Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Nomad Miłośnik FSO Wspomnienie po Gdańsk | 2004-07-01 00:07:31 Norma jest chyba odpowiednio 0,15 i 0,20....
temat wałkowany wielkorotnie - użyj wyszukiwarki Ja u siebie mam luzy na wydechowych ustawione na mniejsze niż zalecała fabryka i...... silnik to znosi na dodatek ma lepszą "górę" .........ale za to kiepski dół (tak poniżej ok. 2800obr)... |
![]() PG Fiat 125 x 2 ,Tyran ... Kraków | 2004-10-10 20:10:18 ja to robie w ten sposob.:
ssie.......1234 ustaw....4321 tzn. gdy krecac walem zawor ssacy 1 cyl ZACZYNA!!! sie otwierac /a zawor wydechowy zaczyna sie zamykac/ ustawiam luz na cyl 4 i tak kolejno. wartosc luzu 0.18 ssacy 0.20 wydechowy [ wiadomość edytowana przez: PG dnia 2004-10-10 20:11:33 ] |
wujek_kolacz Częstochowa | 2004-10-11 21:26:26 Jak wyregulować zawory? Chodzi mi o to aby ktoś podał mi w jaki sposób wyregulować zawory w polonezie z silnikiem 1.5 przerobiony na gaz najlepiej krok po kroku.
[ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2007-03-19 18:14:57 ] [ powód edycji: Pytanie dodałem wskutek sklejenia wątków. ] |
![]() Admiral Miłośnik FSO Honda CB750, HONDA V ... wieczny malkontent | 2004-10-11 21:51:14 krok 1
zdejmujesz filtr powietrza. przy odkręcaniu zwracaj uwagę aby nie wpadly nakrętki do gaźnika. krok 2 w zależności od wersji zdejmujesz cięgno sterowania przepustnicą zarówno od pokrywy zaworów jak i między pokrywą a gaźnikiem. krok 3 odkręcasz pokrywę zaworów. cztery śruby m6. krok 4 ustawiasz koło pasowe na znakach obserwując, na którym cylindrze występuje tzw. mijanka. najkrócej mówiąc jednocześnie jeden zawór się zamyka drugi otwiera. jeżeli mijanka jest na 4 cyl, ustawiasz zawory na 1 i odwrotnie. krok 5 do ustawiania zaworów powinieneś mieć specjalny klucz do ustawiania zaworów i szczelinomierz. zawory ustawiasz na 0,15 mm tak aby listek 0,2 nie przechodzil między zaworem a dźwigienką. krok 6 po ustawieniu zaworu ssącego i wydechowego przekręcasz koło pasowe w prawo o 180 st. pamiętając, że kolejnośc zapłonów jest 1-3-4-2-1-3-4-2.... krok 7 po ustawieniu wszystkich zaworów sprawdzasz ponownie luz zaworowy na wszystkich zaworach. krok 8 pamiętaj aby przy zakladaniu pokrywy zaworów zalożyć nową uszczelkę. kolejnośc montażu jest od kroku 3 do 1 i to by było na tyle. pewnie o czymś zapomnialem, ale to chyba mialo male znaczenie. |
wujek_kolacz Częstochowa | 2004-10-11 22:11:28 wielkie dzięki wszystkim |
GDA Miłośnik FSO 3city | 2004-10-11 22:15:47
polecamy się na przyszłość ![]() |
maestro84 POLONEZ T.C Warszawa | 2005-02-22 14:12:55 Mam takie zapytanie czy Polonezie z hydraulicznymi popychaczami zaworów(1.6 GLI) luz zaworowy jest całkowicie wykasowany gdyż intersuje mnie coś takiego mianowicie w polonezie kolegi z normalną regulacją zrobiliśmy luz zaworowy 0,15 0,20 i dalej słychać zawory dość znacząco.Nie są to panewki na pewno ani wałek rozrządu .Myślałem że mogą to być zużyte spręzyny zaworoweale nie mam pewności.Temat nazwałem "zawory GLI ponieważ ostatnio jeżdziłem takim polonezem z hydrauliką no i silnik chodził DUUUUŻO ciszej niż normalny(standardowa regulacja) czego to może być wina może zużyte dźwigienki??? |
![]() JerryP Miłośnik FSO Astra1,7CDTI, Fabia, ... Sulejówek | 2005-02-22 14:20:46 pokręciłeś wszystko - czy normalna regulacja czy hydrauliczne zawory ![]() Hydrauliczne nie mają luzu a zwykła mają i jeśli dźwigienki są zużyte to trzeba poprawkę zrobić na wyczucie. |
maestro84 POLONEZ T.C Warszawa | 2005-02-22 14:51:13 Otóz właśnie chodzi mi o regulacje zwykłych no i idąc tym śladem skoro w hydraulicznych nie ma luzu wogole to biorąc pod uwage fakt że luz zmniejsza się pod wpływem wzrostu temperatury czy mozna zrobic tak aby ustawić minimalny luz prawie nie wyczuwalny aby nie podparło zaworów po nagrzaniu się silnika w zasadzie za małe luzy prowadzą do wypalenia sie zaworów i gniazd ale skoro w GLI i GSI nie ma luzu i zawory sie nie wypalają ani gniazda to chyba nie zaszkodzi i normalnemu??? |
![]() MichalSW Miłośnik FSO FSO Polonez Caro Plu ... Kielce | 2005-02-22 17:13:38 W GLI nie ma luzu, ale zawory nie są podparte. Wg mnie w GLI minimalne luzy są na zimnym silniku (wtedy zawory, przynajmniej u mnie słychać, szczególnie na gazie). |
![]() JerryP Miłośnik FSO Astra1,7CDTI, Fabia, ... Sulejówek | 2005-02-22 17:31:05
Nie do końca masz rację - hydro mają w szklankach poduszkę z oleju więc nie są podparte tylko są skasowane luzy. gdy silnik nie pracuje to olej może częściowo spłynąć i po uruchomieniu mogą być głośniejsze do czasu wzrostu ciśnienia i skasowania luzu. |
![]() tur Miłośnik FSO POLONEZ ATU 1.6 GSI JAWOR DOLNY ŚLĄSK | 2005-03-11 16:52:23 temat napewno już oklepany i pewnie zaraz ktoś napisze że jest wyszukiwarka!!! ale zabardzo tam nic nie znalazłem,chodzi mi o to jakie luzy mają być wpoldku1.5 gle.fabryka podaje 0,25 i 0,20 a ja gdzieś przeczytałem że ustawiają 0,20 i 0,15 . |
![]() Jojo Miłośnik FSO SI /PF 125 '77 Warszawa-Bemowo | 2005-03-11 16:59:27
ps: niechce mi się szukać tego tematu, bo odpowiedź jest krótka, ale następnym razem do takich tematów użyj wyszukiwarki |
![]() Stary_Jaro Miłośnik FSO Nissan Primera Gdańsk | 2005-03-11 17:46:27
U mnie jest taka ![]() |
LifeGuard Miłośnik FSO Fiat 125p Personal E ... Warszawa | 2005-04-25 19:55:55 jakie mam w koncu luzy ustawić bo zdejmowałem klawiature i wszystko sie rozregulowało. silnik AB 1500 ('91) |
![]() JACEK94 Miłośnik FSO FIAT 125p Szczecin | 2005-04-25 20:26:32 Ustaw na 0.2 mm ssące i wydechowe.Jeśli będą klepać zmniejsz luz. Nie pamiętam od kiedy zmniejszono luzy zaworowe do wartości 0.15 do 0.2 mm.
Poprzednio 0.2 i 0.25mm [ wiadomość edytowana przez: JACEK94 dnia 2005-04-25 20:27:33 ] |
jacekes Miłośnik FSO 125p Poznań | 2005-05-31 12:54:59 Mam pytanie związane z regulacją zaworów, której silnik mojego fiata poddany niedawno został. Na wydechowych luz był podobno 2 razy za duży, a na ssących sporo za ciasny.
Efekt jest taki, że silnik pracuje dużo ciszej i lżej wkręca się na obroty. Czy dobrze podejrzewam, że po regulacji zawory ssące bardziej się otwierają, przez co napełnianie cylindrów mieszanką się poprawiło? Jak może zmienić się spalanie? Wzrośnie? |