MotoNews.pl
  

[125p] Skrzynia 4 wymiana na 5 - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2004-01-12 22:24:47, czargosia pisze:
dzięki za wyczerpujące wiadomości!!!!!
Ale proszę jeszcze o parę wskazówek odnośnie-na co zwrócić uwagę przy kupnie używanej skrzyni? Jak jest jeszcze zamontowana w innym samochodzie to pół biedy ale jak już jest wymontowana to już problem. Panowi i Panie oczywiście piszcie i opisujcie swoje doświadczenia. Jeszcze raz dziękuję



Tutaj to bardziej skomplikowana sprawa. Bez dużego doświadczenia używaną i do tego wyjętą skrzynkę trudno ocenić.
Ja bym zwracał uwagę na cenę. Jeśli jest podejrzanie niska to bym się długo zastanawiał. Ale zdarzają się okazje...
  
 
szczegolna prosba do osob z Gdanska i okolic:

czy ma ktos do sprzedania wlansie skrzynie 5biegowa, w dobrym stanie za jakas przyzoita cene?

czesto zdarza sie ze ktos ma gdzies w garazu, jakas tam zapasowa, albo cos, albo tak jak np: moj szklarz z sasiedniej ulicy oddaje fiata na zlom, ale skrzynie schandlowal juz wczesniej

?
tomek
  
 
A jak jest z wymianą skrzyni 4 biegowej z pionowym drążkiem na 5 biegową (polonezowską) w fiacie z końca 1983r?
  
 
właśnie dzisiaj zmieniłem skrzynkę na nową (używaną od Poldka 99r). Tak jak koledzy pisali nie było większych problemów . Dzieki wszystkim za posty.
  
 
Czesc. Mam pytanie co do skrzyni,.
Posiadam DF. 85R, skrzynia 4. Chcialbym wstawic 5 od poloneza, czy musze zmieniac sprzeglo , czy tylko wystarczy sama skrzynie, Sorry ale nie moge znalesc tego na forum , co do sprzedla. Co powinienem jeszcze dokupic . (Dzieki)
  
 
mi sie wydaje ze w roczniku 85 nie pownno byc klopotu ze sprzeglem chyba od 81 roku juz wycofano hydrauliczne sprzeglo ale ja np mam 81 i jeszcze mi ono zostalo . A co do sprzegla jak by bylo hydrauliczne to zeby przerobic je na linkowe to jest troszke tego jak np :
-inny pedal sprzegla bo w hydraulicznej
chodzi na odwrot
- element na ktorym trzyma sie serwo
- i nie jestem pewny czy nie bedzie trzeba
zmieniac docisku sprzegla
- no i kwestia czy miales wczesniej drazek
prosty czy lamany no i to jaki bedzie miala
ta ktora chcesz wstawic

Ale kwestia jest tego jaki masz docisk i jaka masz lape od lozyska oporowego i czy od skrzyni piatki bedziesz mial lozysko do tej lapy co w niej bedzie bo jak nie to moze jeszcze dojsc lozysko oporowe tak jak np u mnie

Tyle co pamietam to napisalem nie wiem czy wszystko ale tak mi sie zdaje .

Tym postem mnie zalamales bo jak pomysle ze czeka mnie to samo plus wycinanie dziury na skrzynie lamana to rece sie zalamuja
  
 
Witam.
Podnosze watek do gory
A wiec tak: jutro zmieniam skrzynie z 4na 5.
Samochod to DF 85r Skrzynia z lewarkiem pod katem. Sprzeglo na lince.
Mam skzrynke .Co jeszcze bedzie mi potrzebne przy tej operacji.
Czy warto zmienic sprzeglo pzry okazji. Jaki jest koszt kompletnego sprzegla.
Dzieki POZDRAWIAM
  
 
skrzynie wyjmuje sie i zaklada w 30 min mozna i szybciej zalezy to juz od wprawy, ale przy wymianie sprzegla dobrze miec walek cetrujacy (wykonany z kawalka walka skirzyni biegow) tarcze sprzegla, jak dobrze ustawisz tacze to wszystko sklada sie jak klocki

za fabryczna tarcze sprzegla dawalem cos kolo 73zł, zacisk 2zł drozszy

  
 
Dziekii.
Juz zmienilem w sobote.
Przy zmianie skrzynki trzeba tylko zmienic przegub elastyczny , cena 26,50pln.
Pozdrawiam .
Ps . W niedziele kupilem GROCLINKI
  
 
Ja w sobote wymieniłeł skrzynie na 5 a razem z nią docisk,tarcze i łożysko,ale ta stara tarcza i docisk był prawie nie zużyty,więc wolałem go zostawić jakby ten nowy się kiedyś zepsuł.No u mnie dłużej zeszło nad montarzem skrzyni.Powodem była śróbka którą się dokręca łape przy skrzyni biegów,ułamała się mimo tego że wszystkie śróbki wcześniej były psikane WD-40.No i po krótkim namyśleniu próbowaliśmy przewiercić i nagwintować ,ale bez skutecznie bo i tak śróbka wyskakiwała dlatego zastosowaliśmy długą śróbe i przewierciliśmy podłoge i jest przykręcone tą długo i wszystko gra.
  
 
Jakie sa korzysci i koszty wymiany skrzyni na 5-cio biegowa? Czy warto? Tak sie ostatno zastanawialem czy nie sprawic mojej perelce takowej. Jezeli juz sie zdecyduje to na co mam zwracac uwage przykupnie. Nadmieniam ze nowej nie kupie (nawet nie wiem czy da sie jescze )
  
 
Same korzysci. V to IV z dodatkowym biegiem. Podchodzi bez problemu. Masz teraz prosty czy skosny lewarek?
  
 
prosty czy skosny tzn czy galka jest prosto czy pod ukosem tak jak w polonezie? Jesli o to chodzi to prosto
  
 
Jak masz prosto to bedziesz mial skosnie raczej (chyba ze sa V proste, ja nie wiem o takich). Wiec czekac Cie moze przemodelowanie tunelu i lewarek wyjdzie w innym miejscu (jak w poldku, zobacz jak maja fiaty ME, one maja skrzynie z poldka). Poza tym mocowania i wszystko inne to samo.
  
 
Oki chodzi mi jeszcze o koszty skrzynia+robozizna+ewentualne przrobki
  
 
Skrzynie to za kilkadziesiat zl chodza jak patrzylem kiedys, przerobki to albo nic, albo kawalek blachy tunelu wyciac, a robocizna... sprobuj sam, nie ma z tym raczej duzych problemow. Przy okazji sprzeglo mozna sprobowac nowe, jak juz sie tam rozbiera.
  
 
a na co trzeba zrocic uwage przy kupnie takiej skrzyni. Czy jak kupie to trzeba wymienic w niej olej?
  
 
Przydaloby sie zmienic, sprawdzic czy wszystkie biegi wchodza ok, nie wiem co mozna jeszcze sprawdzic, moze ktos inny sie wypowie na ten temat, albo poszukaj czegos w archiwum...
  
 
Cytat:
2005-05-23 00:00:42, DooMinick pisze:
Same korzysci. V to IV z dodatkowym biegiem. Podchodzi bez problemu. Masz teraz prosty czy skosny lewarek?



hmmm czy same korzyści to bym się nie zakładał....

4'ka ma krótsze przełożenia (zwłaszcza w wersji "pionowej") a co za tym idzia auto lepiej przyspiesza, za to teoretycznie ma niższą Vmax

kwestia wyboru

Co do skosu/pionu - znaleźć pionową 5'kę jest niezmiernie ciężko, dlatego w grę wchodzi praktycznie tylko skośna, a jeśli już wkładać skośną to ja bym wkładał od Poldka po '93 (miałą inne przełożenia)

zależnie od rocznika fiata są 3 możliwości montażu ( w kolejności od najmłodszych):
-wejdzie bez problemu
-trzeba będzie dorobić otwór na lewarek
-trzeba będzie rozklepywać tunel środkowy
  
 
Zawsze mozna przerobic IV na V, o tym bylo juz na forum. A przelozenia to zalezy w jakich IV sa inne, mozliwe ze w prostych tak, ja mam akurat skosna IV i ona rozni sie od V jedynie dolozona zebatka...