Obroty silnika a zmiana biegów. - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
sedany:

2000r = 184KM, 8 (8,4)s, 225max
2001r = 193KM, 7,8 (s, 230max

tak dla porządku, bo trochę pomieszane tu jest.

-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
  
 
mogę prosić o pisanie na temat ??


boogi, masz już przecież wątek w którym opisywałeś swoje wyczyny... "Omega travel" ...??

Nie widzę konieczności dublowania tematów.

Pozdrawiam
  
 
Res:




OT:

Żeby nowsi użytkownicy nie musieli długo szukać - ułożone od ostatniego, ale zmienić sobie chyba każdy potrafi w razie potrzeby

Omega travel

PS. Po podaniu link'a sam sobie przeczytałem - ach, łza się w oku kręci: jakie kiedyś przejawialiśmy zaangażowanie, i polemiki, i aktywność, ...


-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec

[ wiadomość edytowana przez: Prowo dnia 2005-01-10 14:03:53 ]
  
 
Dyskusja jest żywa i to dodatkowe wątki się pojawiają....
Zaczęło się OT wcześniej o przewagi momentu nad mocą.
No i wlazły przykłady żżycia wzięte.

OT:
e39 530d wychodziło w 2 edycjach 1998-2000 i 2000 do końca produkcji.
I był to zawsze ten sam silnik ZSR6 - 193 KM i 410 Nm. Automat lub manual.
184 KM było tylko w 330d

Na dwóch stronkach znalazłem różne dane. Raz jest owe 184KM a na innej stronie jest tylko 193.
Wiem tylko że to był e39 530d z xenonami. Była wtedy głęboka noc.



[ wiadomość edytowana przez: boogie dnia 2005-01-10 16:28:32 ]
  
 
A ja to sobie mogę zmieniać ile wlezie i tak wyżej nerek nie podskoczę ,
Sołtys słowa uznania, świetny tekst, z humorem i nie złośliwy ale zabawny i oddający może charakter wielu szybkich i wściekłych.

Muszę jednak ująć się za Boogim, którego lubię i nie przeszkadza mi jego czasem mogący wyglądać na bufonadę opis różnych sytuacji.
Jedno jest pewne, że tak naprawdę niewielu spośród piszących o swoich "kilach" pisze prawdę, jednak świat ulega zmianie jeśli na szafę wchodzi 200 i więcej, kto widział, ten wie, a jeszcze mniej jest takich, którzy wytrzymają nerwowo więcej niż kilometr takiej jazdy, czy to w BMW czy w czym innym. Ja to widzę, kiedy panowie w róznych jeździdłach odpadają mi od kufra powyżej 150 , a rakiety nie mam ino skromne R4
  
 
Proponuję ten watek zamknąć raz na zawsze!!

Pozdr.
  
 
Z tym omentem w dieslach to tak do konca nie jest, z prostej przyczyny, tam silniki chodza na innych obrotach, duzo mniejszych, stad i przelozenia musze byc inne.

Dlatego diesel co ma 410Nm wclae nie lyka Benzyny co ma 270Nm.
  
 
Normalnie ręce mi opadają!
Ciekawe, jakie obroty ma, BMW d przy prędkości powyżej 160km/h, pewnie ponad 3500rpm i tu jest koniec jego momentu- przyspieszania tu zaczyna odgrywać rolę moc! U ciebie pewnie było ok. 5000 rpm i tu mniej więcej masz max moment!
Dodam jeszcze tylko to, że nie wciągniesz tego TDI, jeżeli będzie on utrzymywał obroty w zakresie 1500-3500 rpm nie dasz mu rady!
Koniec wywodu!

Pozdrawiam
PS. Nie na widzę diesli!
  
 
OT:
Cytat:
2005-01-10 16:01:17, boogie pisze:
...OT: e39 530d wychodziło w 2 edycjach 1998-2000 i 2000 do końca produkcji. I był to zawsze ten sam silnik ZSR6 - 193 KM i 410 Nm. ...



Taaak. Obawiam się, że tak samo jak z resztą rewelacji.

np.
ruskie
No, ale one to bukwami piszą, to się pewnie nie znają. No to dalej:

02/2000-184PS

i np.:

05/2001-193PS

Ale ci to pewnie sami się nie wiedzą jakie mają auta - pewnie ich diler oszukał...

-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
  
 
O co Ci chodzi
Przeciez napisałem potem, że znalazłem różne dane (obydwie ze stron klubowych) i nie wiem jak jest na parwdę. A dkoro wiesz, to pewnie masz racje.
  
 
Sołtys - moje szczere wrazu uznania

Janusz..."rośnie" Ci konkurencja pisarska
  
 
Nie wiem - może były trzy, może cztery - na pewno nie zawsze jeden jak twierdzisz, dla którego podazwane są różne dane. I tyle.

Polecam słowa: "wydaje mi się", "przypuszczam", "chyba" - zamiast kategorycznych "zawsze' itd. - zwłaszcza gdy jednak okazuje się to być "nieścisłe".

-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
  
 
Res, konkurencja zawsze mile widziana , a poza tym, dajmy już spokój, bo się robi nieświeżo i jak wsiadam do samochodu to się boję nawet sprzęgło wcisnąć, żeby nie wyjść na gamonia
  
 
Cytat:
2005-01-10 22:24:46, gh pisze:
Normalnie ręce mi opadają!
Dodam jeszcze tylko to, że nie wciągniesz tego TDI, jeżeli będzie on utrzymywał obroty w zakresie 1500-3500 rpm nie dasz mu rady!
Nie na widzę diesli!



Panowie spokojnie....
Gadamy sobie i nie ma sensu się nadymać, bo nie o to chodzi.
Wszystko rozumiem, to z momentem też - a raczej z przebiegiem momentu.
Każdy człowiek jeżdżący dieslem jeździ właśnie w tym zakresie obrotów, i jakoś nie widziałem problemu żeby go wyprzedzić. Wszystko oczywiście w ramach tej samej "wagi".
Ta jazda z tą beemką była dość długa, bo minąłem faceta przy 180 i włącył mu się killer. Dogonił mnie i się zaczęło, tyle że nie było tak swobodnie. Pare aut jechało, chociaz była 21.00, i trzeba było troche pozwalniać. Wtedy była możlwiość startu obok siebie i sprawdzenia.
Dobra zostawmy tego diesla, i ten wyścig, bo to jakieś tam zdarzenie, myślałem że to było 193KM, ale mogło być i mniej.

Mnie dalej nurtuje sprawa Mazdy RX-8....

P.S. Skoro czytam coś na stronie klubowej BMW, to mam podstawy traktowac to jako pewnik. Tak jak info z LOBu.
A jeśli są rozbieżności... to niestety jestem bezradny, tym bardziej że nie jeżdże BMW i nie znam się na tych samochodach.

Hej
  
 
Cytat:
Mnie dalej nurtuje sprawa Mazdy RX-8....



Coz Cie nurtuje w Mazdzie ?? To, ze producent nie podaje wartosci momentu obrotowego ??

Trudno to auto porownac z czymkolwiek bo jest jedyne z silnikiem rotacyjnym.
  
 
Cytat:
2005-01-11 09:58:57, Res pisze:
Sołtys - moje szczere wyrazy uznania


Eeee...a ja tak skromny jestem. Ale i tak jak czytam ścigajki Boogiego to mi aż noga w podłogę się wbija - widzę To, czuję Ten pęd

Wracając do tematu.

Czy to romet,wsk'a,maluch czy to Omega, czy poldek, czy astra, VW czy nawet syrena nigdy, nigdy nie miałem problemu z odpowiednia zmianą biegu czy to na emeryta, czy na pościgówce. Obrotomierz zbędny po 30 sek jazdy wiem,słyszę,czuję kiedy i jak zmienić bieg żeby było dobrze.
Z okresu nauki jazdy pamiętam gnębienie mojego instruktora innych kursantów (jeździliśmy poldkiem w 5) "patrz na obrotomierz! zmień po 2500, 3000 itd... o dziwo mnie się nie czepiał.Ale za to nauczył nas jak stawac na sprzęgle pod górkę bez ręcznego-do dziś się przydaje i pokazał jak robić plac manewrowy poldkiem w 30s!!!!(kuupa dymu) - był kierowcą rajdowym kiedyś...
Jedynie jak bryknąłem starym mersiem dizlem dostawczym to potrzebowałem 5 min na opanowanie biegów - przyzwyczajenie do wyższych obrotów.

Ja po prostu wsiadam i w tym momencie nie jadę samochodem tylko zamiast nóg mam koła, zamiast mięśni silnik. Wiem gdzie "stąpa" każde koło i jak daleko sięga mój "ogon" To samo dotyczy każdego innego ustrojstwa które da się prowadzić z żaglówką i kajakiem włącznie.
Zawiodłem się raz tylko na Mersiu 600SLE (miałem tą przyjemność hehe) po prostu był za cichy i w aftomacie - miałem wrażenie że płynę poduszkowcem bez kontroli - to coś jak lizanie cukierka przez szybę (niektórzy tak też określają sex w prezerwatywie )
  
 
Cytat:
... Trudno to auto porownac z czymkolwiek bo jest jedyne z silnikiem rotacyjnym.



Hehehe - można. Np. z RX-7 albo starym NSU.

Moment: znalazłem np. takie:
RX-8



-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec

[ wiadomość edytowana przez: Prowo dnia 2005-01-11 11:10:32 ]
  
 
Ok, silnik rotacyjny...
Moment w normalnym silniku powstaje przez istnienie ramienia od korobowodu (zdaje się, że najwiekszy jest tylko wyłącznie przy kacie 90stopni....)
W Wanklu nie ma korbowodu, i takiego liczenia momentu, ale jednak nikt nie liczy momentu, a można by policzyć i "dostosować" takie wyliczenia dla potrzeb reklamy.... bo jednak jakaś siła kręci z całym ustroństwem i to nie kiepsko.

Nie bijcie tylko, przetłumaczcie
  
 
Jak to nie liczy ??

Engine
2-rotor 1.3-liter Wankel

Power (SAE net)
197–238 bhp

Torque (SAE net)
159–164 lb-ft

Tylko funtostopy na niutonometry przelicz
  
 
Hmmm - liczenie momentu to siła x odległość od osi.

I nie ma znaczenia jak się ten ruch obrotowy wytwarza - czy to jest korbowód czy turbina.

A problem z RX to nie jest policzenie / zmierzenie momentu, tylko przyrównanie ze względu na charakterystykę.

PS. Np. dosyć rzadkie zjawsko gdy wartość Nm max. momentu jest równa lub mniejsza od max. mocy w KM

Przeliczone w przybliż.:
216 - 222Nm
200 - 241KM


-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec

[ wiadomość edytowana przez: Prowo dnia 2005-01-11 12:13:59 ]