Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Walus Lani + najlepsze aut ... Gdansk/Plock | 2004-09-06 15:43:13 Co do tego spalania, to nie chcę Cię martwić, ale jakieś to dziwne tłumaczenie. U mnie od samego początku pali tak samo, więc nie bardzo rozumiem ten tekst o "wyrabianiu się membran". ![]() |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2004-09-06 15:50:25 Membrany się ułożą i powinno być ok. |
![]() Navi Klubowy Weteran Auto wybitnie zastęp ... Lublin / Shire | 2004-09-06 22:54:32
Holowanie: Nie zalecane, (w kilku wypadkach wykluczone) i generalna zasada: "Prędkość holowanego pojazdu nie powinna przekraczać połowy maksymalnej prędkości samochodu na pierwszym biegu,a odległość nie powinna być większa niż maksymalna wartość tej prędkości."
Przełącznie na N w czasie jazdy - zabronione. Cytat: "Nie należy w czasie ciągłej jazdy włączać pozycji N. Układ ciśnieniowy skrzyni sterowany jest wykładnią wielu funkcji pomocniczych. Prędkość jazdy, kąt otwarcia przepustnicy powietrza, moment obrotowy i prędkość obrotowa silnika, bieg na którym w danym momencie jedzie samochód mają decydujący wpływ na wartości ciśnień występujących w układzie. Zakłócenie jednej z funkcji sterujących wartością ciśnienia w układzie powoduje gwałtowną zmianę programu pracy w wyniku bezwładności zadziałania układu sterującego w funkcji czasu i wpływa bardzo niekorzystnie na elementy wykonawcze skrzyni. "
Tryb winter powoduje, że przy ruszaniu na śliskim skrzynia zmniejsza moment na kole (coś jakby ruszanie z 3 biegu - tak jest to zresztą tak opisywane). Tryb L - do "palenia gumy" ![]() Tryb 3 - do holowania przyczepy, do jazdy po górach i po śliskim (hamowanie silnikiem), do dynamicznego rozpędzania Inne porady to: Unikać: - gaszenia silnika na innych biegach niż N lub P. - przełączania z D na R i odwrotnie w czasie toczenia się samochodu - wciskania jednocześnie hamulca i gazu (podobno bardzo ważne!!!) - jazdy na ręcznym - gwałtownego dodawania gazu przy ruszaniu - Nie używać P jako biegu "parkingowego" tylko zaciągać ręczny. Tam jest taka zapadka która w przypadku przetoczenia się samochodu może się dość mocno zabnlokować. W takim przypadku nie wyrywać biegu na siłę, tylko podepchnąć samochód, żeby się odblokowała. Zalecane: - Przedstrzegać wymiany oleju i pilnować jego poziomu - Jak stoisz "pod górkę" np na skrzyżowaniu używaj hamulca a nie "pełzania" - Rączki precz od lewarka w czasie jazdy. Rozmawiałe z gościem, który zredukował automata przed wyprzedzaniem - wrzucił L i się zdziwił... - Używać przycisku "POWER" z rozsądkiem - tylko do chwilowego zwiększenia dynamiki jazdy. Poza tym poczytaj Automat Pozdro Navi P.S. Do moderatorów: może zebrać to wszystko i umieścić w "poradach"? Bo jak widać, rośnie nam sekcja automatów ![]() |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2004-09-06 23:10:21 Można ![]() |
![]() Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2004-09-22 12:36:23 Masz rację, podczas postoju na D silnik jest obciążony - moment obrotowy jest ciągle przekazywany przez skrzynię na koła. A ponieważ trymasz nogę na hamulcu - energia jest marnowana. Taki już urok automatów!
Ale żeby spalanie wzrastało aż tak? |
elChopin Volvozłomek V40 Warszawa | 2004-09-22 14:09:58 no właśnie - dlaczego tak dużo - ile wam pali automat na gazie w mieście>? |
qbaj pro cee'd 1.6 CVVT warszawa | 2004-09-23 19:04:55 mozna tez zrobic..nieco drogi eksperyment..polegajacy za przejechaniu jednego baku benzyny..i zobaczeniu ile spala ![]() |
Anonymous Niezarejestrowany | 2005-04-13 22:28:17 pomocy,kupiłem Espero 2.0Automat 1995r,stan zaj fajny,ale mam problem z czesciami do niego.Chce wymienic olej w skrzyni i nie moge nigdzie dostac filtra do oleju,napiszcie czy trzeba go koniecznie wymieniac,ile to kosztuje.Wogole jezeli ktos ma taki mogel albo aoutomata to niech sie do mnie odezwie moje GG 5884375, meil szeryfx@o2.p ![]() |
![]() Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2005-04-13 23:35:44
To skrzynia taka jak w oplu, wiec pojedz do serwisu opla. Na bank dopasują filtr. |