MotoNews.pl
  

[Rozrząd] [zawory] - regulacja i luz - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jaki powinien być luz zaworów w poldolocie 1.6 gli z 95r.Ustawiłem po staremu to jest 0.20 i 0.25 i coś przygrywa mi przy przyspieszaniu!Jak powinno być faktycznie bo sie zupełnie gubie w temacie!!!
  
 
Norma jest chyba odpowiednio 0,15 i 0,20....
temat wałkowany wielkorotnie - użyj wyszukiwarki

Ja u siebie mam luzy na wydechowych ustawione na mniejsze niż zalecała fabryka i...... silnik to znosi na dodatek ma lepszą "górę" .........ale za to kiepski dół (tak poniżej ok. 2800obr)...
  
 
Witam
Mam fiata 125p silnik 1500, i chciałbym ustawić luzy zaworowe czy zna ktoś KOD do tych ustawień oraz nominały tych ustawień...
Cy ktoś ustawiał...
  
 
Cytat:
2004-10-10 18:51:00, RUFIOXXX pisze:
Witam Mam fiata 125p silnik 1500, i chciałbym ustawić luzy zaworowe czy zna ktoś KOD do tych ustawień oraz nominały tych ustawień... Cy ktoś ustawiał...



Co to znaczy "kod ustawień"??? Najprościej pisząc regulujesz te zawory które są zamknięte - kolejno 1,3,4,2 cyl. obracasz wał np. wkładając 5-ty bieg i pchając auto żeby wał wykonał 1/2 obr. Luzy powinny być 0,20 ssące a 0,25 wydechowe. Tylko ze szczelinomierz pokaże Ci prawidłowe luzy jeśli dźwigienki zaworowe nie będą wybite. Do zniszczonych dźwigienek były specjalne szczelinomierze z drutu ale nie są one ogólnie dostępne. Ja gdy ustawiałem zawory na szczelinomierz to potem sprawdzałem luz "na wyczucie" i ew. dociągałem tak żeby było dobrze.
  
 
ja to robie w ten sposob.:

ssie.......1234
ustaw....4321

tzn. gdy krecac walem zawor ssacy 1 cyl ZACZYNA!!! sie otwierac
/a zawor wydechowy zaczyna sie zamykac/
ustawiam luz na cyl 4
i tak kolejno.
wartosc luzu
0.18 ssacy
0.20 wydechowy



[ wiadomość edytowana przez: PG dnia 2004-10-10 20:11:33 ]
  
 
Jak wyregulować zawory? Chodzi mi o to aby ktoś podał mi w jaki sposób wyregulować zawory w polonezie z silnikiem 1.5 przerobiony na gaz najlepiej krok po kroku.



[ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2007-03-19 18:14:57 ]
[ powód edycji: Pytanie dodałem wskutek sklejenia wątków. ]
  
 
krok 1

zdejmujesz filtr powietrza.
przy odkręcaniu zwracaj uwagę aby nie wpadly nakrętki do gaźnika.

krok 2

w zależności od wersji zdejmujesz cięgno sterowania przepustnicą zarówno od pokrywy zaworów jak i między pokrywą a gaźnikiem.

krok 3

odkręcasz pokrywę zaworów. cztery śruby m6.

krok 4

ustawiasz koło pasowe na znakach obserwując, na którym cylindrze występuje tzw. mijanka. najkrócej mówiąc jednocześnie jeden zawór się zamyka drugi otwiera.
jeżeli mijanka jest na 4 cyl, ustawiasz zawory na 1 i odwrotnie.

krok 5

do ustawiania zaworów powinieneś mieć specjalny klucz do ustawiania zaworów i szczelinomierz.
zawory ustawiasz na 0,15 mm tak aby listek 0,2 nie przechodzil między zaworem a dźwigienką.

krok 6

po ustawieniu zaworu ssącego i wydechowego przekręcasz koło pasowe w prawo o 180 st. pamiętając, że kolejnośc zapłonów jest 1-3-4-2-1-3-4-2....

krok 7

po ustawieniu wszystkich zaworów sprawdzasz ponownie luz zaworowy na wszystkich zaworach.

krok 8

pamiętaj aby przy zakladaniu pokrywy zaworów zalożyć nową uszczelkę.

kolejnośc montażu jest od kroku 3 do 1


i to by było na tyle.

pewnie o czymś zapomnialem, ale to chyba mialo male znaczenie.



  
 
wielkie dzięki wszystkim
  
 
Cytat:
2004-10-11 22:11:28, wujek_kolacz pisze:
wielkie dzięki wszystkim


polecamy się na przyszłość
  
 
Mam takie zapytanie czy Polonezie z hydraulicznymi popychaczami zaworów(1.6 GLI) luz zaworowy jest całkowicie wykasowany gdyż intersuje mnie coś takiego mianowicie w polonezie kolegi z normalną regulacją zrobiliśmy luz zaworowy 0,15 0,20 i dalej słychać zawory dość znacząco.Nie są to panewki na pewno ani wałek rozrządu .Myślałem że mogą to być zużyte spręzyny zaworoweale nie mam pewności.Temat nazwałem "zawory GLI ponieważ ostatnio jeżdziłem takim polonezem z hydrauliką no i silnik chodził DUUUUŻO ciszej niż normalny(standardowa regulacja) czego to może być wina może zużyte dźwigienki???
  
 
pokręciłeś wszystko - czy normalna regulacja czy hydrauliczne zawory

Hydrauliczne nie mają luzu a zwykła mają i jeśli dźwigienki są zużyte to trzeba poprawkę zrobić na wyczucie.
  
 
Otóz właśnie chodzi mi o regulacje zwykłych no i idąc tym śladem skoro w hydraulicznych nie ma luzu wogole to biorąc pod uwage fakt że luz zmniejsza się pod wpływem wzrostu temperatury czy mozna zrobic tak aby ustawić minimalny luz prawie nie wyczuwalny aby nie podparło zaworów po nagrzaniu się silnika w zasadzie za małe luzy prowadzą do wypalenia sie zaworów i gniazd ale skoro w GLI i GSI nie ma luzu i zawory sie nie wypalają ani gniazda to chyba nie zaszkodzi i normalnemu???
  
 
W GLI nie ma luzu, ale zawory nie są podparte. Wg mnie w GLI minimalne luzy są na zimnym silniku (wtedy zawory, przynajmniej u mnie słychać, szczególnie na gazie).
  
 
Cytat:
2005-02-22 14:51:13, maestro84 pisze:
Otóz właśnie chodzi mi o regulacje zwykłych no i idąc tym śladem skoro w hydraulicznych nie ma luzu wogole to biorąc pod uwage fakt że luz zmniejsza się pod wpływem wzrostu temperatury czy mozna zrobic tak aby ustawić minimalny luz prawie nie wyczuwalny aby nie podparło zaworów po nagrzaniu się silnika w zasadzie za małe luzy prowadzą do wypalenia sie zaworów i gniazd ale skoro w GLI i GSI nie ma luzu i zawory sie nie wypalają ani gniazda to chyba nie zaszkodzi i normalnemu???



Nie do końca masz rację - hydro mają w szklankach poduszkę z oleju więc nie są podparte tylko są skasowane luzy. gdy silnik nie pracuje to olej może częściowo spłynąć i po uruchomieniu mogą być głośniejsze do czasu wzrostu ciśnienia i skasowania luzu.
  
 
temat napewno już oklepany i pewnie zaraz ktoś napisze że jest wyszukiwarka!!! ale zabardzo tam nic nie znalazłem,chodzi mi o to jakie luzy mają być wpoldku1.5 gle.fabryka podaje 0,25 i 0,20 a ja gdzieś przeczytałem że ustawiają 0,20 i 0,15 .
  
 
Cytat:
2005-03-11 16:52:23, tur pisze:
temat napewno już oklepany i pewnie zaraz ktoś napisze że jest wyszukiwarka!!! ale zabardzo tam nic nie znalazłem,chodzi mi o to jakie luzy mają być wpoldku1.5 gle.fabryka podaje 0,25 i 0,20 a ja gdzieś przeczytałem że ustawiają 0,20 i 0,15 .

jak masz wyklepaną klawiature to ustawiaj ścisłe 0,15 (ssący) 0,20 (wydech)

ps: niechce mi się szukać tego tematu, bo odpowiedź jest krótka, ale następnym razem do takich tematów użyj wyszukiwarki
  
 
Cytat:
2004-05-26 16:12:28, predki pisze:
Pytanie za 100pkt. czy ktos widział głowicę do poloneza bez wybitego W? Mnie się taka nie nawinęła.



U mnie jest taka rocznik '90 po numerach można wnioskować że powinna być utwardzona... no ale W brak.
  
 
jakie mam w koncu luzy ustawić bo zdejmowałem klawiature i wszystko sie rozregulowało. silnik AB 1500 ('91)
  
 
Ustaw na 0.2 mm ssące i wydechowe.Jeśli będą klepać zmniejsz luz. Nie pamiętam od kiedy zmniejszono luzy zaworowe do wartości 0.15 do 0.2 mm.
Poprzednio 0.2 i 0.25mm

[ wiadomość edytowana przez: JACEK94 dnia 2005-04-25 20:27:33 ]
  
 
Mam pytanie związane z regulacją zaworów, której silnik mojego fiata poddany niedawno został. Na wydechowych luz był podobno 2 razy za duży, a na ssących sporo za ciasny.
Efekt jest taki, że silnik pracuje dużo ciszej i lżej wkręca się na obroty.
Czy dobrze podejrzewam, że po regulacji zawory ssące bardziej się otwierają, przez co napełnianie cylindrów mieszanką się poprawiło?
Jak może zmienić się spalanie? Wzrośnie?