Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Mrozek Miłośnik FSO 2 x PN i pare innych ... blisko Wrocka ;) | 2004-12-05 21:08:49
Możesz coś więcej na temat tego silnika? Najważniejsze - z czego i o jakiej średnicy są tłoki w tym cudzie? Myślę, że nie tylko mnie to zainteresuje. |
Bodzioo 2xFSO Ryki | 2004-12-06 17:01:28 z 6 lat temu mój znajomy oddał na złom poloneza z pierwszej serii - 78 rok, szkoda że jeszcze wtedy byłem "nieuświadomiony" |
![]() sova Miłośnik FSO POLONEZ 1,4 Coupe olkusz | 2004-12-06 17:18:34 dokładnych danych tego silnika w tym również wymiarów tłoków i cylindrów nie znam, co do nadwozia to właśnie było skorodowane bardzo (tak mówił) i niektóre rzeczy poprostu odrywał. mówi że nicby już z tej budy nie było. w każdym bądź razie miał napewno poprzeczke za kanapą z tyłu. szyby normalne, ale był wytyrany strzasznie. mocno zniszczone wnętrze bo niespecjalnie dbali o niego. może w tym tygodniu będe u niego to się rozejrzę co zostało. a silnik nie pochodzi orginalnie z tego auta tylko go kupili razem z rozbitym poldkiem z policji (albo raczej milicji bo to dawno było) kiedyś z nim jechałem jeszcze w szkole średniej to napraawde nie ma porównania d standardowego silniczka ![]() |
![]() adamus Miłośnik FSO 1.3 - 2.0 Gdynia, Elbląg | 2004-12-06 23:36:23
Nie dawno ogladalem 1979 w kolorze morelowym, pieknie utrzymany. Wiem tez gdzie stoi z tego rocznika egzemplarz niebieski, niestety juz nieco sponiewierany, ale ciagle jezdzacy. Namiar dla zainteresowanych. Pozdrawiam Adamus |
![]() Ziaro Seicento, BMW E-34 5 ... Sosnowiec | 2004-12-11 18:47:20 W Sosnowieckiej kolumnie transportu był Czekoladowy Polonez z 1977 ! od , miał silnik z DF i taką dziwną kierownicę z kwadratowym środkiem. To było coś. |
![]() stalkerx PN Warszawa | 2004-12-13 17:29:56 malo prawdopodobne 77 same biale i zrobili tylko 6 sztuk
wszystkie 4 sztuki z 78 jakie widzialem na wlasne oczy tez byly biale ,z fotek byl tez ceglany kolorek widzialem tez brazowego to stary kolorek |
![]() Ziaro Seicento, BMW E-34 5 ... Sosnowiec | 2004-12-15 01:28:14 Ten Polonez na pewno był 77 , z tego co słyszałem w 77 roku powstała seria informacyjna Polonezów i że było ich 100 a nie 5 |
![]() stalkerx PN Warszawa | 2004-12-15 13:20:42 te 100 egzemplarzy serrii informacyjnej o ktorej wspominasz powstalo do wprowadzenia poloneza do produkcji czyli do 1maja1978r (oficjalne mat fso podaja ze w 77 r poszlo 6sztuk) i wcale nie jest powiedziane ze tych szkoleniowych bylo wlasnie 100 ,ja znam ta wersje(z Motoru , Autotechniki) ale podobnie mialo byc z 3drem i seria 100 sztuk w 79r ktora nigdy nie poszla w takiej ilosci mimo ze tak bylo podawane w fabrycznej prasie FSO
Sam posiadam 3dra z tej serii i musze sie wszystkiego domyslac po szybach numerze i sposobie wykonania najbardziej kompetentne osoby odpowiedzialne za wdrozenie pna do produkcji i kontrakt z FIATem juz napewno nam nie odpowioedza jak to bylo wiec losy pierwszych polonezow pozostaja b zagmatwane i tajemnicze ,wszystko jest mozliwe i nic na pewno |
![]() 125pn PN 1500, 125p 2000, ... Warszawa | 2004-12-15 17:04:12 obie wersje sa prawdopodobne bo 100 sztuk serii informacyjnej to i tak malutko.pierwsze przeznaczone do testow drogowych.badane przez spcow i opisywane przez dziennikarzy.chyba 6 na poczatek wystarczylo. |
viertov warszawa | 2004-12-19 11:02:04
do oficjalnego 1 polskiego fiata 125p z 68r zjechaloz tasmy chyba 76 sztuk ze szkoleniowego montazu jeszcze z 67r nie potrzebowali robic testow drogowych bo auto bylo powiecmy sprawdzone nawet przez jugoli(F 1300/1500) a inzynierowie z mirafiori caly czas kontrolowali produkcje do wprowadzenia aut z polskich standardow taki fiat z 67 to teraz skarb wystarczy popatrzyc na tego z norblina ... |
![]() stalkerx PN Warszawa | 2004-12-19 11:15:00 i to jest b ciekawa dla mnie sprawa mianowicie: jak bylo z warunkami licencji na poloneza i jak wygladala wspolpraca z wlochami w latach 75-78 widzialem kiedys oryginalne mat dot tej kwesti wiem gdzie sa wiec niedlugo sie dowiem o co potem poszlo..
|
viertov warszawa | 2004-12-19 11:36:32 jak to o co.... nie bylo nas stac na poloneza z podwoziem 132 zawieszenie naped byly za nowoczesne i za drogie na nasze pszasne PRLowskie realia moze wlosi sie ludzili ze tow. gierek pozyczy jeszcze troche miliardow na montownie dohc ale zaczelo sie "troche po 76 komplikowac i dupa z 'druga japonia' polonezem tez... sklecili tylko troche 3drow w OBRrze wlosi zaczeli sie wycofywac sygnowania poloneza, 131p 128p jak zalamanie gospodarki bylo juz kwestia paru lat moze kilkunastu mcy itd |
![]() stalkerx PN Warszawa | 2004-12-19 12:04:38 polonez mial/mogl byc nowoczesnym dynamicznym i bezpiecznym samochodem na skale europejska (tak glosila zreszta propaganda sukcesu);przeciez pod koniec lat 70 132 bylo najlepszym autem w klasie i to glownie ze wzgledu na zaawansowana technologie a tylko na jego plycie mogl bazowac wtedy polonez! ![]() zreszta mozna sie o tym przekonac patrzac na pna od listew bocznych w dol ze naginali projekt do podlogi od 1500/125p ![]() ![]() niestety z wlk nadzieji konca kolorowych lat 70tych zostalo tylko super nadwozie Giugiaro typu fast back i licencja fiata na kilku egzemplarzach ![]() |
![]() piotrekdj Miłośnik FSO FSO POLONEZ ANALOG S ... Warszawa | 2004-12-19 18:33:00 a czy ten truck to nie przypadkiem prototyp trucka z pimotu |
automatic | 2004-12-20 11:13:40
![]() ![]() |
![]() hetman Miłośnik FSO Warszawa | 2004-12-20 11:33:09 Też mam taką kierownicę w moim poldku - 1978r. [ wiadomość edytowana przez: hetman dnia 2004-12-20 18:18:33 ] |