MotoNews.pl
  

Moja strona www - zoltar-rally - Strona 22

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
Czy Maluch ma tak jak pokazują niebieskie linie .


Race - no bez jaj.... Jak sobie wyobrazasz kinetyke takiego ukladu? Sprobuj sobie wyobrazic maksymalnie skrecone kola w jedna ze stron.... Impossible!

EDIT:
Pomyslalem nad kinetyka. Chyba masz racje - tak wlasnie by wychodzilo.... Ale jakos zdrowy razsedek podpowiada inaczej. Z kolei z trzeciej storny przy max skreconych kolach w maluchu jedna zawsze ma uslizg. Sam nie wiem...


[ wiadomość edytowana przez: Zuraw dnia 2006-06-10 14:48:01 ]
  
 
Chyba w każdym samochodzie tak jest, że przy max skręcie różnica kątów skrętu obu kół nie jest idealna, wystarczy spojrzeć na krzywą błedu trapezowego mechanizmu zwrotniczego. Po prostu w większości przypadków ustala się takie wartości, by przy mniejszym skręcie różnice były prawidłowe. Maksymalny skręt kół wykorzystywany jest z reguły przy niewielkich prędkościach gdzie niewielki uślizg jednego koła nie jest niebezpieczny. Wyjątkiem jest kontra gdy auto jedzie poślizgiem jednak w takim przypadku i tak ma to niewielkie znaczenie .
  
 
Jeszcze taka ciekowostka odnosnie trapezu - im szerszy samochod i im dluzszy samochod tym trapez ostrzejszy. Ale i tak nie zmienia to nic odnosnie roznicy w odleglosci osi sworznia zwrotnicy... Trza by bylo jakas dokumentacje wyciagnac z czelusci odmetow, ewentualnie do Bosmala zadzownic. O dziwo jakiesinformacje tam archiwizuja...
Kiedys zadzownilem do niech (sa spadkobiercami po OBRze) i zapytalem czy dysponuja dokumentacja malucha kombi. Owszem maja i gotowiby byli nawet go zrobic, gdybym ich wpsomogl w tym celu gotowka w wysokosci 70kzl...
  
 
Co to mojego rysunku to inaczej sobie nie potrafie wyobrazić jakby to miało działać. Poza ewentualnymi problemami z wciśnięciem takiego układu do auta widzę tu jedną zalete - można uzyskać większy maksymalny skręt kół. Po pierwsz dlatego, że wychylenie ramion zwrotnicy na zewnątrz powoduje większy średni skręt obu kół przy założeniu bezpiecznej granicy kąta między drążkiem a ramieniem zwrotnicy 165°. Czyli w skrócie można uzyskać większe wychylenie kół bez ryzyka zablokowania układu w martwym położeniu (gdy w/w kąt osiągnie wartość 180°). Po drugie w tym przypadku ramie zwrotnicy koła wewnętrznego, a więc tego skręcającego mocniej, jest pchane więc ogranicza nas jedynie graniczny skręt koła zewnętrznego .

edit:
Ale dokumentacja seryjnego malucha niewiele da bo tu chodzi o zmiane rozstawu kół kierowanych. O ile długość ramion zwrotnicy można zostawić (pochodzą z auta o takim rozstawie kól jak przewidziany w naszym projekcie) o tyle kąt już by trzeba dostosować do Maluchowego rozstawu osi. Jednak powinien być on chyba inny niż seryjnie w Malcu bo zmienia się rozstaw kół...
No, ale ogólnie wiadomo o co chodzi, nie?



ps. Zoltar, na pierwszy rajd by trzeba sobie jeszcze jakoś strefe przygotować, może takie coś?:



[ wiadomość edytowana przez: Race_D dnia 2006-06-10 15:35:27 ]
  
 
Zoltar - co stom fotom!?
Zarzućże ja juz.
  
 
a co to beda za rajdy? bo chyba tylko popularki? na pzmot chyba nie, a pewnie budzet spokojnie by wystarczyl na kilka eliminacji fajnych autkiem
  
 
Cytat:
2006-06-11 10:51:27, wojtas7 pisze:
a co to beda za rajdy? bo chyba tylko popularki? na pzmot chyba nie, a pewnie budzet spokojnie by wystarczyl na kilka eliminacji fajnych autkiem


  
 
A w PPZM dopuszczają start na takich wydumkach?
Wiadomo, że na słupkolandie to wystarczy jeden service car (Poldek żeby nie naciągać budżetu ) i jedno auto z częściami i oponami. Na większe imprezy typu Brodnica, Mini-Max'y na RC, Magnolia i HGW co jeszcze to już trza będzie wystawić namiot na strefie, trzy auta ze sprzętem, częsciami i oponami w bazie plus jedno "reanimacyjne" w trasie, zawsze w okolicy rajdówki, treningówka albo dwie, samochód medialny - live transmisja do netu, pod koniec czerwca przyślą osprzęt do VS (VirtualSpectator), negocjujemy kontrakt z Inmarsat (telemetria i te sprawy, będzie można siedząc w kotłowni zmienić np. mapy wtrysku między oddcinkami w Szczecinie, jeśli cena będzie dobra to i zmiana opon będzie via satelite), jeśli zmieścimy sie w budżecie to jeden lub dwa śmigłowce. O czymś zapomniałem?


ps. Zoltar, dzie sie szlajasz? Już Ci prawie zaprojektowaliśmy przedni zawias więc zabieraj sie za niego!


[ wiadomość edytowana przez: Race_D dnia 2006-06-11 12:17:47 ]
  
 
dobra to co z tym zawiasem? cos zes mundrze policzyl?

nei bylo mnie przez weekend, bo byla przeprowadzka do kotłownia 2















i lans


  
 
Wydaje mnie się czy jest troche więcej miejsca na szerokość?

Policzyłem co widzialem, zmierz se laserowo (w tej nowej stodole macie takie miarki? ) pod jakim kątem jest zamontowane ramie zwrotnicy .


ps. Jednak żółty wygląda zajedwabiście:

  
 
rurka do silnika i dywaniki juz w drodze. i ja mam swoj udzial

pozdrowienia.
  
 
Oooooo... widze całkiem w pipke miejscóweczke
  
 
Parapetówe cza zrobic bo sie bedzie zle robiło
  
 
Z tego co wiem to już taki plan jest właśnie, zostałem nawet zaproszony . Nic wiencej nie mówie .
  
 
to ten kanciapex o ktorym gadalismy... calkiem w pipke... sporo miejsca i robota juz inna
  
 
Ktory z was jest taki fotogeniczny? Przyznac sie!

  
 
mr Wankiel
tez tak boba rozloze
  
 
Spoko, on sie sam sie rozłoży .


BTW - wąskogłowi górą!

  
 
spytaj sie Nds jaki stan boba garazowany jak niepogoda cala zime na niego nie padalo tylko ten pas przedni...

a waskoglowi to lol
  
 
Cytat:
2006-06-12 18:11:07, Zuraw pisze:
Ktory z was jest taki fotogeniczny? Przyznac sie!



Lepiej się zapytaj czemu Zoltarowa komóra robi takie zdjęcia rodem z doopy