MotoNews.pl
  

Wszystko o SCOUPE - Strona 28

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Kurde już mi sie nawet nie chce pisać ile razy było to wałkowane! Szukanie nie boli....
Niebieski dymek bo zimno jest i para wodna z wydechu leci, lub spala olej i chmurke robi przy odpalaniu...
Przy takim przebiegu to nie zaskoczenie! Poczytaj i poszukaj było na forum o braniu i spalaniu oleju nawet w Scoupe
Pozdrawiam
  
 
Ok spokojnie niechcialem nikogo zdenerwowac juz walkuje forum
  
 
Nikogo nie denerwujesz Dlaczego wszystko bierzecie na serio?
Pozdrawiam
  
 
Witam mam pytanie: czy do silnika bez wersji turbo (nr komputera 0261-203-023, rok 93, firma bosch) mozna wsadzic komputer od wersji z turbina (bosch, nr 0261-203-139)??? Czy komputery te roznia sie na tyle ze moze byc cos nie tak???
  
 
Moim zdaniem nie. Podejrzewam że w turbo jest zmieniona mapa zapłonu i wtrysku (szczególnie objętość wtryskiwanego paliwa), podejrzewam też że jest dodatkowy czujnik ciśnienia powietrza doładowującego. Ale nie jestem aż takim fachowcem i mogę się mylić. Może zadzwoń do Boch-service i tam ci powiedzą.
  
 
Mam takie szybkie pytanie czy tez tak macie ze musicie wcisnać sprzeglo zeby odpalic silnik ? czy tylko ja tak mam Pozdro
  
 
Ze sprzęgłem to standard w hyundaiu, zabezpiecznie żebyś nie ruszył na biegu. W lantrze i w ponym też tak jest.
  
 
Ja nie muszę .. wystarczy że dam na "P" i nacisnę hamulec....
A to tak dla luzu.. Piątek jest.. śnieg jest a o 17.00 będzie i gaz w moim autku...

Pozdrawiam
konrad
  
 
Witam jakis czas temu napotkałem sie na forum na zdjecie komputera z scoupe.Było tam zaznaczone kondensantory które trzeba wynienic.Utraciłem te zdjacie a chciałem wyminic te kondensatory.Jesli jak by ktos posidał zdjecia kompa z oznaczeniami to prasze o kontakt.
  
 
Nie dokładnie z scoupe tylko z mitsu galanta, ale rozpiska taka sama! Ty masz juz wsadony sterownik bosch i moze być troszke inaczej, ale sa 4 kondensatory i łatwo je poznać!
Tu prosze :ecu i inne
  
 
Witam, mam zamiar zalozyc gaz do swojego Scoupe GT. Pytanie tylko czy istnieje taka mozliwosc, aby zalozyc gaz na turninie - ktora nawiasem mowiac jest padnieta. Jezdzi ktos z Was zagazowanym turbinowcem? jakie wrazenia ? Ile moze kosztowac regeneracja turniny, czy to ze jest uszkodzona moze miec jakis wielki wplyw na silnik, ktory w wakacje remontowalem ?
aha... dzwonilem do warsztatu gdzie zakladaja gaz i gosc powiedzial mi ze zalozy mi zwykla instalacje za 1800. hmm....
  
 
no i cena normalna...
teraz też zagazowałem swojego , zapłaciłem 1750 zł. Generalnie jestem zadowolony, tylko że zużycie gazu troche mnie zabiło (15l na 100 km). Sam jeszcze nie wiem czy czasem nie pomyliłem się w obliczeniach... Muszę jeszcze raz zrobić teścik.

Nie wiem jak się ma sprawa gdy auto jest na turbinie. Słyszałem już niezłe bajki o tym że się nie da itp. Myśle że gazownik odpowie ci bez problemu.

pozdrawiam
konrad

  
 
Witam!
Ja właśnie jestem w trakcie kapitalki silnika w Scoupe GT. We wrześniu go zagazowałem. Było z tym trochę problemów gdyż żaden gazownik nie chciał się podjąć założenia gazu do turbo. Potem okazało się że kolega kolegi montuje instalacje gazowe i był gotów podjąć się tego wyzwania. Wiązało się to z zaprojektowaniem odpowiedniego miksera pod turbo. Teraz jestem zdania że po dostrojeniu auto lepiej jeździ na gazie niż na benzynie. Spalanie jest zadowalające bo 10l/100km to chyba niezły wynik . Koszt instalacji 1800 PLN (zbiornik w kole-42l, wlew pod klapką).

P.S. Do artgoga. Regeneracja turbiny to koszta ok 700-1000 a nowa ok 2000 (zależy w jakim mieście)
Pozdrawiam!
  
 
Dzisiaj odwiedzilem jeszcze inny warsztat. Cena gazu to 1600-1700, zelezy jaki chce komputer czy cos. Biorac pod uwage fakt, ze auto pali mi w granicach 15 litrow na 100 - porzy lekkiej jezdzie to gaz zalozyc musze w sumie teraz zima - pali wiecej, latem przed remontem silnika palil mi okolo 4,5 litra na 50km w tym okolo 5km, jazdy po Lublinie. Zdziwilem sie troche gdy po remoncie to spalanie podskoczylo - do 6 litrow. na tym samym odcinku. Moze to wina oleju? Gdzies kiedys slyszalem ze oleje syntetyczne ograniczaja spalanmie, obecnie mam zalany mineral lotosa...
  
 
hmm powie mi ktos jakie macie cisnienie w cylindrach ??
a i jakie mamy zawory tzn. popychacze ??
pozdrowka
  
 
Ciśnienie powinno być około 13,5 kg/cm2. Jakie jest u mnie nie mierzyłem ale się przymierzam do tego i wtedy napiszę. Co do zaworów - silnik 8V (nie V8 ) regulacja mechaniczna na gorącyym silniku. Z tego co wiem to w silniku 12V (alpha) w nowszych hyundaiach też jest mechaniczna, ale to niech potwierdzą posiadacze...
  
 
Witam wszystkich. Dzisiaj sie wzialem za poprawki w moim sCoupe gdyz odkupilem je od brata.Okazalo sie ze wycieka mi plyn od spryskiwaczy(popekany zbiorniczek) i nie dzialaja mi wycieraczki "czasowe". Wyglada na to ze tylko cos nie laczy bo chwilami dzialaja Wie ktos moze gdzie znajduje sie element za to odpowiedzialny??

Pozdrawiam!!!!!!!
  
 
Najlepiej na Webtech. com sprawdzić! W moim chyba pod siedzeniem kierowcy jest taka puszka(od alarmu, wycieraczek itd) Ale nie wiem czy dokładnie to jest to! Spytaj się " doktorka" tez ma Scoupe i napewno bedzie wiedział bo jest więcej obeznanu
  
 
Cytat:
2005-12-08 16:01:20, Tomasz1023 pisze:
Najlepiej na Webtech. com sprawdzić! W moim chyba pod siedzeniem kierowcy jest taka puszka(od alarmu, wycieraczek itd) Ale nie wiem czy dokładnie to jest to! Spytaj się " doktorka" tez ma Scoupe i napewno bedzie wiedział bo jest więcej obeznanu


Witam!
Wezwany do tablicy . Potwierdzam Tomasz - pod siedzeniem kierowcy jest sterownik TACU odpowiedzialny za sterowanie czasem przerywania wycieraczek. Kru_chy sprawdź pod siedzeniem kierowcy taką płaską puszkę - dochodzi do niej wiązka kabli - może się poluzowała i nie styka (czasem ktoś wsuwając coś pod siedzenie mógł poruszyć). Ewentyalnie jak już sprawdzasz to można jeszcze sprawdzić styki na kostce połączeniowej pod kierownicą czy dobrze siedzi (z tym jest trochę grzebania bo trzeba rozebrać osłonę kolumny kierownicy). [/B]I jeszcze jedno: czy nie działają wszystkie czasy pracy przerywanej? Bo może problem tkwi w regulatorze (to kółko którym kręcisz nastawiając czas pracy wyceraczek). Jeśli tylko jedna lub dwie pozycje nie działają a inne tak to obstawiam jeszcze to pokrętło - może tam są zabrudzone/nadpalone styki? Ale jak to rozebrać to nie wiem ( i czy jest to wogóle możliwe)
  
 
Dzieki zabiore sie za to jak tylko znajde troche czasu Co do innych faz czasowych wycieraczek jest tak samo,tzn. nioe dziala.Sadze ze moglo sie tam cos wypiac-casem zadzialaja

Dziekuje za szybka porade i POZDRAWIAM!!!!!!!!!