Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
maskekk F&F Wolny Słuchacz :) 1,5 wwa | 2004-12-16 00:42:02 Ja popieram Dania. 800 nie jest zla tylko musi byc na dobrym oleju, z chlodnica oleju, na dobrzych czesciah /nie ze szrotu jakies syfy bo to normalne ze popeka, pourywa sie albo jeszcze co innego/ blok napawany tak jak na fotach, i musza byc zachowane luzy wszystkie tak jak powinny byc dobrze dotrzec i mysle ze mzoan jezdzic. btw to wszystko sie psuje no i jak ktos ma gdzie to sobie moze budowac powoli dokladnie motor i potem juz gotowy w niecala godzine wsadzic a swapa sie tak nie da i nie ma sie tego luksusu 20 minut silnik wyjety.
|
Zuraw Byl 126p 1.2MPI Wawa | 2004-12-16 01:54:00
Ruff - pierwsza sie zatarla, bo gosciu przesadzil - silnik wlasnie zle zrobiony (zle wzmocniony - brak wspolosiowosci otworow glownych panewek) do tego tak sie zajaral ta 800 - ktowal ja na trasie, ze w koncu sie wysrala. Miala prawo - zdjecia sa w relacji ze zlotu. Druga miala uszkodzony blok jeszcze z czasow 650 (Krajo) - wyrwana byla szpilka, przegwintowana i sie wykrecala. Wiec jak dokrecal ja po raz kolejny to w koncu szpilka powiedziala dosc. Przyczyna? Zle zrobiony blok pod 800. Obecnie ma juz nowy i jezdzi. A jesli chodzi o Deniora, to szczerze mwoiac - mimo tego ze mu cos tam pomagalem przez chwile - nawet nie pamietam po co on to rozbieral.... Ale spojrz na 800 Polo - zrobiona jako pierwsza - bez pospiechu - wychuchana, wypieszcona - upalana dosc ostro - rowniez w Zvoleniu i - jak pisal Poochaty - efekt na nim zrobila. Wniosek? Dobrze przygotowac blok. Wtedy ma to rece i nogi |
Zuraw Byl 126p 1.2MPI Wawa | 2004-12-16 02:07:16 Nie wiem dlaczego, ale nei moglem przeedytowac poprzendiego posta....
Chcialem dopisac jedynie, ze tez wole przeszczepic niz bawic sie w robienie 800, ale to jest moje zdane i tez nikt go nei zmieni tak smaoo jak zdania tych, co chca miec 2 cylindy i nie wstawia innego silnika. Tak samo jak ci, ktorych po prostu nei stac na inny sielnik, wiec beda dlubac na 800. A taki silnik w rzeczywistosci nei ejst zly. trzeba pamietac tylko o kilu PODSTAWOWYCH zasadach podczas budowy i eksplaatcji. I glowe daje sobie uciac, ze jesli bedzie zrobiony dobrze, to nic sie nei bedzie dzialo. Ktos pisal ze jakis magik zrobil 800 i ze sie przegrzewala. A ile badan przeprowadzil? Jakie modyfikacje zrobil? Ile tych modyfikacji? Polo ponad rok testowal rozne konfiguracje zanim otrzymal wersje ostateczna. I jakos mu sie nei przegrzea a nie ma chlodnicy oleju a jedynie alu-miske... Druga 800, ktora zostala zrobiona to Deniora - budowali ja razem. Denior ma seryjna miske i chlodnice oleju i czssami mu temperatura sie podnosi (jak np w drodze do ZV, kiedy przed samym ZV dalismy wszyscy ostro w palnik i po dluzszej jezdzie z predkoscia 130-140km/h) - wtedy do 125 stopni C. Ale trzeba miec glowe na karku - jesli istnieje podejrzenie o rosniecie temperatury to trzeba sobie wskaznik kurcze zalozyc, a nie katowac na umor... Tak wiec - mimo ze jestem zwolennikiem swapa - polecam 800 jako alternatywe do innego silnika. A jesli macie jakeis pytania odnosnie takiego rozwiazania to zagadajcie do Polo lub Deniora - napewno wam doradza jak sie do tego zabrac, zeby mialo to rece i nogi.. |
Madcar F&F Sympatyk BMW e30 330i `84 / 1 ... Toruń | 2004-12-16 02:12:04 a teraz konkrety panowie (i panie )
jak robic blok..spawac napawac..zeby nic nie zje...c?? tzn ma ktos jakies patenty ktore mozna spawaczowi podsunac..by otwory na panewki zostaly na swoim miejscu?? zeby inne dziwne rzeczy z blokiem sie nie staly?? |
Zuraw Byl 126p 1.2MPI Wawa | 2004-12-16 02:15:02 Oj - Madcar - masz na stronie Deniroa przeciez wszystko, a u mnie kopie... Tam jest wszystko napiane przeciez co i jak i dlaczego... |
Madcar F&F Sympatyk BMW e30 330i `84 / 1 ... Toruń | 2004-12-16 02:26:56 ale tego co ja bym chcial wiedziec tam nie ma...
czy np mozna wlozyc obudowe panewki glownej i napawac blok..wtedy chyba jest mniejsze prawdopodobienstwo ze sie pokrzywi tak ze nie bedzie wspolosiowe panewki?? co zrobic jak wyjdzie ze sa niewspolosiowe?? blok na zlom? |
Zuraw Byl 126p 1.2MPI Wawa | 2004-12-16 02:31:12 Nooo - w sumie masz racje - wtedy juz panewki nei wyjmiesz - bedzie na stale.....
jajo PS. Blok sie przeciez odksztalca podczas podgrzewania - sily niema - fizyki nei oszukasz - trzeba pozniej korygowac otwory. Ale albo trzeba wiedziec jak, albo miec magika, ktory wie jak i za ta wiedze zaplacic. No cos za cos, ale IMO lepiej zaplacic 300 czy 400zl za skoryfgowanie tych otworow niz caly silnik mialby sie wysrac po zlozeniu.... |
Madcar F&F Sympatyk BMW e30 330i `84 / 1 ... Toruń | 2004-12-16 02:50:31 no napewno..dlatego sie pytam...czy ktos zna jakies "patenty"...
|
-danio- F&F Sympatyk Fiat 126p Oleśnica | 2004-12-16 06:48:35
Miejsce, które spawasz trzeba podgrzać do około 200-250*C wtedy mniej będzie się odkształcało.
Jeżeli nie będziesz miał współosiowości na panewkach to tak jak Zuraw pisze oddać do szlifierza, aby na wytaczarce poprawił współosiowość, jak odkształci się w jajo i będzie przerwa między panewką a blokiem to można otwór napawać a potem oddać do roztoczenia [ wiadomość edytowana przez: -danio- dnia 2004-12-16 06:50:17 ] |
Poochaty F&F Sympatyk Kraków | 2004-12-16 08:05:07
przeciez twoje auto sie juz przestalo psuc!!no moze poza kolem pasowym ktore sie wymieni i po klopocie.ale jak juz silnik zapala o poranku i jezdzi,nie gasnie,to teraz sie psuje wszystko inne co tylko moze elektryka,zawieszenie,a na dzien dobry lewarek ale damy rade |
Yankee F&F MEMBER This Is Fluffy He Is The Destroyer Of Worlds. | 2004-12-16 09:55:59
Może i lepiej ale jakbym chciał sie pozbyć malca juz dawno bym to zrobił tylko rzecz w tym że niechce za zadne pieniądze.......
No przecież żartowałem pozatym juz wiem co zrobie żeby lepiej jezdziło... Co do 800 a swapów każdy woli co innego ja sie na ten temat niebede wypowiadał bo niemiałem ani 8000 ani swapa, kto wie moze kiedys u mnie tez 800 zagosci niemam nic przeciwko |
2Rotor F&F Wolny Słuchacz :) Rotary wannabe... Toruń | 2004-12-16 11:27:03 Jak chce się BARDZO mieć 800 to super sprawa i trzeba się liczyć z ewentualną wtopą kasy no a jak komuś tylko zależy na osiągach i nie wnika co tam go napędza, jest mu wszystko jedno byle but był to swap. |
maskekk F&F Wolny Słuchacz :) 1,5 wwa | 2004-12-16 12:17:08 A gdzie w wwa moga wzmocnic blok ale tak zeby bylo dobrze chodzi mi o taki zaklad gdzie sie znaja. i ile to moze kosztowac >? |
ZoLt4R F&F Sympatyk Punto HGT / 126p 1.2T a juz na pewno nie z Łodzi | 2004-12-16 12:21:53
bo dobry słop nie jest zły |
ulik87 900tka Nałęczów | 2004-12-16 13:23:45 no wlasnie...a powiedzcie mi panowie...o co chodzi z tym napawaniem...co to jest...???cos ze spawaniem?..widze na fotkach ze cos grzebane jes tw tym bloku...ale jak to dziala to nie jarze..teraz z tymi panewami...to niby sie odksztalca w czasie napawania?...i ostatnie...z mojej oberwacji wynika ze najtrudniejsze jes twlasnie przygotowanie bloku i zarazem najwazniejsze...rozwiejcie moje watpliwosci...aha...ponawiam prosbe koleg nizej...zapodajcie patenty co i ja krobic zeby nie spier...dzieki wielie z gory..aha...moge kupic uzywane cylindry? moze tloki?...bo korby rozumiem ze nie wolno ;]...powiedzcie co moge ewentualnie uzywane kupic...a co musi byc bezwglednie nowe ;] pozdro!!! |
Krzyh00 F&F Sympatyk low not slow -------------- | 2004-12-16 13:59:13 ja kiedys sie interesowalem 800tka i jak sie dowiedzialem ile kosztuje zrobienie tego porzadnie, ile z tym jebania, ile mozna spierdzielic... a efekt dalej nie powala, to jednak stwierdzilem ze jak bede chcial swiekszac pojemnosc to tylko innym silnikiem... |
-danio- F&F Sympatyk Fiat 126p Oleśnica | 2004-12-16 18:26:43
Napawanie to pokrycie powierzchni dodatkowym materiałem a więc wzmacnia ono blok. W 800-setce, gdy rozwiercisz blok pod wymiar cylindrów to ścianki zrobią się cienkie więc musisz wzmocnić poprzesz napawanie a jak tego nie zrobisz to pewnie blok pęknie albo ścianka się ukruszy.
Po napawaniu bloku otwory w nim odkształcają się, koło cylindrów odkształcenie niweluje się poprzez roztoczenie bloku, a otwór na panewkę po napawaniu trzeba szlifować aby panewki były w osi i nic nie ciekło.
Zrób to tak jak robisz kapitalny remont silnika tylko w tym remoncie będziesz wstawiał większe tłoki i cylindry . Tłoki najlepiej kup nowe na 1 szlif cylindry używane i oddaj do szlifowania. Rób to pomału dokładnie a na pewno ci silnik się odwdzięczy. [ wiadomość edytowana przez: -danio- dnia 2004-12-16 18:29:51 ] |
Geba Fiat 126p Oświęcim | 2004-12-16 20:50:31 a jakie spalanie przy takim motorze? |
-danio- F&F Sympatyk Fiat 126p Oleśnica | 2004-12-16 21:36:59 Ze strony
Spalanie po mieście około 7-8l na trasie przy jeździe około 80 km/h 5l. Czyli małe |