Dlaczego p³yn ch³odniczy ma kolor br±zowy? - Strona 289

  
Sortuj wg daty:
rosn±co malej±co
Cichy_555 mi mija wiêcej jak 3 dekady ¿ycia, a wiêc proszê Ciê A po drugie ja nigdy nie pisa³em, ¿e czekam za przesy³k±- do mnie wszystko dochodzi planowo, a wiêc mylisz siê troszkê. Tak masz racjê te stare Transity je¼dzi³y i nawet ich by³o sporo, ale nie te z fotki, które w latach 90-tych Policja dosta³a na stan.
  
 
Z innej beczki i w nieco innej skali: f-ma Yatming wypu¶ci³a dwa modele Pobiedy w skali 1:24. Pozostaje tylko taki dorwaæ w PL i przerobiæ na Warszawê



  
 
W najnowszym numerze Classicauto jest artyku³ o niedawno omawianym Cadillacu Edwarda Gierka.
Na stronie czasopisma znalaz³em takie oto ciekawe zdjêcie ów tajemniczej limuzyny
Swoj± drog± mamy idealny przyk³ad tego,na jakim samochodzie opierali siê radzieccy konstruktorzy projektuj±c dygnitarskie ZI£-y.Obydwa auta s± niemal¿e identyczne


Cadillac Edwarda Gierka

Wiêcej napiszê,jak kupiê najnowszy numer Classicauto gdy¿ jak na razie nie uda³o mi siê w niego zaopatrzyæ
  
 
Wiecej informacji na temat Cadillaca ju¿ dzi¶ w Legendach PRL na TVN Turbo
Polecam
  
 
Dla mnie "kultowymi", czyli powszechnymi w PRL-u by³ Star do wywozu szamba, tzw beczka, czyli Wuko, swego czasu ka¿de miast by³o pe³ne od tego.
Kolejnym kultowcem by³ inny pojazd, czê¶ciowo mechaniczny, czyli fura, dla niektórych furmanka
Do dzi¶ je¿d¿± jeszcze w pewnych rejonach Polski.
I popieram Kadrowca, ¿e Transity i Tipo maja siê jak piê¶æ do nodsa do PRL-u.
Star_wuko.jpg
Fura.jpg
I nie widzê problemu by siê znalaz³y w serii, nawet w skali 1:72
 
 
Meduza - rozbawi³e¶ mnie t± drug± propozycj±.Co do szambiarki siê zgadzam,lecz wóz konny zaliczam ju¿ do umownej grupy Transita i Tipo.Takich wozów by³o i jest ca³kiem sporo,ale do KAP nijak on nie pasuje.Umówmy siê,¿e w kolekcji oczekujemy pojazdów metalowych,które poruszaj± siê za pomoc± silnika,a nie pracy zwierz±t

Dla niedowiarków,którzy nie zaliczaj± Transita do kultowych aut PRL-u,dodajê zdjêcie prospektu reklamowego w którym ów Ford wystêpuje w roli samochodu dostawczego na jednej z licznych wówczas budów


Ford Transit I z lat 1953-1965
  
 
Cytat:
2012-11-03 21:17:29, kadrowiec pisze:
Cichy_555 mi mija wiêcej jak 3 dekady ¿ycia, a wiêc proszê Ciê A po drugie ja nigdy nie pisa³em, ¿e czekam za przesy³k±- do mnie wszystko dochodzi planowo, a wiêc mylisz siê troszkê. Tak masz racjê te stare Transity je¼dzi³y i nawet ich by³o sporo, ale nie te z fotki, które w latach 90-tych Policja dosta³a na stan.



no dobra, ale je¶li mam 30 kilka lat, nie znaczy, ¿e nie znam siê na PRL i nie musisz od razu pisaæ takim tonem. Inna sprawa, ¿e po prostu nie zrozumia³e¶ mnie - pisa³em o Transitach MKI i ewentualnie MKII. Zw³aszcza tych pierwszych trochê w Polsce by³o, a na prze³omie lat 80 i 90 by³y chyba nawet jako stra¿e po¿arne sprowadzane z zachodu. Ja nigdy nie pisa³em o Transicie tego od 1986 roku, tylko przemo93 (te¿ jestem przeciwny temu akurat Transitowi). A co do Tipo akurat mam takie samo zdanie.

I chodzi³o mi te¿ o to ci±g³e pisanie "ci±gle czekam na wszystkie warszawy, polonezy itp.", bo na pewno bardziej merytoryczne s± dyskusje na temat transitów w PRL ni¿ to co wy¿ej przytoczy³em, ale siê te¿ nigdy o to nie czepia³em.

@Przemo93 - sk±d wiesz, ¿e to akurat polski prospekt?

@Meduza - ten wóz to chyba kpina. Takie co¶ to ka¿dy sobie móg³ zbiæ z desek. Poza tym co by¶ do tego doda³? My Little Pony?

Wogóle by³y jeszcze w Polsce stra¿ackie Bedfordy, ale nie wiem czy siê rocznikowo ³api± - czy nie by³o to czasem przed wojn±.

[ wiadomo¶æ edytowana przez: cichy_555 dnia 2012-11-04 13:23:38 ]

[ wiadomo¶æ edytowana przez: cichy_555 dnia 2012-11-04 13:28:37 ]
  
 
Przemo, z tego co wiem akurat ten prospekt nie by³ wydany w jêzyku polskim. Zdjêcia Transita na budowie te¿ w nim nie ma - to rysunek. Ale sam prospekt polecam - to chyba naj³adniejszy prospekt Transita Mk1.


Transitów Mk1 by³o w Polsce niewiele, szacujê ¿e kilkaset sztuk.

Inna sprawa, ¿e w latach siedemdziesi±tych wielu zachodnich producentów mia³o nadziejê na powa¿ne wej¶cie na polski rynek.
Nawet ca³e pañstwa mia³y takie aspiracje - jak RFN. "Kultowy" prospekt (do¶æ pospolity - sam mam dwa egzemplarze) zawiera zdjêcie Transita w do¶æ nietypowej wersji, ale to i tak nie zmienia sensu umieszczania go w serii. Jak kto¶ chce kupiæ model, to polecam Minichampsy.







Jak widaæ Polska by³a najwiêkszym odbiorc± zachodnioniemieckich samochodów osobowych spo¶ród krajów cz³onkowskich RWPG. W prospekcie jest nawet Porsche 928, wiêc mo¿e te¿ powinno znale¼æ siê w kolekcji "KAP" .
  
 
Z t± fur± to trochê ¿artem a trochê ca³kiem na serio.
Kultowy mo¿emy te¿ rozumieæ jako powszechny dla PRL.
A powszechne by³y w³a¶nie fury, które przez d³ugie 10-cio lecia stanowi³y obrazek naszych wsi i miast obok Warszaw i Syren.
Teraz siê wykruszy³y, st±d wniosek ¿e by³y charakterystyczne dla PRL-u, w³a¶nie te z ko³ami i ogumieniem z Warszaw i ¯uków i pe³nymi burtami (nie myliæ z drabiniokami, które pewnie by³y w XIX wieku ju¿).

A wciskanie do serii Cadilaków i Bedfordów to czysty nonsens, gdy¿ je znamy nie z ulic, a z amerykañskich filmów. Nawet je¶li towarzysz Gierek takowego trzyma³ w jakim¶ kontenerze by go nikt nie widzia³, to nic to nie zmienia.

furmanka.jpg

Czy¿ to nie PRL w³a¶nie?

[ wiadomo¶æ edytowana przez: Meduza dnia 2012-11-05 10:14:55 ]
 
 
Framo V901 nieodzowny kandydat do KAP

  
 
Zajazd w Kwieciszewie miêdzy Strzelnem a Mogilnem przy krajowej 15-tce.

Framo w wersji skrzyniowej
Polecam





¬ród³o: www.stowarzyszeniebastion.fora.pl (panAdas)
  
 
Skoro w Avtolegendach CCCP znalaz³o sie miejsce na przyk³ad dla Moskwicza 2139 Arbat lub UAZa 3972 to czemu u nas nie mia³o by byæ miejsca dla ¯uka A40B
  
 
Cytat:
2012-11-05 15:22:05, camilovesky pisze:
Skoro w Avtolegendach CCCP znalaz³o sie miejsce na przyk³ad dla Moskwicza 2139 Arbat lub UAZa 3972 to czemu u nas nie mia³o by byæ miejsca dla ¯uka A40B

to do tego mo¿e dodac nyse 325???
  
 
Z tego co wiem to Framo jest na li¶cie i ma podobno kiedy¶ tam byæ Otrzyma³em dzi¶ Jelcza Berliet. Super wykonany i bardzo ³adny Liczê, ¿e jeszcze siê pojawi pomarañczowy Autosan w Kap Ta Nysa wygl±da jak Lublin
  
 
Cytat:
2012-11-05 17:17:11, kadrowiec pisze:
Z tego co wiem to Framo jest na li¶cie i ma podobno kiedy¶ tam byæ Otrzyma³em dzi¶ Jelcza Berliet. Super wykonany i bardzo ³adny Liczê, ¿e jeszcze siê pojawi pomarañczowy Autosan w Kap Ta Nysa wygl±da jak Lublin

Masz racje bo by³a pozniej produkawana jako lublin, co nie zmienia faktu ¿e wysz³a jako prototyp jeszcze jako nysa
  
 
Cytat:
2012-11-05 17:17:11, kadrowiec pisze:
Z tego co wiem to Framo jest na li¶cie i ma podobno kiedy¶ tam byæ Otrzyma³em dzi¶ Jelcza Berliet. Super wykonany i bardzo ³adny Liczê, ¿e jeszcze siê pojawi pomarañczowy Autosan w Kap Ta Nysa wygl±da jak Lublin



Cieszê siê,¿e Jelcz tak¿e Tobie siê podoba.Przynajmniej wiem,czego siê spodziewaæ w ¶rodê,kiedy odbiorê swój egzemplarz.
Ciekawe,jak "peerka" wygl±da na tle "ogórka".
Co do Nysy 325 ze zdjêcia piopio30,s³usznie kojarzy Ci siê ona z Lublinem.Zosta³a ona wyprodukowana przez Fabrykê Samochodów Dostawczych w Lublinie prawdopodobnie w 1980r. choæ ¼ród³a podaj±,¿e jest to 1982r. Nysy nie wprowadzono jednak do produkcji i pozosta³a kolejnym,choæ mniej znanym ni¿ np.Beskid czy Ogar polskim prototypem.Do dzi¶ zachowa³ siê byæ mo¿e jedyny egzemplarz Nysy 525 i trafi³ on w prywatne rêce.
W 1993r. na podstawie zachowanej dokumentacji Nysy w FSD powsta³a pierwsza seria Lublinów 33 (nie myliæ z Lublinem 51,bo to zupe³nie inne auta)

W internecie znalaz³em ciekaw± stronê po¶wiêcon± w³a¶nie Nysie 325.
Prowadzi j± mê¿czyzna,który posiada prototypow± Nyskê od 2007r.

http://fsokm.pl/viewtopic.php?t=74

Polecam t± stronê,bo jest bardzo ciekawa i szczegó³owo opisuje Nysê.Swoj± drog± wnoszê o wpisanie Nysy na listê prototypów które powinny ukazaæ siê na ³amach KAP.Gdyby siê ukaza³a,to pewnie specjali¶ci od konwersji by siê ni± zajêli i by³oby du¿o Lublinów,ale to zupe³nie inna,odrêbna rzecz.Jak to mówi± - daj mi podstawê,a zbudujê resztê
  
 
A mo¿e taki prototyp autobusu, ma sie rozumiec polska mysl technologiczna
  
 
Piopio - A co to za cudo przedstawi³e¶ na zdjêciu? czy¿by jeden z prototypowych autobusów Autosan? z ty³u jest napisane Sanok wiêc wnioskujê,¿e to w³a¶nie jest ten autobus
Swoj± drog±,projekt bardzo oryginalny.P³etwy z ty³u nadwozia pachn± mi do¶æ mocno zapuszczaniem ¿urawia do amerykañskich pojazdów.
Na zgapianie od Rosjan raczej nie stawiam.Gdyby polscy projektanci wzorowali siê na ZSRR,to w³adze natychmiast nakaza³yby zniszczenie tego prototypowego autobusu nie pozwalaj±c oczywi¶cie dodatkowo na jawne wykonanie archiwalnych zdjêæ.

  
 
Cytat:
2012-11-05 20:02:30, przemo93 pisze:
Piopio - A co to za cudo przedstawi³e¶ na zdjêciu? czy¿by jeden z prototypowych autobusów Autosan? z ty³u jest napisane Sanok wiêc wnioskujê,¿e to w³a¶nie jest ten autobus Swoj± drog±,projekt bardzo oryginalny.P³etwy z ty³u nadwozia pachn± mi do¶æ mocno zapuszczaniem ¿urawia do amerykañskich pojazdów. Na zgapianie od Rosjan raczej nie stawiam.Gdyby polscy projektanci wzorowali siê na ZSRR,to w³adze natychmiast nakaza³yby zniszczenie tego prototypowego autobusu nie pozwalaj±c oczywi¶cie dodatkowo na jawne wykonanie archiwalnych zdjêæ.

SFW-1 SANOK
  
 
A kojarzy kto¶ autobus BA£TYK ?