będę bardzo wdzięczny za receptę na optymalne zrobienie resoru.
Z góry dzięki za odpowiedzi.
Pozdrooooo
  
 
ja mam na 13 z laga srodkowa dodana i zanim byl bil bylo w miare nisko. a bil to dzwignal w gore (splanowalem podstawki wowczas). takze moja opinia ze do bila trzeba nizej niz do seryjnych amorkow klepac
  
 
Zdaję sobię sprawę że złoty środek na resor nie istnieje, ale jakiś kompromis być musi.
Powiedziłęm wstępnie kowalowi że na 15cm ma klepać (bez dodania pióra), do tego mam ścięte podkładki o 10mm - jest szansa że będzie w miarę dobrze na tych ustawianiach? Czy kazać mu sklepać niżej (+ewentualnie dodać lagę, czego raczej robić nie chcę).
  
 
wszystko zależy do czego chcesz mieć autko i jak chcesz by sie prowadziło, na asfalty polecam dodatkową lage i 13cm, przy bilu bedzie w miare miło, jak podstawki masz skrócone, jak cos na szuterek to bym nie skracał podstawek i resor ciut wyżej
  
 
ta, ja mam na -2 z piórem, podstawki ciachniete 1mm, amorki krosno i siedzi bardzo dobrze, czytaj: nisko
  
 
Autko jest do codziennej (co nie znaczy wolnej) jazdy - z mozliwością okazjonalnych startów w sprintach typu MT, etc.
Myślę że nie ma sensu dodawać pióra, nie wiem tylko czy przy obniżonych podkładkach resor na 15cm nie będzie za wysoki (kowal niestety za każdą dodatkową korektę każe płacić tyle co za pierwsze klepanie, dlatego wolałbym trafić za pierwszym razem).
  
 
Klep na 11 i nie dodawaj lagi - przod jest i tak bardzo lekki przy 1.2 wiec samo prostowanie wystarczy. U mnie przy 13 bylo wlasnie o 2 cm za wysoko.
  
 
z piórem z piórem na płasko

polecam kowala (zając sie nazywa) na kępie hałcnowskiej

solidna robota, nigdy sie nie zawiodłem
  
 
Tam właśnie oddałem resor, jutro rano musze dzwonić na jaką wysokość robić.
Żuraw - ten resor na 11 miałeś na bilsteinie? podkładki cięte?

  
 
Ja mialem na 13 bez dodatkowej lagi, podstawki nie ciete i bylo za wysoko z bilami.
Pamietaj - do swapa nie dodawaj lagi - przod przy ostrym starcie ma tendencje do podskakiwania na wybojach - jak dasz lage bedzie jak pilka - za twardy.
  
 
Odgrzewam:

Pekl mi niedawno resor i musze zrobic nowy. Mam juz drugi (nowe rzemioslo) i jutro chce go oddac do klepania. Mam bile i seryjne podstawki. Autko ma sluzyc do kreciolkow. Nie chcialbym, zeby przod podskakiwal na dziurach. Wydaje mi sie, ze optymalnie bedzie wyklepac na 11cm bez dodatkowego piora. Jak myslicie???
  
 
to jak ten kowal sie podejmie klepania rzemiosla to na pewno fachowiec
  
 
ja nigdy nie oddawałem resora do kowala,zawsze samemu z kumplem klepiemy. 5kg (ew.3kg) młot+ kowadło i ogień.resor z malucha poddaje się po jakieś godzince
  
 
11 i bez lagi szybko umrze do tego rzemiosło, polecał bym troszke wyrzej i dodać lage
  
 
A z laga nie bedzie za twarde do bilsteinow???
  
 
ja jezdze z laga juz 40 tys km i nie zmienie na nic innego. bez lagi byl za miekki dobijal etc. Pamietaj ze nikt z nas nie wie jakie masz bile...
  
 
Raczej w stanie srednio dobrym, nie na beton, ale pewnie niedlugo wjada nowe. A jaka lage ewentualnie dolozyc???
  
 
nowe ale jak ustawione bile sie ustawia wiec wiesz.
  
 
Nastawy RC.