MotoNews.pl
  

Wszystko o SCOUPE - Strona 21

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam mam problem z wylacazajacym sie radiem ,gdy zrobie glosniej to radio sie wylacza, gdy dam wiecej basu , i ciut glosniej tez sie wyalcza,lub gdy gra cicho i otwieram kalpe( ci co maja scoupe wiedza o co chodzi) to tez mi sei wylacza, wydaje mi sie ze to brak mocy w akumulatorze, jednak mam nadzieje ze to nie altek , aha mam nowe radio pioneera jest napweno podlaczone OK, zgodnie z inst. inaczej sie nieda bo sa kolory
glosniki seryjne, wzmacniacz neijest wlaczany, aha neon, tez juz nieswieci jak go wlocze dopiero po przekreceniu stacyjki:9 a wczesniej swiecli gyd go tylko wlaczylem pomozcie,
  
 
To jest na bank zle podlaczone - mialem to samo - podswietlenie z samochodu mialem wpiete do masy radia - sprawdz dokladnie najlepiej miernikiem, ew dioda (zarowke) 12V.U mnie radio wylaczalo sie dodatkowo przy wlaczeniu swiatel Jesli to nie to to masz spadki napiecia w instalacji - jesli sprawa dzieje sie przy wylaczonym silniku to akumulator, jesli takze przy wlaczonym to moze takze ladowanie - sprawdz alternator i okablowanie. Mam nadzieje ze to tylko podlaczenie, moze neon robi Ci zwarcie jakies, powodzonka i daj znac jak sobie poradziles.
  
 
no Schubert czyli tak jak myslałem, rzeczywiście hyudraulika to duży plus jest
przy okazji wymiany uszczelki pod pokrywę mozna sobie zrobic regulacje ale ja sam rady chyba nie dam sobie , a co do mojej drugiej części pyt. czy jak ktoś ma zwaloną kompresja to oznacza to że jest to zawsze wina pierścieni, czy mogą to być zawory a raczej ich prowadnice, lub może zimering na wale?????a moiże macie jeszcze jakies inne sugestie

ps nie mówię że u mnie tak jest ale niedługo wyruszam na mierzenie kompresji i pytam z ciekawości by mnie ktoś w trąbę nie wpuszczał i jak to sie mierzy wykręca się świece i coś sie tam wkłada chyba, ile byście za to zapłacili

sorki ale muszę to napisac czytałem już prawie wszystkie posty natem temat,i juz się tak zakręcilem że prosze was o odp. i jeszcze dajcie linka na temat proby olejowej jak to się robi i gdzie u nas na forum ona się znajduje

[ wiadomość edytowana przez: gt115pssss dnia 2005-08-17 20:23:31 ]
  
 
Pytanie - jak zdemontowac boczne kierunki coby ich nie polamac - podwazanie juz cwiczylem i dupa. Musze zmienic zarowke i moze przy okazji przemalowac troszku
  
 
na początek wątku o scoupe lec tam było reddevil wymieniał na te z astry jedynki biale,
pisz jak idzie...
  
 
Cytat:
2005-08-18 12:49:32, schuberth pisze:
Pytanie - jak zdemontowac boczne kierunki coby ich nie polamac - podwazanie juz cwiczylem i dupa. Musze zmienic zarowke i moze przy okazji przemalowac troszku


Musisz zdjąć lub odgiąć trochę nadkole, kierunki są zamocowane na wcisk dłuższymi bokami. Jak włożysz rękę to bodajże od strony drzwi jest sprężysta blaszka - trzeba jąścisnąć do żarówki i pchnąć obudowę, powinno wyjść.... Pozdrówka i melduj o sukcesach...
  
 
wiec tak sprawdzalem miernikiem + przy radiu i pokazywalm 12v, odloczylem neon, i dalej to samo, sprawdzilem nawet biegonowsc w glosnikach 9 bo myslalem ze to to) i dalej to samo, wyciganlem jednak aku i ladowalem ponad 8 godz, i jutyro zobacze cvzy to to:0 ,
ps. co do podlacznei aradia , to kazde radio co mailem to bylo tylko wpiecie kostek i tyle , ja tam nic nierobilem,
ps2, spr + z aku prosto do raida i to samo bylo,m wiec albo to aku padneity byl troche , albo jakies zwarcei przy kablach glosnikowych, lub w najgorszym prtzypadku radio -- ale to jest nowe ma tydzien wiec mam gwarancje
ale oby to bylo ze aku byl salby)
  
 
COŚ NAPISZĘ BO CHYBA NIKT TU DAWNO NIE ZAGLĄDAŁ, NIE PORUSZACIE TEMATU SCOUPIEGO OD PEWNEGO CZASU. CZYŻBY NAGLE NASZE COUPETY STAŁY SIĘ BEZAWARYJNE?
NIE TO CHYBA NIE TO.
  
 
Nie............. ja sie muszę uporać z wysprzeglikiem , bo mi cieknie i chyba z hamulcami bo mi bardzo sciąga na lewo samochód, a klocki mają jakies 5 miesiecy a zbierznosc jest ok, oraz wybebeszyć kata bo "umarł"!

Za to drugi w rodzinie Getz jeżdzi i jeżdzi i popsuć się nie chce ! I oby tak dalej!

[ wiadomość edytowana przez: Tomasz1023 dnia 2005-08-26 23:01:33 ]
  
 
witam zalozylem juz do swojego scopue tlumik KM MALON DP076 chodzi niezle , takim bassem zwlaszcza przy 1200-2000 obr , a pozneij to juz tylkop taki ryk, ale mam nadzieje ze jak sie przepali to przy odjeciu nogi z gau bedzie prykal pierdzial itd. aha ostatnipo na zlocie CRXow w moim miescie scignalem sie z CRXem 105 konnym ( wersja USA) i male baty dostalem, wiecej fotki tu na www.nrg.gorzow.prv.pl a dokladniej w ( Zapraszamy do ogladania
) bylo fajnie i szybko--jechalem jako pasazer V-teca i idze ta fura masakrczynie na kocnu 400m mielismy ponad 170 km/h




ps. nowa wiadomosc ile waza wasze scoupe?? bo moj taki przygotowany do jazdy i sluchanai muzy 1040kg, a powinien 975?? chyba go przeladowlem sprzetem napiszcie ile waza wasze hultaje

[ wiadomość edytowana przez: chrzaniu dnia 2005-08-28 01:57:27 ]
  
 
Jesli chodzi o próbe olejowa to jest w miare proste.Najpierw wykręca sie jedną swiecę i wkreca manomert w miejsce swiecy,uprzednio oczywiscie wyjmuje sie kopułki z pozostałych siwec żeby silnik nie załapał.Po wkręceniu manometru|(to jest specjalny manometr-z odpowiednim gwintem) kręcimy silnikiem przez 2 moze 3 sekundy.Wtedy manometr pokazuje nam jakie jest cisnienie w komorze(tak robimy z karzdą komorą).Jesli manometr pokazuje mała komprasje to wtedy trzeba sprawdzic jaka przyczyna.A wiec robimy próbe olejową. .Wykręcamy manometr i wlewamy do komory strzykwaką olej, wkręcamy spowrotem manometr i kręcimy, jeśli jest wyrazna poprawa a wiec jesli cisnienie jest wieksze to znaczy ze olej chwilowo uszczelnił tłok.A wiec wiemy ze trzeba wymieniac pierścienie albo robic szlif.Pozdrawiam
  
 
Hejka,

co do pytania o wage moj wazy ok. 980 kg - wersja GT Turbo

Mam do Was jedno pytanko... czy ktos z Was regenerował ostatnio moze pompe wspomagania kierownicy? Chyba mnie to czeka a wiem ze podobno lepiej regenerowac niz kupic uzywana z nieznana przeszloscia...? Nowa nie wchodzi w gre bo to ponad 1500 zl

A moze nie trzeba od razu regenerowac ... macie jakies doswiadczenia na tym polu? Z gory wielkie dzieki za pomoc.

Pozdrawiam,
Fuxio
  
 
Z tego co wiem i widziałem to w Scoupe są takie same pompy jak w Coltach i Lancerach, a nawet w pierwszych modelach Kia! Pompa jest rozbieralna i naprawialna! Na 98% zawsze pada łozysko! Wiem , bo widziałem jak kolegaw Colcie naprawiał i chyba w kwocie 70zł sie zmiescił(łozysko, jakieś uszczelki, nowy pasek, płyn tez nowy do wspomagania)! Moja juz tez troche głosniej pracuje, ale jeszcze wytrzyma

[ wiadomość edytowana przez: Tomasz1023 dnia 2005-08-29 19:50:11 ]
  
 
Wielkie dzieki za odpowiedz, juz mnie pocieszyles Dzisiaj jade do jakiegos specjalisty od pomp - miejmy nadzieje ze powie to samo

Jeszcze raz dzieki wielkie i pozdrawiam,
Fuxio
  
 
Witam

Pytanie o kontrolki turbo:

mam szesc swiatelek - dwa zielone, 3 pomarańczowe, ostatnia w kolorze krwista czerwień. W czasie jazdy zazwyczaj palą się tylko zielone ale czasem jak sie przyszarżuje to zapalają sie pomarańcze (jeden w porywach do dwóch).

Czy wejście w kolor pomaraczowy oznacza ostrzeżenie i należy zluzować trochę? Czy powinno się jeżdzić tylko na zielonych? Jak to tak właściwie wygląda?
  
 
no co ty to oznacza że właśnie zwiększ ci się ciśnienie doładowania, ale dziwi mnie to że tylko tochodzi tobie do 2 pomarańczowej, jak z osiągami masz czujesz by 100 km/h robiłw 9 sekund ponad, możesz miec zwaloną turbinkę, a światełka to taki ekonomizer inaczej,
  
 
siemanko wszystkim i do wszystkich pytanka dwa: po pierwsze to jaki akumulatorek tzn pojemnosc powinien bys pod maska tak sie teraz zastanawiam bo ja mialem razem z autem 35aH i w sumie czasami musze go doladowac lub jest juz padnieniety trzeba wymienic czy maksymalnie najwiekszy do osobowych mozna wlozyc bez problemu do scoupe czy raczej nie mozna i jaki bylby odpowiedni a drugie pytanko to takie ze moje autko gubi czasami obroty tzn czasami musi poprostu troszke pochodzic i "wskoczyc" i w czasie jazdy jest juz oki a dzieje sie tak np. gdy wylacazm silnik i potem wlaczam nie zawwsze oraz gdy cofam i potem ruszam do przudy to juz czesciej jak siedze w srodku to tak jakby sie "zapychal" i jak depne do konca to sie wkreca ale dopiero jak "wskoczy w obroty" to mozna jezdzic na postoju tez czasami tak bywa troszke mnie to martwi i w sumie chcialbym sie dowiedziec przyczyne i poznac rozwiazanie czy ktos zna rozwiazanie mojego problemu??
  
 
Bardzo chaotycznie napisany ten post! Musiałem sie skupić aby go przeczytać!
Wsadz 50AH i wystarczy! Jak wsadzisz wiekszy to moze być niedoładowany! Wogóle sprawdź czy masz ładowanie, bo może sie okazac że Aku masz ok i kupisz niepotrzebnie nowy!
Co do obrotów to chyba już było, ale powypinaj kostki koło przepustnicy- od krokowego i od czujnika połozenia przepustnicy i je przeczyść! Może masz tez gdzieś nieszczelność w podcisnieniu!
Ja miałem podobnie, tylko że po odpaleniu to miałem obroty ok 200-300 a za jakieś 5 sec. wchodził na 1500!!! Okazało się , że mam uwalonego kompa(słynne kondensatory)! Po wymianie ok!
  
 
masz racje troszke chaotycznie to napisalem, no coz sam nie wiem dlaczego?! a druga sprawa to taka ze ja tez nie rozumie twojego moze dlatego ze nie jestem mechanikiem co to znaczy "sprawdzic czy mam ladowanie" po pierwsze po drugie co oznacza "nieszczelność w podciśnieniu" moze to glupie ale nic nie rozumie jak mam to sprawdzic w warunkach domowych. co do kostek to moze wyczaje ktore to i je przeczyszcze no i po trzecie "słynne kondensatory" tez nie mam pojecia jak to sprawdzic bo tez mam czasami okolo 1500... sorki za takie pytanai pewnie dla innych banalne ale dla mnie to czarna magia chyba ze ktos mnie pokieruje jezeli komus sie chce....
  
 
Cześc!
Ja też z mechanika(mi)mam tyle wspólnego co z mercedesami ! Całą wiedze na temat auta i budowy, oraz naprawy silnika mam z netu i książek!

-sprawdzic czy mam ladowanie- tzn. czy alternator odpowiednio ładuje akumulator! Możesz mieć coś uwalone w alternatorze i nie masz ładowania! A niepotrzebnie będziesz nabywał nowy aku! Najlepiej jedź do DOBREGO elektryka i niech Ci sprawdzi ładowanie! Kosztuje to grosze...

-nieszczelności w podcisnieniu- czyli posprawdzaj wszystkie węzyki gumowe idące od przepustnicy, w około silnika! Mozliwe że jakiś spadł lub ma przetarcie i masz przedmuchy!

Kondensatory- wystepują w sterowniku , który znajduje sie za bezpiecznikami w kabinie kierowcy! W modelach od 88-94r. hyundaia i mitsubishi i wyżej często sie wylewają, puchną, wysychają i doprowadzaja do dziwnych usterek w samochodzie! Taka ich uroda!
Najlepiej to wyciągnij sterownik , rozkręc i sprawdź czy kondensatory(takie grube czarne) są ok! Najlepiej żeby miec swięty spokój to zanies do elektronika niech ci je powymienia! Będziesz miał spokój ...!
Poczytaj sobie tez posty o kondensatorach na forum
Cytat:
Witam,

I stalo sie (i to juz w drugim moim hultaju- wczesniej w excelu), dzisiaj rano odpalilem auto, ujechalem z 30-40m i auto zdechlo. Pokrecilem rozrusznikiem i nic, nagle dym i spalenizna za oslony pod kierownica, szybkie rozkrecenie oslony - wszystko ok, wiec wiedzac juz co moze byc mniej wiecej przyczyna wykrecilem komputer, otwieram i juz tylko pobojowisko - komputer ma 3 kondensatory i wlasnie 2 na srodku plytki szlak trafil ale tak ze juz popalilo wokolo czesc sciezek rrrrrr , jutro zabieram kompa do dobrego elektronika, moze cos sie uratuje. Kupie kondensatory (pytanie do was jakies specjalne)??? czy normalne o tej samej wartosci?? 16V 100mikro, 50V 22mikro i 50V 47mikroF??, moze ktos dysponuje schematem ECU do lantry 92r 1,6 16v?? prosze o maila na priva.


Na koniec przestroga ddo uzytkownikow starszych hultai z ECU. WYMIENIAJCIE KONDENSATORY W KOMPACH JUZ TERAZ BO TERAZ ZAPLACICIE MOZE Z 10-20ZL POTEM DUZO DUZO WIECEJ



Poczytaj sobie jeszcze tu na temat ECU (mitsu -hyundai to prawie to samo)
wejdź w Dane Naprawczo Regulacyjne a potem Kondensatory w ECU ECU
Chyba , że czujesz sie na siłach to sam wymieniaj -jest napisane jak to robić krok po kroku!

A tak wygląda twój komp albo podobnie(mozesz mieć napis Bosch)


[ wiadomość edytowana przez: Tomasz1023 dnia 2005-09-02 16:02:43 ]